Connect with us

Administrație

RETIM anunță încetarea serviciului de curățenie stradală în Municipiului Timișoara

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA dorește să informeze populația municipiului Timișoara că începând de astăzi, 1 noiembrie 2018, nu va mai presta servicii de salubritate stradală. Contractul dintre Primărie și RETIM s-a încheiat pe 4 august, RETIM prestând încă 90 de zile după această dată. RETIM nu a predat serviciul întrucat Primăria Municipiului Timișoara nu a solicitat aceasta și nu a prezentat noul operator. 

RETIM

Primăria Municipiului Timișoara a organizat licitația pentru atribuirea noului contract de salubritate stradală în perioada iunie-iulie 2018. La această licitație, la care RETIM nu a participat întrucat nu a considerat profitabilă prestarea serviciilor solicitate prin caietul de sarcini, nu a fost desemnat nici un câștigător.

În urma licitației eșuate PMT a găsit ca soluție temporară pentru asigurarea serviciului de curățenie stradală în municipiul Timișoara, să oblige RETIM să presteze activitatea pentru încă 90 de zile, folosind o clauză de reziliere din contract.

Practic, contractul dintre Primărie și RETIM prevedea ca în cazul rezilierii acestuia, operatorul este obligat să mai presteze încă 90 de zile așa încât să se asigure predarea serviciului. Astfel, Primăria Municipiului Timișoara a anunțat RETIM că reziliază contractul pe data de 2 august 2018, cu 2 zile înainte de finalizarea acestuia.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

În data de 1 noiembrie RETIM a fost anunțat de către Primăria Municipiului Timișoara că începând cu această dată nu vor mai fi decontate serviciile de salubrizare stradală, în condițiile în care nici până la această dată PMT nu a cerut societății RETIM să predea serviciul și nu a prezentat nici o informare despre noul operator de salubrizare, înregistrând totodată restanțe la plată de aproximativ 5,6 milioane lei.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojul are cel de-al patrulea primar în acest mandat. Va conduce orașul doar pentru câteva zile

Publicat

în

Baboniu(dreapta) va conduce Lugojul până la investirea primarului ales, Călin Dobra

Marius Baboniu este cel de-al patrulea primar interimar al Lugojului în acest mandat. El a fost votat astăzi, de către consilierii locali lugojeni în funcția de viceprimar, dar a preluat automat și atribuțiile de primar, având în vedere că fostul primar Claudiu Buciu a fost demis în iulie 2022. Social-democratul Marius Baboniu vine la conducerea municipiului după alți doi viceprimari liberali care au avut prerogative de primar: Bogdan Blidariu și Adrian Serendan.

RETIM

Numirea lui Baboniu vine într-o perioadă de criză pentru administrația lugojeană, deoarece demisia viceprimarului Adrian Serendan a blocat activitatea financiară a primăriei. În acest context, nu se puteau achita salariile funcționarilor și indemnizațiile însoțitorilor persoanelor cu handicap.

Baboniu a declarat pentru Lugojeanul.ro că, în perioada următoare, va avea ca obiectiv clar plata obligațiilor financiare și se va ocupa de activitățile care nu suferă amânare. În câteva zile, prefectul Mihai Ritivoiu va anunța convocarea ședinței de investire pentru noul primar ales, Călin Dobra, și noul consiliu local.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Administrație

Cine este consilierul propus de PSD să preia funcția de viceprimar cu atribuții de primar la Lugoj

Publicat

în

Marius Baboniu este propunerea PSD pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar, până când noii aleși vor fi investiți în funcție de către prefectul Mihai Ritivoiu. Data estimată pentru ședința de investire este după 18 octombrie.

RETIM

Consilierii PSD și USR au convocat o ședință de urgență pentru astăzi, 9 octombrie, de la ora 15.00.

” O să-l propunem pe Marius Baboniu, deoarece a apărut această situație legată de plata indemnizațiilor pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap și a salariilor funcționarilor, și nu mi se pare normal, până la urmă, totuși, să blocăm lucrurile pentru că ei (n.r. PNL) fac niște jocuri mișelești, doar ca să scoată în evidență faptul că nu preiau eu funcția. O să preiau cu maximă responsabilitate și-mi asum, din momentul în care depun jurământul, nu din momentul în care vrea unul sau altul”, a declarat Călin Dobra, viitorul primar al Lugojului.

PNL a anunțat că va vota propunerea PSD-USR pentru funcția de viceprimar. „Am propus acest lucru (numirea unui viceprimar PSD) imediat după ce am pierdut alegerile, deoarece voința electoratului trebuie respectată de îndată, nu când au chef câștigătorii. Dobra a refuzat constant pentru că salariul de mii de euro plătit din bani publici era mai bun (în privat nu l-ar angaja nimeni, nici pe gratis) și despărțirea de ‘amorul’ pentru capitală era foarte grea. Astăzi, consilierii PNL vor vota propunerea de viceprimar făcută de PSD (sau de USR), așa cum ar fi făcut-o și imediat după alegerile din iunie”, a scris Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, pe pagina sa de Facebook.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Administrație

Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună

Publicat

în

Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea primi salariile în această lună. Situația este cauzată de lipsa unui primar sau viceprimar care să semneze statele de plată. Secretarul municipiului, Dan Ciucu, cel care a preluat atribuțiile de conducere după demisia viceprimarului Adrian Serendan, cel care, în ultima perioadă, deținea și funcția de primar interimar, nu are drept de semnătură pentru operațiuni financiare.

RETIM

Ziua pentru plata salariilor era 10 octombrie, însă aceasta va fi amânată până la validarea noului primar și a noului consiliu local.

Prefectul Mihai Ritivoiu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că imediat după ce dosarele noilor aleși vor fi validate de către instanță, Lugojul va fi primul oraș unde va convoca o ședință pentru investirea primarului și a noului consiliu local. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10-15 zile să putem face asta”, a spus el.

O soluție ar fi ca aleșii locali, care se află la final de mandat să numească în ședința de astăzi, 7 octombrie, un viceprimar cu atribuții de primar, însă pe ordinea de zi a întâlnirii de la ora 14.00 se află un singur punct și anume: Aprobarea PUZ locuințe complementare în intravilanul Lugojului.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Administrație

Urmează a patra campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer organizată de RETIM împreună cu ADID Timiș

Publicat

în

Deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru mediul înconjurător și sănătății umane! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de acestea în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.

RETIM

În perioada 07 octombrie – 18 noiembrie 2024 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase din menajer în Zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Localitățile incluse, sunt Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda (și în Buzad), Boldur (Ohaba – Forgaci și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (și în Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (și în Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc (și în Berini), Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra) și Victor Vlad Delamarina. 

CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer

Cetățenii din localitățile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:

  • ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase;
  • ambalaje metalice care conţin o matriță poroasă solidă formată din materiale periculoase, inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune;
  • absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate în altă parte);
  • materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase;
  • baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline;
  • baterii şi acumulatori nesortate, altele decât cele menționate mai sus;
  • solvenţi, acizi, alcali;
  • uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile;
  • detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase;
  • spray-uri de vopsea, spumă;
  • deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase, pesticide;
  • deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, voluminoase;
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radiouri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer

Amintim populației că deșeurile periculoase din menajer fac parte din categoria deșeurilor cu regim special de colectare, iar gestionarea incorectă a acestora (abandonarea și/sau depozitarea amestecată cu alte categorii de deșeuri) pot cauza daune semnificative mediului și sănătății umane.

Obligație legală pentru colectarea separată a deșeurilor periculoase din menajer

Conform Art. 28, alin. 1 – OUG 92/2021 actualizată „Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, […], au obligația să nu amestece diferitele categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe ori materiale.”

Conform Art. 30, alin. 4 – OUG 92/2021 actualizată „Persoanele fizice au obligaţia să depună deşeurile periculoase provenite din gospodărie, pe tipuri, în sistemul de colectare separată a deşeurilor municipale gestionate de operatorii economici prevăzuţi în Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la Art. 60 pct. A lit. h) şi i).”

Detalii despre efectuarea acestor campanii găsiți pe www.retim.ro și www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite