Connect with us
Winter in My Town

Actualitate

Lugojenii strâng semnături pentru bariere la trecerea unde au murit patru persoane

Publicat

în

Lugojenii care locuiesc în zona trecerii de cale ferată, de pe strada Smârdan, din Lugoj, unde s-a petrecut accidentul feroviar, în urma căruia au murit patru persoane, strâng semnături pentru montarea de bariere.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Marian Costea, iniţiatorul campaniei de strângere de semnături susţine că semnalele luminoase nu se observă din cauza soarelui, iar de multe ori instalaţia nu funcţionează.

“Eu personal am trecut de 4-5 ori pe roşu, la acea trecere de cale ferată, ca urmare a faptului că nu am văzut semnalele luninoase din cauza soarelui şi puteam să fiu chiar eu, alături de familia mea, în locul acelor oameni ! Am cunoştinţe care lucrează ca şi taximetrişti, mi-au spus că lor li s-a întâmplat să nu meargă semnalele luminoase de loc, motiv pentru care, de astăzi, am început să strângem semnături pentru montarea de bariere la toate trecerile la nivel cu calea ferată din Lugoj, astfel ca toţi paticipanţii la trafic să fie în siguranţă.

În ceea ce mă priveşte, voi face toate demersurile în această privinţă ca barierele sa fie montate, iar pe aceasta cale rog pe toată lumea să participe la strângerea de semnături”, spune iniţiatorul campaniei, care are biroul în Centrul comercial „Luca” din Lugoj.

RETIM

„99,9% din accidentele la trecerile la nivel sunt abateri ale conducătorilor auto”

Cristian Udrea, şef Serviciu Siguranţa Circulatiei la Regionala CFR Timisoara, spune că instalaţiile CFR funcţionează la parametrii ceruţi de lege, însă susţine că 99,9% din accidente sunt din cauza şoferilor neatenţi.

“În legislaţia rutieră şi feroviară sunt patru tipuri de treceri la nivel: cele prevăzute cu barieră mecanică; cele cu indicatoare rutiere, unde este crucea Sf. Andrei şi STOP; cele cu instalaţie SAT, adică semnalizare luminoasă şi acustică, cum e cea de la Lugoj; trecere la nivel cu instalaţie BAT, unde sunt şi barierele. Toate aceste tipuri de treceri la nivel sunt prinse în legislaţie.

Toate semnalizările luminoase sunt făcute după un STAS. Adică becurile care se folosesc sunt becuri cu dedicaţie pentru aceste instalaţii, cu o anumită intensitate luminoasă, luând în considerare luminozitatea, atât pe zi cât şi pe noapte. Nu se pot face modificări în instalaţie, doar dacă se schimbă celula cu totul şi se pun instalaţii LED şi atunci se consideră o modificare semnificativă la instalaţia de semnalizare şi necesită proiect. S-au făcut şi la Timişoara sesizări, pe Calea Girocului, de exemplu. S-au dus şi poliţia şi colegii mei şi au măsurat ziua, distanţa de vizibilitate a indicatoarelor. Era cu 100 de metri mai mare decât STAS-ul.

Legislaţia, Codul rutier spune că în apropierea trecerii la nivel, conducătorul este obligat să reducă viteza. Deci dacă nu are vizibilitate, din cauza soarelui, din cauze obiective, este obligat să reducă viteza până observă concret indicaţiile trecerii la nivel.

La cultura şoferului, că respectă sau că nu respectă nu avem cum să intervenim. Dacă există o problemă cu aceea trecere, Poliţia Rutieră are competenţa să ne sesizeze, să ne amendeze. Nu am primit nicio sesizare de la Poliţia Lugoj că nu corespunde. Vreau să vă spun că lucrez la o situaţie, din 2010, 99,9% din accidentele la trecerile la nivel sunt abateri ale conducătorilor auto” , a declarat Cristian Udrea, pentru Lugojeanul.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

loading...

Actualitate

Incidența la Lugoj a scăzut sub trei la mia de locuitori

Publicat

în

Incidența cazurilor de coronavirus la Lugoj a scăzut considerabil în ultima perioadă. Săptămâna trecută, au fost raportate 30 de cazuri noi de infectare în oraș. 

Două cazuri au fost anunțate duminică, raportate de pe ziua de sâmbătă, la Lugoj. Au fost cele mai puține de la începutul valului patru și până în prezent, în orașul de pe Timiș. Rata de infectare a scăzut sub 3 la mia de locuitori.

Potrivit autorităților, urmează ca unele restricții să fie îndepărtate, datorită numărului tot mai scăzut de cazuri noi. La nivel de oraș, rata de infectare era de 2,44/1000 de locuitori în Lugoj, respectiv 2,54/1000 de locuitori la nivel de județ.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Citiţi mai departe

Actualitate

FOTO Mașină făcută scrum pe autostradă, nu departe de Lugoj

Publicat

în

O mașină care circula pe autostrada dintre Lugoj și Timișoara a fost făcută scrump sâmbătă după-masa, după ce a fost cuprinsă de un incendiu. Pompierii sosiți la fața locului au găsit mașina distrusă de flăcări, în proporție de peste 90%. Incendiul la mașină a debutat în dreptul localității Petrovaselo.

Din fericire, incidentul nu s-a soldat cu victime omenești. Pompierii au stins incendiul și au procedat la debarasarea drumului de mare viteză de epavă. Polițiștii vor încerca să stabilească modul în care a avut loc evenimentul rutier.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Citiţi mai departe

Actualitate

Becurile stradale cu LED ajung până în comunele îndepărtate de Lugoj

Publicat

în

În timp ce la Lugoj administrația încă se chinuie să găsească o soluție pentru iluminatul public stradal, în satele de lângă Lugoj, chiar și în cele mai îndepărtate, locuitorii se bucură deja de iluminat cu becuri LED de ultimă generație.

Una dintre comunele unde vor apărea becurile de tip LED este Balinț, comună aflată la 16 kilometri de Lugoj. Aici, administrația locală a cumpărat o instalație completă de iluminat public, care constă în 288 de becuri, dintre care 150 de 45W și 138 de 30W, iar în preț intră și demontarea becurilor vechi și respectiv montarea celor noi.

Întreaga investiție a costat primăria din Balinț 448.519 lei, adică puțin sub 100 de mii de euro. Lucrarea are o garanție de trei ani.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Citiţi mai departe

Actualitate

Tânărul implicat în accidentul cu primarul, pedepsit suplimentar după ce făcut publică filmarea incidentului

Publicat

în

Nicu Benzar, tânărul care îl acuză pe primarul de la Bethausen că a frânat cu intenție ca să fie lovit din spate, este pedepsit suplimentar după ce a făcut public incidentul cu edilul comunei și a dat publicității o filmare din care se vede cum primarul frânează brusc, fără un motiv vizibil, în timp ce se afla în fața sa. În urma accidentului, polițiștii i-au ridicat permisul lui Benzar, pentru că nu ar fi respectat distanța față de autoturismul din față, condus de primarul Ioan Lihoni.

Nicu Benzar spune, însă, că marți seara, în 23 noiembrie, un polițist l-a căutat acasă și i-a cerut dovada pe care i-a înmânat-o, la locul faptei, spunând că a greșit ceva.

„A venit un agent de poliție de la Bethausen, la mine acasă și îmi cere dovada, că a greșit aseară dovada cu dreptul de conducere și îmi dă alta fără drept de conducere. Alin nu știu cum îl cheamă pe polițist, dar a fost trimis de Pervu”, spune Nicu Benzar.

Reprezentanții IPJ Timiș ne-au comunicat că în dosarul de la Bethausen s-au extins cercetările și pentru părăsirea locului accidentului și din acest motiv s-a procedat așa. „În urma verificărilor preliminare efectuate și a cercetării la fața locului s-a dispus extinderea urmăririi penale și cu privire la infracțiunea de părăsirea locului accidentului. Polițiștii continua cercetările pentru a stabili întreaga situație de fapt și luarea măsurilor în consecință”, transmite IPJ Timiș.

Benzar spune că are înregistrări, cum a sunat la 112, iar în urma apelului a fost îndrumat să se prezinte la cel mai apropiat post de poliție, dacă nu sunt victime, ceea ce și făcut, după care s-a întors cu echipajul de poliție la locul accidentului.

Vă reamintim că în data de 21 noiembrie, pe data

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite