Connect with us

Lugoj

REPORTAJ: De ce nu mai functioneaza afisajele electronice din gara din Lugoj de aproape sase ani

Publicat

în

afisaje electronice cfr statia lugojSunt moarte de aproape șase ani. Afișajele electronice din gara lugojeană, ce arătau călătorilor care sunt trenurile ce vor sosi și pleca din punctul feroviar al orașului, sunt în continuare defecte, spre stupoarea plătitorilor de tichete. Cu o infrastructură și o garnitură care oricum lasă de dorit, călătorii lugojeni sau cei care schimbă trenuri în gara din oraș nu pot nici măcar să se informeze despre când sau la ce linie le va sosi cursa, astfel că frustrarea lor crește exponențial cu biletul de tren, aflat de asemenea în continuă scumpire.

Meniul zilei, Octavian

Astfel, dacă nu au acces la internet, oamenii sunt nevoiți să se ghideze după megafonul antic folosit și în zi de astăzi, care se face cu greu auzit, din cauza stării avansate de degradare. Dacă vor doar să afle când pleacă următorul tren spre București, oamenii pot întreba la ghișeele gării, însă timpii de așteptare sunt de la foarte lungi în sus, iar amabilitatea lucrătorilor… să spunem doar că nu este punctul lor forte.

Întrebați despre când vor repara afișajele electronice din gara din Lugoj, reprezentanții Căilor Ferate Române au dat din umeri. După ce am așteptat 5 ore după un răspuns, acesta a venit în forma unui email, în care ni s-a spus exact ceea ce știam, că afișajele sunt scoase din uz și că nu sunt bani pentru așa ceva în acest moment. „Instalația electronică a fost în inventarul Staţiei CFR Călători Lugoj aparţinând SNTFC şi a fost deservită de către personalul biroului de informaţii din cadrul acestei societăţi. Instalaţia a funcţionat până în anul 2008 când în urma restructurării de personal, birourile de informatii s-au desfiinţat. Odată cu desfiinţarea biroului de informaţii, instalaţia a fost dezafectatată.P1080290

În prezent situaţia economico-financiară a Sucursalei CREIR CF Timişoara nu permite achiziţii de tehnologie în acest domeniu, fiind prioritare investiţiile în probleme de siguranţa circulaţiei, însă în perspectivă sunt şi aspecte legate de îmbunatăţirea aspectelor din staţiile de cale ferată, care în limita bugetelor disponibile vor fi implementate cu prioritate în statiile cu trafic important de călători, printre care se număra şi staţia CFR Lugoj.”, se arată în răspunsul oferit de CFR Infrastructură prin Roberta Cătănescu, ofițer de presă.

RETIM

Mai comunicativi au fost reprezentații stației lugojene, care ne-au spus că nu cred că afișajele electrice vor mai fi vreodată aprinse. „Afișajele sunt nefuncționale de vreo 6 ani, de când s-a închis centrul de informații. Noi le oferim informații călătorilor la ghișee sau la telefon, iar despre aceste afișaje nu vă pot spune dacă vor mai fi vreodată aprinse, pentru că ele ar trebui puse în funcțiune de către cei de la Infrastructură. Nu am avut până acum reclamații că afișajele nu merg, însă acestea au fost foarte utile la momentul la care funcționau”, ne-a declarat Larisa Onujec, reprezentant CFR Călători Lugoj.

Surse din cadrul CFR ne-au declarat că în cadrul CFR Călători exista până în 2008 un om special plătit pentru a sta la un calculator și a afișa trenurile pe tabele, însă din cauză că bugetul nu le-a mai permis, aceștia au fost nevoiți să anuleze postul. Astfel, cei care dețin acum casieriile, adică CFR Infrastructură, sunt cei care trebuie să informeze călătorii asupra trenurilor, întârzierilor și tuturor datelor ce apăreau pe afișaje. Însă, cel puțin pentru moment, conform sursei noastre, un astfel de angajat nu mai poate fi susținut financiar de către CFR Infrastructură, din cauza economiilor ce au fost puse în aplicare, astfel că afișajele vor rămâne închise mult timp de acum încolo sau, dacă nu se întâmplă vreo minune, pentru totdeauna.dsc01752b

Singura soluție rămâne cea modernă pentru călătorii care încă se folosesc de trenurile celor de la CFR, aceștia putând găsi informații pe internet, pe site-urile care se ocupă cu afișarea mersului trenurilor. De asemenea, dacă vor să se ușureze, aceștia pot folosi ca ascunzătoare cele câteva vagoane dezafectate de pe liniile scoase din uz, pentru că stația lugojeană are un grup sanitar inutilizabil.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Lugojul va avea șapte stații de încărcare pentru mașini electrice

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Primăria Lugoj va amenaja mai multe stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Proiectul este deocamdată în faza incipientă, administrația locală plătind 6000 de lei pentru un studiu de fezabilitate, unei firme din București specializată în domeniu, potrivit SEAP.

Potrivit administrației locale, vor exista șapte asemenea stații pe toată suprafața orașului, care vor fi plasate în puncte strategice pentru a acoperi întreaga zonă urbană. 

“Am prevăzut bani pentru studiul de fezabilitate. Vrem să amenajăm șapte asemenea stații, din studiul de fezabilitate vor rezulta și locațiile în care vor fi amplasate, și tot ce ține de utilizarea acestor stații”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

RETIM

Administrația locală nu a decis unde vor fi amplasate stațiile, dar nici data la care proiectul ar urma să fie finalizat.

foto: Autoweek

Citiţi mai departe

Lugoj

Organizatorii concursului 3R- Reducere, Refolosire, Reciclare anunță câștigătorii

Publicat

în

Între 1 martie și 31 martie a avut loc concursul „3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor”, un concurs educativ, organizat de RETIM Ecologics Service SA şi Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID Timiș), împreună cu partenerul Zona de Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara. Ajuns acum la final, după verificări amănunțite și deliberări complicate, juriul compus din reprezentanții organizatorilor a decis câștigătorii pentru toate cele trei secțiuni anunțate.

Meniul zilei, Octavian

Concursul s-a bucurat de mulți participanți din partea școlilor primare, gimnaziale și liceale, iar prin lucrările realizate, elevii au demonstrat că au înțeles conceptul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor și modul cum acesta trebuie aplicat.
Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, nu a fost posibilă organizarea ceremoniei de premiere cu prezența fizică a copiilor și a cadrelor didactice implicate, aceasta fiind organizată în cadru restrâns cu organizatorii concursului.
Concursul a avut un real succes, organizatorii fiind încântați de numărul mare de participanți înscriși – peste 1000 de elevi din zona 1 Timișoara și zona 0 Ghizela.

Elevii au dat dovadă din nou de creativitate în diverse forme, realizând desene, video-uri, eseuri sau obiecte ilustrate prin care au demonstrat că știu aplicarea principiului 3R.

Lucrările au fost expuse pe panourile din Foaierul de lângă Sala Multifuncțională – Palatul Administrativ.
Premiile concursului au fost în valoare totală de 32.000 de lei, fiind structurate pe următoarele categorii:
Premiul I – 21 x biciclete
Premiul II – 21 x trotinete
Premiul III – 21 x set role
Mențiune – 100 x rucsac timp liber
Premii de participare –150 bidoane de apă de 0,5 l, 150 şepcuţe, 100 de sacoşe din material reciclabil.

RETIM

În perioada următoare, partenerul concursului Lions Club Timișoara Dinamic Plus va distribui premiile elevilor prin unitățile de învățământ.
„Compania RETIM investește constant resurse financiare și umane în proiecte care au ca scop educarea copiilor în domeniul reciclării deșeurilor. Încercăm să învățăm acești copii că o latură foarte importantă a comportamentului social îl reprezintă grija pentru mediu, iar campania actuală – 3R -a însemnat o platformă accesibilă prin care elevii au demonstrat că înțeleg și aplică aceste principii simple. Succesul acestui concurs este încă o dovadă că tinerii sunt o categorie foarte receptivă și atentă la tot ce înseamnă reducere, refolosire și reciclare a deșeurilor” a punctat Dan PASCU, Director General Marketing – Economic RETIM.
„Mă bucură faptul că numărul elevilor participanți la concursurile organizate de noi crește de la un concurs la altul, acum fiind peste 1000 de elevi .Ca de fiecare dată, suntem surprinși de ingeniozitatea și creativitatea lucrărilor realizate. Toți trebuie să acordăm o importanță deosebită protecției mediului și mă bucură să văd cu ce responsabilitate și seriozitate este tratat acest subiect de elevii din județul nostru. Vor urma și alte concursuri unde vom provoca elevii și la alte activități la fel de interesante și educative, toate având ca scop deprinderea regulilor de gestionare corectă a deșeurilor și protecție a mediului. Mulțumesc pentru partipare elevilor, profesorilor coordonatori pentru implicare. Felicitări câștigătorilor! Mulțumim pentru susținere Inspectoratului Școlar al județului Timiș și Consiliului Județean Timiș ” a declarat Romeo Petru URSU, director executiv ADID Timiș.

„Ca de fiecare dată, s-au înscris în concurs foarte mulți elevi, cu lucrări creative și diversificate și doresc să mulțumesc atât lor cât și conducerii unităților de învațămănt, profesorilor coordonatori și parinților care i-au susținut. Mulțumesc RETIM și ADID TIMIȘ pentru sponsorizarea premiilor și totodată pentru contribuția adusă la dezvoltarea personală a elevilor. Mulțumesc de asemenea membrilor Clubului pentru implicare în organizarea Concursului, Inspectoratului Școlar al județului Timiș și Consiliului Județean Timiș pentru susținere” a spus Ana CRĂSNEANU, președinte fondator Lions Club Timișoara Dinamic Plus.
Lista cu câștigătorii premiilor I, II, III și a mențiunilor este disponibilă pe site-urile www.retim.ro și adidtimis.ro. Toți elevii înscriși în concurs vor primi o diplomă din partea organizatorilor, iar premiile de participare constând în bidoane de apă, șepcuțe și sacoșe vor fi acordate în limita stocului disponibil anunțat în regulamentul de organizare.

Câștigătorii concursului 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare

 

Citiţi mai departe

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

RETIM

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

RETIM

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite