Connect with us


Administrație

Morții se înmulțesc, abureala rămâne! Autoritățile au uitat de sensul giratoriu de la Intersecția Ucigașă din Lugoj

Publicat

în

Au trecut aproape 3 ani de la o celebră întâlnire care a avut loc la Lugoj, mai exact la drumul care unește centura ocolitoare a orașului cu zona industrială Tapiei. Pe atunci, primarul Boldea, reprezentanți ai poliției lugojene, dar și șefii de la CNAIR și cei ai multinaționalelor din zonă s-au adunat, în fața camerelor de luat vederi, pentru a promite marea cu sarea șoferilor disperați. În intersecție și-au pierdut viețile, de-a lungul anilor, zeci de șoferi.

RETIM

Primăria: asigurăm curentul pentru semafoare

Primăria Lugoj, prin vocea primarului Boldea, se angaja să sprijine montarea în intersecție, până la realizarea unui sens giratoriu, a unor semafoare inteligente. Primăria a fost de acord să suporte costurile electricității, dacă multianționalele se angajau să monteze semafoarele care să le permită muncitorilor să treacă în siguranță de intersecția periculoasă.

“Noi am fost singurii care ne-am ținut de cuvânt. Am tras curent până la stradă acolo, însă cei care s-au angajat să pună semafoarele au fost șefii de la Hella, de la multinaționalele de acolo. Nu a mai zis nimeni nimic. La sensul giratoriu la fel, este drum național și deci e în administrarea CNAIR, nu putem face noi sensul acolo. Au spus că îl fac în 3-4 ani. Trec în jur de 10.000 de mașini pe zi pe acolo, știți și voi câte accidente au fost”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Francisc Boldea.

CNAIR: sens giratoriu în câteva luni

La data întâlnirii din fața blitzurilor aparatelor de fotografiat ale presei, șefii DRDP Timiș promiteau că, prin CNAIR, vor urgenta cazul de la Lugoj și vor construi un sens giratoriu în doar câteva luni. Au trecut aproape trei ani de atunci și instituția nu a realizat nici măcar un marcaj în zonă. Am încercat să obținem un punct de vedere de la DRDP Timiș, subsidiară a CNAIR care ar fi trebuit să construiască sensul din Intersecția Morții. Purtătoarea de cuvânt a instituției este în concediu, iar la numărul pe care ni l-a oferit nu a răspuns nimeni preț de mai bine de o oră.

Multinaționalele: semnalizare inteligentă în intersecție

Șefii multinaționalelor din oraș care își desfășoară activitatea în zona Tapiei au promis că vor amenaja un sistem de semaforizare inteligentă în intersecție, până când cei de la drumuri vor construi sensul giratoriu. La aproape 3 ani de la întâlnire, semafoarele lipsesc cu desăvârșire și accidentele se țin și acum lanț în zonă. Chiar dacă anunță zi de zi că își măresc liniile de producție și produc bunuri de zeci de milioane de dolari pe an la Lugoj, multinaționalele din zonă nu au putut achiziționa până acum semafoarele care ar fi putut salva vieți omenești.

Poliția rutieră: radar „fake” îndreptat spre intersecție

Pentru că au rămas fără soluții și au fost aburiți, la fel ca și restul lugojenilor, de promisiunile autorităților, polițiștii rutieri au decis să amplaseze, mai ales în zilele în care traficul este unul ridicat, un radar fără agenți într-o parcare de lângă intersecție. Astfel, polițiștii speră să domolească vitezele de deplasare ale șoferilor care trec prin zonă. În ultimii 5 ani, peste 50 de evenimente rutiere au avut loc la intersecția centurii cu drumul Tapiei, iar în ultimii 3 ani, 5 persoane au murit în Intersecția Ucigașă.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite