Connect with us

Actualitate

Patronul de la Casa Funerară Octavian: procedura la moartea Covid, TIR frigorific pentru 50 de decedați, pregătiri de scenarii sumbre

Publicat

în

Un TIR frigorific cu o capacitate de 50 de locuri pentru decedați stă parcat, de câteva săptămâni, lângă morga spitalului din Lugoj, condusă de Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre și catering cu același nume. Chiar dacă pare o scenă desprinsă dintr-un film de groază, acest lucru este cât se poate de real. În interviul oferit publicației Lugojeanul.ro, Octavian explică pregătirile pe care le-a făcut în cadrul firmei pe care o manageriază în plină criză a pandemiei de Covid-19.

Apariția TIR-ului care a speriat un oraș întreg este doar o măsură preventivă. Autoritățile iau în calcul nu doar scenarii pozitive, în care România să treacă prin această pandemie cu bine și cu foarte puține cazuri, ci și acele scenarii sumbre și extrem de sumbre, cu mii de morți și zeci de mii de infectați. Așa se explică și prezența spațiului frigorific de tip TIR de lângă morga unității medicale lugojene.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

“Prin prima comunicare din partea DSP față de firmele funerare, de circa acum trei săptămâni, au fost date normativele unui deces Covid. Noi evident că ne-am pregătit cu tot echipamentul adecvat și biocidele de dezinfectare necesare. Mașină, oameni, care sunt izolați la domiciliu și efectuează cazurile Covid. Pentru a efectua un caz Covid, există niște echipamente speciale și niște proceduri mult diferite față de un deces normal. 

RETIM

Plecând de la faptul că am achiziționat un container TIR de circa 50 de locuri pentru decedați, să depozităm până la întocmirea actelor și până la pregătirea serviciului, care înseamnă săparea la trei metri la groapă. Camionul are capacități de răcire de până la -20 de grade Celsius. Importantă este separarea cadavrelor Covid. Noi am vorbit cu angajații, avem experiență în tot ce ține de înmormântări. 

Din fericire, nu prezintă riscuri așa de mari după momentul sigilării sicriului. Sicriul se sigilează direct în morga Victor Babeș, sau la Lugoj, depinde de caz. Procedura e așa: se ia de la morgă, se duce direct la cimitir. Acolo poate familia să facă slujba până în opt persoane. Noi la evaluările noastre avem o capacitate de maxim 6 decese pe zi”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian.

Cum se înhumează persoanele decedate confirmatei cu Covid-19

Fiecare persoană care moare după ce este infectată cu noul coronavirus va fi înmormântată într-un mod special. Decedații sunt îngropați la o adâncime mai mare față de restul persoanelor care trec în neființă.

“A venit o altă directivă, primăriile au fost înștiințate printr-un Plan Alb că trebuie să desemneze fiecare primărie un loc, la capătul cimitirului, acolo unde groapa va fi săpată la trei metri cu un excavator, omul nu poate să sape la trei metri, e prea riscant. Trebuie susținute malurile, trebuie să intrăm cu excavator. Primăria Timișoara s-a organizat deja în cimitirul de pe Buziașului. 

La Lugoj se va desemna un loc în cimitirul de pe Hezerișului, că este cimitirul cel mai mare disponibil, care nu este ocupat, iar toate celelalte primării vor desemna un loc unde va fi acces pentru rapiditatea serviciului care se cere astăzi. Și costurile sunt mari, o înmormântare Covid ajunge între 7.500 și 9.000 de lei”, a explicat Octavian Batori pentru Lugojeanul.ro

Decesele Covid-19, manevrate cu maximă precauție

Angajații firmei patronate de lugojeanul care a acaparat piața de pompe funebre și catering din vestul României au fost instruiți despre fiecare pas pe care trebuie să îl ia atunci când au de-a face cu un deces al unei persoane infectate cu noul coronavirus. Trei dintre lugojenii confirmați cu Covid-19 la Lugoj, o femeie și doi bărbați, au murit după ce au contactat virusul. 

“Am mai luat și noi niște măsuri auxiliare, eu și cu personalul meu, fiind manipulatori ai cadavrului ș îngropării. Noi, ca să avem o precauție majoră, am destinat sicrie ca și în occident, cu tablă și cu lemn, exact pentru situația aceasta. Ceea ce legislația nu cere, tabla, însă noi, în protocolul intern al firmei, am adoptat acest protocol: doi saci septici, formol deasupra, nu se face tanatopraxia pe decedații Covid, plus sicriu de tablă și lemn pentru protejarea personalului nostru”, a explicat Octavian pentru publicația noastră.

“Doamne feri de un scenariu Italia sau Spania”

În timp ce lugojenii se relaxează și ies la plimbare prin oraș fără să țină cont de ordonanțe militare, autoritățile au prelungit starea de urgență și continuă să dea amenzi. Temerile sunt că această relaxare va avea efectul pe care l-a avut în Italia și Spania, acolo unde ignorarea măsurilor inițiale de distanțare socială a dus la o explozie de cazuri și decese. Batori spune că, în cazul unui scenariu de tipul celor din Italia sau Spania, unde numărul de decese pe zi este încă unul îngrijorător, nimeni nu ar putea face față la o astfel de urgie.

