Connect with us

Actualitate

FOTO S-a reabilitat Muzeul de Locomotive de la Reşiţa. Merită vizitat!

Publicat

în

Aflat într-o avansată stare de degradare, muzeul în aer liber format din 16 dintre cele mai vechi şi valoroase locomotive care au circulat vreodată în România are din nou ce arăta.

Meniul zilei, Octavian

Locomotivele de epocă de la Reşiţa au fost curăţate de rugină, reparate şi vopsite. Toate lucrările au costat aproximativ 120.000 de lei şi au fost suportate de către Fundaţia Domeniile de Fier si Uzinele Reşiţa, de care apaţine muzeul în momentul de faţă.

“Le-am curăţat, le-am vopsit, le-am readus într-o stare vizuală normală. Am făcut reparaţiile la socluri, instalaţia de iluminat ornamental. La instalaţie mai avem puţin de lucru. A durat foarte mult pentru că noi eram pregătiţi anul trecut să facem aceste lucrări, dar până am primit toate autorizările, pentru că e vorba de un monument din tezaurul national. Practic nici nu aveam nevoie de autorizări, pentru că erau nişte operaţiuni de conservare activă, însă până au venit aceste răspunsuri a durat extrem de mult”, spune Walter Fleck, purtătorul de cuvânt al Fundaţiei Domeniile de Fier şi Uzinele Reşiţa.

Prima locomotivă construită în Estul Europei se află în muzeu

Muzeul este format din 16 locomotive cu abur din diverse epoci de construcţie, dintre care 14 produse la Uzina Constructoare de Maşini din Reşiţa (UCMR). Vedeta muzeului reşiţean este, fără îndoială, locomotiva Resicza.

RETIM

Este prima locomotivă cu abur construită în spaţiul est european, la Reşiţa, în 1872, după modelul locomotivei Szekul, care fost proiectată de către John Haswell şi adusă la Reşiţa în 1871, unde a fost pusă în circulaţie cu numărul 1. Resicza a fost în serviciu cu numărul de circulaţie 2, între 1872 şi 1937. Avea o greutate, în stare goală, de 9,05t, iar greutatea de serviciu era de 11,5t. Diametru roţilor este de 711mm, iar forţa de 1.125 kg. Avea doi cilindri şi funcţiona cu cărbune, iar ecartamentul era de 948 mm.Lungimea locomotivei este 4,470 m.

Au existat încă două locomotive cu abur similare, construite în 1872-1873, Bogsan şi Hungaria, cea din urmă fiind prezentată la Expoziţia Universală de la Viena din 1873. Până în 1964 au fost construite, la Reşiţa, 1461 de locomotive cu abur.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Câți lugojeni au fost depistați cu noul coronavirus până în prezent în luna mai

Publicat

în

Puțini lugojeni au fost depistați pozitivi cu noul coronavirus în luna mai. După o lungă perioadă în care orașul de pe Timiș s-a confruntat cu al treilea val al pandemiei, rămânând fără paturi de ATI și având chiar și o incidență de cazuri care a dus la carantinarea urbei, pe parcursul lunii mai numărul de cazuri a scăzut considerabil.

Mai exact, în ultimele 10 zile de raportări, doar 34 de lugojeni au fost depistați pozitivi cu SARS-CoV 2, adică o medie de sub 4 cazuri noi pe zi. Luni la prânz, 10 mai, la raportarea zilnică, rata de infectare la Lugoj era de 1,58/1000 de locuitori.

Primăria a anunțat deja redeschiderea cinematografului, dar și că există discuții despre redeschiderea pieței de vechituri ocico, precum și ridicarea altor restricții ce țin de oraș.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Actualitate

Lucrări la Margina-Holdea. Una dintre rutele ocolitoare, pentru camioane, trece pe la Lugoj

Publicat

în

Restricția pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepția transportului de persoane și animale vii, intră de astăzi, 10.05.2021, în vigoare pe 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗗𝗡 𝟲𝟴𝗔, 𝗠𝗮𝗿𝗴𝗶𝗻𝗮 – 𝗛𝗼𝗹𝗱𝗲𝗮. Măsura va fi valabilă până la 10.07.2021 și a fost luată pentru continuarea lucrărilor de reparații la acest sector.

