Connect with us

Politică

Să facem Lugojul un oraș funcțional!(P)

Publicat

în

Dragi lugojeni,

Meniul zilei Octavian

În data de 27 septembrie suntem chemați din nou în fața urnelor, să alegem pentru următorii 4 ani pe cei care vor administra orașul. Pro România vă propune pe lista de candidați pentru Consiliul local doar tineri, persoane care nu au mai făcut politică și care doresc să facă administrație publică pentru ei și pentru copii lor. Credem că a venit momentul să redăm Lugojul copiilor noștri, celor de la care, am luat până acum orașul cu titlu de împrumut.
Viziunea noastră despre cum ar trebui să fie dezvoltat Lugojul, cuprinde măsuri pe care, indiferent de rezultatul votului, cei care vor câștiga încrederea dumneavoastră vor fi obligați să le implementeze pentru a face din Lugoj un oraș funcțional.
Instituția Primăriei și Consiliul Local

Existent: avem o instituție cu management neancorat în realitățile pe care le trăim, cu o viziune blocată de diferite orgolii, cutume și relații interumane anormale. Consiliul local este blocat în lupte intestine politice și interese care nu au nimic de a face cu nevoile lugojenilor și nici cu ceea ce înseamnă administrație publică.
Angajații sunt în mare majoritate neîncurajați, prinși în mijlocul unor jocuri de interese, înfricoșați, fără drept la opinie, fără curaj de decizie.
Necesar:
modificarea completă a organigramei instituției Primăriei și a serviciilor subordonate, pentru ca aceasta să devină una eficientă și ancorată în nevoile orașului. Angajații Primăriei trebuie puși în valoare, încurajați și lăsați să își facă treaba pentru care au fost pregătiți și angajați,
creșterea gradului de pregătire profesională al angajaților Primăriei prin participarea la cursuri de pregătire profesională
un program coerent de audiențe la nivelul tuturor structurilor Primăriei
înființarea ghișeului unic prin care să se reducă semnificativ timpul de așteptare în eliberarea de avize și autorizații
orientarea clară a atitudinii angajaților primăriei în vederea rezolvării cât mai urgente a problemelor cetățenilor
înființarea de urgență a unui Consiliu consultativ al Asociațiilor de proprietari, înființarea obligatorie a acestor asociații în cartierele în care în prezent nu avem.
înființarea Consiliului consultativ al oamenilor de afaceri, cei care creează locuri de muncă pentru lugojen
asigurarea totală a transparenței actului decizional al instituției

Consiliul Local – trebuie să redevină mediul de analiză corectă și decizie concretă în vederea administrării orașului și nu o anexă a voinței Primarului. Indiferent de culoarea politică, consilierii locali sunt aleși de cetățeni pentru a hotărî normele de conviețuire socială în oraș, direcțiile de dezvoltare ale orașului și mai ales modul în care vor fi cheltuiți banii noștri ai tuturor pentru realizarea obiectivelor administrației și administrarea patrimoniului existent. Normalitate înseamnă ca aceștia toți să hotărască în consens, în urma unor dezbateri reale, fără bătălii politice și doar în interesul cetățenilor.
Introducerea în procesul de decizie administrativă a părerii majorității locuitorilor orașului prin diferite moduri de sondare sau prin referendumuri locale.

RETIM

Infrastructură
a) Canalizare:
Existent: în prezent canalizarea comportă probleme datorită vechimii ei iar o mare parte a țevilor de canalizare (magistrale) sunt din ciment, principala cauza a avariilor dese
Necesar:
schimbarea în etape a tuturor țevilor de ciment
realizarea unei canalizări separate pentru apele pluviale și racordarea tuturor rigolelor la aceasta
realizarea canalizărilor în Tapia și Măguri
cartografierea informatizată a întregului sistem de canalizare.
b) Apă potabilă:
Existent: în prezent Lugojul dispune de trei uzine de apă, cu tehnologie veche, mari consumatoare de energie. Uzina 2 este concepută pentru apă industrială și acum produce aproape jumătate din apa potabilă a orașului. Stația de epurare Jabăr este nefuncțională. Avem un inel nou de țeavă magistrală de apă potabilă la care sunt racordate mai puțin de 3% din locuințe.
Necesar:
o nouă stație de epurare a apei menajere pentru Tapia și Măguri și retehnologizarea celei existente.
modernizarea uzinelor de apă ale municipiului.
realizarea tuturor branșamentelor la rețeaua nouă de apă.
c) Magistrala de cabluri:
Existent: avem o adevarată pădure de cabluri deasupra străzilor. Încărcarea stâlpilor de iluminat cu cabluri de telefonie, internet și TV este la maxim
Necesar: realizarea în subteran a magistralei de date indiferent de natura cablurilor care trec prin ea
d) Drumuri și trotuare
Existent: nu există o stradă din oraș fără a avea pe ea o groapă, o denivelare sau baltă atunci când plouă. În urma asfaltărilor au fost astupate găurile de canal pentru apa pluvială sau au fost făcute unele noi care nu sunt racordate la canalizare.
Necesar:
reasfaltarea tuturor străzilor din oraș, după modernizarea completă a infrastructurii.
achiziționarea unei stații mobile de asfalt.

Gospodărirea localității
Existent: orașul oferă o imagine dezolantă, cu tomberoane de gunoi în fața locuințelor și străzi pline de gunoaie, cu clădiri cu fațade distruse, cu străzi sparte și cu șosele pline de bălți chiar dacă sunt proaspăt asfaltate, cu spații verzi neîngrijite și foarte puțini arbori, cu o zonă centrală cârpită și un aspect general de provizorat din cauza unor proiecte de reamenajare groaznice.
Râul Timiș, care trece prin mijlocul orașului, nu este pus în valoare în niciun fel, aleea de promenadă actuală este dezolantă și promiscuă.
Normele de conduită și conviețuire sunt de 20 de ani și nu acoperă cazuistica actuală a interacțiunilor oamenilor. Foarte multe acte normative nu sunt aplicate in practica.

Necesar:
schimbarea totală a modului de colectare al gunoiului menajer
înființarea de urgență a propriului serviciu de salubrizare și management al deșeurilor. Deșeurile înseamnă bani!
modificarea planului urbanistic general astfel încât regulile de amenajare imobiliară să fie clare și să poată fi controlate, iar totodată acesta să fie garantul dezvoltării durabile și armonioase a orașului din punct de vedere arhitectural
amenajarea spațiilor verzi dintre blocuri și din fața caselor cu responsabilizarea asociațiilor de proprietari în îngrijirea și întreținerea acestora, conform legilor în vigoare
amenajarea parcurilor existente și înființarea de locuri noi de joacă – prioritar considerăm cartierul ITL și Măguri. Lugojul trebuie să aibă și locuri deschise de întâlnire. Oamenii trebuie să fie motivați să petreacă tot mai mult timp afară, pentru că în acest mod vor fi la curent cu tot ce se întâmplă bine sau rău în orașul lor. Parcurile care nu trebuie neapărat să rămână la forma lor clasică, dar pot fi reinventate în dependență de specificul orașului.
montarea de coșuri de gunoi pe toate străzile și aleile municipiului
dragarea albiei și amenajarea malurilor Timișului și integrarea acestuia în cotidianul urban al orașului
schimbarea capitală al întregului ansamblu de mobilier urban (banci, corpuri de iluminat,..)
amenajarea și deschiderea toaletelor publice
punerea în valoare a zonei Insulei și a ștrandului din cartierul Cotu Mic
definirea și punerea în valoare a Centrului vechi al orașului
valorificarea artei stradale. Realizarea de expoziții stradale de artă, unele chiar cu titlu permanent
amenajarea pe cele două cascade ale Timișului de microhidrocentrale electrice care ar asigura curentul electric gratuit pentru iluminarea orașului cu leduri. Proiectele există la Meridian.
Aceasta este imaginea noastră despre Lugoj, peste ani și știm că vom avea nevoie de ani și de mulți bani! Dar odată și odată va trebui să facem ca aceste proiecte să devină realitate. Doar așa vom face Lugojul un oraș functional!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

Directorul DSP Timiș se apără cu exemplul Lugoj și Făget:”Carantinarea nu ține cont de culoare politică”

Publicat

în

Flaviu Cioca, directorul DSP Timiș a făcut o serie de precizări, după ce fostul ministrul Vlad Voiculescua dat declarații acuzând că se ține cont de culoare politică atunci când se decide carantinarea unei localități. Voiculescu a afirmat că Cioca are carnet de partid de la PNL şi că a propus carantinarea unor localităţi conduse de primari USR PLUS, nu şi a unor localităţi conduse de primari liberali, iar pentru asta a fost evaluat de Ministerul Sănătăţii. Cioca a arătat, în mesajul său, că cele mai multe localităţi carantinate din Timiş au fost conduse de primari liberali.

