Actualitate
Patronul de la Casa Funerară Octavian: procedura la moartea Covid, TIR frigorific pentru 50 de decedați, pregătiri de scenarii sumbre
Un TIR frigorific cu o capacitate de 50 de locuri pentru decedați stă parcat, de câteva săptămâni, lângă morga spitalului din Lugoj, condusă de Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre și catering cu același nume. Chiar dacă pare o scenă desprinsă dintr-un film de groază, acest lucru este cât se poate de real. În interviul oferit publicației Lugojeanul.ro, Octavian explică pregătirile pe care le-a făcut în cadrul firmei pe care o manageriază în plină criză a pandemiei de Covid-19.
Apariția TIR-ului care a speriat un oraș întreg este doar o măsură preventivă. Autoritățile iau în calcul nu doar scenarii pozitive, în care România să treacă prin această pandemie cu bine și cu foarte puține cazuri, ci și acele scenarii sumbre și extrem de sumbre, cu mii de morți și zeci de mii de infectați. Așa se explică și prezența spațiului frigorific de tip TIR de lângă morga unității medicale lugojene.
“Prin prima comunicare din partea DSP față de firmele funerare, de circa acum trei săptămâni, au fost date normativele unui deces Covid. Noi evident că ne-am pregătit cu tot echipamentul adecvat și biocidele de dezinfectare necesare. Mașină, oameni, care sunt izolați la domiciliu și efectuează cazurile Covid. Pentru a efectua un caz Covid, există niște echipamente speciale și niște proceduri mult diferite față de un deces normal.
Plecând de la faptul că am achiziționat un container TIR de circa 50 de locuri pentru decedați, să depozităm până la întocmirea actelor și până la pregătirea serviciului, care înseamnă săparea la trei metri la groapă. Camionul are capacități de răcire de până la -20 de grade Celsius. Importantă este separarea cadavrelor Covid. Noi am vorbit cu angajații, avem experiență în tot ce ține de înmormântări.
Din fericire, nu prezintă riscuri așa de mari după momentul sigilării sicriului. Sicriul se sigilează direct în morga Victor Babeș, sau la Lugoj, depinde de caz. Procedura e așa: se ia de la morgă, se duce direct la cimitir. Acolo poate familia să facă slujba până în opt persoane. Noi la evaluările noastre avem o capacitate de maxim 6 decese pe zi”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian.
Cum se înhumează persoanele decedate confirmatei cu Covid-19
Fiecare persoană care moare după ce este infectată cu noul coronavirus va fi înmormântată într-un mod special. Decedații sunt îngropați la o adâncime mai mare față de restul persoanelor care trec în neființă.
“A venit o altă directivă, primăriile au fost înștiințate printr-un Plan Alb că trebuie să desemneze fiecare primărie un loc, la capătul cimitirului, acolo unde groapa va fi săpată la trei metri cu un excavator, omul nu poate să sape la trei metri, e prea riscant. Trebuie susținute malurile, trebuie să intrăm cu excavator. Primăria Timișoara s-a organizat deja în cimitirul de pe Buziașului.
La Lugoj se va desemna un loc în cimitirul de pe Hezerișului, că este cimitirul cel mai mare disponibil, care nu este ocupat, iar toate celelalte primării vor desemna un loc unde va fi acces pentru rapiditatea serviciului care se cere astăzi. Și costurile sunt mari, o înmormântare Covid ajunge între 7.500 și 9.000 de lei”, a explicat Octavian Batori pentru Lugojeanul.ro
Decesele Covid-19, manevrate cu maximă precauție
Angajații firmei patronate de lugojeanul care a acaparat piața de pompe funebre și catering din vestul României au fost instruiți despre fiecare pas pe care trebuie să îl ia atunci când au de-a face cu un deces al unei persoane infectate cu noul coronavirus. Trei dintre lugojenii confirmați cu Covid-19 la Lugoj, o femeie și doi bărbați, au murit după ce au contactat virusul.
“Am mai luat și noi niște măsuri auxiliare, eu și cu personalul meu, fiind manipulatori ai cadavrului ș îngropării. Noi, ca să avem o precauție majoră, am destinat sicrie ca și în occident, cu tablă și cu lemn, exact pentru situația aceasta. Ceea ce legislația nu cere, tabla, însă noi, în protocolul intern al firmei, am adoptat acest protocol: doi saci septici, formol deasupra, nu se face tanatopraxia pe decedații Covid, plus sicriu de tablă și lemn pentru protejarea personalului nostru”, a explicat Octavian pentru publicația noastră.
“Doamne feri de un scenariu Italia sau Spania”
În timp ce lugojenii se relaxează și ies la plimbare prin oraș fără să țină cont de ordonanțe militare, autoritățile au prelungit starea de urgență și continuă să dea amenzi. Temerile sunt că această relaxare va avea efectul pe care l-a avut în Italia și Spania, acolo unde ignorarea măsurilor inițiale de distanțare socială a dus la o explozie de cazuri și decese. Batori spune că, în cazul unui scenariu de tipul celor din Italia sau Spania, unde numărul de decese pe zi este încă unul îngrijorător, nimeni nu ar putea face față la o astfel de urgie.
“Trebuie o organizare mai amplă a tuturor firmelor din județ. La un scenariu greu, cum sunt Italia, Spania, evident că sunt apocaliptice. Doamne feri de așa ceva. Un decedat în crematoriu arde undeva la 3 ore jumate. Peste 100 de kilograme, până la 5 ore jumate. E o problemă. În România sunt trei crematorii active, Sibiu, Oradea și București. Situația e foarte grea în anumite scenarii.
În Franța, un decedat a stat până la 24 de ore să vină firma să-l ia din casă. În Italia, în nord, până la 48 de ore a stat mortul în casă. Până a venit cineva să ridice, până a găsit o firmă disponibilă. Scenarile sunt apocaliptice în țările occidentale, chiar dacă ei sunt mai pregătiți ca noi, ca societate, structură, firme, și totuși e dezastru”, a concluzionat Octavian Batori.
Peste 6.300 de cazuri au fost confirmate până duminică, 12 aprilie, în România, 318 persoane pierzându-și viețile. La Lugoj, trei persoane confirmate cu coronavirus au murit.
Actualitate
Mai mulți polițiști și jandarmi pe străzile din Lugoj și restul județului, în perioada minivacanței de 1 iunie
În perioada 1 – 5 iunie, cu prilejul Zilei Internaționale a Copilului și sărbătoririi Rusaliilor, peste 200 de polițiști vor acționa zilnic în județul Timiș pentru prevenirea oricăror evenimente negative.
„Având în vedere că această perioadă este o minivacanță, avem rugămintea să vă luați toate măsurile de autoprotecție pentru a nu deveni victime ale infracțiunilor, aveți grijă de bunurile dumneavoastră, iar dacă plecați de acasă nu uitați să vă asigurați locuințele. De asemenea, pentru a ajunge în siguranță la destinație, recomandăm în continuare să nu vă grăbiți, să respectați regulile de circulație, regimul legal de viteza și să nu urcați la volan dacă ați consumat băuturi alcoolice. Polițiștii rutieri vor acționa pe căile de acces ce converg spre zonele de agrement, în punctele cu risc ridicat de accidente și la orele cu trafic intens pentru dirijarea, fluidizarea, controlul circulației rutiere și pentru combaterea accidentelor și blocajelor rutiere”, a anunțat Biroul de Presă al IPJ Timiș.
Și jandarmii vor fi prezenți la toate manifestările publice din județ. În acest sens, peste 350 de jandarmi vor acționa la nivelul județului Timiș pentru prevenirea și descurajarea faptelor antisociale și pentru asigurarea măsurilor de ordine publică la 65 de evenimente cu public numeros.
„Facem un apel către toți cei care vor participa la aceste evenimente organizate în spațiul public: să evite implicarea în activități sau în acțiuni de natură să tulbure buna desfășurare a evenimentelor, să respecte recomandările forțelor de ordine, iar dacă sunt însoțiți de copii să le acorde o atenție deosebită. În situația în care sunt martorii săvârșirii unor fapte antisociale, rugăm participanții să solicite sprijinul jandarmilor aflați în apropiere. Totodată, atragem atenția că este interzis consumul băuturilor alcoolice în anumite locuri publice: parcuri, mijloace de transport în comun, gări sau autogări, precum și în alte locuri publice prevăzute de lege. De asemenea, este interzisă tulburarea liniștii locatarilor între orele 22:00-08:00. Este important să înțelegem că printre noi există copii care au un anumit program de somn, persoane cu probleme de sănătate care au nevoie de odihnă sau pur și simplu persoane care a doua zi trebuie să meargă la serviciu”, au transmis reprezentan’ii Jandarmeriei Timiș
Actualitate
Razie la Lugoj pentru combaterea pirateriei software. Dosare penale pentru folosirea de programe fără licență
În data de 30.05.2023, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au desfășurat în municipiului Lugoj o acțiune pe linia prevenirii și combaterii pirateriei software.
În cadrul activității, au fost legitimate 14 persoane, au fost controlate 6 societăți comerciale și constatate 3 infracțiuni prevăzute de art. 195 din Legea 8/1996 (*republicată*) privind dreptul de autor și drepturile conexe.
De asemenea, au fost aplicate 2 sancțiuni contravenționale, în valoare de 2000 lei conform Legii nr. 252/2003 privind registrul unic de control.
În fapt, societățile comerciale, prin reprezentanții legali, au instalat, stocat, rulat și executat, pe sistemele de calcul folosite, programe de calculator fără autorizarea Microsoft.
Pe numele reprezentanților celor trei societăți comerciale au fost întocmite dosare penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor prevăzute de art. 195 din Legea 8/1996 (*republicată*) privind dreptul de autor și drepturile conexe.
Polițiștii vor continua astfel de acțiuni.
Actualitate
Timiș. Program de lucru RETIM pentru 1 și 5 iunie 2023, ZONA 1 și ZONA 0
Compania RETIM informează clienţii şi colaboratorii săi din județul Timiș asupra programului de lucru valabil în data de 1 iunie – „Ziua Copilului” și 5 iunie – „Rusalii” 2023.
COLECTAREA DE DEŞEURI
Activitatea de colectare a deşeurilor din toate localităţile din județul Timiș în care operează compania RETIM se va desfăşura la fel ca într-o ZI OBIȘNUITĂ.
Astfel, dacă joi, 1 iunie 2023 și luni, 5 iunie 2023 există colectări programate, acestea se vor face ca de obicei, compania RETIM asigurând permanența serviciului.
BIROURI DE RELAŢII CLIENŢI ŞI CASIERII – Timișoara și Lugoj
Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi:
- ÎNCHISE în data de 1 iunie și 5 iunie 2023 – Sărbători legale;
- DESCHISE în data de 2 iunie și 6 iunie 2023, de când se va relua programul obișnuit, de la ora 08:00 până la ora 16:00.
Recomandăm utilizarea cu precădere a instrumentelor de plată electronice disponibile pe site-ul www.retim.ro, a sistemelor de plată rapidă PayPoint, Un-Doi, Self-Pay sau a aplicației mobile Pago.
CENTRELE FIXE DE COLECTARE A DEŞEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCŢII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON PROVENITE DIN AMBALAJE DIN TIMIŞOARA
Cele patru puncte de colectare a deşeurilor voluminoase, vegetale, din construcţii, din polistiren și carton provenite din ambalaje, centre deschise de către compania RETIM împreună cu Primăria Timişoara, vor avea următorul program:
- ÎNCHISE în data de 1 iunie și 5 iunie 2023;
- DESCHISE din data de 2 iunie și 6 iunie 2023, de când se va relua programul obișnuit, de la ora 08:00 până la ora 16:00.
Adresele și programele de funcționare obișnuite ale celor patru puncte de colectare din Timişoara sunt:
- Calea Torontalului, nr. 94 (L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Calea Moşniţei, nr 2-4 (L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Str. Avram Imbroane, nr 70 (L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Str. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)
RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.retim.ro, e-mail contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.
Actualitate
Un tânăr se plimba pe străzile centrale din Lugoj fără permis auto
IPJ Timiș transmite că, la data de 25 mai 2023, în jurul orei 19:10, polițiștii Biroului Rutier Lugoj au oprit pentru control pe Strada Cuza Vodă din municipiu un autoturism condus de un bărbat în vârstă de 38 de ani.
În urma verificărilor efectuate în bazele de date, polițiștii au constatat că bărbatul nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
A fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui autovehicul fără a deține permis de conducere.
- Administrație3 zile în urmă
Primăria Lugoj transferă clădirile care urmează să fie demolate ca să facă loc noului spital
- Social4 zile în urmă
Primăria împarte 250.000 de lei cultelor. Care sunt bisericile care primesc bani și ce sume vor fi alocate
- Administrațieo zi în urmă
S-a amânat închiderea Podului de Fier. Când ar putea începe lucrările de reparații
- Cultură3 zile în urmă
Lugojul se pregătește să comemoreze unul dintre cei mai importanți autori de istorie locală