Toate proiectele privind desființarea unor servicii și a unor instituții din administrația lugojeană, dar și noua organigramă a Primăriei Lugoj au fost aprobate, astăzi, de către Consiliul local, în ședința care a avut loc la Cinematograful „Bela Lugosi”. Dintre consilierii locali, prezenți la ședință, nu au votat pentru desființare Iosif Crăciunescu, Ionuț Dumitriu, ambii de la PSD, și Marian Costea de la PMP.
„Această organigramă e reflexia unei analize extrem de bine și atent făcute, observând ce s-a întâmplat în teren, în acest un an și aproape nouă luni de zile. Am avut discuții permanente cu colegii, nu am intenționat niciodată să dăm pe cineva afară. Am dat șansă tuturor, am întrebat de ce au nevoie, tot ce s-a putut face din partea Primăriei, s-a făcut pentru a crește eficiența acestor servicii. Din păcate, multe au rămas la același nivel sau chiar mai rău, uneori având semnale că suntem sabotați ca administrației publică de către angajați. A solicita cuiva să muncească pentru cetățeni, eu consider că nu este deloc deplasat. Cei care nu au înțeles acest lucru nu se mai regăsesc în organigramă. Mai sunt câțiva, dar nu puteam modifica organigrama atât de mult, încât să putem scăpa de toți deodată. Urmează o analiză, în perioada de șase-șapte luni, în care vom funcționa pe noua organigramă, după care o vom ajusta. Nimic nu se poate face din prima perfect! Eu cred că această organigramă va duce la o mai bună funcționare, în special în ceea ce privește partea de dezvoltare. Avem o șansă unică acum, de a mai atrage fonduri, ce a mai rămas. Dacă o pierdem și pe asta, am pierdut tot, pentru că am ratat deja două cicluri de finanțare extrem de generoase”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.
Câți oameni pleacă
„Noi ne-am dori să angajăm foarte mulți oameni competenți, pentru că avem nevoie de oameni competenți, dar din păcate nu avem de unde să-i angajăm. Vin la concursuri, dar nu îndeplinesc condițiile. Dacă angajam ca și până acum, avem din nou plină primăria de oameni care taie frunze la câini”, a mai adăugat Buciu.
Prezent la ședință, liderul de sindicat Tiberiu Negrei, reprezentantul mai multor angajați din Primăria Lugoj, care își vor pierde locurile de muncă după aceste schimbări, a anunțat că va contesta în instanță hotărârile luate de Consiliul local Lugoj.
„Noi o să facem exact ce am anunțat. Eu chiar am avut o speranță că le vor retrage. Proiectele nu sunt postate pe site! E o chestiune de transparență în administrația publică locală, Legea 52. Sunt primării de comună care fac deja asta. Apoi, cum se poate ca, inițiatorul unui proiect de hotărâre, cu organigrama, să vină în ședință și să facă încă un număr de amendamente? Proiectul inițiat de primar, era de așteptat să vină un consilier sau doi să facă amendamentele, dar nu inițiatorul. În cazul în care inițiatorul își modifică propriul proiect, ar trebui să treacă pe la compartimentul de resort, care face un raport în legătură cu proiectul, pe un anume conținut. Dacă inițiatorul propune și îi trec vreo cinci amendamente, compartimentul de resort trebuie să aibă niște puncte de vedere. Când le mai are? Sigur că o să le contestăm, o să anunțăm colegii și vom avea nevoie din partea lor de o împuternicire pentru a putea să contestăm în instanță”, a declarat Tiberiu Negrei.