Connect with us

Actualitate

Scenariu roșu la Lugoj. Hotărârea după care ne vom trăi viețile în perioada următoare

Publicat

în

RETIM

Lugojul a trecut joi, 5 noiembrie, de rata de infectare de 3 la 1000 de locuitori. Din cauza incidenței tot mai ridicate a cazurilor de infectare cu noul coronavirus, orașul își va desfășura în următoarea perioadă activitatea sub scenariul roșu. Asta înseamnă că ne vom trăi viețile mai restrictiv decât până acum, pentru a încerca încetinirea răspândirii virusului.

Cele mai importante noutăți care reies din Hotărârea 52, care vorbește despre regulile din scenariul roșu, sunt următoarele:

-purtarea măștii rămâne obligatorie peste tot;

-se închid restaurantele și barurile, acestea putând funcționa doar în sistem takeaway sau delivery;

-se închide cinematograful, precum și sălile de fitness din oraș;

-se închid sălile de jocuri de noroc;

-școlile vor funcționa în scenariul galben sau roșu.

Întreaga Hotărâre 52 poate fi citită în continuare: 

„Art. 1. (1) Începând cu data de prezentei, pe perioada stării de alertă, pe întreg teritoriul județului Timiș este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, în toate spațiile publice.

 (2) Ca excepție de la prevederile alin 1. este permisă înlăturarea măștii, pentru perioade scurte de timp, în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.

(3) Se instituie în sarcina administratorilor/proprietarilor de spații publice deschise afișarea la loc vizibil a informațiilor privind obligativitatea purtării măștii de protecție în aceste spații.

(4) Se instituie pentru toate instituțiile și operatorii economici publici sau privați aflate pe raza unităților administrativ teritoriale cu rata de infectare peste 1,5/1000 de locuitori, precum și peste 3/1000 locuitori de locuitori, obligația analizării modului de desfășurare a activității și organizării programului de lucru în regim de telemuncă sau de muncă la domiciliu, în unitățile administrativ teritoriale, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. (1) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–  fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

(2) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori,

 – fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

–  doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

(3) În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la alin 1 și alin.2 este restricționată sau închisă, se permite prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

(4)  Se suspendă activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor.

Art.3. Activitățile cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt  permise cu participarea publicului astfel:

–    până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–    până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 4. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane.

Organizarea şi desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum şi cu purtarea măștii de protecție.

Activitățile sunt interzise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori.

Art. 5. Se suspendă activitatea de pregătire fizică în sălile de sport/fitness, cu excepția activităților desfășurate de sportivi profesioniști, legitimați și/sau de performanță, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din în unitățile administrativ teritorială este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, conform anexei 2 și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 7. Se suspendă activitatea în piețele comerciale, (cu excepția piețelor agroalimentere) târguri și oboare, în centrele expoziționale, atât în interiorul cât și în exteriorul acestora (cu excepția muzeelor și a galeriilor de artă) în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 8.  Direcția de sănătate publică a județului Timiș, calculează zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competență, incidența cumulată a cazurilor pentru ultimele 14 zile și prezintă Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiș, analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul unităților administrativ teritoriale, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență  pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, cu avizul Direcției de Sănătate Publică Timiș și cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 10. Lista cuprinzând incidența la nivelul unităților administrativ teritoriale se va modifica ori de câte ori situația o impune”.

foto: Alin Velici

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Flux de vaccinare anti-coronavirus special dedicat profesorilor la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Un flux de vaccinare special dedicat cadrelor didactice va fi operațional la Lugoj, din luna februarie, au anunțat cei de la Direcția de Sănătate Publică. Centrul va face parte dintr-un total de trei puncte de vaccinare la nivel județean deschise doar pentru profesori, care ar urma să se întoarcă la catedră din 8 februarie.

“Ca și măsură de prevenire împotriva răspândirii virusului SARS COV 2 în randul cadrelor didactice și al elevilor, au fost alocate județului Timiș 3 fluxuri noi de vaccinare exclusiva a personalului din acest domeniu, care vor fi operaționale incepand cu prima decada a lunii februarie”, au precizat cei de la DSP Timiș.

Celelalte două fluxuri vor funcționa la centrele de vaccinare ISHO Timișoara. Potrivit unor declarații ale directorilor de școli și licee din Lugoj, profesorii lugojeni sunt dispuși și nu prea să se imunizeze. Conform ultimelor decizii ale autorităților, școlile ar urma să se deschidă începând cu 8 februarie, în toată țara.

Citiţi mai departe

Actualitate

Deșeurile voluminoase din zona 0 a județului Timiș pot fi predate gratuit la containerele speciale RETIM

Publicat

în

În perioada 25 ianuarie – 23 martie are loc o nouă campanie derulată de RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș pentru colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 0 a judeţului Timiş în localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coşteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

RETIM

CINE poate preda deşeuri voluminoase

Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar deșeurile voluminoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE VOLUMINOASE sunt:
⦁ mobilier, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative
⦁ mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice
⦁ covoare, carpete, preșuri
⦁ canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete,saltele
⦁ oale
⦁ ceasuri
⦁ perdele, draperii
⦁ dulapuri de baie, suporturi prosoape
⦁ lustre, tablouri
⦁ obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii sanitare, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă
⦁ obiecte mari de folosință îndelungată precum : calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși şi tocuri de geamuri, etc

ATENŢIE! Deșeurile voluminoase nu trebuie amestecate cu alte categorii de deșeuri (reziduale, reciclabile, de construcții, etc.).
ATENŢIE! Nu se colectează în cadrul acestor campanii deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

Deșeurile voluminoase se păstrează în gospodărie până în momentul aducerii voluntare la punctul de colectare și nu se depun pe domeniul public în afara programului de colectare.

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile voluminoase aflati din tabelul de mai jos

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Actualitate

Primăria Lugoj caută personal medical pentru centrele de vaccinare

Publicat

în

Având în vedere prevederile O.U.G. nr.3 din 15 ianuarie 2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii, pentru implementarea eficientă a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, Municipiul Lugoj invită personalul medico-sanitar și registratorii medicali (operatori date) să-şi exprime intenția de a face parte din echipele care vor desfășura activitate la Centrele de vaccinare împotriva Covid-19 nr.1 și nr.2, amenajate la Sala de sport “Lavinia Miloșovici” Lugoj, str. Caransebeșului nr. 2B.
Activitatea Centrelor de vaccinare împotriva Covid-19 Lugoj se va desfășura după următorul program: luni – sâmbătă, 0800-2000.
Personalul medico-sanitar implicat în activitatea de vaccinare trebuie să își exercite profesia cu respectarea Legii nr.95/2006 și a OUG nr.144/2008.
Echipele centrelor de vaccinare Covid-19 pot fi compuse din medici din specialitățile epidemiologie, medicină generală, medicină şcolară, medicină de familie şi alte specialități, medici rezidenți, asistenţi medicali şi registratori medicali (operatori date).
Persoanele interesate își vor exprima intenția, printr-o cerere scrisă transmisă pe adresa de e-mail contact@primarialugoj.ro sau depusă la sediul Primăriei Municipiului Lugoj – Biroul relații cu publicul, specificând și perioadele de timp în care pot presta serviciile (zile disponibile și interval orar).
Modalitatea și documentele necesar a fi depuse în vederea încheierii contractelor de prestări servicii se vor stabili în perioada următoare și vor fi aduse la cunoștința celor interesați prin intermediul site-ului www.primarialugoj.ro și presa locală.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite