Connect with us

Administrație

Primarul s-a supărat pe doi jurnalişti… după care pe toţi! Conferinţa de presă săptămânală nu se mai ţine de o lună

Publicat

în

francisc boldea presedinte pdl lugoj singurul candidat la functia de conducere a filialei locale psd lugojeanulAstăzi, 4 iunie 2013, se împlinesc 4 săptămâni de la ultima conferință de presă săptămânală a primarului Francisc Boldea. Aceasta, fiind programată în fiecare marți, avea ca scop informarea exactă, rapidă și direct de la sursă asupra evenimentelor, planurilor și acțiunilor administrației locale. În acest sens, în sala de protocol a primăriei Lugoj, cei câțiva jurnaliști ai Lugojului erau invitații primarului pentru o oră, în care se „punea la cale” orașul. Cert este că, prin acele conferințe, populația primea în mod sigur informația corectă, nefiltrată, direct de la cel care o producea, despre tot ce se petrece în urbea lor.

Din păcate, în urma unor conflicte între primarul lugojean și un site de știri din oraș, aceste conferințe nu se mai țin, deoarece primarul consideră probabil că, dacă s-a certat cu o parte a presei, toată breasla trebuie să „sufere”, și punem în ghilimele acest cuvânt pentru că, în realitate, cei care suferă sun oamenii, cetățenii Lugojului, care își vor procura acum informația din aceleași publicații, dar care vor recurge la surse nu la fel de sigure precum însuși Boldea, pentru a scrie știrile de zi cu zi.

Mai exact, în urma unor articole mai aspre la adresa sa, primarul lugojean s-ar fi supărat pe doi jurnaliști de la un site de știri din Lugoj, iar acum, deși evenimente există și informația ar trebui să ajungă, în mod expres, la cetățeni, acesta nu mai cheamă presa la conferința săptămânală de la primărie.

Ba mai mult, în ultima vreme, tot mai mulți ziariști din Lugoj, indiferent de trusturile din care provin, se plâng de faptul că primăria favorizează transmiterea de informație, alegând pe sprânceană cui și când să transmită aceste știri, în ciuda faptului că toți ziariștii acreditați pe lângă primăria Lugoj, precum și toți cei care fac parte din publicații sau trusturi media care au acreditare la instituția cu pricina, trebuie informați în mod egal despre evenimentele din oraș.

Astfel, se asigură că informația pleacă pe mai multe căi către cetățeni, cum este normal într-o democrație și într-un stat în care publicarea unei știri despre același subiect în mai multe locuri este indispensabilă pentru o propagare independentă a informației. Sperăm ca, în interesul lugojenilor, aceste conflicte și favorizări să ia sfârșit cât mai curând, pentru ca fiecare jurnalist din acest oraș, indiferent de locul de muncă sau de ce îi este imprimat pe legitimație, să poată să-și facă meseria în condiții democratice și propice acestei meserii.

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cetăţenii din zona 0 a judeţului Timiş pot preda GRATUIT deşeurile voluminoase la containerele speciale RETIM

Publicat

în

În perioada 1 octombrie -27 noiembrie are loc o nouă campanie derulată de RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș pentru colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 0 a judeţului Timiş în localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coşteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

CINE poate preda deşeuri voluminoase
Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar deșeurile voluminoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE VOLUMINOASE sunt:
⦁ mobilier, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative
⦁ mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice
⦁ covoare, carpete, preșuri
⦁ canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete,saltele
⦁ oale
⦁ ceasuri
⦁ perdele, draperii
⦁ dulapuri de baie, suporturi prosoape
⦁ lustre, tablouri
⦁ obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă
⦁ obiecte mari de folosință îndelungată precum : calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși şi tocuri de geamuri, etc

ATENŢIE! Deșeurile voluminoase nu trebuie amestecate cu alte categorii de deșeuri (reziduale, reciclabile, de construcții, etc.).
ATENŢIE! Nu se colectează în cadrul acestor campanii deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

Deșeurile voluminoase se păstrează în gospodărie până în momentul aducerii voluntare la punctul de colectare și nu se depun pe domeniul public în afara programului de colectare.

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile voluminoase

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Două fişe de proiecte europene, anunţate de Boldea ca şi când ar fi obţinut deja finanţarea

Publicat

în

Astăzi, în ultima conferinţă de presă, Francisc Boldea a prezentat realizările pe care le-a avut în cele trei mandate de primar. Încă de la început a ţinut să precizeze că lasă primăria cu 85 de milioane de lei în cont, bani necheltuiţi. Edilul, încă în funcţie, a mai anunţat că lasă încă două proiecte europene în valoare totală de 19,7 milioane de euro viitorului primar. Doar că cele două proiecte despre care vorbeşte Boldea sunt doar la faza de fişe de proiect, iar până la întocmirea, aprobarea şi finanţare acelor proiecte e cale lungă.

Este vorba despre faptul că în cursul lunii septembrie Primăria Municipiului Lugoj, prin Biroul Management Proiecte Programe, a transmis la ADR Vest două fișe de proiecte spre a fi incluse în procesul de selecție pentru a primi sprijin financiar nerambursabil prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Astăzi , 30 septembrie a fost publicată pe pagina de web a ADR Vest lista fișelor de proiecte selectate pentru județul Timiș, listă pe care se regăsesc ambele fișe de proiect trimise de municipalitatea lugojeană.

Prima fișă de proiect intitulată „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale” va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 1.132.205,76 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 14.900.000 Euro.

Cea de-a doua fișă de proiect este intitulată „Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj” și va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 724.770,00 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 4.800.000 Euro.

Obținerea de fonduri nerambursabile pentru realizarea documentațiilor pentru aceste două proiecte de mare importanță pentru oraș este primul pas necesar pentru accesarea finanțării europene nerambursabile de 19,7 milioane de euro pentru cele două proiecte prin Programul Operațional Regional 2021-2027.

Pentru o mică comparaţie, Primăria Reşiţa are fişe de proiect depuse pentru următorul exerciţiu financiar de peste 300 de milioane de euro.

Citiţi mai departe

Administrație

Când va prelua Claudiu Buciu funcţia de primar şi îşi va începe oficial mandatul

Publicat

în

Conform legii, mandatul primarului declarat ales este validat în termen de 20 de zile de la data desfășurării alegerilor de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află circumscripția electorală pentru care au avut loc alegeri, în procedură necontencioasă. Validarea se realizează la judecătorie, după depunerea raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, potrivit legii privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, prin încheiere pronunțată în camera de consiliu, fără a fi aplicabilă procedura de regularizare a cererii.

Invalidarea alegerii primarului se poate pronunța în cazul în care se constată, potrivit legii privind alegerea autorităților administrației publice locale, încălcarea condițiilor de eligibilitate sau dacă alegerea acestuia s-a făcut prin fraudă electorală.

Încheierea judecătoriei privind validarea sau, după caz, invalidarea alegerii primarului se comunică de îndată prefectului și secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, care are obligația aducerii la cunoștință publică prin afișarea acesteia la sediul unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, în termen de cel mult 24 de ore de la comunicare.

În termen de 2 zile de la aducerea la cunoștință publică, cei interesați pot formula apel împotriva încheierii judecătoriei de validare sau invalidare a alegerii primarului la tribunal.

După validarea primarului de către judecătorie se convoacă prima ședință privind ceremonia de constituire sau, după caz, într-o ședință extraordinară a consiliului local, unde primarul ales va depune jurământul.

Conform unor surse din Primăria Lugoj predarea şi primirea postului de la vechiul, pentru noul primar nu se va face mai devreme de săptămâna viitoare, dar încă nu e stabilită o dată sigură. În luna iunie, mandatele aleşilor locali aflaţi în funcţie au fost prelungite de Guvern, din cauza amânării alegerilor, până la 1 noiembrie, cel târziu.

Citiţi mai departe

Cele mai citite