Connect with us

Divertisment

Raportul de sustenabilitate al IULIUS pe anul 2022 – focus pe mediu și comunitate

Publicat

în

Grupul IULIUS accelerează politicile ESG implementate cu scopul de a crea proiecte sustenabile, utile comunității și care stimulează dezvoltarea orașelor. Reperele anului 2022, care reflectă efortul companiei în această direcție, potrivit Raportului de sustenabilitate pe 2022, publicat recent, sunt:

RETIM

  • scăderea cu 8% a emisiilor de gaze cu efect de seră
  • scăderea consumului total de energie cu 13%
  • reducerea cu 34% a deșeurilor eliminate prin depozitare

*cifre valabile în raport cu 2019

IULIUS își concentrează resursele asupra dezvoltării de proiecte prin care să contribuie la modernizarea orașelor, grija pentru mediu și construirea unor comunități puternice fiind prioritare. Cu 1,2 miliarde de euro investiți în proiectele de regenerare urbană Palas și Palas Campus la Iași și Iulius Town la Timișoara, rețeaua naţională Iulius Mall (Iași, Suceava, Cluj), precum și în două centre de retail de proximitate Family Market în Iaşi, IULIUS a generat valoare şi a stimulat dezvoltarea locală, atrăgând noi investiții prin infrastructura de business creată.

AUTOLIV

„Integrăm continuu cele mai noi soluții în domeniul sustenabilității. Toate clădirile au certificări verzi, folosim materiale cu emisii reduse de carbon, reducem consumul de energie prin panouri fotovoltaice, derulăm proiecte care sprijină educația și antreprenoriatul. Nu în ultimul rând, iubim natura și o aducem în centrul proiectelor noastre, astfel încât lumea să aibă acces rapid la ea. Viitorul va fi și mai verde, pentru că și în proiectele mixed-use pe care le propunem, la Cluj și Constanța, natura va fi elementul central”, a spus Dan Adrian Chelaru, Group Sustainability Officer IULIUS.

130 de milioane de euro, în soluții de infrastructură şi mobilitate alternativă

Preocuparea pentru sustenabilitate la IULIUS se traduce prin implementarea conceptului „orașului de 15 minute” în proiectele mixte, un spațiu în care se regăsesc elementele necesare desfășurării activității într-un mod eficient, în care distanțele dintre locul de muncă, magazine, școală, restaurante şi parc se pot parcurge pe jos sau cu bicicleta, reducând timpul pierdut în trafic și poluarea.

Compania a investit 130 de milioane de euro în soluții de conectivitate, infrastructură, mobilitate alternativă, amenajarea de piste și a peste 1.000 de locuri de parcare pentru biciclete. La Palas, aproximativ 74% din lungimea căilor interne de circulație sunt destinaţi traficului pietonal, iar la Iulius Town Timișoara, 43%. În plus, la parterul clădirilor office sunt amenajate dușuri și vestiare pentru cei care vin la birou cu bicicleta.

Grupul IULIUS susține adoptarea mobilității electrice, iar în 2022, rețeaua staţiilor de încărcare a autovehiculelor electrice a ajuns la 49 de puncte.

Grădină urbană pe 45% din suprafața Palas Iaşi

Grija pentru mediu se regăsește în toate proiectelor IULIUS. Fiecare proiect din portofoliu, retail sau office, deține certificări verzi sau este în curs de certificare, ceea ce atestă nivelul ridicat de performanță în conformitate cu principiile internaționale de eficiență și sustenabilitate. În ce privește certificatele de performanță energetică, din totalul clădirilor, 68% au primit punctaj maxim (100 de puncte), iar 32% au valori cuprinse între 98-99 de puncte.

Palas Campus Iaşi iese în evidenţă, fiind în două procese de certificare – EDGE și LEED. Proiectul a obținut, în 2021, primul credit verde din România, de la International Finance Corporation (IFC), divizie a Băncii Mondiale. Palas este singurul proiect din Europa Centrală și de Est care a primit certificarea LEED® Neighborhood Development pentru impactul pozitiv asupra comunității și pentru modul sustenabil în care au fost concepute și construite clădirile.

O particularitate a proiectelor IULIUS este procentul mare al spațiilor verzi. Compania a creat, prin investiții de peste 17 milioane de euro, 13 hectare de grădini urbane. Doar la Palas, spațiile verzi reprezintă peste 45% din suprafața totală. Grădinile de la Iași, Cluj-Napoca și Timișoara au devenit ancore pentru comunitate, locuri pentru petrecerea timpului liber, care găzduiesc circa 1.000 de spectacole anual.

În ceea ce privește deșeurile menajere, IULIUS a reușit să le diminueze cu 31% față de 2019 și să crească volumul deșeurilor reciclabile cu 28% comparativ cu același an. Obiectivul pe termen mediu este scăderea cu peste 50% a deșeurilor eliminate prin depozitare. În acest scop, în 2022, a fost demarat „IULIUS – Zero Waste Program”, prin intermediul căruia se urmăreşte reducerea cantităților de deșeuri generate, atât la nivel organizațional, cât și în relațiile cu partenerii și furnizorii. Totodată, a fost implementat un program pilot care vizează compostarea deșeurilor organice din fiecare centru comercial.

Strategie de reducere a amprentei de carbon cu IFC

În 2022, IULIUS a semnat un parteneriat cu IFC pentru elaborarea unei strategii de decarbonizare a întregului portofoliu al companiei și de atingere a țintei de net-zero emisii.

În ceea ce priveşte implicare în comunitate, IULIUS a derulat numeroase acțiuni din domeniul ocrotirii mediului, cum ar fi campanii de împădurire, de reciclare a hârtiei, de reutilizare a articolelor vestimentare și de promovare a mobilității alternative, acțiuni caritabile, campanii de donare de sânge și parteneriate pentru susținerea manifestărilor sportive.

IULIUS a continuat, în 2022, programul de internship, la care au aplicat 129 de studenți. Șapte dintre studenții selectați au fost angajați, la finalul stagiului.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cultură

Evenimente pregătite de Casa de Cultură din Lugoj de Mărțișor și Ziua Femeii

Publicat

în

Tânăra pianistă Patricia Roșca susține un recital în 8 martie

Între 29 februarie și 2 martie, Piața Iosif Constantin Drăgan din Lugoj devine locul unde magia primăverii prinde viață. Artizani talentați, producători și comercianți locali îți pregătesc cele mai frumoase surprize, de la pictură pe față până la ateliere de confecționat mărțișoare și delicii dulci.

RETIM

Pe 1 martie, de la ora 17:30, atmosfera va fi înălțată de magia „Mărțișorului Dansator”, într-un spectacol ce va include prestații ale Ansamblului „Lugojana” și Infinity Arts Lugoj.

În zilele de 7 și 8 martie, Teatrul Municipal „Traian Grozăvescu” din Lugoj devine gazda unui eveniment special, dedicat sărbătoririi femeilor și aducerii în prim-plan a artei sub diferite forme.

AUTOLIV

Pe 7 martie, Infinity Arts te îmbie la spectacolul „Dansul Etern”, iar Marius Bațu și Vasile Gondoci te invită la un concert folk emoționant intitulat „Cu tine încă 2000 de ani”.

Pe 8 martie, vei putea savura un recital cameral susținut de Patricia Roșca la pian și Andrei Cozma la clarinet, iar Ansamblul „Lugojana” al Casei de Cultură „Traian Grozavescu” va oferi un spectacol memorabil cu tema „Cânt și joc pentru mama mea”.

Citiţi mai departe

Divertisment

Cele mai bune 4 tendințe de îmbrăcăminte de primăvară pentru bărbați pe care trebuie să le știi

Publicat

în

Deși este încă iarnă, lumea modei se pregătește deja pentru sosirea primăverii. În curând, puloverele groase și călduroase, hanoracele și gecile vor deveni învechite, făcând loc unor noi propuneri. Și despre aceste tendințe de modă pentru primăvara 2024 este vorba în articolul de mai jos. Citește și descoperă către ce haine, accesorii și pantofi trebuie să îți îndrepți atenția!

RETIM

Tendințe în modă pentru bărbați pentru primăvară – ce vei purta în acest sezon?

Ce va fi un succes în moda masculină în primăvară? În tendințele acestui sezon, clasicul este amestecat cu extravaganța. Hainele și pantofii atemporali vor fi la modă, dar și culorile și modelele puternice vizibile de la distanță. Un sacou bine croit va fi un element indispensabil al garderobei tale în acest sezon . Îl poți purta nu doar la birou sau la ocazii speciale, ci și in fiecare zi – într-o variantă casual, confortabilă, alături de ceasuri bărbătești de la branduri renumite.

De asemenea, ai nevoie de blugi la modă, care vor deveni o bază perfectă pentru ținuta ta de zi cu zi, și de pantofi sport, care au devenit o parte permanentă a canonului stilului urban pentru bărbații de toate vârstele.

AUTOLIV

Încălțăminte bărbătească la modă – cum pășești cu încredere în sezonul de primăvară?

Ce pantofi vor domina moda bărbaților în această primăvară? Aceștia sunt, înainte de toate, adidași comozi, în special cei retro. Modelele inspirate din anii 80 și 90 vor fi din nou la modă. Adidașii minimaliști din piele, de preferat în alb, sunt și ei o soluție interesantă. Se potrivesc atât cu blugi, cât și cu pantaloni chino. Dacă prețuiești eleganța, ia în considerare achiziționarea de încălțăminte sau mocasini formali din piele, care sunt extrem de populari în acest sezon.

Moda de primăvară pentru bărbați a inclus și trench-uri clasice. Cele mai la modă sunt bej și au o croială oversize și se potrivesc perfect cu încălțămintea de zi cu zi disponibilă pe https://epantofi.ro/c/barbati/pantofi/de-zi-cu-zi.

Luxul liniștit cucerește nu numai moda feminină

Tendința de lux liniștit este strâns legată de minimalism. În ambele cazuri, calitatea este cel mai important lucru. Așa numitul lux liniștit, observat la designeri precum Ralph Lauren și Giorgio Armani, în primăvara lui 2024 nu va mai fi pur business, fie că este vorba despre un costum sau un portofel pe Epantofi.ro . Această tendință va pune mai mult accentul pe ușurință și libertate casual, cele mai bune exemple fiind pantalonii cu picioare largi, jachetele mai lungi sau eșarfele pentru bărbați.

Dacă vrei să dai o șansă acestui trend, garderoba ta trebuie să includă haine și accesorii în două culori în primăvara 2024: caramel și gri .

În rolurile principale – culori și modele

În primăvară, garderoba bărbătească trece printr-o adevărată revoluție. Acesta este complet opusul tendințelor de lux minimaliste și liniștite. Despre ce este vorba? În centrul atenției se află culori și modele originale și atrăgătoare care nu sunt rezervate doar ținutelor casual.

Designerii prezintă haine în culoarea anului 2024, adică Apricot Crush, dar la modă sunt și hainele cu accente roz și roșii sau cele în albastru și bleumarin. Există o selecție la fel de mare în categoria design. Sunt propuse modele florale, unii designeri jucându-se cu carourile într-un mod cavaleresc, în timp ce alții își decorează modelele de pe propriile creații cu citate din cărți.

Citiţi mai departe

Cultura

Filmul Generației de Aur ajunge și la Cinema „Bela Lugosi”. Avanpremiera e la Timișoara

Publicat

în

Miercuri, 28 februarie 2024, cu începere de la ora 19.30, la Cinema City (Iulius Mall Timișoara) are loc avanpremiera filmului dedicat Generației de Aur a României fotbalistice, echipa de excepție care ne-a dus în sferturi la Campionatul Mondial din 1994

RETIM

Hagi, Popescu, Dumitrescu și coechipierii lor își spun povestea așa cum nu au mai spus-o niciodată și sunt actori în propriile lor roluri. Retrăim împreună momentele din urmă cu 30 ani în care fotbalul românesc era la un alt nivel, iar unitatea dintre echipa națională și suporteri se traducea în ieșiri în stradă cu miile până la orele dimineții.

Filmul ”Hai, România – Povestea Generației de aur” va începe să ruleze în cinematografe începând cu data de 1 martie. Programul complet al proiecțiilor și mai multe informații pot fi găsite pe site – https://hairomaniafilmul.ro/ sau pe pagina de Facebook – https://www.facebook.com/hairomania.filmul.

AUTOLIV

La avanpremieră vom avea parte și de o scurtă sesiune de discuții cu trei foști componenți ai echipei naționale a României: Emeric Dembroschi, Iosif Rotariu și Paul Codrea. Oameni care, deși au evoluat în perioade diferite, au făcut-o reprezentând cu mândrie fotbalul românesc la cel mai înalt nivel – Emeric Dembroschi marcând în poarta Braziliei lui Pele în 1970, Iosif Rotariu duelându-se la sânge cu Argentina lui Maradona la Mondialul italian din 1990 și Paul Codrea evoluând în toate meciurile României din grupă la turneul final european din 2008.

Filmul va rula și la Lugoj, conform programului de ma jos:

Citiţi mai departe

Cultură

Timișenii pot depune proiecte pentru finanțări nerambursabile de peste șase milioane de lei, de la Consiliul Județean Timiș

Publicat

în

Consiliului Județean Timiș  investește în dezvoltarea unei vieți culturale diversificate și competitive. În acest an, bugetul de 6.150.000 lei este prevăzut pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor cultural-artistice și de tineret „Tim Cultura 2024”, din care pentru cultură – 5.750.000 lei și pentru tineret – 400.000 lei.

RETIM

Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, persoanele juridice de drept public ori privat, precum şi organizațiile neguvernamentale de tineret interesate sunt invitate să depună cereri de finanțare nerambursabilă pentru proiecte cultural – artistice şi de tineret cuprinse în programul TimCultura 2024.

Cei interesați pot consulta criteriile de eligibilitate și procedura de depunere pe pagina web dedicată programului de finanțare, www.timcultura.cjtimis.ro.

AUTOLIV

Avem resursele necesare, specialiști și infrastructură, pentru a susține o viață culturală intensă, așa cum am demonstrat în cadrul Programului Timișoara Capitală Europeană a Culturii.  Ne dorim în continuare  evenimente care să atingă standardul de excelență artistică, care să valorifice potențialul cultural al județului Timiș și sperăm să avem parte de cât mai multe inițiative menite să sporească oferta culturală”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Dintre ariile tematice acceptate, amintim artele spectacolului, patrimoniul cultural, artele vizuale, educația prin cultură și cultură prin educație, proiecte editoriale și literare, fonduri de mobilitate, formare profesională, educație, educație în sănătate, mediu, incluziune socială, valorizarea spațiului DKMT, etc.

Solicitările de finanțare pot fi depuse până la data de 8 martie ora 14 la Registratura Consiliului Județean Timiș, Bd. Revoluției din 1989, nr. 17, Timișoara, în format letric și pe stick, sau se încarcă pe Platforma de interoperabilitate pentru interacțiunea digitală cu beneficiarii Consiliului Județean Timiș:  www.e-timis.ro , de către solicitanți (care anterior își vor crea un cont pe această platformă).

Selecția și evaluarea acestora vor avea loc în perioada  22 – 25 martie, iar rezultatul final va fi afișat pe site-ul instituției în 2 aprilie.

Citiţi mai departe

Cele mai citite