
Boldea încă promite venirea unui mare investitor la Lugoj. Asta după ce trei companii mari au decis să plece oraș în ultimii trei ani. Torre, Primos și Rieker, toate din domeniul producției de pantofi, au decis să își închidă activitatea în oraș. Taxele tot mai mari, asigurarea greoaie a transportului pentru angajații de la sate, utilitățile tot mai scumpe, sunt motivele pentru care patronii au pus lacătele pe porțile fabricilor.
Prima care și-a întrerupt activitatea a fost firma Calzaturificio Torre, o fabrică de pantofi italiană. Angajații au rămas fără locuri de muncă brusc, la mijlocul lunii noiembrie din 2017. Peste 100 de angajați ai fabricii au rămas atunci fără locuri de muncă. Mai apoi, în 2018, a renunțat la Lugoj compania Primos, tot din Italia. Peste 400 de angajați au fost disponibilizați.
Rieker este ultima dintre cele trei companii care au decis să spună “adio” Lugojului. Aproape 700 de persoane vor rămâne, până la finalul lui martie, fără locuri de muncă. Autoritățile locale au rămas fără reacții la vestea că fabrica de pantofi de pe strada Timișorii se închide. Lugojeanul.ro a cerut un punct de vedere primarului, despre închiderea Rieker și a celor două fabrici închise în anii precedenți.
Plecarea Rieker, „mană cerească pentru restul lumii”
“Am discutat și cu cei de la Rieker, și cu restul companiilor, și credem că până la 1 mai toată forța de muncă disponibilizată va fi repartizată la alte fabrici. Acest lucru este o mană cerească pentru forța de muncă din Lugoj, pentru că restul firmelor caută angajați în Vietnam, caută în alte județe. Pentru noi, e importantă o stabilizare a forței de muncă lugojene. Vrem angajați de la noi, nu din alte părți. Și salariile au crescut, toți trebuie să înțeleagă faptul că salariile trebuie date în așa fel încât oamenii să se poată descurca, nu mai sunt cele de acum 10 ani. Până la 1 mai credem că se va rezolva totul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Francisc Boldea, primarul Lugojului.
În luna iulie a anului trecut, Lugojeanul.ro titra despre inițiativa unui investitor francez de construire a unei hale de producție la Lugoj. Pe atunci, primarul Boldea declara că investitorul va ajunge la Lugoj în câteva luni. Informațiile noi spun că deocamdată nu au existat discuții între investitor și autoritățile locale.
Boldea: „Eu îmi doresc un nume de mașină”
“Vor veni în aprilie la discuții, da. Investitorul poate lua 30 de hectare de pământ, lângă depozitul Lidl, pentru a construi aici halele de care are nevoie. Noi îi vom susține așa cum putem, ei au venit cu inițiativa. Așteptările sunt o creștere a investițiilor. Eu îmi doream un nume de mașină, s-a auzit și de Skoda, și de alții, dar deocamdată nu s-a concretizat nimic. Fiecare investitor primește aceleași condiții avantajoase dacă vrea să vină la Lugoj”, a mai explicat edilul șef.
Lugojul a devenit tot mai atractiv pentru investitori în ultimii ani, mai ales pentru legătura directă pe care o are cu Autostrada Vestului. Ultima mare investiție ajunsă la Lugoj este cea a concernului Lidl, care a deschis un centru logistic la marginea orașului. Lugojul a și pierdut însă investitori în ultimii ani. Un exemplu este fabrica de biscuiți franceză Cornu, care a ales Mănăștiurul în detrimentul orașului de pe Timiș.
Din cauza lui, pleacă investitorii,din cauza lui nu vine nimeni,din cauza lui nu se dezvoltă orașul, trebuie sa plece,e depășit, e batrin,e degeaba.
Sa plece ca a distrus orasul.Nu vine nici un investitor.