“Trebuie o organizare mai amplă a tuturor firmelor din județ. La un scenariu greu, cum sunt Italia, Spania, evident că sunt apocaliptice. Doamne feri de așa ceva. Un decedat în crematoriu arde undeva la 3 ore jumate. Peste 100 de kilograme, până la 5 ore jumate. E o problemă. În România sunt trei crematorii active, Sibiu, Oradea și București. Situația e foarte grea în anumite scenarii. 

În Franța, un decedat a stat până la 24 de ore să vină firma să-l ia din casă. În Italia, în nord, până la 48 de ore a stat mortul în casă. Până a venit cineva să ridice, până a găsit o firmă disponibilă. Scenarile sunt apocaliptice în țările occidentale, chiar dacă ei sunt mai pregătiți ca noi, ca societate, structură, firme, și totuși e dezastru”, a concluzionat Octavian Batori.

Peste 6.300 de cazuri au fost confirmate până duminică, 12 aprilie, în România, 318 persoane pierzându-și viețile. La Lugoj, trei persoane confirmate cu coronavirus au murit.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Lugojenii invitați să se alăture forțelor polițienești ale județului Timiș

Publicat

în

Dacă ai visat mereu să faci o carieră în poliție, acum îți poți urma visul. Poliția Timiș a anunțat că va scoate la concurs zeci de posturi pentru lugojenii și restul locuitorilor județului care vor să înceapă o carieră în mediul forțelor de ordine. Dintre cele 60 de posturi scoase la concurs de Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, cu recrutare prin încadrare directă din sursă externă, 3 sunt pentru ofițer, iar 57 sunt pentru agenți de poliție – dintre care 25 pentru ajutor de șef de post din specialitatea ordine publică, în mediul rural.

Anunțurile de recrutare, cu toate detaliile necesare înscrierii, precum și modelele documentelor, pot fi accesate gratuit pe adresa de internet a I.P.J. Timiș, secțiunea Carieră – Posturi Scoase la Concurs: https://tm.politiaromana.ro/ro/cariera/posturi-scoase-la-concurs

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Înscrierea se poate face inclusiv în zilele nelucrătoare, perioada limită fiind ora 16:00 din ziua de 12 iulie 2022. Cererile împreună cu documentele în volum complet, specificate în anunț, vor trebui transmise doar online, la adresele de email specificate în fiecare anunț, în perioada stabilită pentru înscriere.  Sesiunea de admitere cuprinde mai multe etape. După încheierea perioadei de recrutare, sunt planificate proba de evaluare a performanței fizice, acolo unde este cazul, susținerea probei de evaluare a cunoștințelor de specialitate, examinarea psihologică și medicală a candidaților.

RETIM

Data examenului scris este 03 septembrie 2022, fiind aceeași pentru toate posturile scoase la concurs la nivel național. Polițiștii îndeamnă candidații să citească atent toate detaliile specificate în anunțurile publicate pe site.

Citiţi mai departe

Actualitate

Șase hoți de arme, telefoane și bijuterii, reținuți de polițiști într-un oraș de lângă Lugoj

Publicat

în

Polițiștii Orașului Făget efectuează cercetări față de 6 bărbați, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, bănuiți de nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor și furt calificat în Orașul Făget. Bănuiții au fost introduși în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul I.P.J Hunedoara.

În data de 30.06.2022, în jurul orei 01:10, polițiștii din cadrul Poliţiei Oraşului Făget, au fost sesizați cu privire la faptul că, persoane necunoscute încercă să escaladeze gardul unui imobil situat pe strada Gheorghe Doja din oraşul Făget, județul Timis. 

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Ajunși la fața loului polițiștii au surprins în flagrant delict doi bărbați, de 29 și 30 de ani, în timp ce încercau să escaladeze gardul unui imobil, aceștia fiind conduși la sediul poliției pentru audieri.

RETIM

În urma verificărilor efectuate a reieșit că, cei doi bărbați, împreună cu alți 4 bărbați, cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani, ar fi pătruns în mod repetat (în noapțile de 20/21.06.2022, 26/27.06.2022 şi 28/29.06./2022) în imobilul situat pe strada Gheorghe Doja din oraşul Făget, județul Timiș, de unde ar fi sutras 4 arme neletale tip puşcă cu aer comprimat, 16 telefoane mobile, scule de pescuit, două motoferăstraie mecanice, produse casnice, bijuterii şi un ceas, prejudiciul fiind recuperat parțial.

De asemenea, în urma investigațiilor efectuate au fost identificați și depistați în orașul Făget și ceilalți 4 bărbați, aceștia fiind conduși la sediul poliției pentru audieri. Cei 6 bănuiți au fost reținuți pentru 24 de ore sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de „nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor” şi „furt calificat”, fiind introduşi în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul I.P.J Hunedoara.

Polițiștii continuă cercetările în vedere documentării activității infracționale a bărbaților și recuperării prejudiciului în totalitate.

Citiţi mai departe

Actualitate

Rupt de beat și fără permis, un șofer a provocat un accident lângă Lugoj

Publicat

în

În data de 29 iunie, în jurul orei 22:15, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că între localitățile Balinț și Bodo, din județul Timiș, s-a produs un accident de circulație, soldat cu pagube materiale. 

Ajunși la fața locului polițiștii au constatat că cele sesizate se confirmă, iar în urma testării cu aparatul etilotest a celor doi conducători auto, în vârstă de 44 și 46 de ani, a rezultat o alcoolemie de 0.85 mg/l alcool pur în aerul expirat în cazul bărbatului de 44 de ani, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea probelor biologice. De asemenea, în urma verificărilor efectuate în baza de date a reieșit că, bărbatul de 44 de ani avea exercitarea dreptului de a conduce suspendată. 

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Pe numele conducătorului auto, a fost întocmit dosar penal pentru „conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului” și „conducerea unui autovehicul având exercitarea dreptului de a conduce suspendată”.

RETIM

Citiţi mai departe

Actualitate

Soția unui consilier local din Lugoj, implicată în cazul cercetat de Parchetul European

Publicat

în

Sursa FOTO: Facebook/Adina Dumitriu

Au apărut numele celor vizați de cercetări în dosarul instrumentat de către Parchetul European, condus de Coduța Kovesi, după descinderile de la ADR Vest.

Conform newsonline.ro, în noaptea de miercuri spre joi, Tribunalul București a decis să emită mandat de arestare pe numele Roxanei Bohoni, acuzată de constituirea unui grup infracțional organizat, obținerea ilegală de fonduri atât din surse naționale cât și europene, dar și de spălare de bani. Față de Sorina Adina Dumitriu (ex Lupulescu) s-a dispus luarea măsurii controlului judiciar la fel ca și față de Victor Constantin Stan, Ana Corina Pop, Emilia Szekely, Maria Adriana Istrate. Decizia Tribunalului nu este definitivă, ea poate fi contestată la Curtea de Apel București.

Sorina Adina Dumitriu este soția consilierului lugojean, de la PSD, Ionuț Dumitriu. Contactat de jurnaliști, Ionuț Dumitriu spune că nu știe mai mult decât ce a apărut în presă și că nu a discutat nimic cu soția sa, în legătură cu această situație.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Sursa FOTO: Facebook/Adina Dumitriu

Cum opera rețeaua

Parchetul European a anunțat printr-un comunicat publicat pe pagina de internet în seara zilei de miercuri, 29 iunie, ce a descoperit în modul de operare a rețelei care urmărea să obțină fraudulos fonduri atât din surse naționale cât și fonduri europene. Astfel, conform procurorilor, membrii rețelei aveau chiar un fel de tipar care se concretiza în următoarele:

RETIM

– Declararea existenței unor întreprinderi mici și mijlocii de producție în case abandonate sau aparținând unor persoane în vârstă;

  • Utilizarea de fotografii ale aceluiași echipament presupus a fi achiziționat în mai multe dosare de proiect depuse în vederea obținerii de fonduri;
  • Plata de servicii fictive între societăți controlate de membrii grupului;
  • Angajarea fictivă, doar în scris, în mod repetat, a acelorași persoane în mai multe societăți care au depus documentația în vederea obținerii de fonduri europene sau naționale.
  • Efectuarea de plăți externe către o societate austriacă controlată de membrii grupului sub pretextul achiziționării de echipamente sau pentru facturi cu conținut ireal.

Cu firmele controlate membrii rețelei anchetată de Parchetul European depuneau ulterior proiecte pentru a obține diferite finanțări atât din fonduri naționale, cum ar fi Start-Up Nation, fie din fonduri europene. Doar că, spun anchetatorii, dosarul proiectului conținea documente false sau inexacte din punct de vedere juridic, iar în alte cazuri finanțările obținute nu erau folosite pentru derularea proiectului ci banii erau scoși de pe card de membrii rețelei și împărțiți între ei.

Potrivir EPPO, prejudiciul total în acest caz este de peste cinci milioane de euro.

Conform newsonline.ro, ancheta Parchetului European a stabilit că liderii grupului infracțional organizat, folosindu-se și de o firmă de consultanță pe care o controlau prin interpuși, au folosit și prezentat documente false, cu date inexacte și incomplete aferente proiectelor depuse de 28 de societăți comerciale la nivelul AIMMAIPE Timișoara, proiecte pe baza cărora au obținute finanțări. Prejudiciul creeat de această rețea, conform surselor newsonline.ro, se ridică la 5.289.648,72 de lei doar din fondurile naționale obținute cu documente false.

Mai multe pe newsonline.ro

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite