Connect with us

Administrație

Primarul s-a supărat pe doi jurnalişti… după care pe toţi! Conferinţa de presă săptămânală nu se mai ţine de o lună

Publicat

în

francisc boldea presedinte pdl lugoj singurul candidat la functia de conducere a filialei locale psd lugojeanulAstăzi, 4 iunie 2013, se împlinesc 4 săptămâni de la ultima conferință de presă săptămânală a primarului Francisc Boldea. Aceasta, fiind programată în fiecare marți, avea ca scop informarea exactă, rapidă și direct de la sursă asupra evenimentelor, planurilor și acțiunilor administrației locale. În acest sens, în sala de protocol a primăriei Lugoj, cei câțiva jurnaliști ai Lugojului erau invitații primarului pentru o oră, în care se „punea la cale” orașul. Cert este că, prin acele conferințe, populația primea în mod sigur informația corectă, nefiltrată, direct de la cel care o producea, despre tot ce se petrece în urbea lor.

Meniul zilei Octavian

Din păcate, în urma unor conflicte între primarul lugojean și un site de știri din oraș, aceste conferințe nu se mai țin, deoarece primarul consideră probabil că, dacă s-a certat cu o parte a presei, toată breasla trebuie să „sufere”, și punem în ghilimele acest cuvânt pentru că, în realitate, cei care suferă sun oamenii, cetățenii Lugojului, care își vor procura acum informația din aceleași publicații, dar care vor recurge la surse nu la fel de sigure precum însuși Boldea, pentru a scrie știrile de zi cu zi.

Mai exact, în urma unor articole mai aspre la adresa sa, primarul lugojean s-ar fi supărat pe doi jurnaliști de la un site de știri din Lugoj, iar acum, deși evenimente există și informația ar trebui să ajungă, în mod expres, la cetățeni, acesta nu mai cheamă presa la conferința săptămânală de la primărie.

Ba mai mult, în ultima vreme, tot mai mulți ziariști din Lugoj, indiferent de trusturile din care provin, se plâng de faptul că primăria favorizează transmiterea de informație, alegând pe sprânceană cui și când să transmită aceste știri, în ciuda faptului că toți ziariștii acreditați pe lângă primăria Lugoj, precum și toți cei care fac parte din publicații sau trusturi media care au acreditare la instituția cu pricina, trebuie informați în mod egal despre evenimentele din oraș.

RETIM

Astfel, se asigură că informația pleacă pe mai multe căi către cetățeni, cum este normal într-o democrație și într-un stat în care publicarea unei știri despre același subiect în mai multe locuri este indispensabilă pentru o propagare independentă a informației. Sperăm ca, în interesul lugojenilor, aceste conflicte și favorizări să ia sfârșit cât mai curând, pentru ca fiecare jurnalist din acest oraș, indiferent de locul de muncă sau de ce îi este imprimat pe legitimație, să poată să-și facă meseria în condiții democratice și propice acestei meserii.

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

RETIM preia gratuit deșeurile periculoase în cadrul unei noi campanii trimestriale de colectare

Publicat

în

RETIM 2020, Timisoara, Timis, Miercuri 1 Iulie 2020, ©Cornel Putan

ATENȚIE! Deșeurile periculoase abandonate în locuri neamenajate pot polua grav mediul înconjurător! Păstrează-le în gospodărie și debarasează-te legal de ele în cadrul campaniilor trimestriale de colectare organizate de RETIM și ADID Timiș.

Meniul zilei Octavian

În perioada 19 aprilie-3 iunie se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

CINE poate preda deşeuri periculoase

Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

RETIM

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE sunt:
⦁ ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
⦁ ambalaje metalice care conţin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
⦁ materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
⦁ vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
⦁ solvenţi, acizi, alcali
⦁ uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
⦁ detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
⦁ pesticide
⦁ deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

⦁ NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
⦁ NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

Citiţi mai departe

Administrație

La sat da, la Lugoj ba. De ce rămâne închisă piața de vechituri a orașului

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Piața de vechituri sau ocico din Lugoj rămâne deocamdată închisă, anunță primăria municipiului. Asta după ce mai mulți lugojeni au cerut explicații având în vedere deschiderea pieței publice din Bethausen, care va funcționa în fiecare joi, la fel ca cea din Balinț, acolo unde piața de vechituri are loc la fiecare a doua joi.

Primarul Claudiu Buciu a declarat pentru Lugojeanul.ro că “La ei, rata de incidență permite deschiderea pieței. La noi încă nu. Nu putem lua decizii fără să ținem cont de legislația în vigoare”.

Piața de vechituri a orașului, deși în aer liber, a fost printre primele locuri închise acum mai bine de un an, când la Lugoj apăreau primele cazuri de infectare cu SARS-CoV 2. De atunci, piața mai fost deschisă o singură dată, până autoritățile au luat decizia de a o închide pe o perioadă nedeterminată.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

În 2021, Primăria Lugoj a cumpărat servicii de consultanță și studii de aproape 1 milion de lei

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

În primele trei luni și jumătate de activitate din 2021, primăria din Lugoj a plătit 984.150 de lei pe studii de fezabilitate, servicii de consultanță, studii energetice și proiecte de mobilitate urbană. Suma este rezultată din adunarea tuturor serviciilor achiziționate prin SEAP de către administrația locală, care are legătură cu domeniul consultanței sau a studiilor de orice fel.

Un exemplu este studiul pentru PMUD, pentru care Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei, pe servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani. Găsiți știrea aici.

Pe 1 aprilie, Primăria Lugoj a cumpărat un nou studiu, de această dată pentru o mai bună gestionare a deșeurilor. Este vorba despre un un serviciu de elaborare a strategiei locale privind dezvoltarea și optimizarea gestionării deșeurilor. Potrivit SEAP, firma contractată este una din București. Aici am relatat despre achiziție.

RETIM

Toate achizițiile realizate de către administrația locală lugojeană le găsiți pe site-ul SEAP.

Citiţi mai departe

Administrație

Zeci de străzi din Lugoj vor intra în reparații, în perioada următoare

Publicat

în

FOTO Arhivă

Primăria Lugoj a semnat un contract de lucrări pentru plombările necesare pe străzile din oraș, cu Societatea de Drumuri Timișoara, care aparține Primăriei Timișoara. Execuția este programată să înceapă de marți, 13 aprilie. Zeci de străzi vor intra în reparații, în perioada următoare.

Meniul zilei Octavian

„Cu toate că iarna nu a fost foarte grea, au apărut foarte multe gropi în asfalt. Ne cerem scuze lugojenilor pentru disconfortul creat, dar, din păcate, este consecința lucrărilor făcute foarte prost în ultimii ani. Mai mult, nici nu mai avem garanție pentru aceste drumuri. Am semnat un contract, în scopul efectuării reparațiilor în zonele unde e nevoie de intervenție urgentă. Am stabilit ca primele lucrări să se desfășoare în zona centrală: pe str. 20 Decembrie, Podul de Beton, Coloman Wallis, Bucegi, Cuza Vodă, Episcop Bălan, Nicolae Bălcescu, Podul De Fier, Unirii, Victor Vlad Delamarina, Narciselor, 13 Decembrie, pentru ca ulterior să intervenim pe Cloșca, Someșului, Ion Vidu, Microraion 1, 2,3, Stadion 1 și 3, zona benzinăriei Mol, Țesătorilor, Gh. Lazăr, Timișoarei, Banatului, Mihai Viteazul, la sfârșit urmând pe Titulescu, Pasajului Buziașului, str. Buziașului și cartierul IC Drăgan”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite