Moment istoric pentru infrastructura feroviară din vestul țării. Prima porțiune de cale ferată complet modernizată din stația Lugoj a fost pusă în circulație. Lucrările de reabilitare la tronsonul Lugoj – Timișoara Est au ajuns la un stadiu de aproximativ 25%, acesta fiind în prezent cel mai avansat sector din întregul proiect Caransebeș – Timișoara – Arad.
CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că traficul a fost redeschis pe firul 1, capătul X al stației Lugoj, unde linia a fost racordată temporar la vechiul traseu. Pe această secțiune au fost deja instalate două aparate de cale moderne, echipate cu sisteme de înzăvorâre de ultimă generație – Spheroloc și Hydrolink. Deocamdată, trenurile vor circula cu restricții, întrucât urmează deschiderea șantierului pentru demontarea firului II.
Proiectul amplu de modernizare a liniei feroviare dintre Caransebeș și Arad presupune reabilitarea a 54 km de șine între Lugoj și Timișoara și are o valoare estimată la aproape 2 miliarde de lei. Finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar termenul-limită pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2026.