Connect with us

Administrație

Câte abateri a găsit Camera de Conturi la Primăria Lugoj. Printre nereguli și contractul vicepreședintelui PNL, Adrian Ștef

Publicat

în

Inspectorii Camerei de Conturi Timiș, care au fost în control la Primăria Lugoj, până luna trecută, au finalizat raportul verificărilor. În urma acțiunii de audit au fost descoperite abateri pe 15 capitole. Printre acestea este vorba de necalcularea penalităților de întârziere la unele lucrări, abateri la încasarea veniturilor la bugetul local, nereguli la inventarierea patrimoniului, neactualizarea inventarul de bunurilor și nerespectarea clauzele contractelor de achiziții publice etc.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În raportul inspectorilor apare chiar și situația scoasă la iveală de către președintele PNL, Claudiu Buciu. În urmă cu câteva săptămâni, Buciu i-a cerut demisia colegului său, Adrian Ștef, vicepreședinte al filialei lugojene și consilier județean, pentru că a făcut afaceri cu PSD și a prejudiciat bugetul local. Ștef a respins acuzațiile, a refuzat să-și dea demisia și i-a cerut lui Buciu să-i prezinte scuze. Raportul Camerei de Conturi, arată însă că Buciu a avut dreptate.

Despre contractul lui firmei Adrian Ștef, inspectorii Camerei de Conturi spun că nu s-au respectat clauzele contractuale stabilite prin contractul de achiziție publică referitoare la cantitatea și calitatea bunurilor livrate/lucrărilor executate/serviciilor prestate – fiind efectuate plăți efectuate către S.C. STEFCIN AD BUILDING S.R.L. pentru punerea în operă a două articole de deviz diferite de cele ofertate, facturate și plătite. Mai jos, vă prezentăm exact ce au scris inspectorii în raport.

„În luna decembrie a fost încheiat între Direcția de Asistență Socială Comunitară a Municipiului Lugoj și STEFCIN AD BUILDING S.R.L. Lugoj, contractul de lucrări nr. 21409 din 12.12.2018 în valoare de 69.787,04 lei având ca obiect efectuarea unor lucrări reabilitare și reparații la sediul Cantinei de Ajutor Social (situată pe str. A. Mocioni nr. 34, Lugoj) respectiv: lucrări de placare cu gresie și faianță; reparații pereți interiori și zugrăvirea acestora; înlocuirea ușilor deteriorate de la toalete; amenajare rampă persoane cu dizabilități și placarea cu gresie a încăperii de depozit materiale – anexa nr. 1.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

În cuprinsul Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 22.066/20.12.2018 comisia de recepție menționează faptul că „lucrările efectuate sunt conform situației de lucrări și a devizului” – anexa nr. 2. În data de 20.12.2018, executantul emite factura nr. 112 în valoare de 69.787,04 lei anexa nr. 3. Prin OP nr. 2094/21.12.2018, entitatea verificată efectuează plata integrală a facturii mai sus menționate – anexa nr. 4.

În urma inspecției efectuate în teren de către auditorii publici externi în data de 04.10.2019 a fost întocmită Nota de constatare privind rezultatul verificărilor efectuate în teren, înregistrată la entitatea verificată sub nr. 17.437/04.10.2019 (anexa nr. 7), ocazie cu care s-a constatat faptul că pentru cele 2 băi existente la nivelul cantinei, ușa la intrarea în baie și ușa interioară de la WC sunt identice, respectiv uși din material plastic pentru toalete (elementul din deviz având prețul unitar de 350 lei), așa după cum se poate observa din pozele atașate – anexa nr. 8. În aceeași ordine de idei, pentru cele 2 băi renovate, executantul deși în oferta depusă respectiv cantitățile de lucrări prezentate la decontat și plătite de către entitate a prevăzut uși diferite (cea exterioară pentru intrarea în baie, din termopan la prețul unitar de 987 lei/buc iar cea interioară pentru intrarea la WC, din PVC la prețul unitar de 350 lei/buc) faptic, la intrarea în baie nu a montat ușile din termopan prevăzute (preț unitar 987 lei) ci cele din PVC pentru WC (preț unitar 350 lei). Ca urmare a celor mai sus menționate, entitatea verificată a fost prejudiciată cu suma totală 1.972 lei, după cum reiese din calcul efectuat de către echipa de audit. În concluzie, DASC Lugoj a efectuat plăți nelegale către STEFCIN AD BUILDING S.R.L. reprezentând elemente de deviz puse în operă diferite de cele ofertate, facturate și plătite de către entitatea verificată. Cauzele şi împrejurările care au condus la apariția deficienței consemnate rezidă în: – inexistența unei fundamentări a valorii estimate a lucrării ca urmare a faptului că nu a existat nici un deviz respectiv o antemăsurătoare (care ar fi putut fi realizat de către personalul cu pregătire tehnică de la nivelul ordonatorului principal având în vedere faptul că la nivelul ordonatorului terțiar de credite nu există personal tehnic specializat în activitatea de investiții). – în comisia de recepție nu au fost nominalizate persoane cu pregătire tehnică specifică.”, se arată în rapostul întocmit de inspectorii Camerei de Conturi Timiș.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Se închide circulația în centrul Lugojului pentru câteva ore în weekend

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul celebrează Săptămâna Europeană a Mobilității, prin activități care promovează sănătatea mintală și fizică a cetățenilor. Aceste activități se vor desfășura în aer liber, în Piața Victoriei, duminică, 19 septembrie, între orele 16:00 și 19:00. 

Activitatea face parte din campania Noi Revitalizăm Orașul și pune Lugojul pe harta orașelor care închid străzile pentru mașini. Clubul Sportiv Municipal Lugoj pregătește un antrenament demonstrativ și un joc de antrenament cu grupele copii și juniori, secția de fotbal. 

Clubul Copiilor Lugoj pregătește jocuri interactive și distractive pentru copiii de toate vârstele. Atenție, circulația va fi închisă pentru automobile în Piața Victoriei din Lugoj, între orele 16:00 și 19:00.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

“Manevre” în Primăria Lugoj. Buciu a anulat o licitație dubioasă

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Primarul Claudiu Buicu a anulat o licitație cel puțin dubioasă pe care angajații din administrația locală au realizat-o pe bani publici. O firmă lugojeană care se ocupă cu activități veterinare, și care are în administrare și fostul adăpost de câini fără stăpân al primăriei, a câștigat o licitație de tăiere a 200 de arbori din pădurile orașului.

Firma nu numai că nu are cod CAEN pentru aceste activități, dar nici vorbă de utilaje pentru aceste lucrări minuțioase. Suma pe care primăria a atribuit-o pentru lucrare a fost de 42.000 de lei. Întrebat despre această licitație, primarul s-a declarat șocat de ceea ce au putut face colegii lui din primărie.

“Firma nu are utilaje și nici obicet de activitate pentru așa ceva. Colegii mei din primărie au atribuit lucrarea, evident că am anulat-o imediat ce am aflat”, a declarat primarul Buciu pentru Lugojeanul.ro

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Deocamdată edilul șef al orașului nu a anunțat dacă va lua unele măsuri împotriva colegilor care au “reușit” această licitație. Surse din cadrul primăriei spun că de vină ar fi angajații mai vechi, din fost administrație, care au rămas înzestrați cu vechi obiceiuri cum sunt atribuirea de lucrări la firme de casă.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și Retim îi așteaptă pe copii, la o acțiune educativă în Parcul George Enescu

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, Adid Timiș și Retim Ecologic Services S.A. vă așteaptă sâmbătă, 18 septembrie 2021, în intervalul orar 10.00 – 12.00 în Parcul George Enescu din Lugoj, la o serie de activități educative dedicate copiilor.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Organizatorii acestui eveniment, vin cu informații relevante privind gestionarea deșeurilor, respectiv realizarea procesului de colectare separată în vederea reciclării și încurajarea reutilizării acestora. Aceștia au pregătit pentru copii o serie de activități educative și recreative, după cum urmează: un test rapid de cunoștințe ecologice realizat pe platforma kahoot și un atelier inedit de pictură în cadrul căruia se vor decora sacoșe de bumbac reutilizabile, pe care cei mici le vor păstra.

„Prin aceste activități de educație ecologică sperăm să dezvoltăm și să consolidăm comportamente responsabile și prietenoase cu mediul. Sunt așteptați cât mai mulți copii la standul din Parcul George Enescu, pentru acumulare de noi cunoștințe, distracție, voie bună și multe premii surpriză”, au anunțat organizatorii.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Avarie majoră la o magistrală de apă din Lugoj. Uzinele sunt oprite

Publicat

în

Lugojul trece printr-o avarie majoră, la rețeaua de apă. Acvilian Belințan, directorul societății Meridian a declarat pentru Lugojeanul.ro, că a cedat magistrala de apă a de pe str. Brândușelor.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„S-a spart magistrala de 450, de pe Brândușelor, până pe 13 Decembrie. Uzinele au picat amândouă, pentru că pompele nu pot duce pierderile ce le avem aici. S-a deschis undeva la 3 metri din asfalt. Momentan încercăm să izolăm partea aceasta de oraș, dar vanele nu închid. După ce reușim să închidem vanele, repornim uzinele, dar nu pot face față. Magistrala încercăm să o reparăm până mâine la prânz”, a declarat Belințan.

Directorul Meridian a mai spus că pentru o parte din oraș nu va fi apă până la mâine la prânz, iar în restul orașului presiunea va fi extrem de scăzută.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite