Connect with us

Actualitate

Scenariu roșu la Lugoj. Hotărârea după care ne vom trăi viețile în perioada următoare

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul a trecut joi, 5 noiembrie, de rata de infectare de 3 la 1000 de locuitori. Din cauza incidenței tot mai ridicate a cazurilor de infectare cu noul coronavirus, orașul își va desfășura în următoarea perioadă activitatea sub scenariul roșu. Asta înseamnă că ne vom trăi viețile mai restrictiv decât până acum, pentru a încerca încetinirea răspândirii virusului.

Cele mai importante noutăți care reies din Hotărârea 52, care vorbește despre regulile din scenariul roșu, sunt următoarele:

-purtarea măștii rămâne obligatorie peste tot;

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

-se închid restaurantele și barurile, acestea putând funcționa doar în sistem takeaway sau delivery;

-se închide cinematograful, precum și sălile de fitness din oraș;

-se închid sălile de jocuri de noroc;

-școlile vor funcționa în scenariul galben sau roșu.

Întreaga Hotărâre 52 poate fi citită în continuare: 

„Art. 1. (1) Începând cu data de prezentei, pe perioada stării de alertă, pe întreg teritoriul județului Timiș este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, în toate spațiile publice.

 (2) Ca excepție de la prevederile alin 1. este permisă înlăturarea măștii, pentru perioade scurte de timp, în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.

(3) Se instituie în sarcina administratorilor/proprietarilor de spații publice deschise afișarea la loc vizibil a informațiilor privind obligativitatea purtării măștii de protecție în aceste spații.

(4) Se instituie pentru toate instituțiile și operatorii economici publici sau privați aflate pe raza unităților administrativ teritoriale cu rata de infectare peste 1,5/1000 de locuitori, precum și peste 3/1000 locuitori de locuitori, obligația analizării modului de desfășurare a activității și organizării programului de lucru în regim de telemuncă sau de muncă la domiciliu, în unitățile administrativ teritoriale, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. (1) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–  fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

(2) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori,

 – fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

–  doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

(3) În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la alin 1 și alin.2 este restricționată sau închisă, se permite prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

(4)  Se suspendă activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor.

Art.3. Activitățile cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt  permise cu participarea publicului astfel:

–    până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–    până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 4. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane.

Organizarea şi desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum şi cu purtarea măștii de protecție.

Activitățile sunt interzise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori.

Art. 5. Se suspendă activitatea de pregătire fizică în sălile de sport/fitness, cu excepția activităților desfășurate de sportivi profesioniști, legitimați și/sau de performanță, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din în unitățile administrativ teritorială este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, conform anexei 2 și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 7. Se suspendă activitatea în piețele comerciale, (cu excepția piețelor agroalimentere) târguri și oboare, în centrele expoziționale, atât în interiorul cât și în exteriorul acestora (cu excepția muzeelor și a galeriilor de artă) în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 8.  Direcția de sănătate publică a județului Timiș, calculează zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competență, incidența cumulată a cazurilor pentru ultimele 14 zile și prezintă Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiș, analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul unităților administrativ teritoriale, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență  pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, cu avizul Direcției de Sănătate Publică Timiș și cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 10. Lista cuprinzând incidența la nivelul unităților administrativ teritoriale se va modifica ori de câte ori situația o impune”.

foto: Alin Velici

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Pompierii lugojeni, în alertă din cauza unui sătean pus pe glume la telefon

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Un sătean i-a pus pe drumuri degeaba pe pompierii lugojeni. S-a întâmplat duminică seara, la orele 22:30, după ce un apel la 112 anunța izbucnirea unui incendiu în satul Sacoșu Mare de lângă Lugoj.

Imediat, de la subunitatea lugojeană au plecat spre locul presupusului incendiu mai multe autospeciale, dotate cu apă și spumă, elemente de salvare în caz de incendiu, dar și poliția și o ambulanță.

În realitate, nici vorbă de incendiu în satul timișean. Bărbatul care a sunat după ajutor a fost identificat și va fi tras la răspundere pentru faptele sale.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Actualitate

Cum să ai grijă de noua ta saltea

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Este foarte important să știi cum să ai grijă de noua ta saltea, astfel încât să poți dormi cât mai bine. Prin îngrijirea noii tale saltele, acesta te va ajuta să o menții în stare bună pentru o perioadă mai lungă, ceea ce înseamnă o durată de viață mai extinsă. 

Dacă tocmai ai cumpărat o saltea nouă, poate fi o experiență cu adevărat extraordinară să dormi în sfârșit bine. Cu toate acestea, există persoane care nu reușesc să aibă grijă de saltele. Cel mai adesea, asta înseamnă că salteaua lor se deteriorează mult mai repede și că sunteți în căutarea unui pat nou, în doar câțiva ani. Acest ghid îți va oferi sfaturi pentru a îți face salteaua să reziste cât mai mult posibil.

1. Aerisește și ventilează-ți salteaua

Aerisirea saltelei este adesea trecută cu vederea și te poate ajuta cu adevărat să îți păstrezi patul într-o stare fantastică. Dacă nu reușești să îți aerisești și să îți ventilezi salteaua, poți ajunge la o durată de viață mai scurtă, deoarece umezeala poate începe să îți deterioreze salteaua. Aerisirea este, de asemenea, esențială în momentul sosirii noii tale saltele.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Imediat după livrare, salteaua trebuie să fie aerisită timp de cel puțin 8 ore, pentru a fi reîmprospătată după depozitare și transport. În mod ideal, acest lucru ar trebui făcut la sosirea saltelei sau a doua zi.

Permiterea saltelei să respire periodic va ajuta la menținerea acesteia în stare bună. Ar trebui să încerci să îți aerisești salteaua săptămânal.

2. Folosește întotdeauna un topper sau o protecție de saltea

Îți recomandăm cu tărie utilizarea unei protecții sau a unui topper de saltele. Tipul de topper sau protecție pe care le utilizezi va depinde de rezultatele de care ai nevoie. Unele persoane optează pentru o protecție simplă care poate fi spălată cu lenjeria de pat, pentru a proteja salteaua. Alții optează pentru un topper mai gros, pentru o senzație mai moale.

Folosind un topper sau o protecție la alegere, vei prelungi durata de viață a saltelei. Acest lucru se datorează faptului că o protecție de saltea va acționa ca o barieră de apărare împotriva factorilor precum:

  • Sudoare
  • Umiditate
  • Pielea moartă
  • Bacterii
  • Vărsări și scurgeri

O protecție pentru saltele este o necesitate pentru a vă ajuta să profitați la maximum de salteaua ta. Modelele detașabile sunt relativ ieftine și le poți spăla săptămânal, pentru a te asigura că murdăria este păstrată la distanță de noua ta saltea.

3. Întoarce salteaua și rotește-o

Toate saltelele cu două fețe trebuie întoarse și rotite în mod regulat. Unele saltele au straturi substanțiale de umplutură de tapițerie și trebuie să fie întoarse pentru a asigura o așezare uniformă pe întreaga suprafață a patului. Întorcându-ți noua saltea, ajuți la uniformizarea umpluturii și la prevenirea scufundărilor în saltea. Dacă nu îți întorci salteaua, riști ca toate urmele de uzură să apară în același loc. Acesta este motivul pentru care te sfătuim întotdeauna împotriva alegerii saltelelor unilaterale, care te limitează doar la posibilitatea de a utiliza o singură parte.

  • Întoarce salteaua complet în fiecare lună
  • Rotește salteaua la fiecare două luni
  • Dacă nu este întoarsă regulat, se vor forma indentări în zona pe care dormi
  • Este recomandat ca două persoane să întoarcă salteaua, deoarece orice saltea de calitate va fi grea
  • Rotirea și întoarcerea vor uniformiza așezările naturale
  • Îngrijirea lunară a saltelei poate prelungi semnificativ durata de viață a saltelei

Așezarea naturală va avea loc mai ales dacă nu îți întorci și rotești salteaua! Vei observa că zona pe care dormi se va așeza mai mult decât zona în care nu o faci. Acesta este cazul tuturor saltelelor și se remarcă în special la saltelele mai mari, în care utilizatorii dorm pe părțile opuse ale patului. O saltea nouă se va comprima mai mult în zonele cele mai utilizate, motiv pentru care întoarcerea este atât de importantă. Cu toate acestea, întoarcerea și rotirea neregulată a saltelei va duce la o așezare inegală.

Citiţi mai departe

Actualitate

Nu abandonați deșeurile în spații neautorizate! 

Publicat

în

În perioada 17 septembrie – 4 octombrie 2021, RETIM împreună cu ADID Timiș derulează o nouă campanie de informare și conștientizare a cetățenilor cu privire la prevenirea  abandonării deșeurilor în spații neautorizate, pentru evitarea formării rampelor ilegale. 

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În tot județul există mii de locații în care se formează în mod constant rampe ilegale de deșeuri. Din aceste puncte sunt colectate în mod constant mii de tone de către operatorul de salubritate în fiecare lună. Aceste operațiuni de colectare costă în plus, de fapt ne costă pe noi, cetățenii,  SUTE DE MII de lei, bani care ar putea fi folosiți mai eficient în alte scopuri. Pentru lucruri care contează cu adevărat într-o comunitate!

Pe lângă banii risipiți, aceste rampe ilegale de deșeuri prezintă următoarele riscuri:

  • Risc epidemiologic
  • Risc pentru mediul înconjurător
  • Risc de perturbare a circulației pietonale și auto

Aceste situații, în loc să se restrângă, se perpetuează de ani de zile! Dar, acum a venit momentul să spunem STOP acestui fenomen. Cu ajutorul dvs. putem reduce mult numărul rampelor clandestine.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Ce puteți face dvs când observați persoane care aruncă deșeuri în locuri neautorizate?

  • Fotografiați sau filmați incidentul și indicati locația pe GPS cu ajutorului telefonului, dacă este posibil
  • Sesizați incidentul, anunțând autoritățile competente din domeniu. Incercati sa descrieți situatia la care sunteți martori cu cat mai multe detalii care pot fi de folos la identificarea persoanei.
  • Ce puteți face dvs când descoperiți rampe ilegale?
  • Fotografiați sau filmați rampa și indicati locația cu ajutorul cu GPS-ului, daca este posibil

Trimiteți aceste fotografii pe email către autoritățile competente de pe raza localitatii unde se gaseste rampa.

Soluții oferite de RETIM si ADID pentru debarasarea in mod legal de deseuri voluminoase si periculoase.

Deșeurile voluminoase si periculoase se colectează în cadrul campaniilor organizate de RETIM si ADID Timis trimestrial și anunțate în prealabil. Nu le abandonati pe spațiile publice sau lângă pubele!

Acestea trebuie păstrate în gospodării până la momentul sosirii în fiecare localitate a containerului dedicat colectării lor.

Pentru a afla unde pot sa depună deșeurile din construcții sau alte deșeuri care nu se colectează de catre RETIM, cetățenii sunt rugați să contacteze primăria de care aparțin.

 REȚINEȚI! ! Conform OUG 92/2021  abandonul si eliminarea deşeurilor în afara spaţiilor autorizate în acest scop este interzisă si constituie o contravenție și se sancționează cu amenzi de la 10.000 lei la 20.000 lei, pentru persoanele fizice şi de la 50.000 lei la 70.000 lei, pentru persoanele juridice.

Găsiți mai multe informații despre campania in derulare pe www.retim.ro, Call Center +40 374 885 692 sau pe

www.adidtimis.ro.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Poliția Timiș caută șefi de post adjuncți pentru comunele din zona Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş organizează concurs pentru ocuparea a 14 posturi vacante de ajutor șef de post, specialitatea ordine publică, prin încadrare directă din sursă externă a persoanelor cu studii corespunzătoare cerinţelor postului şi care îndeplinesc condiţiile legale, după cum urmează:

  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Bogda, poziția 1194;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Ghiroda, poziția 1220;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mașloc, poziția 1225;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Pișchia, poziția 1233;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Becicherecu Mic, poziția 1282;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Giulvăz, poziția 1322;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Criciova, poziția 1383;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Găvojdia, poziția 1386;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mănăștiur, poziția 1494;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tomești, poziția 1504;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1530;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1531;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Lenauheim, poziția 1581;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tormac, poziția 1587;

Important de precizat este că cei care doresc să se înscrie la concurs trebuie să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului, respectiv studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat. Înscrierea se realizează, în perioada 13.09 – 24.09.2021 (inclusiv în zilele nelucrătoare, pe data de 24.09.2021 doar până la orele 16:00), online la adresa de e-mail sursaexterna@tm.politiaromana.ro

Cererile de înscriere însoțite de documentația solicitată transmise după data de 24.09.2021, orele 16:00, nu vor fi luate în considerare.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite