Connect with us


Lugoj

REPORTAJ: De ce nu mai functioneaza afisajele electronice din gara din Lugoj de aproape sase ani

Publicat

în

afisaje electronice cfr statia lugojSunt moarte de aproape șase ani. Afișajele electronice din gara lugojeană, ce arătau călătorilor care sunt trenurile ce vor sosi și pleca din punctul feroviar al orașului, sunt în continuare defecte, spre stupoarea plătitorilor de tichete. Cu o infrastructură și o garnitură care oricum lasă de dorit, călătorii lugojeni sau cei care schimbă trenuri în gara din oraș nu pot nici măcar să se informeze despre când sau la ce linie le va sosi cursa, astfel că frustrarea lor crește exponențial cu biletul de tren, aflat de asemenea în continuă scumpire.

Astfel, dacă nu au acces la internet, oamenii sunt nevoiți să se ghideze după megafonul antic folosit și în zi de astăzi, care se face cu greu auzit, din cauza stării avansate de degradare. Dacă vor doar să afle când pleacă următorul tren spre București, oamenii pot întreba la ghișeele gării, însă timpii de așteptare sunt de la foarte lungi în sus, iar amabilitatea lucrătorilor… să spunem doar că nu este punctul lor forte.

Întrebați despre când vor repara afișajele electronice din gara din Lugoj, reprezentanții Căilor Ferate Române au dat din umeri. După ce am așteptat 5 ore după un răspuns, acesta a venit în forma unui email, în care ni s-a spus exact ceea ce știam, că afișajele sunt scoase din uz și că nu sunt bani pentru așa ceva în acest moment. „Instalația electronică a fost în inventarul Staţiei CFR Călători Lugoj aparţinând SNTFC şi a fost deservită de către personalul biroului de informaţii din cadrul acestei societăţi. Instalaţia a funcţionat până în anul 2008 când în urma restructurării de personal, birourile de informatii s-au desfiinţat. Odată cu desfiinţarea biroului de informaţii, instalaţia a fost dezafectatată.P1080290

În prezent situaţia economico-financiară a Sucursalei CREIR CF Timişoara nu permite achiziţii de tehnologie în acest domeniu, fiind prioritare investiţiile în probleme de siguranţa circulaţiei, însă în perspectivă sunt şi aspecte legate de îmbunatăţirea aspectelor din staţiile de cale ferată, care în limita bugetelor disponibile vor fi implementate cu prioritate în statiile cu trafic important de călători, printre care se număra şi staţia CFR Lugoj.”, se arată în răspunsul oferit de CFR Infrastructură prin Roberta Cătănescu, ofițer de presă.

Mai comunicativi au fost reprezentații stației lugojene, care ne-au spus că nu cred că afișajele electrice vor mai fi vreodată aprinse. „Afișajele sunt nefuncționale de vreo 6 ani, de când s-a închis centrul de informații. Noi le oferim informații călătorilor la ghișee sau la telefon, iar despre aceste afișaje nu vă pot spune dacă vor mai fi vreodată aprinse, pentru că ele ar trebui puse în funcțiune de către cei de la Infrastructură. Nu am avut până acum reclamații că afișajele nu merg, însă acestea au fost foarte utile la momentul la care funcționau”, ne-a declarat Larisa Onujec, reprezentant CFR Călători Lugoj.

Surse din cadrul CFR ne-au declarat că în cadrul CFR Călători exista până în 2008 un om special plătit pentru a sta la un calculator și a afișa trenurile pe tabele, însă din cauză că bugetul nu le-a mai permis, aceștia au fost nevoiți să anuleze postul. Astfel, cei care dețin acum casieriile, adică CFR Infrastructură, sunt cei care trebuie să informeze călătorii asupra trenurilor, întârzierilor și tuturor datelor ce apăreau pe afișaje. Însă, cel puțin pentru moment, conform sursei noastre, un astfel de angajat nu mai poate fi susținut financiar de către CFR Infrastructură, din cauza economiilor ce au fost puse în aplicare, astfel că afișajele vor rămâne închise mult timp de acum încolo sau, dacă nu se întâmplă vreo minune, pentru totdeauna.dsc01752b

Singura soluție rămâne cea modernă pentru călătorii care încă se folosesc de trenurile celor de la CFR, aceștia putând găsi informații pe internet, pe site-urile care se ocupă cu afișarea mersului trenurilor. De asemenea, dacă vor să se ușureze, aceștia pot folosi ca ascunzătoare cele câteva vagoane dezafectate de pe liniile scoase din uz, pentru că stația lugojeană are un grup sanitar inutilizabil.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Timișul are nevoie de un program coerent de guvernare locală

Publicat

în

Dragi prieteni,

Prea mult timp județul Timiș a fost condus în mod haotic, fară o direcție clară, fară programe și proiecte care să ridice județul la nivelul la care merită să fie. Centralizarea excesivă, lipsa dialogului cu primarii, anunțarea de proiecte majore, dar care sunt deocamdată doar pe hârtie, procesul de izolare, nu doar față de București, ci mai ales față de Bruxelles, au făcut ca Timișul să lipsească din zona elevată a județelor României. Nu există o strategie unitară a județului, nu există un program concret de atragere de investitori, nu avem un proiect județean de dezvoltare a turismului, zona învățământului este departe de ceea ce ar trebui să fie. La fel și cea medicală. În ceea ce privește infrastructura e nevoie de multe și mari completări.

Împreună cu peste 40 de primari din Grupul de Reforma în Administrația Locală, un ONG apolitic ce include primari din întreg județul Timiș, cu reprezentanți ai mediului de afaceri, cu cadre didactice din mediul universitar am elaborat un document programatic pentru următorii 4 ani, un program de guvernare locală pe care l-am intitulat „Timisul la nivel european”

Este planul oamenilor gospodari din acest județ. Este ceea ce își doresc timișenii.

Unul dintre principalele puncte ale acestui program îl reprezintă înființarea unui Fond Județean de Investiții. Prin acest fond vor fi ajutați primarii, indiferent de apartenența lor politică, să obțină proiecte cu finanțare europeană. Practic, este instrumentul primarilor gospodari care aduc fonduri europene în comunele și orașele lor.

Pentru o mai bună coordonare cu mediul de afaceri din județ, vom crea un Consiliu de Strategie și Consiliere Economică format dintr-o echipă de specialiști care va pune la aceeași masă reprezentanți ai Consiliului Județean Timiș, oameni de afaceri și mediul universitar.

Totodată, îmi propun să creștem calitatea vieții pentru timișeni.  Am în vedere 5 subdirecții, respectiv: sănătate la standarde europene, prin ridicarea unui spital regional, construirea mai multor baze sportive, a unei piste de biciclete care să lege Timișoara de Sânnicolau Mare până la vama Cenad, dar și drumul vinului care să deschidă spre explorare zone sălbatice din Timiș, care să unească Buziasul, respectiv Dealul Silagiului cu Timișoara. Nu în ultimul rand, vom realiza ceea ce am numit autostrada de biciclete, o conexiune pentru toate comunele periurbane.

În programul de guvernare locală mi-am propus să asigur bunăstarea durabilă pentru mediul rural, care urmărește reducerea decalajului dintre comune și orașe prin finanțarea racordării gospodăriilor la infrastructura de transport, susținerea investițiilor în agricultură, susținerea educației și rezolvarea problematicii fondului funciar.

Cel mai important punct al programului de guvernare locală este atragerea de fonduri europene. De mai bine de 16 ani sunt expert european, membru în Comitetul European al Regiunilor. Am expertiza și experiența necesare atragerii de fonduri europene, iar acest lucru se poate vedea cel mai bine la Dudestii Noi, comuna pe care am condus-o din 2004. Astfel, vom înființă o bancă de proiecte europene care nu doar ca va realiza proiecte pentru Consiliul Judetean Timiș, ci îi va ajuta si pe primarii din Timiș să le realizeze. Un alt punct al Programului de Guvernare locală îl reprezintă înființarea unei platforme e-timiș, care va urmări digitalizarea serviciilor publice. Nu în ultimul rând, vreau să încurajez investițiile în energia verde, în industrii nepoluante. Vreau nu doar să păstrez fondul forestier al județului, ci să și înființez păduri de protecție urbana. De aceea, garantez protecția mediului și voi respecta pactul verde european.

Alin Nica, candidat la Presedinția Consiliului Județean Timiș

Codul de mandatar financiar al PNL Timis este 21200012.

Citiţi mai departe

Lugoj

FOTO Magazinul Dedeman din Lugoj s-a deschis pentru cumpărători

Publicat

în

Fără tăieri de panglică sau speech-uri de campanie, magazinul Dedeman din Lugoj s-a deschis în sfârșit pentru clienți. Vineri dimineața, în jurul orei 8, câteva zeci de lugojeni au fost primii clienți ai noului magazin de bricolaj de pe strada Timișorii. Interiorul magazinului arată exact ca oricare alt Dedeman din România. Clienții au la dispoziție mai multe tipuri de cărucioare, în funcție de materialele de construcții sau alte produse pe care le pot achiziționa din incinta punctului comercial. 

Lucrările la magazin au început la finalul lui martie, astfel că timpul în care s-a ridicat locația a fost de cinci luni. Complexul comercial, care se întinde în total pe 35.000 mp, cuprinde o construcţie principală reprezentând un magazin pentru vânzare materiale de construcţii precum: cărămizi, saci de ciment, blocuri ceramice, gresie ceramică, profile metalice, ţevi, tablă, plase sudate, placi gips carton, polistiren, vata minerală, lacuri şi vopsele, adezivi, dar şi alte produse pentru amenajări interioare.

În cadrul construcţiei realizate sunt delimitate diferitele zone funcţionale: spaţiu de primire clienţi, spaţiu de vanzare-depozitare, spaţii de primire, sortare, depozitare marfă, birouri administraţie, dotări sanitare pentru personal şi public, vestiare, funcţiuni complementare anexe (centrala termică, centrala de ventilare, tablou electric general, etc.). 

Există şi o zonă în care se va amenaja o grădină, tip seră, cuprinzând zona de vânzare produse de grădinărit. Pentru fluidizarea traficului, pe strada Timișorii a fost construit un sens giratoriu cu două benzi.

Citiţi mai departe

Lugoj

Deponeul în care ajung gunoaiele din Lugoj, subiect într-o investigație de presă cu rezultate șocante

Publicat

în

Jurnaliștii de investigație de la Recorder, unul dintre cele mai de succes proiecte independente de presă din România, au scris un material amplu despre dezastrul de la deponeul de la Ghizela, locul în care ajung gunoaiele din Lugoj și din restul județului Timiș. Conform materialului, la Ghizela situația este scăpată de sub control, materialele dăunătoare strânse aici ajungând în râul Timiș, sub formă de levigat, o substanță toxică ce poate avea efecte catastrofale asupra cursului de apă.

Potrivit Recorder, În depozitul de deșeuri de la Ghizela ajung anual peste 225.000 de tone de gunoaie, colectate din tot județul Timiș. Este o cantitate dublă față de cea pentru care a fost proiectat deponeul, inaugurat în 2011 cu pretenția că respectă toate normele europene în domeniu.

Aceste norme vorbesc în primul rând despre gestionarea corectă a levigatului, adică a lichidului rezultat din fermentarea gunoaielor depozitate. Este o substanță extrem de toxică, motiv pentru care groapa de gunoi a fost dotată cu o membrană impermeabilă menită să împiedice infiltrarea levigatului în sol. Acesta este colectat într-un bazin, apoi trecut printr-o stație de epurare și transformat în apă curată (permeat). Mai departe, această apă ajunge într-un alt bazin de unde este deversată în râul Timiș, printr-o conductă subterană care străbate o distanță de nouă kilometri.

Numai că tot acest circuit de funcționare preluat din standardele europene s-a lovit de eterna cârpeală românească. La câțiva ani de la punerea în funcțiune a depozitului de la Ghizela, s-a constatat că aici ajung mai multe deșeuri decât s-a estimat în proiect, iar capacitatea stației de epurare este, de asemenea, prea mică pentru cât levigat produce groapa de gunoi.

Puteți citi aici întreaga investigație a jurnaliștilor de la Recorder.

foto: Recorder

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite