Connect with us

Actualitate

Patronul de la Casa Funerară Octavian: procedura la moartea Covid, TIR frigorific pentru 50 de decedați, pregătiri de scenarii sumbre

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Un TIR frigorific cu o capacitate de 50 de locuri pentru decedați stă parcat, de câteva săptămâni, lângă morga spitalului din Lugoj, condusă de Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre și catering cu același nume. Chiar dacă pare o scenă desprinsă dintr-un film de groază, acest lucru este cât se poate de real. În interviul oferit publicației Lugojeanul.ro, Octavian explică pregătirile pe care le-a făcut în cadrul firmei pe care o manageriază în plină criză a pandemiei de Covid-19.

Apariția TIR-ului care a speriat un oraș întreg este doar o măsură preventivă. Autoritățile iau în calcul nu doar scenarii pozitive, în care România să treacă prin această pandemie cu bine și cu foarte puține cazuri, ci și acele scenarii sumbre și extrem de sumbre, cu mii de morți și zeci de mii de infectați. Așa se explică și prezența spațiului frigorific de tip TIR de lângă morga unității medicale lugojene.

“Prin prima comunicare din partea DSP față de firmele funerare, de circa acum trei săptămâni, au fost date normativele unui deces Covid. Noi evident că ne-am pregătit cu tot echipamentul adecvat și biocidele de dezinfectare necesare. Mașină, oameni, care sunt izolați la domiciliu și efectuează cazurile Covid. Pentru a efectua un caz Covid, există niște echipamente speciale și niște proceduri mult diferite față de un deces normal. 

RETIM

Plecând de la faptul că am achiziționat un container TIR de circa 50 de locuri pentru decedați, să depozităm până la întocmirea actelor și până la pregătirea serviciului, care înseamnă săparea la trei metri la groapă. Camionul are capacități de răcire de până la -20 de grade Celsius. Importantă este separarea cadavrelor Covid. Noi am vorbit cu angajații, avem experiență în tot ce ține de înmormântări. 

Din fericire, nu prezintă riscuri așa de mari după momentul sigilării sicriului. Sicriul se sigilează direct în morga Victor Babeș, sau la Lugoj, depinde de caz. Procedura e așa: se ia de la morgă, se duce direct la cimitir. Acolo poate familia să facă slujba până în opt persoane. Noi la evaluările noastre avem o capacitate de maxim 6 decese pe zi”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian.

Cum se înhumează persoanele decedate confirmatei cu Covid-19

Fiecare persoană care moare după ce este infectată cu noul coronavirus va fi înmormântată într-un mod special. Decedații sunt îngropați la o adâncime mai mare față de restul persoanelor care trec în neființă.

“A venit o altă directivă, primăriile au fost înștiințate printr-un Plan Alb că trebuie să desemneze fiecare primărie un loc, la capătul cimitirului, acolo unde groapa va fi săpată la trei metri cu un excavator, omul nu poate să sape la trei metri, e prea riscant. Trebuie susținute malurile, trebuie să intrăm cu excavator. Primăria Timișoara s-a organizat deja în cimitirul de pe Buziașului. 

La Lugoj se va desemna un loc în cimitirul de pe Hezerișului, că este cimitirul cel mai mare disponibil, care nu este ocupat, iar toate celelalte primării vor desemna un loc unde va fi acces pentru rapiditatea serviciului care se cere astăzi. Și costurile sunt mari, o înmormântare Covid ajunge între 7.500 și 9.000 de lei”, a explicat Octavian Batori pentru Lugojeanul.ro

Decesele Covid-19, manevrate cu maximă precauție

Angajații firmei patronate de lugojeanul care a acaparat piața de pompe funebre și catering din vestul României au fost instruiți despre fiecare pas pe care trebuie să îl ia atunci când au de-a face cu un deces al unei persoane infectate cu noul coronavirus. Trei dintre lugojenii confirmați cu Covid-19 la Lugoj, o femeie și doi bărbați, au murit după ce au contactat virusul. 

“Am mai luat și noi niște măsuri auxiliare, eu și cu personalul meu, fiind manipulatori ai cadavrului ș îngropării. Noi, ca să avem o precauție majoră, am destinat sicrie ca și în occident, cu tablă și cu lemn, exact pentru situația aceasta. Ceea ce legislația nu cere, tabla, însă noi, în protocolul intern al firmei, am adoptat acest protocol: doi saci septici, formol deasupra, nu se face tanatopraxia pe decedații Covid, plus sicriu de tablă și lemn pentru protejarea personalului nostru”, a explicat Octavian pentru publicația noastră.

“Doamne feri de un scenariu Italia sau Spania”

În timp ce lugojenii se relaxează și ies la plimbare prin oraș fără să țină cont de ordonanțe militare, autoritățile au prelungit starea de urgență și continuă să dea amenzi. Temerile sunt că această relaxare va avea efectul pe care l-a avut în Italia și Spania, acolo unde ignorarea măsurilor inițiale de distanțare socială a dus la o explozie de cazuri și decese. Batori spune că, în cazul unui scenariu de tipul celor din Italia sau Spania, unde numărul de decese pe zi este încă unul îngrijorător, nimeni nu ar putea face față la o astfel de urgie.

“Trebuie o organizare mai amplă a tuturor firmelor din județ. La un scenariu greu, cum sunt Italia, Spania, evident că sunt apocaliptice. Doamne feri de așa ceva. Un decedat în crematoriu arde undeva la 3 ore jumate. Peste 100 de kilograme, până la 5 ore jumate. E o problemă. În România sunt trei crematorii active, Sibiu, Oradea și București. Situația e foarte grea în anumite scenarii. 

În Franța, un decedat a stat până la 24 de ore să vină firma să-l ia din casă. În Italia, în nord, până la 48 de ore a stat mortul în casă. Până a venit cineva să ridice, până a găsit o firmă disponibilă. Scenarile sunt apocaliptice în țările occidentale, chiar dacă ei sunt mai pregătiți ca noi, ca societate, structură, firme, și totuși e dezastru”, a concluzionat Octavian Batori.

Peste 6.300 de cazuri au fost confirmate până duminică, 12 aprilie, în România, 318 persoane pierzându-și viețile. La Lugoj, trei persoane confirmate cu coronavirus au murit.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Cinci TIRuri pline cu gunoaie provenite din Italia, trimise să descarce deșeurile la Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În data de 26 octombrie, polițiștii Serviciului de Investigarea Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș au fost sesizați cu privire la faptul că pe o platformă betonată din municipiul Lugoj, situată pe strada Herendeștiului, din județul Timiș, ar fi fost descărcate 5 autotrenuri, care transportau deșeuri mixte, activitate posibil ilegală.

Polițiștii specializați în investigarea criminalității economice și cei din cadrul Poliției Municipiului Lugoj s-au deplasat de urgență la fața locului împreună cu prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj, procurorul de serviciu și reprezentanți ai Comisariatului Judeţean de Mediu Timiș.

În urma verificărilor efectuate, a reieşit faptul că platforma ar fi deținută de către o societate comercială, care la data de 01.10.2021 ar fi încheiat un contract de închiriere cu o altă societate comercială, cu sediul în municipiul Oradea, județul Bihor.

RETIM

De asemenea, cele 5 autotrenuri conduse de șoferi de naționalități poloneze și ucrainene ar fi intrat în România din Italia, încărcate cu deșeuri mixte și ar fi avut ca destinație pentru descărcare imobilul din Lugoj, situat pe strada Herendeștiului. Cantitatea de 111.580 kg de deșeuri și cele 5 semiremorci au fost indisponibilizate, deșeurile urmând a fi returnate exportatorului.

A fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de „eliminarea deșeurilor care au făcut obiectul transferului, în spații neautorizate sau prin constituirea de depozite ilegale” și „exportul sau importul de deșeuri cu încălcarea dispozițiilor legale în domeniu”.

În continuare, se efectuează cercetări în vederea documentării întregii activități infracționale.

Citiţi mai departe

Actualitate

Nu se mai intră fără certificat verde nici în Primăria Lugoj

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința persoanelor care urmează să participe la  concursurile pentru ocuparea unei funcții publice vacante că, în conformitate cu Hotărârea nr. 1130 din 22 octombrie 2021 privind stabilirea noilor măsuri care se aplică pentru prevenirea
și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au nevoie de certificat verde.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Reprezentanții administrației locale arată că accesul în incinta instituției de face doar după prezentarea următoarele documente:

– dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore;

RETIM

– rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

– dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Citiţi mai departe

Actualitate

“Semnul Fiarei!” Un lugojean a iscat un scandal la un magazin, întrebat de certificatul verde

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Scandal la intrarea într-un magazin de electronice și electrocasnice din Lugoj. Potrivit martorilor, la intrarea în magazin angajații au impus certificatul verde. Asta înseamnă că, dacă nu ești vaccinat sau trecut prin boală, și deci nu ai documentul emis care să ateste acest fapt, nu poți intra în incinta magazinului.

De dimineață, zeci de lugojeni surprinși de introducerea măsurii au făcut cale întoarsă de la intrarea în magazin. Unul dintre aceștia, un bărbat mai în vârstă, a iscat o mică disputa verbală între el și angajații magazinului.

Printre altele, lugojeanul a fost auzit rostind fraze precum “Semnul Fiarei” sau “Apocalipsa, nu mai putem cumpăra sau vinde fără semn”, în timp ce angajații locației încercau să îi explice că legea nu este făcută de ei, ci ei doar o aplică. Omul a plecat într-un final din fața magazinului.

RETIM

Angajații au explicat că inclusiv persoane posesoare de certificat verde au refuzat să îl arate la intrare, astfel că inclusiv aceștia au fost întorși din drum. Începând cu 25 octombrie, doar la supermarket sau farmacii mai poți intra fără certificatul verde.

Citiţi mai departe

Actualitate

Instituția din Lugoj unde poți intra fără certificat verde, deși regulile spun că ai avea nevoie de document

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Instituțiile din Lugoj se aliniază la noile norme intrate de curând în vigoare. Certificatul verde, care atestă că ai făcut vaccinul contra coronavirus sau că ai trecut prin boală, devine obligatoriu de arătat la intrarea în instituții publice. La Lugoj, se fac încă pregătiri pentru ca aceste instituții, dar și cele private, să poată verifica dacă persoanele care le trec pragul au sau nu certificatul.

O instituție care s-a dezis de verificarea acestui certificat este Poșta Română, care la Lugoj funcționează la binecunoscuta adresă de la Parcul Poștei, strada 20 Decembrie 1989, numărul 10. Poșta Română a transmis un comunicat prin care a anunțat că nu va cere certificat verde pentru niciun vizitator al instituției, niciunde în țară.

„Toți clienții Poștei Române, care au probleme de rezolvat la oficiile poștale, pot intra în incinta subunităților noastre fără a prezenta certificatul verde. Pensionarii și părinții pot să ridice pensiile și alocațiile așa cum au făcut-o și până acum!

RETIM

Așadar, la intrarea în oficii, nu solicităm prezentarea Certificatului verde, prin care să faceți dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, dar, pentru siguranța noastră, a tuturor, vă rugăm:

  • Să purtați în mod corect masca de protecție, care trebuie să acopere gura și nasul;
  • Să vă dezinfectați mâinile, atât la intrare, cât și la ieșire, folosind dezinfectantul pus la dispoziția dumneavoastră în incinta subunității poștale;
  • Să respectați regula de o persoană în incinta oficiului;
  • Să respectați distanțarea socială, de cel puțin 2 m între persoane, atunci când așteptați la intrare.

Prin natura activității sale de furnizor de servicii poștale universale, Poșta Română este exceptată, în conformitate cu art.12, alin. (8) din Anexa la HG 1130/2021 de la prevederile Hotărârii pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19”, a transmis Poșta Română într-un comunicat de presă.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite