Connect with us

Administrație

Asfaltarea Podului de Fier din Lugoj a eșuat din cauza… presei! Primarul blocheză jurnaliștii pe Messenger

Publicat

în

Reparația promisă de către primarul Lugojului în luna mai, în urma căreia s-ar fi reasfaltat tot covorul de rulaj de pe Podul de Fier, a eșuat din cauza presei. Cel puțin asta susține primarul Claudiu Buciu, care a precizat că firma ce urma să facă lucrarea, Strabag, s-ar fi retras din înțelegere.

RETIM

Lugojeanul.ro și alte publicații online din oraș au titrat despre cum primăria va reabilita covorul asfaltic al podului în luna mai, o intervenție necesară și care nu a mai avut loc de zeci de ani. Publicația noastră a explicat că primăria a alocat suma pentru lucrare, precum și faptul că firma Strabag va fi cea care se va ocupa de intervenție.

Întrebat pentru prima dată de ce întârzie lucrarea, Buciu a declarat că firma de gaze a decis să intervină și ea la conductele de pe pod, motiv pentru care lucrarea a fost amânată. Mai apoi, întrebat din nou, Buciu a dat vina pe ziariști că s-a anulat lucrarea.

Din cauza comunicării deficitare dintre primărie și presă, a lipsei de transparență și a dezinteresului general în a publica informații de interes local din partea administrației, publicația noastră a folosit cuvântul “plătit” în loc de “alocat”, iar din acest motiv compania care urma să asfalteze podul ar fi decis să nu mai colaboreze cu primăria din Lugoj. Asta deși Lugojeanul a publicat un articol de clarificare, așa cum prevăd normele în vigoare, la insistențele primăriei.

“Au refuzat semnarea contractului pentru că un om de presă care nu s-a informat corect a publicat informații false. Vom relua achiziția”, a fost declarația lui Buciu.

În urma ieșirilor răfuite ale primarului, atât în acest caz cât și în cazul altor evenimente locale despre care a fost întrebat în calitate de edil șef, Buciu a decis să blocheze pe Messenger un jurnalist al publicației noastre. Contactat pe WhatsApp de către același jurnalist, Buciu a refuzat din nou să comunice cu presa, răspunzând la fel de vag și revoltat întrebărilor acestuia.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cât mai întârzie ieșirea autobuzelor electrice pe traseu? Data avansată de primar ca termen pentru noua rețea

Publicat

în

Noile autobuze electrice sunt gata să-și facă apariția pe traseele din Lugoj. Conform declarațiile primarului interimar Bogdan Blidaru, „luna aprilie” e dată ca sigură pentru apariția celor nouă mijloace de transport în comun pe străzile municipiului.

În acest sens, a început amplasarea provizorie a trei stații de încărcare lentă și a unei stații de încărcare rapidă, până când va fi finalizată auto-autobaza de pe strada Timișorii, unde vor fi amplasate stațiile permanente de încărcare.

RETIM

De asemenea, în cadrul bugetului pentru anul în curs s-a prevăzut și suma de 1.150.000 lei pentru achiziția de noi stații pentru călători, care vor înlocui cele vechi și aflate în stare de degradare. Cu privire la momentul exact al intrării autobuzelor electrice pe traseu, primarul interimar a indicat luna aprilie drept termen estimativ.

În momentul de față se fac demersurile necesare pentru ca aceste mijloace de transport destinate serviciului public fie puse în cel mai scurt timp în circulație. S-au amplasat provizoriu trei stații de încărcare lentă și o stație de încărcare rapidă. Se continuă demersurile în vederea realizării autoautobaze de pe strada Timișorii, unde vor fi amplasate stațiile de încărcare, iar în ședința ordinară a Consiliului Local din cursul acestei luni se va transpune trecerea din inventarul domeniului public a municipiului Lugoj și predarea efectivă în gestiunea operatorului Serviciului Public de Transport Local, operator care de la mijlocul anului 2023 este Societatea de Transport Local Lugoj SRL, societate a Consiliului Local al Municipiului Lugoj”, a declarat Bogdan Blidariu.

Costul biletelor este de: 3 lei pentru o călătorie, 5 lei pentru două călătorii. Pentru traseele Tapia-Măguri, 8 lei o călătorie, 15 lei pentru 2 călători.

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii județeni au aprobat modernizarea drumului de descărcare de pe autostradă. Se fac și piste pentru bicicliști

Publicat

în

Consiliul Județean Timiș a aprobat declanșarea procedurii de expropriere pentru Modernizarea DJ 691, sector Nod de descărcare A1 – limită Județ Arad. Starea actuală a drumului DJ 691 este degradată și impune o intervenție pentru asigurarea în bune condiții a desfășurări fluxului actual de trafic.

Principala componentă a proiectului constă în modernizarea și reabilitarea drumului județean DJ 691 Giarmata-Dumbrăvița. Acest lucru implică refacerea stratului de asfalt, consolidarea structurii drumului și corectarea altor deficiențe pentru a asigura o suprafață de rulare sigură și durabilă.

RETIM

Un aspect inedit al proiectului este construirea de piste dedicate pentru bicicliști de-a lungul DJ 691. Aceste piste sunt proiectate să ofere o rută sigură și confortabilă pentru cicliști, contribuind la promovarea mobilității active și la reducerea impactului negativ asupra mediului înconjurător. În intravilanul localităților, pistele vor fi dispuse pe ambele părți ale drumului, câte una pentru fiecare sens de circulație, pentru a asigura o circulație sigură și eficientă. În extravilan, pista pentru biciclete se va situa pe o singură parte a drumului, dar va permite circulația în ambele direcții.

Proiectul va fi inclus în Programul Regional Vest 2021-2027 pentru finanțare. În plus, pentru a obține terenurile necesare pentru implementarea proiectului, va fi necesară exproprierea în conformitate cu legislația în vigoare, urmând să se inițieze procedura legală în acest sens. valoarea totală a exproprierilor se ridică la circa 200.000 de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

DOCUMENT Întreaga listă a investițiilor pentru 2024, în Lugoj. Pentru ce se cheltuie banii bugetului local

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat, în urmă cu trei zile, bugetul local al Lugojului. Potrivit declarațiilor primarului interimar, suma totală a bugetului, care include secțiunea de funcționare și dezvoltare, se ridică la aproximativ 90 de milioane de euro.

„Suma totală ce cuprinde secțiunea de funcționare și dezvoltare este de 437. 474.000 lei. Pentru secțiunea de funcționare e cuprinsă suma de 143.605.000 lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare 293. 868.000 lei. Fac precizarea sumele prevăzute pentru dezvoltare reflectă doar lucrările de execuție care vor fi realizate strict în cursul acestui an”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

RETIM

Cum cei mai mulți dintre lugojeni nu au acces la lista de investiții, am decis să o publicăm în întregime, ca toată lumea să poată vedea pentru ce se cheltuie bugetul anului 2024. Sunt 15 paginii de rubrici, cu direcțiile în care merg banii lugojenilor. Cele mai mari sume merg la reabilitarea energetică a școlilor, achiziția de autobuze electrice, realizare și extindere sisteme de alimentare cu apă și canalizare, construirea de locuințe pentru tineri și construirea și reabilitarea de creșe și grădinițe etc. Iată, mai jos, întreaga listă a investiților:

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj a lansat licitația pentru un proiect capital în dezvoltarea orașului

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Primăria Municipiului Lugoj a lansat un anunț pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru selectarea operatorului economic care va elabora și actualiza în format GIS documentele de amenajare a teritoriului și de planificare urbană la nivelul orașului, celebrul PUG al orașului. Actualul PUG a fost aprobat în 1999, iar valabilitatea lui tot fost prelungită prin hotărâre de Consiliul local, deși nu mai corespundea realității actuale.

Planul Urbanistic General (PUG-ul) este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a localităţilor ce compun unitatea teritorial-administrativă de bază.

RETIM

Planurile Urbanistice Generale cuprind analize, reglementări şi regulamentul local de urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unităţii de bază (suprafeţe din intravilan, cât şi din extravilan). În acelaşi timp, PUG-ul stabileşte norme generale, pe baza cărora se elaborează mai apoi în detaliu, la scară mai mică, PUZ-urile ş apoi PUD-urile.

Prin digitalizarea procedurilor de amenajare a teritoriului, se urmărește creșterea transparenței și accesului la documentele de planificare spațială și teritorială. De asemenea, se va pune accent pe utilizarea soluțiilor eficiente energetic și durabile în construcții, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă a orașului.

Pentru proiectul de la Lugoj, Primăria are la dispoziție suma de 772.863,90 lei. Procedura face parte dintr-un proiect mai amplu, finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență, având ca obiectiv general dezvoltarea urbană și teritorială durabilă și inteligentă. Astfel, Municipiul Lugoj își propune să răspundă nevoilor comunității și să contribuie la creșterea calității vieții locuitorilor săi prin modernizarea și optimizarea planificării urbane.

Citiţi mai departe

Cele mai citite