Administrație
Primarul Claudiu Buciu, primit de premier. A cerut sprijin pentru mai multe proiecte
Primarul Lugojului, Claudiu Buciu, s-a aflat astăzi într-o delegație la Guvern. A fost primit de premier, căruia i-a cerut sprijinul, în primul rând, pentru reabilitarea stației de epurare, unde orașul plătește penalități de 6.000 de lei pe zi, începând din 1 noiembrie.
„Facem primii pași. Nu va fi ușor. Astăzi, am discutat cu Premierul Orban despre urgentele și prioritățile noastre. În primul rând, despre situația de la Stația de Epurare. Desigur, nici domniei sale nu i-a venit să creadă în ce situație ne aflăm. Soluțiile nu sunt multe, din cauza faptului că am fost deja finanțați pentru realizarea acestui obiectiv. Am identificat însă două posibilități, având în vedere prejudiciile trecute, prezente și viitoare generate de acest obiectiv. Săptămâna aceasta vom transmite primele solicitări către Guvern”, susține primarul Lugojului.
Claudiu Buciu a spus că a cerut sprijin și pentru podurile din Lugoj.
„În al doilea rând, am ridicat problema celor două poduri auto din intravilanul Lugojului (Podul de Fier si Podul de Beton), grav afectate din cauza inundațiilor din ultimii ani. Ambele poduri se găsesc într-o stare tehnică precară, fiind ieșite de ani buni din garanție. Există surse de finanțare (direct de la Guvern), însa va trebui să alocăm și resurse din bugetul local. Vom demara încă de anul acesta întocmirea studiilor tehnice necesare reparării ori chiar refacerii integrale a acestor poduri. Nu în ultimul rând, am anunțat (și oficial) intenția noastră de a construi un spital nou la Lugoj. Vechimea spitalului nostru ne pune în imposibilitate de a-l mai renova din orice fel de finanțări, iar resurse proprii pentru a-l aduce la standardele actuale, nu vom avea niciodată. Astfel, singura soluție rămân fondurile europene, obținute în cadrul Planului Național de Relansare și Reziliență, plan care prevede alocari semnificative, inclusiv pentu construcția de spitale noi. Termenele sunt foarte strânse și, din păcate, Primăria nu este deloc pregătită. Vom face însă totul pentru a ne încadra în termene și vom reuși să depunem la timp solicitarea noastră (însoțită de studiile de specialitate obligatorii), astfel încât să ne maximizăm șansele de a obține această finanțare. Îi mulțumim Domnului Prim Ministru Ludovic Orban pentru discuția realistă și edificatoare, precum și Doamnei Senator Alina Gorghiu pentru sprijinul acordat”, arată primarul Lugojului.
Administrație
Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj
Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.
“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate.
Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public.
Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.
Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.
Administrație
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
Administrație
Au explodat amenzile pentru lugojenii prinși că aruncă gunoaie în loc nepermis sau parchează neregulamentar
Amenzi de până la 40.000 de lei la Lugoj, pentru cei care aruncă gunoaiele în locuri nepermise, dar și pentru cei care parchează mașini ilegal. Consilierii locali au votat mărirea amenzilor pe care le pot aplica polițiștii locali pe raza orașului, atât în domeniul depozitării de gunoaie în locuri nepermise, cât și pentru cei care își lasă mașinile pe unde îi taie capul.
Potrivit noilor reglementări locale, agenții de la serviciul de poliție aflat în subordinea primăriei poate să aplice următoarele amenzi:
-abandonarea de deșeuri – Legea 211: între 3.000 – 6.000 de lei pentru persoane fizice; între 20.000 – 40.000 de lei pentru persoane juridice;
-parcarea pe loc nepermis (handicap): între 2.000 – 10.000 de lei.
Chiar dacă efectivele Poliției Locale sunt parțial direcționate spre gestionarea pandemiei în starea de alertă, zeci de amenzi mărite au fost deja aplicate pentru lugojenii prinși că nu respectă normele în vigoare.
-
Administrație2 zile în urmă
Ce averi are Claudiu Buciu, noul primar al Lugojului
-
Social2 zile în urmă
Situația din spitalul lugojean care l-a iritat pe primar. „Sunați-mă direct, când treceți prin așa ceva!”
-
Social2 zile în urmă
Lugojul va avea un nou protopop. Ioan Cerbu părăsește funcția după 21 de ani