Consilierii locali lugojeni vor discuta, în şedinţa de joi, 29 martie, regulamentul privind organizarea păşunilor municipiului. În proiectul propus de primarul Francisc Boldea se prevede aprobarea unei documentaţii pentru atribuirea directă a păşunilor, fără licitaţie, dar şi modul în care se vor împărţi trupurile de păşuni din unitatea administrativ teritorială. Tariful de închiriere propus este de 450 de lei/ha/an. Francisc Boldea cere consilierilor ca membrii comisiei pentru atribuirea păşunilor să fie stabiliţi exclusiv de către primar.
Proiectul care ajunge pe masa consilierilor vine după ce Curtea de Contori a descoperit, la sfârşitul anului trecut, mari nereguli în administrarea păşunilor din Lugoj, deoarece nu s-au respectat cerințele cadrului legal în privința evidenței cadastrale și contabile a pășunilor. Acestea nefiind evaluate, înregistrate în evidența contabilă și nici înscrise integral în cartea funciară.
În acest context, Curtea de Conturi a sesizat că aproximativ 200 de hectare de păşune “s-au pierdut”. Din cauza diferenţei dintre suprafaţa de teren atribuită prin ordinul prefectului de 972,65 hectare păşune şi suprafaţa de 779,8114 hectare pentru care a fost realizat amenajamentul pastoral, auditorii Curţii de Conturi au solicitat personalului de specialitate din cadrul unităţii administrativ teritoriale, argumentarea acestor diferenţe. (vezi articolul aici)