Connect with us

Administrație

Primăria Lugoj așteaptă sesizări despre terenurile cu ambrozie din oraș

Publicat

în

ambrozie-lugoj

Foto Arhiva

Primăria Lugoj anunță că derulează o campanie de creștere a gradului de conștientizare a pericolului răspândirii ambroziei și a efectelor negative asupra sănătății oamenilor.

„Facem un apel către întreaga comunitate pentru implicarea tuturor proprietarilor sau deținătorilor de terenuri, în scopul eradicării ambroziei, pentru un aspect cât mai plăcut al orașului nostru și mai ales, pentru a elimina punerea în pericol a sănătății oamenilor.
Va rugăm sa trimiteți sesizările dumneavoastră scrise la sediul Primăriei Municipiului Lugoj, Biroul Relatii cu Publicul, camera 7 și pe e-mail, la adresa contact@primarialugoj.ro. Vă rugăm să expuneți date reale și cât mai exacte privitor la terenurile infestate”.

Persoanele fizice și juridice au obligația de a efectua lucrări de combatere a ambroziei. În cazul neaplicării de măsurilor de combatere a ambroziei, celor somați li se vor emite avertismente, iar ulterior se vor aplica sancțiuni cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei persoanele fizice, iar cu amenzi de la 10.000 lei la 20.000 lei persoanele juridice.

Pentru ca lucrările de combatere să fie cât mai eficiente, cositul mecanic sau manual trebuie efectuat cât mai aproape de suprafața solului, în vederea distrugerii tuturor ramificațiilor care pornesc din tulpina principală. În caz contrar, se distruge doar tulpina principală, iar restul ramificațiilor se dezvoltă, înfloresc și produc în continuare polen. Se recomandă cositul repetat de 2 -3 ori pe an.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

 

RETIM

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Claudiu Buciu clarifică situația terenurilor „dispărute”, de pe strada Timișoarei

Publicat

în

În urma publicării de către jurnaliștii Ziarului Actualitatea a unui articol în care se caută explicații pentru dispariția a 22 de hectare, din viitoarea zonă industrială a Lugojului,  Claudiu Buciu, primarul demis, a publicat pe pagina sa de Facebook o clarificare cu privire la terenurile din Zona Industrială de pe strada Timișoarei.

„Urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul media, cu privire la “dispariția” a peste 22 hectare de teren din zona respectivă, dorim să aducem la cunoștința lugojenilor următoarele clarificări:

1. Suprafața zonei studiate este de 32,1597 hectare, limitrofe Depozitului Logistic LIDL;

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

2. În vederea creării Zonei Industriale a fost necesară dezmembrarea căilor de acces către și în incinta acesteia, după cum urmează: – 4625 mp dealungul străzii Timișorii în vederea asigurării culoarului pentru aducerea utilităților și pentru construcția pistei de biciclete; – 6815 mp drum acces la Depozitului Logistic LIDL (existent); – 49097 mp drumuri nou create în incinta Zonei Industriale, drumuri ce fac legătura și între strada Timișorii și drumul de acces la zona “Pescărușul”;

RETIM

3. Municipiul Lugoj va păstra în proprietate următoarele suprafețe de teren: 42485 mp în vederea edificării unui Parc Fotovoltaic propriu (Studiul de Fezabilitate a fost finalizat); 21244 mp în vederea construirii Depoului pentru autobuzele electrice și a altor spații necesare desfășurării activității societăților deținute de Consiliul Local (DALI în curs de atribuire); 9540 mp reprezentând suprafața ocupată de fostul sediu al CIS (încă nu s-a stabilit o destinație pentru acest imobil); 6313 mp în vederea construirii unei parcări publice; 17955 mp în vederea desfășurării altor activități / servicii de interes public neidentificate în prezent;

4. În etapa I de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați a fost aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 92234 mp (6 loturi de 3200 mp; 5 loturi de 5000 mp; un lot de 19708 mp și un lot de 28326 mp);

5. În etapa a II-a de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați va fi aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 71299 mp (6 loturi de 5000 mp; un lot de 4970 mp; un lot de 2868 mp; un lot de 2900 mp și un lot de 2200 mp)”, arată Buciu.

Articolul jurnaliștilor de la Actualitatea vine după ce Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj, fără ca cineva să explice ce se întâmplă cu restul terenului.

Buciu mai spune că scopul înființării acestei zone industriale este, în principal, acela de a da micilor întreprinzători locali posibilitatea de a-și muta afacerile din intravilan (din zonele de locuire – unde provoacă un disconfort major vecinilor) într-o zonă special destinată activităților industriale, de comerț specializat (spre exemplu cu materiale de construcții) ori de servicii.

„În subsidiar, interesul nostru este și acela de a atrage noi investitori în municipiul nostru. Am pornit de la un teren neintabulat și am creat condițiile juridice și tehnico-cadastrale pentru ca loturile rezultate să ajungă la întreprinzători cât mai rapid, exclusiv prin licitație publică.

Din sumele rezultate ca urmare a vânzării la licitație a terenurilor vom asigura realizarea de căi de acces (auto, pietonale și pentru biciclete), realizarea de parcări, realizarea iluminatului public și vom dota zona cu utilitățile publice necesare. Nu putem atribui aceste loturi întreprinzătorilor și să-i lăsăm fără infrastructura necesară. Interesul nostru este acela de a dezvolta durabil municipiul Lugoj. Nu înțelegem atitudinea anumitor politicieni locali care se opun consecvent dezvoltării municipiului, votând împotriva oricărei inițiative care, în final, duce la crearea de noi locuri de muncă”, a transmis Buciu.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Retim spală pubelele în Lugoj. Care este programul

Publicat

în

Retim Ecologic Service SA, desfășoară în perioada 08.08.2022 – 13.08.2022 în Municipiul Lugoj, acțiunea de spălare a pubelelor destinate colectării deșeurilor reziduale (pubela neagră).

Programul acțiunii este următorul:

 Luni 08.08.2022 străzile:

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

  • Livezilor
  • Salcâmului
  • Tirol
  • Izvorului
  • Traian Vuia
  • Fagilor
  • Făgetului
  • Strugurilor
  • Poalele Viilor
  • Aurel Vlaicu
  • Tapiei

Marți 09.08.2022  străzile:

RETIM

  • Privighetorii
  • Agriculturii
  • 13 Decembrie
  • Vasile Alecsandri
  • Horia
  • Cloșca până în Primăverii
  • Primăverii
  • 20 Decembrie
  • Dunării
  • Narciselor
  • Valentin Rosada
  • Ion Huniade

Miercuri 10.08.2022 străzile:

  • Bocșei
  • Herendești (Mondial)
  • Cernabora
  • Margaretelor
  • Bârzavei
  • 1 Mai
  • Mureșului
  • Teiului
  • Simion Bărnuțiu
  • Panselelor
  • Vlad Țepeș
  • Zorilor

Joi 11.08.2022 străzile:

  • Dimitrie Cantemir
  • Dimitrie Bolintineanu
  • Johann Heuffel
  • Bartok Bela
  • G. A. Petculescu
  • Iuliu Maniu
  • Gheorghe Dobrin
  • Daniel Brocea
  • Șirul Izlazului
  • Balta Lată

Vineri 12.08.2022 străzile:

  • Aleea Nucilor
  • Aleea Cireșilor
  • Aleea Vișinilor
  • Olari
  • Pinilor
  • Castanilor
  • Aleea Brazilor (Blocuri MICRO 1)
  • Cloșca (din Primăverii până în Crișan)

Sâmbătă 13.08.2022 străzile:

  • Tudor Vladimirescu
  • Alexandru Vlahuță
  • Ciprian Porumbescu

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Hocus Pocus? Primăria Lugoj a făcut să „dispară” 22 de hectare de teren care urmau să fie vândute la investitori

Publicat

în

Jurnaliștii Ziarului Actualitatea au scos la iveală detalii importante din una dintre cele mai importante vânzări de terenuri ale domeniului privat al Lugojului din ultimul deceniu. Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj. 

Proiectul de hotărâre a obținut voturile necesare pentru a fi adoptat, fiind susținut doar de către consilierii PNL și de către consilierul PMP Marian Costea, care a propus ca terenul achiziționat să nu poată fi închiriat și înstrăinat timp de 7 ani. Consilierii USR au fost consecvenți și nu au votat proiectul de hotărâre pentru vânzarea terenurilor în rate și fără dobândă.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Cele 13 parcele de teren care vor fi scoase la licitație în vederea vânzării, proprietatea privată a municipiului Lugoj, sunt situate pe strada Timișorii, lângă Centrul logistic Lidl, și au suprafețe cuprinse între 3.200 de metri pătrați și 28.326 metri pătrați, cu prețuri minime, conform evaluării, cuprinse între 253.066 lei și 2.660.131 de lei (fără TVA).

RETIM

Doar că, în realitate, parcelele însumează doar 8 din cele 30 de hectare promise spre a fi scoase la vânzare de către municipalitate. Jurnaliștii de la Actualitatea au investigat dispariția a 22 de hectare de pământ care, conform spuselor fostului primar, acum demis din funcție, ar fi urmat să fie vândute unor investitori. În altă ordine de idei, dacă acum mai bine de un an, mai exact în 5 iulie 2021, erau deja cereri pentru toată suprafața, unde au dispărut acele cereri? Unde au dispărut investitorii?

Unde sunt cererile pentru restul de 22 de hectare, din cele 30 de hectare, despre care Buciu declara anul trecut că există cereri pentru toată suprafața? Și unde sunt restul de investitori? Citește întreaga investigație a jurnaliștilor Actualitatea în ziarul tipărit sau online.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu face niciun pas în spate în conflictul cu angajații. Angajează avocat și se pregătește de procese

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

Consiliul Local Municipal Lugoj a primit două plângeri prealabile pentru a retrage și anula hotărârile și actele subsecvente privind noua organigramă și desființarea unor instituții și servicii locale. Una dintre plângeri este semnată de peste 60 de angajați și a fost transmisă de către sindicatul care îi reprezintă, iar cealaltă de către filiala locală a PSD.

Dacă Consiliul ar da curs acestor cereri, toate preavizele de concediere transmise până acum ar trebui anulate. Primarul interimar, Bogdan Blidariu, spune că hotărârile rămân în vigoare și Primăria se pregătește să meargă în instanță acolo unde sindicatul condus de Tiberiu Negrei a depus deja plângerea, prima înfățișare fiind în 8 august.

„Am avut o ședință extraordinară de îndată, în urma căreia, primarul a fost împuternicit să semneze un contract de reprezentare cu un avocat. Deci, ne vom lua un avocat care să ne reprezinte interesele în procesele care vor urma. Există un termen deja, în data de 8 august. Nu ne pot reprezenta juriștii Primăriei pentru că o parte dintre ei sunt implicați în procesul de reorganizare gândit de noi și chiar sunt contestatari. De asta se impunea angajarea unui apărător, iar în cursul zile de azi vom semna contractul cu un avocat care să ne reprezinte”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Blidariu spune că, atât PSD, cât și sindicatul angajaților vor primi un răspuns din partea Consiliului local, la plângerile prealabile făcute.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite