Connect with us

Politică

Să facem Lugojul un oraș funcțional!(P)

Publicat

în

Dragi lugojeni,

RETIM

În data de 27 septembrie suntem chemați din nou în fața urnelor, să alegem pentru următorii 4 ani pe cei care vor administra orașul. Pro România vă propune pe lista de candidați pentru Consiliul local doar tineri, persoane care nu au mai făcut politică și care doresc să facă administrație publică pentru ei și pentru copii lor. Credem că a venit momentul să redăm Lugojul copiilor noștri, celor de la care, am luat până acum orașul cu titlu de împrumut.
Viziunea noastră despre cum ar trebui să fie dezvoltat Lugojul, cuprinde măsuri pe care, indiferent de rezultatul votului, cei care vor câștiga încrederea dumneavoastră vor fi obligați să le implementeze pentru a face din Lugoj un oraș funcțional.
Instituția Primăriei și Consiliul Local

Existent: avem o instituție cu management neancorat în realitățile pe care le trăim, cu o viziune blocată de diferite orgolii, cutume și relații interumane anormale. Consiliul local este blocat în lupte intestine politice și interese care nu au nimic de a face cu nevoile lugojenilor și nici cu ceea ce înseamnă administrație publică.
Angajații sunt în mare majoritate neîncurajați, prinși în mijlocul unor jocuri de interese, înfricoșați, fără drept la opinie, fără curaj de decizie.
Necesar:
modificarea completă a organigramei instituției Primăriei și a serviciilor subordonate, pentru ca aceasta să devină una eficientă și ancorată în nevoile orașului. Angajații Primăriei trebuie puși în valoare, încurajați și lăsați să își facă treaba pentru care au fost pregătiți și angajați,
creșterea gradului de pregătire profesională al angajaților Primăriei prin participarea la cursuri de pregătire profesională
un program coerent de audiențe la nivelul tuturor structurilor Primăriei
înființarea ghișeului unic prin care să se reducă semnificativ timpul de așteptare în eliberarea de avize și autorizații
orientarea clară a atitudinii angajaților primăriei în vederea rezolvării cât mai urgente a problemelor cetățenilor
înființarea de urgență a unui Consiliu consultativ al Asociațiilor de proprietari, înființarea obligatorie a acestor asociații în cartierele în care în prezent nu avem.
înființarea Consiliului consultativ al oamenilor de afaceri, cei care creează locuri de muncă pentru lugojen
asigurarea totală a transparenței actului decizional al instituției

Autoliv angajează!

Consiliul Local – trebuie să redevină mediul de analiză corectă și decizie concretă în vederea administrării orașului și nu o anexă a voinței Primarului. Indiferent de culoarea politică, consilierii locali sunt aleși de cetățeni pentru a hotărî normele de conviețuire socială în oraș, direcțiile de dezvoltare ale orașului și mai ales modul în care vor fi cheltuiți banii noștri ai tuturor pentru realizarea obiectivelor administrației și administrarea patrimoniului existent. Normalitate înseamnă ca aceștia toți să hotărască în consens, în urma unor dezbateri reale, fără bătălii politice și doar în interesul cetățenilor.
Introducerea în procesul de decizie administrativă a părerii majorității locuitorilor orașului prin diferite moduri de sondare sau prin referendumuri locale.

Infrastructură
a) Canalizare:
Existent: în prezent canalizarea comportă probleme datorită vechimii ei iar o mare parte a țevilor de canalizare (magistrale) sunt din ciment, principala cauza a avariilor dese
Necesar:
schimbarea în etape a tuturor țevilor de ciment
realizarea unei canalizări separate pentru apele pluviale și racordarea tuturor rigolelor la aceasta
realizarea canalizărilor în Tapia și Măguri
cartografierea informatizată a întregului sistem de canalizare.
b) Apă potabilă:
Existent: în prezent Lugojul dispune de trei uzine de apă, cu tehnologie veche, mari consumatoare de energie. Uzina 2 este concepută pentru apă industrială și acum produce aproape jumătate din apa potabilă a orașului. Stația de epurare Jabăr este nefuncțională. Avem un inel nou de țeavă magistrală de apă potabilă la care sunt racordate mai puțin de 3% din locuințe.
Necesar:
o nouă stație de epurare a apei menajere pentru Tapia și Măguri și retehnologizarea celei existente.
modernizarea uzinelor de apă ale municipiului.
realizarea tuturor branșamentelor la rețeaua nouă de apă.
c) Magistrala de cabluri:
Existent: avem o adevarată pădure de cabluri deasupra străzilor. Încărcarea stâlpilor de iluminat cu cabluri de telefonie, internet și TV este la maxim
Necesar: realizarea în subteran a magistralei de date indiferent de natura cablurilor care trec prin ea
d) Drumuri și trotuare
Existent: nu există o stradă din oraș fără a avea pe ea o groapă, o denivelare sau baltă atunci când plouă. În urma asfaltărilor au fost astupate găurile de canal pentru apa pluvială sau au fost făcute unele noi care nu sunt racordate la canalizare.
Necesar:
reasfaltarea tuturor străzilor din oraș, după modernizarea completă a infrastructurii.
achiziționarea unei stații mobile de asfalt.

Gospodărirea localității
Existent: orașul oferă o imagine dezolantă, cu tomberoane de gunoi în fața locuințelor și străzi pline de gunoaie, cu clădiri cu fațade distruse, cu străzi sparte și cu șosele pline de bălți chiar dacă sunt proaspăt asfaltate, cu spații verzi neîngrijite și foarte puțini arbori, cu o zonă centrală cârpită și un aspect general de provizorat din cauza unor proiecte de reamenajare groaznice.
Râul Timiș, care trece prin mijlocul orașului, nu este pus în valoare în niciun fel, aleea de promenadă actuală este dezolantă și promiscuă.
Normele de conduită și conviețuire sunt de 20 de ani și nu acoperă cazuistica actuală a interacțiunilor oamenilor. Foarte multe acte normative nu sunt aplicate in practica.

Necesar:
schimbarea totală a modului de colectare al gunoiului menajer
înființarea de urgență a propriului serviciu de salubrizare și management al deșeurilor. Deșeurile înseamnă bani!
modificarea planului urbanistic general astfel încât regulile de amenajare imobiliară să fie clare și să poată fi controlate, iar totodată acesta să fie garantul dezvoltării durabile și armonioase a orașului din punct de vedere arhitectural
amenajarea spațiilor verzi dintre blocuri și din fața caselor cu responsabilizarea asociațiilor de proprietari în îngrijirea și întreținerea acestora, conform legilor în vigoare
amenajarea parcurilor existente și înființarea de locuri noi de joacă – prioritar considerăm cartierul ITL și Măguri. Lugojul trebuie să aibă și locuri deschise de întâlnire. Oamenii trebuie să fie motivați să petreacă tot mai mult timp afară, pentru că în acest mod vor fi la curent cu tot ce se întâmplă bine sau rău în orașul lor. Parcurile care nu trebuie neapărat să rămână la forma lor clasică, dar pot fi reinventate în dependență de specificul orașului.
montarea de coșuri de gunoi pe toate străzile și aleile municipiului
dragarea albiei și amenajarea malurilor Timișului și integrarea acestuia în cotidianul urban al orașului
schimbarea capitală al întregului ansamblu de mobilier urban (banci, corpuri de iluminat,..)
amenajarea și deschiderea toaletelor publice
punerea în valoare a zonei Insulei și a ștrandului din cartierul Cotu Mic
definirea și punerea în valoare a Centrului vechi al orașului
valorificarea artei stradale. Realizarea de expoziții stradale de artă, unele chiar cu titlu permanent
amenajarea pe cele două cascade ale Timișului de microhidrocentrale electrice care ar asigura curentul electric gratuit pentru iluminarea orașului cu leduri. Proiectele există la Meridian.
Aceasta este imaginea noastră despre Lugoj, peste ani și știm că vom avea nevoie de ani și de mulți bani! Dar odată și odată va trebui să facem ca aceste proiecte să devină realitate. Doar așa vom face Lugojul un oraș functional!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

PSD nu va prelua mandatul de primar interimar de la Lugoj nici în august. „Din octombrie e responsabilitatea mea”

Publicat

în

Prezent la emisiunea Direct la Subiect, Călin Dobra, președintele PSD Lugoj, a explicat de ce nu a acceptat să preia conducerea Lugojului, de la 1 iulie. Dobra susține că, dacă s-ar fi intrat într-un blocaj, responsabilitatea revenea celor care au fost aleși în 2020.

RETIM

“Ce să preluăm pentru trei luni interimar? Jocurile perfide și ascunse ale PNL-ului, care sunt majoritari în Consiliul Local. Și eu să pun un consilier local să fie carne de tun, să fie făcut praf? Nu se poate așa ceva. Îți duci mandatul până la final. Dacă tot vorbim de vot, de onestitate, de demnitate, îți duci mandatul cu demnitate până la final, așa cum au votat lugojenii în 2020. Și eu vă asigur că în octombrie, când o să pun mâna pe biblie și să jur că respect constituția, drepturile și tot ceea ce fac pentru lugojeni, în momentul acela este responsabilitatea mea. Dacă situația nu se rezolva și rămânea un blocaj, răspundeau cei care au majoritatea și care au primit votul lugojenilor în 2020,” susține Dobra.

Președintele PSD, care a câștigat și alegerile pentru funcția de primar, avertizează că PSD nu va prelua mandatul de primar interimar nici de la 1 august, dată până la care Adrian Serendan a acceptat aceste atribuții.

Autoliv angajează!

“Mă bucur totuși că s-au trezit, deși nu toți. Sunt ferm convins că nu toți, unii și-ar fi dorit acest blocaj. Domnul Serendan, fostul viceprimar, a preluat atribuțiile și va avea în aceste trei luni tot sprijinul din partea noastră,” a mai spus Dobra, în cadrul emisiunii Direct la Subiect, pe care puteți să o urmăriți mai jos.

Citiţi mai departe

Politică

PNL ar putea să primească funcția de viceprimar, de la Lugoj. Cine se pregătește pentru ea

Publicat

în

Chiar dacă au pierdut alegerile la Lugoj, reprezentanții PNL anunță că au dreptul la cea de-a doua funcție din administrația locală. Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, a declarat că această funcție este prevăzută de protocolul dintre PSD și PNL.

RETIM

„Conform protocolului național, PNL are dreptul la funcția de viceprimar. Noi nu o să renunțăm sub nicio formă la aceasta, pentru că e o funcție importantă în administrație. Fiind președinte al organizației locale, îmi revine mie această funcție. O să cerem să ne ocupăm în continuare de fondurile europene pe care le-am atras, care se ridică la 218 milioane de euro, și de managementul proiectului construirii noului spital din Lugoj”, a declarat Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro.

Prezent la emisiunea „Direct la Subiect”, care va putea fi urmărită pe canalul de YouTube cu același nume, începând de marți, 2 iulie, de la ora 17.00, Călin Dobra a declarat că exclude orice discuții cu Claudiu Buciu și orice alianță cu PNL.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Politică

Călin Dobra anunță începerea negocierilor pentru formarea unei alianțe la Lugoj. Cu cine nu vrea să discute

Publicat

în

Călin Dobra, candidatul care a câștigat alegerile pentru funcția de primar din Lugoj, a declarat că nu există încă o alianță creionată pentru viitorul consiliul local. Dobra spune că este interesat să colaboreze, în primul rând, cu cine dorește să facă ceva concret pentru comunitatea locală. „Chiar dacă suntem oameni politici, trebuie să lăsăm puțin deoparte partea politică atunci când intrăm în administrație”, a afirmat Dobra, la emisiunea Direct la Subiect, realizată de Daniela Decean și Ștefan Feșto.

RETIM

Dobra a exprimat deschiderea de a forma o alianță solidă, care să nu depindă de o majoritate simplă de 10 voturi, ci să asigure o majoritate confortabilă pentru votarea proiectelor. În acest scop, reprezentantul PSD a anunțat că va avea discuții cu toți președinții de partide politice din Lugoj în perioada următoare.

„În primul rând suntem lugojeni, înainte de a fi reprezentanți ai unui partid politic. Cred că toți cei care și-au depus candidatura au avut intenția de a face ceva constructiv pentru municipiu și am toată deschiderea în acest sens”, a spus Dobra.

Autoliv angajează!

Totuși, el a exclus posibilitatea de a colabora cu fostul candidat al PNL Lugoj, datorită lipsei de deschidere și a atacurilor personale continue.

Dobra a criticat atitudinea fostului candidat PNL, Claudiu Buciu, pe care o consideră marcată de o frustrare nejustificată și orientată mai mult spre interese personale decât spre binele comunității. „Din păcate, n-au capacitatea să înțeleagă că au pierdut și au rămas în acea frustrare de pierzător”, a adăugat el.

Dobra a anunțat că în perioada următoare va începe discuții cu reprezentanții AUR și USR. Puteți să urmăriți toată emisiunea începând de marți, de la ora 17, pe canalul de Youtube, Direct la Subiect.

Citiţi mai departe

Politică

Reacția prefectului, Mihai Ritivoiu, la demisiile liberalilor din fruntea Primăriei Lugoj

Publicat

în

prefectPrefectul a reacționat la anunțul privind demisiile primarului interimar din Lugoj și a altor membri liberali din fruntea executivului lugojean, subliniind importanța respectării îndatoririlor ce decurg din mandatul de primar, chiar și în contextul pierderii funcției.

RETIM

Prefectul a atras atenția asupra situației din democrația românească, unde primari care și-au pierdut mandatul pe 9 iunie vor continua să conducă primăriile până la finalul lunii septembrie. Acesta a subliniat că, deși majoritatea primarilor sunt serioși și de bună credință, există și cazuri izolate în care aceștia nu își îndeplinesc obligațiile de serviciu, blocând activitatea primăriilor pe care le-au pierdut.

„Atrag pe această cale atenția asupra îndatoririlor ce decurg din mandatul de primar. Vom urmări cu atenție și celeritate hotărârile de Consiliu Local și dispozițiile primarilor din localitățile care își vor schimba conducătorul,” a declarat prefectul, subliniind importanța contractării responsabile de credite și a relațiilor corecte cu funcționarii publici și cetățenii.

Autoliv angajează!

În ceea ce privește Lugojul, prefectul a explicat pentru Lugojeanul.ro, că procedura pentru numirea unui nou primar interimar depinde de Consiliul Local, care trebuie să aleagă un nou viceprimar cu atribuții de primar. Documentele aferente trebuie trimise la Prefectură pentru ca acesta să-și poată exercita atribuțiile până la finalul mandatului.

Prefectul a încurajat raportarea oricăror abuzuri sau ilegalități la Prefectură, subliniind că astfel de cazuri sunt prioritare în următoarele luni. El a menționat că monitorizează atent hotărârile de Consiliu Local, mai ales cele adoptate pe ultima sută de metri, care ar putea pierde relevanța.

„Este o situație care ține exclusiv de autoritățile locale și de modul în care funcționarii și primarii aleși își fac treaba. În timp, aceste proceduri se vor normaliza, dar în acest moment cetățeanul de rând este cel care pierde,” a adăugat prefectul.

În cazul în care Consiliul Local nu va alege un nou viceprimar, există varianta ca secretarul să preia temporar atribuțiile de primar, dar prefectul a clarificat că aceasta nu este o soluție preferată și că responsabilitatea revine consilierilor locali.

Citiţi mai departe

Cele mai citite