Meniul zilei, Octavian

Centura Lugojului va fi mult mai aglomerată în această perioadă, pentru că una dintre rutele ocolitoare trece pe aici.

Rute ocolitoare

Pe direcția Nădlac-București:

A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria
sau
A1 Nădlac – A1 Arad – A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia.

Pe direcția București – Nădlac:

A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.

RETIM

Citiţi mai departe

Actualitate

Bătrână, internată la spitalul din Lugoj. „A căzut din pat și 25 de minute nu a venit nimeni să o ridice”

Publicat

în

FOTO Arhiva

Fiica unei paciente, de 70 de ani, internată la Spitalul din Lugoj, reclamă situații incredibile prin care a fost nevoită să treacă mama sa. „Vreau să reclam modul de a se purta cu bolnavii a asistentelor și a brancardierilor”, spune femeia.

Aceasta povestește că mama sa, internată la Medicală-Cardiologie, a căzut din pat și mai multe zeci de minute nu ridicat-o nimeni de pe jos.

„În data de 4 mai, în jur de ora 23, s-a ridicat din pat, a vrut să meargă la toaletă și a căzut și nu s-a mai putut ridica. A strigat după ajutor și nu a venit nimeni să o ajute. M-a sunat pe mine pentru că avea telefonul. După aceea, 25 de minute a strigat pe cineva și nu venit nimeni. Eu am încercat să sun la spital, dar, după ora 15, nu mai răspunde nimeni pe centrală. Ea tot strigat, într-un final a venit o asistentă. A văzut-o, dar nu a putut să o ridice, că ea e și mai grasă, și s-a dus să cheme brancardierii. Au venit, și asta m-a revoltat cel mai mult,  că i-au spus să fie mai atentă că ei nu mai vin să o ridice”, povestește fiica pacientei.

Aceasta mai susține că într-o altă seară a fost sunată de mama sa că se simte foarte rău și nu vin asistentele. „Telefonul era pe speaker și am auzit când, într-un târziu, a venit o asistentă, care a certat-o că de ce sună și deranjează oamenii, că e seara, târziu. Eu am spus prin telefon că sunt fiica dânsei și că mă poate deranja la orice oră. După acest episod, asistenta i-a confiscat telefonul, până dimineața.”, spune lugojeanca.

Conducerea spitalului lugojean spune că a fost informată despre caz și spune că așteaptă o plângere scrisă pentru a putea declanșa o anchetă.

„Eu o să verific ce s-a întâmplat și am rugat-o pe doamnă să ne trimită și o sesizare în scris, pe email-ul spitalului. O să fac o anchetă internă, dar e necesară și o plângere oficială din partea doamnei, pentru că momentan am discutat doar la telefon”, a declarat Ionuț Lucian Cocoș, directorul Spitalului „Teodor Andrei” din Lugoj.

 

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Actualitate

Vitezoman prins de polițiști cu 200 de kilometri la oră pe autostrada dintre Lugoj și Făget

Publicat

în

Un timișorean s-a ales cu o amendă și cu permisul de conducere suspendat, după ce a călcat prea tare pedala de accelerație. Șoferul de 45 de ani a fost surprins de către polițiști circulând pe autostradă, între Lugoj și Făget, cu mai bine de 200 de kilometri la oră.

Bărbatul a fost înregistrat de aparatul radar duminică după-masa, la 13:30, pe Autostrada A1, în apropiere de Făget. Acesta se deplasa dinspre Făget spre Lugoj, iar viteza înregistrată de radar a fost de 205 kilometri la oră.

După ce i-au dat amendă, polițiștii l-au lăsat pe vitezoman și fără permis de conducere.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite