Administrație
Neînțelegeri între Primăria Lugoj și Retim. Societatea se pregătește să dea în judecată administrația locală
Operatorul de salubritate, Retim, a transmis Consiliului local Lugoj o plângere prealabilă împotriva Hotărârii Consiliului Local Lugoj nr. 175/2023. În data de 22 iunie 2023, Consiliul Local Lugoj a emis o hotărâre referitoare la stabilirea și aplicarea taxei de salubrizare în municipiu, iar RETIM consideră că i se aduc prejudicii prin această decizie. Conform hotărârii, lugojenii de la bloc ar avea posibilitatea să încheie individual contracte cu Retim.
Reprezentanții societății de salubritate nu sunt de acord cu această prevedere și o consideră ilegală. Printr-o plângere prealabilă, transmisă Consiliului Local Lugoj, Retim a solicitat revocarea hotărârii, în caz contrar își rezervă dreptul la a deschide o acțiune în instanță.
„Noi susținem că această prevedere este nelegală, contravenind legii care reglementează serviciile de salubrizare din localități și serviciile comunitare de utilitate publică. Serviciul de salubrizare este parte a serviciilor comunitare de utilitate publică și este supus reglementărilor stabilite de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitate Publică. Conform prevederilor din aceste acte normative, utilizatorii serviciului de salubrizare sunt asociațiile de proprietari sau locatari, și nu persoanele fizice care dețin proprietăți individuale în blocurile de locuințe sau condominii. Mai mult decât atât, articolul 96 alin. (1) din Legea nr. 196/2018 prevede că facturarea individuală este permisă doar în cazul în care consumul poate fi măsurat prin contoare individuale, lucru imposibil în ceea ce privește colectarea deșeurilor, având în vedere natura serviciului de salubrizare”, arată cei de la Retim, în documentul transmis Primărie Lugoj.
Cum argumentează Primăria refuzul modificării hotărârii
Consiliul Local Municipal Lugoj s-a întrunit în ședință extraordinară, luni, 18 septembrie, iar aleșii locali au votat propunerea primarului să nu modifice hotărârea și să nu dea curs solicitării celor de la Retim.
„Nu, deci noi nu intenționăm să modificăm hotărârea. Ideea este că prin hotărâre noastră persoanele fizice care locuiesc în în condominii, ca să zic așa, au posibilitatea, conform regulamentului nostru, să încheie contracte individual. Cei de la Retim vor să încheie contract doar cu asociația de proprietari. Sunt asociații în care anumite persoane care locuiesc în imobile respective au contracte individuale cu Retimul. Avem situații însă, în care asociația are datorii la Retim, iar societatea nu mai dorește să încheie contract cu asociația pe motiv că nu își plătesc datoriile și atunci n-ar dori să încheie contracte nici cu persoanele din respectivul imobil”, spune primarul interimar Bogdan Blidariu.
Hotărârea Consiliului Local mai poate fi anulată doar în instanță, acolo unde Retim a amenințat deja că va merge.
Administrație
Dobra l-a pus pe Buciu să rezolve procesul din proiectul noului spital. „Este o problemă delicată”
Primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, a făcut declarații cu privire la situația complicată a construirii noului spital din oraș, subliniind că procesul juridic în care este implicat proiectul ridică probleme majore. În ședința Consiliului Local, primarul Lugojului a propus aleșilor, iar aceștia au aprobat, ca fostul manager de proiect Claudiu Buciu să reprezinte municipalitate în proces.
„Este un proces foarte delicat, pentru că ne-am trezit cu el fără să avem cunoștință de cauză și l-am desemnat pe fostul manager de proiect ca să reprezinte Consiliul Local, având și pregătirea juridică necesară. Mai ales că fostul manager, împreună cu primarul interimar au semnat și au înaintat o acțiune în instanță împotriva câștigătorului licitație privind construirea spitalului. O acțiune în instanță care nu are în spate susținerea direcției juridice din Primărie,” a declarat primarul Dobra.
Primarul Lugojului spune că procesul poate bloca proiectul.
„Este o problemă delicată și am considerat că, fiind manager de proiect și având cunoștințele necesare, fostul manager poate reprezenta Consiliul Local. Totuși, această acțiune blochează bunul mers al proiectul, iar colegii mei analizează acum decizia CNSC-ului (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) legată de contestații. Procesul suplimentar are primul termen luna viitoare și va crea dificultăți în implementarea proiectului,” a explicat edilul.
Termenul de implementare a proiectului, în cazul în care se va reuși semnarea contractului de execuție, este deja foarte strâns. În acest context, s-a decis amânarea unor etape pentru a încerca să se deblocheze situația. Primarul Dobra a avertizat că aceste obstacole ar putea duce la întârzieri considerabile în construirea noului spital, un proiect esențial pentru comunitatea din Lugoj.
Administrație
Noul primar al Lugojului are trei apartamente și o casă. Ce alte avuții a notat în declarația de avere
Călin Dobra, noul primar al Lugojului, și-a publicat pe site-ul primăriei declarația de avere, așa cum prevede legea, la 30 de zile de la numirea în funcție. Edilul are, alături de soție, trei apartamente și o casă în Lugoj, dar și două garaje pentru apartamente.
Totodată, Dobra a ridicat o casă în municipiu, în suprafață de 442 de metri pătrați. În declarație mai apare și un spațiu comercial/de producţie, de 119,18 metri pătrați, pe care primarul l-a cumpărat alături de soție și o altă persoană.
La capitolul averi bănești, Călin Dobra are trei conturi deschise la o bancă, în lei, care însumează 86.000 de lei. Primarul are și datorii, de 59.000 de lei, de la un credit cu scadența în 2027.
Consultați aici întreaga declarație de avere a edilului lugojean.
Administrație
Șapte proiecte europene au pierdut finanțarea de la UE în 2023, dar nu vor fi gata nici în acest an
Primăria a anunțat că șapte proiecte europene, care ar fi trebuit să fie finalizate până la sfârșitul acestui an, nu vor fi gata la timp. Finanțarea alocată prin ADR Vest a fost pierdută în 2023. În ciuda acestui eșec, administrația locală a decis să continue lucrările utilizând fonduri din bugetul local, iar consilierii locali au aprobat prelungirea termenului de execuție cu un an, până în decembrie 2025.
„Sunt toate proiectele pe care Primăria Lugoj le-a pierdut de la finanțare în decembrie 2023. Ele au fost prelungite în 2024, dar din bugetul local, pentru că a apărut o normă a ADR-ului. După un an de zile, azi, suntem în aceeași situație: nu au fost finalizate și, din nou, în baza unei alte norme a ADR-ului, se mai prelungesc cu un an, însă sunt în continuare susținute din bugetul local. Trebuie specificat clar că finanțarea pentru aceste proiecte din POR a fost pierdută în decembrie 2023 și toate proiectele sunt susținute acum din bugetul local”, a declarat primarul Călin Dobra.
Proiectele includ transformarea unei școli de pe strada Bocșei într-o grădiniță, achiziția unor autobuze electrice, înființarea unei grădinițe în cartierul Balta Lată, construirea unei săli de sport în zona Braniște, precum și amenajarea unor terenuri de sport și trotuare.
Administrație
Trei comune de lângă Lugoj așteaptă încă autobuzele electrice promise în urmă doi ani
Autobuzele care urmau să lege orașul de pe Timiș de Coșteiu și respectiv alte două comune din zonă întârzie să apară. La Lugoj, circulă deja mai multe autobuze electrice prin oraș. În curând, alte trei comune de lângă municipiu ar trebui să beneficieze de astfel de autobuze. Proiectul este unul mai complex, care va lega orașul de trei zone des populate din zonă.
UAT Municipiul Lugoj, alături de partenerii săi din comunele Coșteiu, Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, pregătește două proiecte importante pentru îmbunătățirea transportului public din zonă.
„Primul proiect vizează achiziția de autobuze electrice de 12 metri și stații de reîncărcare, în cadrul parteneriatului dintre Municipiul Lugoj și comuna Coșteiu. Al doilea proiect, care include comunele Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice nepoluante și stații de reîncărcare.
În prezent, se lucrează la documentația necesară pentru demararea licitațiilor de achiziție, care vor contribui la modernizarea transportului public și reducerea poluării în județul Timiș”, au declarat reprezentanții Primăriei Lugoj.
Aceste proiecte fac parte din angajamentul autorităților locale pentru un transport public mai curat și mai sustenabil. Din păcate pentru locuitori, proiectul are o întârziere de cel puțin un an, având în vedere că fostul primar, Claudiu Buciu, declara în 2022 că autobuzele vor ajunge cel târziu la final de 2023, inclusiv cele pentru sate.
-
Administrație11 ore în urmă
Noul primar al Lugojului are trei apartamente și o casă. Ce alte avuții a notat în declarația de avere
-
Actualitateo zi în urmă
Un angajat al Meridian a fost rănit grav la Lugoj, în timp ce lucra la un canal
-
Administrație7 ore în urmă
Dobra l-a pus pe Buciu să rezolve procesul din proiectul noului spital. „Este o problemă delicată”
-
Administrațieo zi în urmă
Șapte proiecte europene au pierdut finanțarea de la UE în 2023, dar nu vor fi gata nici în acest an