Connect with us

Social

Povestea pâinii și a produselor de panificație care se vând la Băcănia Lugojeană, făcute după rețete tradiționale

Publicat

în

Povestea Brutăriei Moara Maria, de la Chizătău, cea care furnizează pâinea de la Băcănia Lugojeană, s-a născut acum 25 de ani, din dragostea unui om pentru grâne și pentru sărbătoarea numită „pâine”. Ardelean Constantin a scris o poveste despre omenie, despre familie, despre bucuria de a munci pământul și de a-i culege roadele pe care mai apoi, le-a transformat în motiv de a ne adună cu toții la masă. Au fost 25 de ani în care povestea fiecărei pâini începea în lanul de grâu, trecea prin Brutăria Moara Maria, apoi ajungea în casele noastre.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Moștenirea lăsată de fondatorul brutăriei este gustul autentic dar și dragostea celor pe care i-a adunat în jurul său pentru pâinea românească, gustoasă și sănătoasă.

Brutăria Moara Maria nu este doar un spațiu în care se plămădește aluatul și se transformă apoi în pâine, ci sunt 8000 m2 dedicați transformării grâului într-o misiune: aceea de a păstra tradițiile locale și de a duce mai departe povestea.

RETIM

Construită în satul Chizatau, Lugoj, într-o comunitate de iubitori ai grânelor și pământului strămoșesc, Brutăria păstrează încă parfumul poveștilor spuse la gură cuptoarelor ce dogoreau în cinstea pâinii.

„2020 a însemnat pentru Brutăria Moara Maria pierderea echilibrului. Dar nu doar din cauza pandemiei, așa cum au resimțit toate afacerile din România, ci pentru că cel care a scris un sfert de secol de istorie a plecat să plămădească aluat, sus, la ceruri. Dar pentru că poveștile frumoase, curate, care izvorăsc din dragoste de oameni nu se pot stinge, Brutăria a continuat să scrie, filă cu filă și să îi împlinească visul celui care a clădit-o”, spune Raluca Ardelean, reprezentanta Brutăriei.

De anul trecut, Brutăria a început să scrie un nou capitol al istoriei sale. Alături de Raluca și de Marcel Ardelean cu fiecare cuptor aprins, cu fiecare pâine caldă așezată pe mese, cu fiecare cozonac dulce sau specialități gustoase, Brutăria Moara Maria a continuat să cinstească tradiția!

După ce a construit și consolidat echipele din câteva fabrici din România, Raluca a adus toată priceperea, experiența și atenția ei pentru detalii în familia care a primit-o cu atât de multă dragoste. Dorința ei de a duce Brutăria mai departe, de a continuă ce a fost clădit acum 25 de ani, a ajutat-o să urce cu o nouă treaptă frumusețea, prestigiul și calitatea produselor de la Moara Maria. Continuă tradiția și păstrează rețetele pâinii  sănătoase  făcută din cele mai bune ingrediente, cărora le alătură delicioase produse de panificație.

“Preluarea Brutăriei Moara Maria este cea mai dragă provocare pe care am acceptat-o. Am îmbinat tradiția cu strategia și managementul, astfel încât creșterea Brutăriei a venit natural, cu pași mici, dar siguri. Am păstrat produsele care se făceau în brutărie și pentru care avem clienți pe peste 20 de ani, dar am extins producția și către produse de panificație precum cornulețe, fursecuri și chiar către deserturi ca profiterol sau muffins cu vanilie sau ciocolată. Am creat chiar și produse care nu mai exista pe piață, cum sunt “Buchetelele de cozonac”, produs care a ajuns în câteva orașe din tara . Este un cozonac de mărimea unei brioșe, numai bun de potolit o pofta de cozonac sau pentru un eveniment deosebit”, povestește Raluca.

Fiecare produs creat în Brutărie respectă gustul natural și sănătos pentru clienții din Chizătau, Lugoj, Buzias, Timișoara, dar și din estul țării, Bacău, Roman  sau Iași. Așa cum spune Raluca, “Am îmbinat gustul bănățean cu cel moldovenesc și am plecat să aducem bucurie pe  mesele românilor de pretutindeni.”

Brutăria Moara Maria trăiește prin fiecare spic de grâu transformat în pâine și cinstește memoria trecutului, prin păstrarea tradiției și modernizarea prezentului, pentru un viitor cu gust autentic românesc.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Localitățile de lângă Lugoj unde rata de infectare a depășit șase la mia de locuitori

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Două localități de lângă Lugoj au depășit rata de infectare de 6 la mia de locuitori. Este vorba despre Dumbrava și Bara, localități aflate nu la mare distanță de orașul de pe Timiș. La Dumbrava, rata de infectare a ajuns la 8,01/1000, în timp ce la Bara, aceasta era de 9,38/1000 conform raportărilor de luni de la prânz.

La Lugoj, rata de infectare a ajuns la 4,25/1000 de locuitori, astfel că orașul a intrat în scenariul roșu, fiind aplicate noi măsuri de prevenire a răspândirii coronavirusului. Aceleași restricții sunt aplicate și la Coșteiu, Bethausen, Ohaba Lungă, Racovița, Margina și Victor Vlad Delamarina.

La raportarea de luni, la Lugoj erau 13 cazuri noi înregistrate în doar 24 de ore duminică.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

IULIUS lansează Go Local, program de susținere a antreprenorilor locali – scutiri de la plată chiriei și pachet gratuit de promovare

Publicat

în

IULIUS dă startul unui program pentru susținerea antreprenorilor locali, a celor care fac parte din cotidianul nostru prin afacerile lor. Înscrierile se fac pe www.iuliuscompany.ro/golocal, iar antreprenorii interesați vor trece printr-un proces de selecție. Business-urile locale din programul Go Local vor beneficia de scutiri temporare de la plata chiriei pentru prezența în cadrul ansamblurilor mixed-use de regenerare urbană Iulius Town Timișoara și Palas Iași sau rețelei Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca și Suceava, dar și de pachete personalizate de promovare gratuite.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Compania IULIUS, singurul dezvoltator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, lansează programul Go Local, prin care pune la dispoziția antreprenorilor locali infrastructura sa de retail din marile orașe în care este prezent, cu scopul de a stimula afacerile locale într-un moment în care reziliența acestora este pusă la încercare. Cafeneaua din drumul spre birou, magazinul cu preparate tradiționale, florăria cu aranjamente deosebite sau o locație cu haine create local – și multe alte exemple – sunt business-uri care ne aduc un plus în viața de zi cu zi și care salvează locuri de muncă, iar programul Go Local reprezintă o platformă de susținere și promovare a lor. Inițiativa se înscrie în strategia de sustenabilitate a companiei – IULIUS în comunitate – care are în centru aspectele de mediu, investițiile în oameni și comunitate, cu accent pe cele mai bune practici în guvernanța corporativă și de etică în afaceri.

Programul se adresează micilor antreprenori din regiunile în care grupul IULIUS este prezent prin proiectele sale, care nu au mai fost prezenți în centre comerciale sau mall-uri, înscrierile fiind deschise pe www.iuliuscompany.ro/golocal. Business-urile care vor finaliza procesul de selecție vor beneficia de măsuri de susținere personalizate, cum ar fi scutirea temporară de la plata chiriei și reduceri între 25 – 50%, flexibilitate la durata contractului, precum și campanii de promovare și consultanță integrate, pachete de beneficii care pot ajunge până la o valoare totală de maximum 10.000 de euro. În cadrul programul Go Local sunt implicate toate proiectele IULIUS: ansamblurile mixed-use Iulius Town Timișoara și Palas Iași, rețeaua Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca și Suceava.

RETIM

„Chiar dacă am reușit să navigăm cu bine perioada cea mai critică a pandemiei, reușind să păstrăm continuitatea chiriașilor noștri, ultima perioadă ne-a făcut să ne îndreptăm atenția și mai mult asupra business-urilor locale, care nu beneficiază de o expunere semnificativă. Ne-am dat seama că trebuie să acționăm proactiv și să punem umărul la crearea următoarelor rețele locale, naționale sau, de ce nu, internaționale, facilitând micilor antreprenori accesul în proiectele noastre. Pentru aceștia, accesul în proiecte comerciale consacrate este o barieră și, din acest motiv, vrem să-i ajutăm să-și valideze business-ul, susținându-i măcar pentru început. Obiectivul nostru este să creștem numărul de retaileri activi și, din acest program, în 5 ani să vedem măcar un jucător care să ajungă o rețea la nivel de România”, a spus Sebastian Mahu, Head of Asset Management IULIUS.

Antreprenorii vor fi selectați în funcție de coerența proiectului, conceptul inovator, capacitatea de dezvoltare a business-ului și de adaptare la așteptările consumatorilor și, nu în ultimul rând, viabilitatea economică și încrederea candidatului în propriul business.

IULIUS sprijină antreprenoriatul local inclusiv prin dezvoltarea celor 300.000 mp de retail din cinci proiecte, ponderea chiriaşilor locali fiind de peste 16%, iar a celor naționali, de aproximativ 20%.

 Despre IULIUS

Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 20 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.

Odată cu experiența au venit și proiectele care au schimbat percepția asupra stilului de viață, au redefinit și revitalizat centrele urbane și s-au integrat în comunitate. Parcursul început cu un mall în Iași, primul din afara Capitalei, inaugurat în anul 2000, a crescut până la un portofoliu ce cuprinde peste 300.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), singurele de acest tip din țară, și o rețea națională de shopping mall-uri (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava). Sunt proiecte regionale, lidere de piață, care înregistrează anual peste 68 de milioane de vizite.

În ultimii zece ani, prin brandul United Business Center, compania IULIUS s-a impus drept unul dintre cei mai activi dezvoltatori și operatori de spații office clasa A, construind poluri regionale de business și comunități creative multinaționale în trei centre universitare importante ale României – Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, 13 clădiri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în care sunt prezente peste 80 de sedii de companii și unde lucrează peste 15.000 de angajați.

În prezent, compania are în dezvoltare Palas Campus Iași, cea mai mare clădire de birouri din țară (54.000 mp office și 6.000 mp retail), precum și două proiecte Family Market, în județul Iași, un concept de retail de dimensiuni mai mici, cu servicii personalizate comunităților în dezvoltare.

Citiţi mai departe

Social

FOTO Tunelul Iubirii de la Lugoj, imortalizat de către un pasionat de fotografie

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Chiar dacă celebrul Tunel al Iubirii din Caraș-Severin este istorie, datorită scoaterii din funcțiune a liniei de cale ferată unde a fost inițial descoperit, astfel de locuri se formează oriunde există vegetație deasă în jurul liniilor de tren. Un astfel de loc se găsește și la Lugoj.

Undeva în spatele spitalului municipal, un fotograf amator a reușit să imortalizeze câteva imagini de-a dreptul spectaculoase. Tunelul creat în mod natural și artificial, de pomii din jurul liniei de cale ferată și trecerea garniturilor pe lângă aceștia, arată impresionant în fotografii.

Unul dintre lugojenii care a surprins Tunelul Iubirii din oraș este Alex Domanyek, care a și împărtășit pozele cu restul comunității lugojene, prin intermediul rețelelor sociale.

RETIM

sursa foto: Alex Domanyek/Facebook.com

Citiţi mai departe

Social

Lugojeanul Octavian Batori a asigurat gratuit mii de porții de mâncare pentru o acțiune de voluntariat

Publicat

în

Timp de 100 de zile, sute de voluntari au participat la lucrările de reabilitare ale spitalului din Reșița. Marți, 21 septembrie, va avea loc inaugurarea clădirii de trei etaje, reabilitate exclusiv prin acțiunea de voluntariat demarată de reșițeanca Lili Gherle și doctorul Emil Bunda. La tot acest efort a participat și un lugojean. Este vorba despre Octavian Batori, patronul firmei de catering din Lugoj și a restaurantului Ana Lugojeana din Reșița.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„E nu îl cunosc pe omul acesta, dar datorită acestui om am putut să facem ceea ce am făcut. Este puțin spus mulțumesc! Firma Ana Lugojeana, Octavian, ne-au dat mii de porții de mâncare. Dacă cineva își poate imagina că o firmă poate trimite în aproape 100 de zile mâncare pentru toți voluntarii pe care i-am avut la lucru! E foarte important ceea ce a făcut, pentru că voluntarul vine, dar dacă la ora prânzului nu îi poți asigura o masă, pleacă și nu mai revine. Datorită lui Octavian am reușit să ținem voluntarii în șantier și să mergem înainte”, a declarat pentru Lugojeanul, Lili Gherle, coordonatoare uneia dintre cele mai importate acțiuni de voluntariat desfășurate în ultimi ani în Banat.

În cele 100 de zile de lucru, voluntarii au reabilitat integral 120 de încăperi din Staționarul 3 al Spitalului Județean din Reșița.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite