Connect with us

Administrație

Câte abateri a găsit Camera de Conturi la Primăria Lugoj. Printre nereguli și contractul vicepreședintelui PNL, Adrian Ștef

Publicat

în

Inspectorii Camerei de Conturi Timiș, care au fost în control la Primăria Lugoj, până luna trecută, au finalizat raportul verificărilor. În urma acțiunii de audit au fost descoperite abateri pe 15 capitole. Printre acestea este vorba de necalcularea penalităților de întârziere la unele lucrări, abateri la încasarea veniturilor la bugetul local, nereguli la inventarierea patrimoniului, neactualizarea inventarul de bunurilor și nerespectarea clauzele contractelor de achiziții publice etc.

În raportul inspectorilor apare chiar și situația scoasă la iveală de către președintele PNL, Claudiu Buciu. În urmă cu câteva săptămâni, Buciu i-a cerut demisia colegului său, Adrian Ștef, vicepreședinte al filialei lugojene și consilier județean, pentru că a făcut afaceri cu PSD și a prejudiciat bugetul local. Ștef a respins acuzațiile, a refuzat să-și dea demisia și i-a cerut lui Buciu să-i prezinte scuze. Raportul Camerei de Conturi, arată însă că Buciu a avut dreptate.

Despre contractul lui firmei Adrian Ștef, inspectorii Camerei de Conturi spun că nu s-au respectat clauzele contractuale stabilite prin contractul de achiziție publică referitoare la cantitatea și calitatea bunurilor livrate/lucrărilor executate/serviciilor prestate – fiind efectuate plăți efectuate către S.C. STEFCIN AD BUILDING S.R.L. pentru punerea în operă a două articole de deviz diferite de cele ofertate, facturate și plătite. Mai jos, vă prezentăm exact ce au scris inspectorii în raport.

„În luna decembrie a fost încheiat între Direcția de Asistență Socială Comunitară a Municipiului Lugoj și STEFCIN AD BUILDING S.R.L. Lugoj, contractul de lucrări nr. 21409 din 12.12.2018 în valoare de 69.787,04 lei având ca obiect efectuarea unor lucrări reabilitare și reparații la sediul Cantinei de Ajutor Social (situată pe str. A. Mocioni nr. 34, Lugoj) respectiv: lucrări de placare cu gresie și faianță; reparații pereți interiori și zugrăvirea acestora; înlocuirea ușilor deteriorate de la toalete; amenajare rampă persoane cu dizabilități și placarea cu gresie a încăperii de depozit materiale – anexa nr. 1.

În cuprinsul Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 22.066/20.12.2018 comisia de recepție menționează faptul că „lucrările efectuate sunt conform situației de lucrări și a devizului” – anexa nr. 2. În data de 20.12.2018, executantul emite factura nr. 112 în valoare de 69.787,04 lei anexa nr. 3. Prin OP nr. 2094/21.12.2018, entitatea verificată efectuează plata integrală a facturii mai sus menționate – anexa nr. 4.

În urma inspecției efectuate în teren de către auditorii publici externi în data de 04.10.2019 a fost întocmită Nota de constatare privind rezultatul verificărilor efectuate în teren, înregistrată la entitatea verificată sub nr. 17.437/04.10.2019 (anexa nr. 7), ocazie cu care s-a constatat faptul că pentru cele 2 băi existente la nivelul cantinei, ușa la intrarea în baie și ușa interioară de la WC sunt identice, respectiv uși din material plastic pentru toalete (elementul din deviz având prețul unitar de 350 lei), așa după cum se poate observa din pozele atașate – anexa nr. 8. În aceeași ordine de idei, pentru cele 2 băi renovate, executantul deși în oferta depusă respectiv cantitățile de lucrări prezentate la decontat și plătite de către entitate a prevăzut uși diferite (cea exterioară pentru intrarea în baie, din termopan la prețul unitar de 987 lei/buc iar cea interioară pentru intrarea la WC, din PVC la prețul unitar de 350 lei/buc) faptic, la intrarea în baie nu a montat ușile din termopan prevăzute (preț unitar 987 lei) ci cele din PVC pentru WC (preț unitar 350 lei). Ca urmare a celor mai sus menționate, entitatea verificată a fost prejudiciată cu suma totală 1.972 lei, după cum reiese din calcul efectuat de către echipa de audit. În concluzie, DASC Lugoj a efectuat plăți nelegale către STEFCIN AD BUILDING S.R.L. reprezentând elemente de deviz puse în operă diferite de cele ofertate, facturate și plătite de către entitatea verificată. Cauzele şi împrejurările care au condus la apariția deficienței consemnate rezidă în: – inexistența unei fundamentări a valorii estimate a lucrării ca urmare a faptului că nu a existat nici un deviz respectiv o antemăsurătoare (care ar fi putut fi realizat de către personalul cu pregătire tehnică de la nivelul ordonatorului principal având în vedere faptul că la nivelul ordonatorului terțiar de credite nu există personal tehnic specializat în activitatea de investiții). – în comisia de recepție nu au fost nominalizate persoane cu pregătire tehnică specifică.”, se arată în rapostul întocmit de inspectorii Camerei de Conturi Timiș.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Programul de lucru RETIM în zilele de 1 iunie şi 8 iunie

Publicat

în

Compania RETIM informează clienţii şi colaboratorii săi asupra programului de lucru în zilele de 1 iunie şi 8 iunie, declarate zile libere legale.

COLECTAREA DE DEŞEURI

Întreaga activitate de colectare a tuturor categoriilor de deşeuri din toate localităţile în care operează compania RETIM se va desfăşura conform PROGRAMELOR ZILNICE OBIŞNUITE. Nu există modificări faţă de orarele curente. Aceste programe sunt disponibile online pe site-ul nostru la adresa https://retim.ro/utile/programe-de-colectare/ .

BIROURI DE RELAŢII CLIENŢI ŞI CASIERII

Birourile de relaţii clienţi şi casierii vor fi ÎNCHISE în data de 1 iunie şi 8 iunie, zile libere legale. În celelalte zile ale săptămânii se lucrează conform programului obişnuit, orar 08.00-16.00.

PUNCTELE DE COLECTARE A DEŞEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE ŞI DIN CONSTRUCŢII DIN TIMIŞOARA

Cele patru puncte de colectare a deşeurilor voluminoase, vegetale şi din construcţii deschise de către compania RETIM împreună cu Primăria Timişoara vor avea următorul program:
⦁ ÎNCHISE în data de 1 iunie şi 8 iunie – zile libere legale
⦁ DESCHISE în celelalte zile ale începutului lunii iunie, conform orar 08.00-16.00
Adresele celor patru puncte de colectare din Timişoara sunt:
⦁ Calea Torontalului, nr. 94
⦁ Calea Moşniţei, nr 2-4
⦁ Str. Avram Imbroane, nr 70
⦁ Pod Calea Şagului

Chiar dacă începând cu 1 iunie intră în vigoare mai multe măsuri de relaxare în viaţa socială, vă reamintim şi vă recomandăm să respectaţi regulile obligatorii de gestionare a deşeurilor pe care RETIM le-a comunicat de la începutul pandemiei de coronavirus.

RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Francisc Boldea anunță că la Lugoj vor fi construite peste 200 de apartamente, în următorii patru ani

Publicat

în

blocuri-ANL-LugojPrimarul Lugojului a anunțat că municipiul de pe Timiș a fost introdus de Agenția Națională de Locuințe într-un program, de patru ani, în urma căruia va beneficia de 150 de locuințe noi, adică șase blocuri.

„Agenția Națională pentru Locuințe, cu care avem o colaborare foarte bună ne-a transmis, în cursul zilei de ieri, Nota nr.45535/27.05.2020, prin care ne anunță că pe lângă cele 60 de apartamente cu două camere care sunt deja terminate,  s-a aprobat un program de construcție de locuințe, destinate închirierii, pentru tineri care au 35 de ani. Începând de anul viitor, până 2024, se vor construi 150 de unități locative, pe strada Timișoarei, în cartierul Militari. Șase blocuri de 25 de apartamente fiecare, toate cu două camere fiecare. De asemenea, în Cartierul Țesători, pe lângă cele 60, vor mai fi construite anul viitor încă 30 de unități locative pentru specialiștii din sănătate și învățământ”, a declarat pentru Lugojeanul.ro, primarul Francisc Boldea.

Edilul lugojean spune că s-au încheiat procesele și cu constructorul de la Blocul 1 MApN și acolo vor fi construite încă 48 de apartamente. „De asemenea, ne străduim împreună cu Ministerul Apărării pentru cele 64 de unități din celălalt bloc. Pentru toate, avem toate documentele aprobate pentru a începe construcția, care e împărțită pe etape și anual trebuie să se construiască cel puțin 30 de apartamente. Începe din acest an, din toamnă”, a declarat primarul Lugojului.

Francisc Boldea spune că din cele 150 de apartamente care urmează să fie construite în patru ani pe str. Timișoarei, 25 vor fi cedate Ministerului Apărării Naționale, care urmează să mai primească încă 30 și din cel de-al doilea bloc MApN, cel cu 64 de apartamente.

Citiţi mai departe

Administrație

Locuitorii unei străzi din Lugoj și-au băgat canalizare pe banii lor

Publicat

în

Foto Arhiva

Ajunși la capătul răbdărilor, câțiva locatari de pe o stradă din Lugoj au decis să-și cumpere singuri materialele și să-și bage canalizare pe banii lor. S-a întâmplat pe strada Siretului, o stradă aflată lângă Piața I.C. Drăgan și deci centrul orașului. Oamenii s-au declarat dezamăgiți de intervențiile primăriei și au decis să își cumpere singuri materiale pentru reparație.

După ce au finanțat proiectul, proprietarii din zonă au apelat la Meridian 22, societate care a lucrat la introducerea conductei noi și la efectuarea racordurilor.

“Este vorba despre o porţiune de 150-200 de metri, unde canalizarea este surpată. Lugojenii pe această stradă au solicitat, pe cheltuiala lor, să fie introdusă altă conductă de canalizare”, au precizat pentru presă reprezentanții Meridian 22.

Strada Siretului nu este singura cu probleme din cauza canalizării și a racordării la apă din oraș. Afectate sunt mai ales străzile din zona pieței, acolo unde s-au realizat recent lucrări de reasfaltare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite