Administrație
O asociere de trei firme va reface centrul municipiului Lugoj. Cât vor dura lucrările
După mai bine de trei ani de așteptare și încercări nereușite de a relua lucrările de reabilitare a centrului orașului Lugoj, administrația locală a anunțat recent că proiectul a fost scos la licitație și oferta unei asocieri de trei firme se află în faza finală de atribuire. Această veste este așteptată de mult timp de locuitorii orașului, care își doresc un spațiu pietonal modern și funcțional.
„S-a încheiat etapa de depunere a ofertelor pentru reabilitarea centrului, tronsonul întâi. În cadrul procedurii, în final, deși patru societăți au solicitat informații, a fost depusă o singură ofertă. Această ofertă a fost depusă de o asociație formată din trei firme. Toate cele trei firme au sediul în municipiul Lugoj. Liderul asocierii este societatea Ebens Blue Bau, iar celelalte două societăți care au venit în asociație sunt Beni Electrologus și Construct Pylon. Conform procedurilor și conform legislației, urmează etapa de evaluare a ofertei. Sperăm că nu va dura foarte mult, termenul maxim de desemnare a societății câștigătoare este de o lună de zile. Sperăm să finalizăm evaluarea înainte de cele 30 de zile”, spune Bogdan Blidariu.
Proiectul de refacere a centrului orașului Lugoj a fost inițiat de administrația condusă de fostul primar, Francisc Boldea, în 2020. Lucrările majore de reabilitare a pasajului pietonal din centrul orașului au început, fără avizele necesare, iar schimbarea echipei de conducere a Primăriei Lugoj în urma alegerilor locale a adus cu sine o reevaluare a întregului proiect. Aceasta a scos la iveală o serie de probleme semnificative referitoare la rețelele de gaz și canalizare din zonă. Drept urmare, lucrările au fost oprite până la rezolvarea acestor situații.
În această perioadă, centrul orașului a rămas o zonă decopertată, îngrădită și plină de bălării, ceea ce a afectat semnificativ imaginea orașului și a generat frustrare în rândul locuitorilor. Autoritățile locale au promis de mai multe ori că lucrările vor începe, dar aceste promisiuni nu s-au materializat, adâncind nemulțumirea oamenilor.
Proiectul de refacere, evaluat la aproximativ 4 milioane de lei, fără TVA, are ca scop transformarea centrului orașului într-un spațiu pietonal modern și atractiv. Acesta va include două trotuare destinate pietonilor, iar o alee va fi deschisă circulației auto doar pentru aprovizionare și situații de urgență. Suprafața va fi pavată cu lespezi de piatră naturală, conferind centrului un aspect estetic plăcut și durabilitate în timp. De asemenea, proiectul prevede instalarea de mobilier urban, precum bănci, coșuri de gunoi, cișmele și jardiniere, pentru a completa zona și a o face mai atractivă pentru locuitori și vizitatori.
Procesul de evaluare a ofertei celor trei firme se încheie în mai puțin de o lună de zile, iar lucrările efective au termen de finalizare de maxim trei luni de zile.
Administrație
Licitația pentru renovarea Podului de Fier va fi reluată de la zero. De ce a fost respins constructorul
Administrație
În ce investește Guvernul aproape 2 miliarde de euro în Timiș. Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat
Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat din cele patru de pe ruta Caransebeș-Arad, unde se realizează ample lucrări de modernizare din bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că firma care a câștigat licitația pentru tronsonul care traversează Timișoara va începe lucrările în perioada următoare, arată Radio Timișoara.
“Cel mai avansat este Lugoj -Timișoara Est, se lucrează, vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara Est -Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat, pentru că a depus în urmă cu câteva zile, dacă nu mă înșel, documentația pentru autorizația de construcție. Cel mai în spate a început, de fapt, cel mai târziu, este Caransebeș, Lugoj, dar să știți că înaintează foarte bine și are șanse mari să-i ajungă din urmă, cel puțin pe cei care lucrează pe Timișoara”, spune Sorin Grindeanu.
Lucrări la autostradă A1 și centura Timișoarei
Conform sursei citate, Ministrul Transporturilor a mai declarat că lucrările de pe tronsonul lipsă din autostrada A1, Margina – Holdea, sunt în lucru, iar săptămâna viitoare va face o vizită pe șantier. Lucrările la centura de Sud a Timișoarei sunt gata în proporție de 80 la sută, iar varianta de ocolire va fi funcțională la finalul lunii iulie, spune ministrul Sorin Grindeanu.
De asemenea, el a anunțat că a fost deblocată și licitația pentru centura de Vest, iar la drumul de legătură Autostrada A1-Sânandrei situația va fi clarificată în următoarele săptămâni.
Ministrul Grindeanu a mai spus că în vestul țării sunt în derulare investiții de două miliarde de euro.
“Am făcut un total al acestor investiţii şi nu le-am amintit pe toate, din infrastructură, să ştiţi că sunt în valoare de 10 miliarde de lei, deci cam 2 miliarde de euro, dar poate părea mult şi e mult comparativ cu ce s-a întâmplat în istoria ultimilor 35 de ani, dar Timişul, domnule prim-ministru, merită aceste investiţii, pentru că, aşa cum aţi amintit şi dumneavoastră, se numără printre judeţele care contribuie cel mai mult la PIB-ul României”, a mai spus Grindeanu.
Administrație
Patru blocuri pentru tineri, care vor fi construite în Mondial Bocșei, vor fi aprobate în următoarea ședință a Consiliului local
Consiliul Local al Municipiului Lugoj are pe ordinea de zi, a ședinței din 29 aprilie, studiul de fezabilitate pentru proiectul „Construirea de locuinţe nZEB plus pentru tineri” . Documentația a fost întocmită de M.B.I. SELF PROJECT S.R.L..
Potrivit proiectului hotărârii, principalele aspecte ale investiției includ construirea a patru blocuri cu locuințe destinate tinerilor, fiecare bloc având 10 apartamente și având un regim de înălțime P+2. Scopul acestui proiect este de a facilita accesul tinerilor în dificultate din comunități marginalizate la locuințe de calitate.
Investiția are o durată estimată de execuție de 14 luni. Această inițiativă este parte a strategiei de dezvoltare durabilă a localității și va contribui la îmbunătățirea condițiilor de locuit pentru tinerii din Lugoj.
Conform documentației valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 27,422,212.88 lei.
Locuințele vor îndeplini standardele NZEB plus, cu un consum de energie primară redus cu cel puțin 20% față de cerințele pentru clădirile cu consum energetic aproape egal cu zero conform orientărilor naționale.
Ce înseamnă NZEB
Conceptul de „NZEB” sau „Nearly Zero Energy Building” (Clădire cu Consum Aproape Zero de Energie), este o directivă europeană care impune standarde ridicate de eficiență energetică pentru clădiri noi.
Criteriile pentru construcția unui NZEB includ:
- Consum energetic aproape zero: Clădirea trebuie să consume o cantitate foarte mică de energie și să utilizeze în mare parte energie din surse regenerabile.
- Izolație termică și etanșeitate la aer: Clădirea trebuie să fie bine izolată termic și etanșă la aer pentru a reduce pierderile de energie.
- Utilizarea eficientă a energiei regenerabile: NZEB ar trebui să utilizeze surse de energie regenerabilă, cum ar fi panouri solare, pompe de căldură etc., pentru a acoperi necesarul energetic.
- Sisteme eficiente de încălzire, răcire și ventilație: Sistemele din clădire trebuie să fie proiectate pentru a funcționa eficient și a reduce consumul de energie.
Administrație
Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”
Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.
„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.
Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.
- Actualitate4 zile în urmă
ISU Timiș organizează concurs de recrutare din sursă externă pentru ocuparea a 10 posturi vacante
- Actualitate5 zile în urmă
Amendă uriașă, de 30.000 de lei, pentru o gelaterie din Lugoj
- Politicăo săptămână în urmă
TRASEIST DE SUCCES: Fiul fostului viceprimar de Lugoj, numit subprefect. A fost membru PNL, a votat cu USR și a trecut la PSD
- Administrațieo săptămână în urmă
În ce investește Guvernul aproape 2 miliarde de euro în Timiș. Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat