Connect with us


Administrație

Primăria Lugoj a refuzat să plătească Meridianului facturile pentru apa de ploaie, în perioada 2016-2018

Publicat

în

FOTO ARHIVA

Lugojenii plătesc Meridianului, pe lângă apa pe care o consumă şi serviciul de canalizare, o taxă pentru apa meteorică, adică pentru apa de ploaie. Nu la fel face şi Primăria Lugoj, care în perioada 2016-2018 a refuzat să achite această taxă, deşi Meridian a facturat-o. Curtea de Conturi a descoperit facturi neachitate şi returnate în valoare de 63.598,78 de lei.

“În perioada 2016-2018, au fost stornate o serie de facturi reprezentând serviciul de evacuare a apei meteorice de pe domeniul public, dintre care unele au fost refacturate cu întârziere faţă de momentul prestării serviciilor, fără calcul de penalităţi aferente, iar prestaţia din iunie 2016, nu s-a mai procedat la refacturarea unei părţi din prestaţie”, arată auditorii Curţii de Conturi.

Aceştia au recomandat societăţii Meridian o serie de măsuri.  Printre acestea sunt şi prezentarea documentelor ce suţin aplicarea unor coeficienţi diferiţi de cei stipulaţi în contracte. De asemenea facturarea, evidenţierea şi încasarea sumelor datorate de Primăria Lugoj. Pentru acestea, Meridian trebuie să calculeze şi penalităţi de întârziere.

Nu este pentru prima dată când Primăria Lugoj refuză plata acestei taxe. În urmă cu aproximativ opt ani de zile, Meridian s-a judecat cu Primăria Lugoj ca să-şi recupereze banii.

O ordonanţă emisă de Guvern, anul trecut, dă posibilitatea Consiliului Local să preia plata tazei pentru apa meteorică de la populaţie şi să o achite de la bugetul local. După apariţia acestei reglementări, primarul Francisc Boldea a declarat că va iniţia un proiect de hotărâre în acest sens. Până în prezent proiectul nu a ajuns pe masa consilierilor lugojeni.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Situația incredibilă care aduce Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi. Cum s-a ajuns aici

Publicat

în

Lugojul se află în momentul de față într-o situație incredibilă, din cauza stației de epurare. Primarul Claudiu Buciu a anunțat, imediat după preluarea mandatului, că de la 1 noiembrie, Apele Române vor aplica Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi, din cauza apelor neepurate corespunzător, pe care le deversează în râul Timiș. S-a ajuns aici pentru că nu s-a respectat planul de măsuri, la care, operatorul de apă și canal, Meridian și fosta administrație locală s-au angajat pentru stația de epurare. Astfel, stația de epurare va fi încadrată de la 1 noiembrie, la alte reglementări, cu sancțiuni mult mai drastice.

Primarul Claudiu Buciu spune că Meridian nici nu ar fi putut să investească și pună în aplicare măsurile, din cauză că nu este decât operatorul, nu proprietarul stației, iar Curtea de Conturi nu îi permite să facă această investiție. Paradoxal, nici Primăria Lugoj nu mai poate să investească să remedieze problemele de la stația de epurare pentru că, fosta administrație a semnat recepția lucrărilor și investiția figurează funcțională.

“Începând cu 1 noiembrie, vom reveni la un normativ NTPA 2001, care este mult mai strict, cu privire la normele de poluare a râului Timiș și a altor ape, ceea ce va însemna pentru Lugoj, că vom ajunge la un nivel de amenzi de 6.000 de lei pe zi, adică 180 de mii de lei pe lună, practic falimentul sistemului de apă și a operatorului Meridian 22, firmă a Consiliului Local Lugoj. Meridianului i-a fost interzis de Curtea de Conturi să investească, pentru că este simplu operator. Nici Primăria Lugoj nu poate face investiții pentru că această lucrare figurează ca fiind recepționată fără obiecțiuni de către fosta administrație. Conform unor documentelor întocmite, din punctul nostru de vedere în mod fals, s-a constatat că lucrările de modernizare au fost făcute conform și integral. Deci, în prezent, nu se justifică să investim acolo, din punct de vedere al documentelor. Realitatea contrazice vădit documentele. Apele se deversează neepurate, fapt pentru care suntem penalizați de Apele Române”, a declarat Claudiu Buciu, pentru Lugojeanul.ro.

Primarul Lugojului spune că situația este foarte gravă și că se încearcă, în aceste zile, să se obțină bani de la Guvern  pentru remedierea problemelor de la stația de epurare.

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO Noul primar al Lugojului, Claudiu Buciu, a fost investit în funcție

Publicat

în

Noul primar de Lugoj, Claudiu Buciu, a fost investit în funcție joi dimineața. La ceremonia de depunere a jurământului a participat prefectul județului Timiș, Liliana Oneț, precum și mai multe personalități politice sau din domeniile educației și culturii. Investirea primarului și a consilierilor în funcții a început la ora 10 dimineața, în Sala de Consiliu a primăriei.

Primii care au depus jurămintele au fost consilierii locali. Mai apoi, a fost rândul primarului să jure că va face tot ce îi stă în putință să îndrepte lucrurile la Lugoj. Edilul a numit fosta conducere a orașului una “de-a dreptul toxică”. Buciu nu s-a ferit din a spune lucrurilor pe nume, în primul său discurs ca și primar.

Am aflat unele lucruri incredibile zilele trecute, de exemplu că primarul i-a plătit abonamentul de telefon nepoatei sale, pentru opt ani de zile. Îmi cer scuze că vă dau acest exemplu, dar mă gândesc că dacă a fost în stare să facă asta, ce a făcut cu restul lucrurilor din oraș. Am fost și la o întâlnire la Apele Române unde mi s-a spus că, din cauza faptului că stația de epurare nu funcționează, deși s-au investit în ea 6 milioane de euro, și a fost recepționată în 2013, din 1 noiembrie vom primi penalități de 6000 de lei pe zi, 180000 pe lună”, au fost printre primele declarații ale noului primar în funcție.

Claudiu Buciu a fost ales de către peste 7000 din cei aproximativ 13000 de lugojeni care au ieșit la vot pe 27 noiembrie. Partidul Național Liberal, din care face parte Buciu, a câștigat alegerile și pentru consiliul local. 

Citiţi mai departe

Administrație

Boldea i-a surprins pe angajații din primărie. Ce a făcut în ultima zi ca primar al Lugojului

Publicat

în

Miercuri, 21 octombrie, este oficial ultima zi de mandat pentru primarul Lugojului, Francisc Boldea. Acesta a ajuns să conducă administrația locală din Lugoj în 2008, după ce a câștigat alegerile locale, ocupând funcția pe o perioadă de 12 ani. Ieri, Boldea și-a luat concediu pentru două zile, alegând să-și petreacă ultima zi ca primar acasă.

Șeful administrației locale lugojene, în vârstă de 72 de ani, spunea într-o declarație dată pentru Lugojeanul.ro că nu își dorește altceva decât să aibă mai multă grijă de sănătatea sa, la final de mandat, dar și să petreacă mai mult timp alături de familie.

Francisc Boldea și-a dat demisia din toate funcțiile pe care le ocupa la PSD. După ziua de astăzi, edilul va ieși la pensie.

Citiţi mai departe

Cele mai citite