Administrație
Buciu nu renunță la construcția unui nou spitalul. Două surse de unde ar putea să vină banii
Claudiu Buciu nu renunță la ideea de a construi un nou spital la Lugoj. În recenta vizită de la Guvern, primarul Lugojului a fost primit de către premierul României și ministrul fondurilor europene. Discuția despre construcția spitalului a fost în prim plan. Deși, după întâlnire, Buciu a fost destul de reținut în declarații, există totuși șanse ca proiectul să fie finanțat.
„Au fost două întâlniri, la cel mai înalt nivel. Prima a fost cu domnul prim-ministru Ludovic Orban. Cu el am abordat trei teme: infrastructura de apă-canal, tema celor două poduri rutiere și proiectul spitalului nou, pe care vrem să-l construim la Lugoj. Am obținut promisiunea dânsului că atunci când vom identifica necesitățile de finanțare, după evaluările pe care le vom face, ne va acorda tot sprijinul pentru finanțarea acestor lucrări, iar în cazul în care nu vom obține finanțări de la Ministerul Dezvoltării, de la Compania Națională de Investiții, va face apel la fondul de rezervă bugetară care e la dispoziția dânsului” a declarat primarul Lugojului.
Cea de-a doua întâlnire a fost cu Marcel Boloș, ministrul fondurilor europene.
„Pentru spitalul nou am avut o întâlnire cu ministrul fondurilor europene, care ne-a pus în temă cu pașii pe are trebuie să-i facem pentru obținerea finanțării. Din păcate, suntem în întârziere deoarece fosta administrație nu a făcut niciun pas. Cu toate acestea noi vom face documentația așa cum trebuie pentru a obține finanțare, însă se aplică regula primul venit, primul servit. Ne grăbim cât putem cu această documentație și sperăm să avem șansa să construim un spital nou la Lugoj” a mai spus Buciu.
Administrație
„Dorel” a dat prima lovitură în centrul Lugojului. Când trebuie finalizată lucrarea și cum ar trebui să arate zona VIDEO
Au fost reluate lucrările la centrul orașului Lugoj, demarate în urmă cu patru ani de zile în urmă. Conform declarațiilor primarului interimar Bogdan Blidariu, acestea ar trebui să fie finalizate în 75 de zile, dar sunt așteptări pentru încheierea lor mai devreme de termenul din contract.
„După finalizarea proiectării în septembrie 2023, a demarat licitația pentru desemnarea executantului. La sfârșitul lunii ianuarie, a fost desemnată câștigătoare o asociere de firme locale, cu EBens Blue Bau SRL lider de asociere. Contractul a fost semnat la finele lui februarie, iar lucrările vor începe efectiv pe 22 martie”, a precizat Blidariu, declara săptămâna trecută primarul Blidariu.
Constructorul a surprins pe toată lumea și a demarat lucrările la începutul acestei săptămâni. Dar cum graba nu este întotdeauna bună, muncitorii au reușit deja să spargă o rețea de apă. E de preferat ca aceasta să fie singura greșeală, și să fie doar o întâmplare izolată fără nicio legătură cu profesionalismul firmei constructoare.
Cum ar trebui să arate centrul finalizat
Valoarea lucrărilor, conform noului contract, este de 2.900.000 de lei, față de 4.900.000 de lei, cât era semnat de fosta administrație. Blidariu spune că această nouă valoare a contractului va aduce economii semnificative în bugetul municipalității.
Noul spațiu central va fi format din două trotuare pietonale și o alee pe care se va putea circula și auto, ocazional. Suprafața va fi pavată cu lespezi de piatră naturală. Spațiul va fi dotat cu mobilier urban: bănci, coșuri de gunoi, cișmele și jardiniere, fiind o copie a centrului istoric care a existat la Lugoj.
„Suprafața care va fi realizată conform noului contract va fi integral din piatră naturală, comparativ cu vechiul contract care prevedea doar beton pe cea mai mare parte a suprafeței. Pe partea carosabilă, grosimea pietrei naturale va fi de 10 cm, iar pe partea pietonală, de 8 cm”, a mai explicat primarul interimar.
Lucrările de refacere a pavajului din centrul orașului Lugoj s-au blocat după alegerile locale, când s-a schimbat conducerea Primăriei Lugoj. Noua conducere a constatat că proiectul începuse fără avizele necesare și fără mutarea unor rețele de gaz și electricitate, aflate în zonă. Locul a rămas decopertat și îngrădit în ultimii ani, perioadă în care edilii locali susțin că au încercat să obțină avizele necesare și să realizeze lucrările de subteran.
Administrație
O singură firmă vrea să repare Podul de Fier din Lugoj. Când încep lucrările și cât durează
S-a încheiat licitația pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj, considerat o emblemă a orașului. O singură firmă și-a depus oferta, care în momentul de față se află în procedura de evaluare. Dacă îndeplinește toate condițiile, lucrările sunt programate să înceapă în luna iunie și vor dura circa 10 luni de zile. Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului, spune că traficul va fi blocat, dar nu pe toată această perioadă.
„În acest moment, este în curs de evaluare singura ofertă depusă, deci a fost depusă o singură ofertă. Estimăm că evaluarea se va finaliza în cursul săptămânii viitoare. În paralel, s-au făcut demersurile pentru desemnarea dirigintelui de șantier pentru acest obiectiv de investiții”, a declarat Blidariu.
Proiectul este finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și are o valoare de 11,2 milioane de lei fără TVA. Cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, precum și implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente. Podul de Fier, inaugurat în 1902, a devenit o parte integrantă a peisajului urban al Lugojului. În ultimele decenii, însă, a suferit degradări accentuate.
Administrație
Ultima strigare, poate acum e adevărat! Primăria anunță data exactă când încep lucrările pentru centrul Lugojului
Administrație
Luna aceasta încep lucrările de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est. Termenul de execuție este estimat la 3 ani
Autoritățile au anunțat că din luna martie încep lucrărilor de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est al Magistralei CFR București-Timișoara. Proiectul, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va aduce îmbunătățiri semnificative în infrastructura feroviară a României.
Cu o lungime de 54 de kilometri, acest tronson va fi modernizat pentru a permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h, sporind eficiența și confortul călătoriei. Contractul pentru aceste lucrări a fost semnat cu un constructor din Spania, valoarea acestuia ridicându-se la aproape 2 miliarde de lei, iar autoritățile sunt hotărâte să respecte acest grafic strâns.
Această investiție face parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează modernizarea a aproximativ 160 de kilometri de linie de tren între Caransebeș, Timișoara și Arad. Toate cele patru loturi au beneficiat de finanțare din PNRR.
- Sporto săptămână în urmă
CSM Lugoj bate fără drept de apel campioana și împarte primul loc cu Rapidul. Se anunță o ultimă etapă de foc VIDEO
- Actualitate7 zile în urmă
A făcut infarct la volan și s-a oprit cu mașina într-un parapet pe autostradă
- Actualitateo săptămână în urmă
Avertizare de vreme severă, de la Administraţia de Meteorologie. Cele mai multe precipitații vor fi în vestul țării
- Politicăo săptămână în urmă
Guvernul aprobă calendarul alegerilor. Când începe oficial campania electorală