Connect with us

Actualitate

Declarația unică va putea fi depusă online, în luna mai

Publicat

în

Începând cu data de 16 mai, contribuabilii vor putea depune online declaraţia unică. Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici a declarat, marţi seară, la Antena 3, că în săptămânile următoare se va trimite prin poştă parola de acces în mediul virtual.

Meniul zilei, Octavian

„Declaraţia unică acum este finală, nu apare nicio altă variantă peste o zi, două sau trei. Săptămâna aceasta vom afişa pe site-urile tuturor instituţiilor publice varianta pe care noi deja am comunicat-o. Formularul inteligent, acel formular va fi disponibil online începând cu data de 16 mai, pentru ca oamenii să poată depune astfel declaraţia unică. Vrem ca până la finalul anului să avem şi o aplicaţie telefonică pentru cei care vor să facă plata de oriunde. Vrem să mergem pe o simplificare radicală a tot ceea ce înseamnă azi administraţia publică şi în special cea a fiscului. În săptămânile următoare, toţi contribuabilii vor primi acasă, prin poştă, parola pentru a accesa mediul online pentru a-şi depune declaraţia online. Deci, până la final de lună aprilie, poate şi început de lună mai, toţi contribuabilii primesc acasă, prin poştă, în plic sigilat parola de acces, pentru că astăzi sunt doar 5% în sistemul online, restul sunt pe hârtie. Vor fi schimbări spectaculoase în acest an”, a afirmat Teodorovici.

Eugen Teodorovici a mai precizat că Normele de aplicare vor fi publicate în Monitorul Oficial cel mai probabil miercuri, 28 martie.

„Norma de aplicare a Ordonanţei pentru Declaraţia unică va fi publicată probabil mâine în Monitorul Oficial. Declaraţia unică nu aduce nimic în plus în ceea ce înseamnă numărul de taxe sau cuantum. Este o simplificare a mecanismului trecut şi o schimbare de abordare. Sunt câteva lucruri de luat în seamă, şi anume: calitatea de asigurat pe zona de sănătate intervine în momentul în care se depune Declaraţia unică şi nu în momentul în care face prima plată, cum era în sistemul anterior, apoi nu mai sunt patru plăţi obligatorii, ci una singură şi mergem pe o estimare. Omul îşi poate estima chiar şi zero ca şi venituri, iar dacă lucrurile se schimbă faţă de estimarea anterioară, are voie să o corecteze. Poate folosi banii din acele patru plăţi obligatorii pentru alte nevoi curente de finanţare, iar până în martie, anul viitor, să facă plăţile curente faţă de stat. Avem acel stimulent de 5% dacă declaraţia se depune online până la data de 15 martie, plus 5% dacă se face plata anticipat până la 15 decembrie, tocmai să stimulăm trecerea de la hârtie în online”, a susţinut ministrul.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Se fac programări telefonice pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate la SPCLEP Lugoj

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința cetățenilor că se pot face telefonic programări  de preluare a cerererilor pentru eliberarea actelor de identitate la Serviciul Public Comunitar Local pentru Evidența Persoanelor Municipiului Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

Programarea se poate face de luni până vineri între orele 10.00 – 12.00, la telefon 0256 352516, cu maximum 30 de zile înainte de data solicitată.

Prin acest demers municipalitatea intenționează să reducă numărul persoanelor care sunt nevoite să aștepte uneori perioade lungi de timp pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Cea mai importantă cale ferată pentru Lugoj urmează să fie modernizată cu 3 miliarde de lei

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Caransebeș – Lugoj (lotul 1) și Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. 

Valoarea estimată a contractelor trece de 3,1 miliarde lei, adică peste 600 milioane euro. Vitezele au scăzut mult în ultimele două decenii și trenurile fac peste 100 de minute între Caransebeș și Timișoara, viteza medie fiind 60 km/h.

La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Ce cuprinde proiectul de modernizare:

Pe tronsonul 1:

– vor fi construiți 24 de km de linii noi;

– se vor reabilita 12 poduri și 49 de podețe;

– va fi construit un pasaj denivelat;

– se vor implementa 4 instalații de centralizare electronică;

– se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui;

– încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeș, pentru mentenanța și revizia trenurilor.

Pe tronsonul 2:

– vor exista 20 de km de linii noi;

– 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat;

– și pe acest tronson vor fi implementate instalații de centralizare electronică – 5 la număr;

– se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

Citiţi mai departe

Actualitate

Bărbat, în vârstă de 50 de ani, prins beat la volan, în Lugoj. Polițiștii i-au făcut dosar penal

Publicat

în

La data de 14 iunie a.c., polițiștii municipiului Lugoj au oprit pentru control, pe strada Caransebeșului, un autoturism, condus de un bărbat, de 50 de ani.

Meniul zilei, Octavian

În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 0.80 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei. Pe numele  conducătorului auto, a fost întocmit dosar penal pentru “conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice”.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Firmele din Lugoj cu cele mai mari datorii la Primărie. Firma fostului viceprimar, cu jumătate de milion pe lista datornicilor

Publicat

în

Aproape 50 de firme din Lugoj au obligații fiscale restante, în total de peste cinci milioane de lei. Ultima listă publicată pe site-ul primăriei este din luna aprilie și prezintă debitorii persoane juridice cu obligații fiscale la 31.03. 2021, care au datorii mai mari de 20.000 de lei.

Meniul zilei, Octavian

În top trei, firme cu cele mai mari datorii de pe această listă sunt: SC Sineta Radu Ion SRL, cu o restanță totală de 864.730 de lei, SC Microroyal SRL, cu restanță totală de 831.359 de lei și SC Bana-N SRL, cu 764.080 de lei. Toate cele trei firme menționate se află în insolvență.

Printre marii datornici, se află și firma lui Ioan Ambrus, fostul viceprimar din Lugoj, WITEXT SA care are obligații fiscale totale neplătite de 506.140 de lei. Și acestă societate se află în inslovență.

Lista cu toți datornicii la la Primărie o găsiți aici

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite