Lugojenii care merg spre Timișoara vor observa o mică „escaladare” a vitezei atunci când trec prin zona Belinț. Asta pentru că recent au fost dați în utilizare aproape 8 kilometri noi de cale ferată dintre Lugoj și Timișoara. Deși puțini în comparație cu numărul de kilometri de cale ferată din România, progresul este unul istoric, spre bucuria mai ales a navetiștilor.
„În cadrul modernizării liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe distanța Lotului 2 Lugoj – Timișoara Est, în data de 11.06.2025, au fost finalizate o serie de lucrări ce au avut drept scop deschiderea circulației feroviare pe un nou tronson de 7,6 km de linie nouă modernizată.
Acest nou segment este situat între km 525+100 – 531+800 (inclusiv liniile 3 și 4 din stația Belinț), iar pentru realizarea lui au avut loc ample lucrări de infrastructură, suprastructură și instalații. Totodată a fost finalizat primul din cele 3 peroane ale stației, peronul aferent liniei 3-4. Se mai lucrează la platforma betonată precum și la rampa de încărcare-descărcare.
Pentru un acces mai facil la peroane, s-a demarat și construcția unei pasarele pietonale deschisă ce va avea 2 deschideri peste liniile de cale ferată şi 3 accese formate din scări fixe. Urmează demolarea clădirii de călători din stația Belinț, și construirea uneia noi, cu un design nou și modern, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea atractivității transportului feroviar”, au explicat reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit sursei citate, vineri, 13 iunie, constructorul FCC Construccion, va mai da în folosință circulației feroviare, încă un segment modernizat situat între stația Chizătău și pod Bega, pe o distanță de 1,7 km, între km 533+400 și 535+100.
Stadiul lucrărilor pună în acest moment este următorul:
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) este încă în faza de pregatire de santier.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), care traversează Timișoara, va depasi în curand 20% realizare.
Pe lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km), au fost executate 16% dintre lucrări.