Meniul zilei Octavian

„De la o persoană despre care credeam că-mi împărtășeste cultura organizațională, sper încă neatinsă de morbul funcționarismului si politicianismului, nu mă asteptam la acuzații neîntemeiate. Mai ales că nu am apucat vreodată să avem măcar o discuție telefonică, chiar dacă eu am încercat. Mă văd obligat să subliniez câteva aspecte ce țin de activitatea DSP Timis și a mea personală, în urma celor afirmate recent de către fostul Ministru al Sanatații”, a arătat Flavius Cioca, directorul DSP Timiș.

Lista acuzelor, la care șeful DSP Timiș a răspuns privește și evaluarea performanțelor funcționarilor publici, testările COVID, rata de vaccinare etc. Iată, mai jos toate precizările făcute de Cioca.

1. Nu are nicio legatura culoarea politică a primarilor cu decizia carantinării.

Localitățile pe care DSU, după votul CJSU, cu avizul INSP, le-a introdus in carantină la propunerea DSP Timis, in anii 2020-2021 sunt următoarele:

RETIM

-municipiile Timișoara(primar USR) si Lugoj(primar PNL).

-orasele Făget, prima localitate carantinată in Romania conform legii 136/2020(primar PNL), Ciacova(primar PNL) si Sânnicolau Mare(primar PNL).

-comunele Fibiș(primar PNL), Dumbrăvița(primar USR), Becicherecu Mic(primar PSD), Dudeștii Noi(primar PNL), Ghiroda(primar PNL), Giroc(primar PSD), Moșnița Nouă(primar PNL), Pesac(primar PSD), Nițchidorf(primar PSD), Șag(primar PSD), Șandra(primar PNL), Dudeștii Vechi(primar PNL), Otelec(primar Pro Romania) si Biled(primar PNL).

Sumarizând, 11 localitati cu primari PNL, 5 primari PSD, 2 USR si unul de la Pro România.

2. Evaluarea performanţelor individuale ale funcţionarilor publici se efectuează conform Ordonanței de Urgență 57/2019, unde la art. 14 detaliază: „Evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se realizează pentru un an calendaristic, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie-31 martie din anul următor perioadei evaluate, pentru toţi funcţionarii publici care au desfăşurat efectiv activitate minimum 6 luni în anul calendaristic pentru care se realizează evaluarea”. Intrucât nu am activat 6 luni nici în funcția de Director Executiv Adjunct Sănătate Publică(13.04.2020-31.08.2020), nici în cea de Director Executiv(1.09.2020-31.12.2020) nu am depus raport de activitate si nu am beneficiat de evaluare. Daca această evaluarea a fost efectuată de către responsabili ai MS, nu mi-a fost adusă la cunostință, conform prevederilor legale. Dar dacă dl. Ministru iși dorea un alt Director Executiv la DSP Timiș, trebuia doar să il desemneze prin Ordin de Ministru, deoarece eu sunt numit interimar.

3. Județul Timiș este recunoscut ca județul cu cea mai extinsă testare COVID19 din țară.

4. Raportat la populație, avem în ultimele săptămâni cea mai mare rată de vaccinare din România, cu un număr de 92 fluxuri vaccinare funcționale, in 33 Centre de Vaccinare.

5. Majoritatea anchetelor epidemiologice ale DSP Timiș se desfășoară cu celeritate, situația fiind identică și pentru „cazurile nealocate”. E imperios necesar de spus că toate acestea au in spate un efort uriaș, zilnic, al unui colectiv care nu e perfect dar care se străduie constant. Pe mai departe, voi rămâne la fel de dedicat si concentrat asupra muncii mele, incercând zilnic să fac tot ceea ce ține de mine ca sa protejez sănătatea cetățenilor județului Timiș.

Iar domnului Ministru, așa cum a spus public dumnealui că îsi dorește, îi doresc odihnă plăcută.

Citiţi mai departe

Politică

PMP rămâne fără sediu. Spațiul în care au funcționat a fost dat senatoarei Alina Gorghiu

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au aprobat joi, 25 februarie, atribuirea unui spațiu format din două camere și un grup sanitar, din Piața „I.C. Drăgan”, nr. 10, în suprafață totală de 56 de mp, pentru deschiderea cabinetului parlamentar al senatoarei Alina Gorghiu.

Meniul zilei Octavian

În imobilul respectiv funcționa, până în prezent, Partidul Mișcarea Populară, care, în acest mandat, are un reprezentant în Consiliul Local Municipal Lugoj. Legal, spațiul respectiv fusese atribuit, în legislatura trecută, pentru cabinetele a doi foști parlamentari: Cornel Sămărtinean (PMP) și Marian Cucșa (ALDE). Cum cei doi nu au mai prins un mandat de parlamentar, PMP l-a transformat în sediul organizației locale.

Astăzi, reprezentantul PMP a votat împotriva alocării imobilului senatoarei PNL, Alina Gorghiu. „Era și normal să votez așa, acolo e sediul partidului nostru”, a spus Marian Costea, președintele PMP Lugoj, atunci când și-a motivat votul.

Costea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că speră ca filiala lugojeană a PMP să primească totuși un sediu.

RETIM

„Având în vedere că suntem reprezentați în consiliul local, sper că această problemă se va rezolva. Nu e normal să nu avem unde să ținem audiențele cu cetățenii sau ședințele partidului. Sunt convins că domnul primar va găsi o soluție și nu va lăsa PMP-ul fără un sediu la Lugoj. Sunt alte partide care s-au desființat și astăzi încă au un sediu la Lugoj, cum ar fi PNȚCD sau PRM”, a mai spus Costea.

Președintele PMP spune că va depune, la Primăria Lugoj, un document oficial prin care va solicita alocarea unui sediu.

Citiţi mai departe

Politică

Trei parlamentari de Timiș cer de la Primărie spații pentru cabinete. Doar unul primește momentan

Publicat

în

Trei parlamentari timișeni solicită Primăriei Lugoj spații în care să-și deschidă cabinete parlamentare. Este vorba despre senatoarea Alina Gorghiu(PNL), deputatul Daniel Liviu Toda(USR) și deputatul Ciprian Titi Stoica(AUR).

Meniul zilei Octavian

Reprezentanții Primăriei Lugoj au identificat un singur spațiu, până în momentul de față. Așa că alocarea lui se va face pe principiul, „primul venit, primul servit”. Prima cerere pentru deschiderea unui cabinet la Lugoj a fost depusă de Alina Gorghiu, ea fiind cea care va primi acest spațiu. Este vorba despre un imobil format din două camere și un grup sanitar, din Piața „I.C. Drăgan”, nr. 10, în suprafață totală de 56 de mp.

Ca să fi validată, propunerea trebuie să primească votul consilierilor locali, în ședința din 25 februarie.

RETIM

Citiţi mai departe

Politică

PSD, printre datornicii Meridian 22. Facturi neachitate de aproape trei ani de zile

Publicat

în

Pesediștii lugojeni au ajuns la mitingul lui Dragnea cu autobuzul de la Meridian

Primarul Claudiu Buciu a solicitat directorului Meridian Florin Iovescu să încaseze banii pe care PSD îi datorează societății. Edilul Lugojului i-a atras atenția directorului Meridian, că datoria este de trei ani de zile și se va prescrie. Episodul a avut loc după ce consilierii PSD au refuzat să voteze intrarea societății Meridian în insolvență.

Meniul zilei Octavian

„Pentru că e și domnul director aici, l-aș ruga să ne spună dacă are PSD datorii la Meridian. Spuneți-ne și nouă să știm câtă grijă au pentru această societate, pentru că asta e un vârf al nesimțirii, care îi caracterizează”, a spus Claudiu Buciu, care a și dezvăluit că există două facturi pentru două transporturi de persoane la București.

„Sunt două facturi, cu două transporturi. Au restanță de 2.449 lei, de trei ani, vedeți că mai e puțin și se prescrie. Au fost în 9 iunie, în cămăși albe, ca să-l aplaude pe domnul Dragnea, care îi la pușcărie și mai e o factură în martie. Vreau să-i rog pe colegii de la PSD să-și plătească datoria și să trateze cu seriozitate probleme Lugojului, nu pamfletar”, a mai cerut primarul Lugojului.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite