Connect with us


Social

O nouă acţiune de donare de sânge. Lugojenii sunt aşteptaţi la spital să se programeze

Publicat

în

Rotary Lugoj împreună cu Spitalul Municipal din Lugoj organizează în 26 şi 27 noiembrie o nouă acţiune pentru donare de sânge. Acţiunea va începe de la ora 9 dimineaţa, iar organizatorii fac apel la lugojeni să se implice şi să doneze sânge pentru persoanele care au nevoie.

RETIM

„Dacă au trecut 90 zile de la ultima donare şi doriţi să donaţi, vă puteţi programa din nou. Dacă doriţi să vă implicaţi şi dumneavoastră în aceasta campanie, trimiteţi informaţia cunoştintelor care doresc să doneze sânge. Un ajutor mare, cu un minim de efort!”, a declarat Mariana Agache de la Clubul Rotary Lugoj.

Informaţii utile

Ce trebuie sa stii pentru a putea dona sange
• Sa ai la tine cartea de identitate si o copie xerox dupa ea
• Sa ai vârsta: 18 – 60 de ani
• Sa ai greutate intre: 50 – 100 kg la femei, 50 – 110 kg la bărbati
• nu trebuie sa fi consumat alcool ( nici macar bere) cu 24 de ore înainte de donare
• nu trebuie sa fi consumat o masă bogată in grăsimi (maioneza, frisca, smantana, inghetata) cu 12 ore inaintea donării
• Sa ai tensiunea arterial sistolica intre 110 – 180 mmHg
• femeile sunt admise la donare cu conditia să nu fie însărcinate, sǎ nu alǎpteze, sa nu fie la menstruatie (cel mai indicat ar fi sa vina la 5 zile dupa oprirea sangerării)
• să nu fi suferit în ultimele 6 luni intervenţii chirurgicale, piercing sau tatuaje
• să fi trecut 2 săptămâni de la ultima vizită stomatologică si 6 luni de la implantul dentar
• sa nu fii racit, sa nu fi luat antibiotice in ziua dinaintea donarii
• să nu fi suferit de: TBC, sifilis, ulcer gastric sau duodenal acut, diabet zaharat decompensat, boli de inimă, epilepsie, boli de piele, bruceloză, malarie, miopie (-) 6 dioptrii

Ce este important in ziua donarii

• trebuie sa mananci inainte de a veni la donare un mic dejun usor (pȃine prǎjitǎ, biscuiți, fructe, cereale, etc)
• sǎ fii bine hidratat, adica sa bei apă, cafea sau ceai
• sǎ fii odihnit,, dupa un somn de minim 6 ore, in nici un caz dupa tura de noapte
• NU fuma cel putin 2 ore înainte şi după donare (recomandǎm sǎ nu se fumeze deloc ȋn ziua donǎrii, pentru asigurarea confortului fizic și psihic post-donare)

Ce cantitate de sange se donează:

• la o donare se recoltează 410-450 ml de sânge, cantitate care se reface: ca si volum in câteva ore (ȋn funcție de volumul de lichide ingerat post-donare) iar din punct de vedere biologic în 2 săptămâni
• Actiunea propriu zisa de donare dureaza 10 minute, dar ea trebuie sa fie obligatoriu precedata de completarea formularului si de consultatia medicala
Numǎr de donǎri pe an, ȋn conditii de maximǎ protecție, la un donator aflat ȋntr-o stare bunǎ fizicǎ și psihicǎ:
– pentru bǎrbați de 4- 5 ori de an (minim de 70 de zile ȋntre 2 donǎri)
– pentru femei de 3-4 ori pe an (minim de 90 de zile intre 2 donǎri)

Siguranţa actului donǎrii:

• trusa utilizată pentru fiecare donare este sterilă şi de unică folosinţǎ (este exclusa orice fel de contaminare)

Avantajele donării:
• monitorizarea stǎrii de sǎnǎtate cu ocazia fiecǎrei donǎri, prin evaluare clinicǎ și de laborator
• donatorul beneficiaza de următoarele analize: hemoglobina, grup sanguin OAB/Rh(D), probe hepatice (ALT), teste pentru hepatita B, C, pentru HIV, HTLV, sifilis, (rezultatele acestor analize sunt eliberate la cererea donatorului și sunt confidentiale)
• donatorul care doneazǎ mai mult de 3 ori pe an, beneficiaza de un panel extins de analize hematologice și de biochimie)
• ȋnregistrarea ȋn Registrul Național al Potențialilor Donatori de celule Stem
• 1 zi liberă
• la cei cu domiciliul in Timisoara, se acorda reducere de 50% pe mijloacele de transport în comun, pentru 30 de zile (pentru eliberare vă rugăm să aduceți copie xerox după pe buletin)
• satisfacția gestului altruist, deoarece cu o donare de sange poti sa salvezi 3 vieti!
• regenerarea sangelui induce o stare de bine fizica si mentala, cu totul aparte
• atribuire (la cerere) a 7 tichete valorice, fiecare a 9,57 RON

Ce este recomandat după donare:
• mentinerea pozitiei orizontale, ȋn scaunul de donare (5 – 10 minute post donare)
• ziua donǎrii este o zi „de rǎsfǎț” ȋn care se consumǎ multe lichide, de preferat necarbogazoase și se evitǎ eforturile fizice intense, consumul de alcool si tutun.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

VIDEO Câinele cu ochelari de soare care i-a cucerit pe lugojeni

Publicat

în

RETIM

Un câine care pare să fie din celebra rasă chow chow i-a cucerit pe lugojenii care au trecut în ultimele zile prin centrul orașului. Alături de o femeie care interpreta cântece la un acordeon, câinele a atras privirile trecătorilor mai ales datorită ochelarilor de soare pe care îi purta.

Liniștit, cu mișcări suave și parcă învățat cu atenția, cățelul i-a lăsat pe lugojeni să-l pozeze și admire. Între timp, stăpâna patrupedului a reușit să se bucure de mici atenții din partea celor care au apreciat muzica ei, dar și imaginea inedită a întregului act artistic stradal.

Citiţi mai departe

Social

Cel mai important lac de lângă Lugoj a devenit arie protejată. Adio piste de canotaj

Publicat

în

RETIM

Pistele de canotaj la care visau Elisabeta Lipă și fostul primar Boldea la Surduc devin istorie. Asta după ce lacul a devenit oficial arie naturală protejată. Timișul intenționa să deschidă două piste de canotaj, dintre care una la Surduc, însă acestea rămân pare-se pe vecie la nivel de idei, alături de cea de pe malurile Begăi.

Terenurile pe care Consiliul Județean Timiș le-a pregătit pentru centrul de canotaj au fost trecute miercuri spre o altă destinație, aceea de realizare a unor centre multifuncționale pentru dezvoltare zonală. Proiectul de infrastructură era promovat pentru finanțare din bani de la UE, iar Fârdea alocase deja terenuri pentru acestea.

”Dreptul de administrare a fost transmis în vederea realizării și valorificării obiectivului de investiție de interes județean ”Piste de canotaj pe lacul Surduc și facilități infrastructurale suport”.  Prin Hotărârea Consiliului Județean Timiș nr.62/30.03.2016 s-a aprobat promovarea proiectului de investiții Pistă de canotaj pe lacul Surduc și infrastructură facilități complementare în cadrul proiectului trasfrontalier “Promoting sustenable tourism on Banat/Bega lakes”. 

Proiectul nu a mai putut fi finalizat deoarece lacul Surduc, fiind inclus în categoria ariilor naturale protejate, nu a mai putut fi preluat în custodia județului Timiș, motiv pentru care se impune revocarea Hotărârii Consiliului Județean Timiș nr.62/30.03.2016 precum și a pozițiilor nr. 3, M 5.5.4, Axa 5 Turism, din Anexa nr. 1 și nr. 25 din Lista proiectelor de rezervă, din Anexa 2, din HCJT nr.164/30.08.2017”, se mai spune în documentație.

Consiliul Județean Timiș a găsit imediat o soluție, terenurile urmând să devină bunuri de interes județean, care vor fi utilizate pentru construcția Centrului Multifuncțional pentru Dezvoltare Zonală.

Citiţi mai departe

Social

Primăria Lugoj caută operatori pentru recensământul agricol. Ce condiții trebuie îndeplinite

Publicat

în

Având în vedere faptul că la Recensământul General Agricol colectarea datelor din teren se va realiza cu ajutorul tabletelor, Primăria Municipiului Lugoj, caută persoane disponibile ca recenzori care să aibe următoarele abilități:
– Nivelul studiilor: minim studii medii
– Abilitatea de a utiliza corespunzător terminalul informatic -tableta;
– Capacitatea de a întelege chestionarul electronic;
– Abilitatea introducerii și validării datelor pe suport electronic;
– Capacitatea de a face calcule simple şi corecte la însumarea datelor pentru centralizare, în momentul în care apar erori în aplicatia utilizată pentru recensământ;
– Capacitatea de a desfăşura muncă pe teren;
– Disponibilitate medie de 4 până la 5 ore pe zi (sfârșitul zilei), inclusiv în weekend (sâmbătă și/sau duminică);
– Capacitatea fizică de efort prelungit, pentru a vizita exploatatii agricole, posibil dispersate pe o întindere geografică mare;
– Rezistență la stres și lucru sub presiune;
– Responsabilitate;
– În zonele cu populaţie de altă etnie decât cea română, cunoaşterea şi a limbii acelei etnii şi a specificului etniei respective reprezintă un avantaj în desfăşurarea muncii sale pe teren;
– Capacitatea de a stabili contacte interpersonale, de a fi cordial, plăcut, metodic și riguros;
– Să aibă experiență în realizarea interviurilor (preferat);
– Disponibilitatea de a participa la sesiunile de instruire/informare cu privire la activitatea de desfășurate.
Cererile persoanelor interesate se depun până la data de 04.03.2021, ora 12.00, la Registratura Primăriei, cam. 7 sau pe adresa de e-mail: cadastru@primarialugoj.ro.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Care este numărul maxim de taximetre care vor circula prin Lugoj în următorii ani

Publicat

în

FOTO Arhiva

Consilierii locali lugojeni au pe ordinea de zi, în ședința din 25 februarie, și un proiect privind aprobarea numărului maxim de autorizații de taxi care se vor elibera în Lugoj, în următorii cinci ani.

RETIM

În fapt, proiectul a fost inițiat deoarece aplicabilitatea HCL 19/2016 a încetat cu 29.01.2021, impunându-se emiterea unei noi hotărâri prin care să fie stabilit numărul maxim de autorizații.

„Având în vedere gradul de aglomerare în trafic, cererea și oferta permanentă, precum și numărul insuficient de locuri de parcare, transformate în stații de așteptare clienți, este necesar ca numărul de autorizații care a fost stabilit prin HCL 19/2016 să fie menținut la 130 și în următorii cinci ani”, arată inițiatorii proiectului.

Acestea vor fi acordate în baza Regulamentului de transport în regim de taxi, aprobat de către Consiliul local, în 2017.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite