Connect with us

Administrație

Meridianul şi-a cumpărat primul autoturism nou în ultimii 10 ani. Societatea încă are maşini din 1979

Publicat

în

Meridian 22, societatea lugojeană de apă-canal, beneficiază de la începutul acestui an de o maşină nouă, o Dacia Dokker, cumpărată în rate, prin programul Rabla, care a costat 47 de mii de lei fără TVA. Este singura maşină nouă achiziţionată în ultimii 10 de ani de zile.

Cu o floare nu se face însă primăvara. Parcul auto al societăţii, care are peste 30 de maşini, cele mai multe fabricate între 1979 şi 1990, uzate „fizic şi moral”, după cum spune directorul societăţii.

RETIM

“Merdianul are în parcul auto peste 30 de maşini, dintre care şase sunt pentru transport de călători, iar restul sunt vidanjele, motoexcavatoare, autospeciale, escavatoare mici. Autobuzele au fost achiziţionate în 2010, anul de fabricaţie fiind 1998-2000, acestea fiind ultimele cumpărate. În rest, vidanjele, tractoarele, autocamioanele au an de fabricaţie între 1979 şi 1990. Tot parcul e depăşit fizic şi moral. Tot le-am înlocuit piesele, dar astea le avem şi cu astea defilăm”, a precizat Florin Iovescu- director Meridian 22 Lugoj.

O altă maşină din parcul auto al societăţi, un Renault Clio, are nu mai puţin de 450 de mii de km şi încă este folosit. În ceea ce priveşte parcul auto, nevoile ar fi multe, posibilităţile materiale reduse.

“Am făcut o solicitare la primărie pentru o vidanjă nouă, dar costă 90 de mii de euro.  Vidanja ne-o trebuie neapărat, apoi mai avem nevoie de o autobasculantă, pentru că cea pe care o avem este ,la fel, veche şi depăşită. Am mai avea nevoie încă o autoutilitară cum este acest Dokker pentru forajele de la uzinele de apă. Ne-ar mai trebui un escavator, pentru că avem doar trei şi ţinând cont că zilnic în oraş sunt trei avarii, este o necesitate. Fără investiţii nu poţi să faci nimic”, a concluzionat Florin Iovescu.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Program de lucru pentru 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2023, Zona 1 și Zona 0 – Recomandări pentru sezonul rece

Publicat

în

©Cornel Putan

Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor săi informații referitoare la programul de lucru în perioada 30 Noiembrie – 1 Decembrie și recomandări pentru sezonul rece.

PROGRAMUL DE LUCRU

RETIM

COLECTARE DEȘEURI

RETIM va continua colectarea deșeurilor menajere de la persoanele fizice și agenții economici fără întreruperea activității în cele două zile libere, 30 Noiembrie și 1 Decembrie, asigurându-se continuitatea serviciului.

BIROURI DE RELAȚII CLIENȚI ȘI CASIERII – Timișoara și Lugoj

Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi închise în data de 30 Noiembrie și 1 Decembrie, reluându-și activitatea conform programului obișnuit de luni, 4 decembrie, între orele 08:00 și 16:00.

CELE 4 CENTRE DE COLECTARE A DEȘEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCȚII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON DIN TIMIȘOARA

Centrele puse la dispoziția cetățenilor de Primăria Timișoara și gestionate de RETIM vor fi închise pe 30 Noiembrie, iar activitatea se va relua conform programului obișnuit din 2 decembrie:

  1. Calea Torontalului, nr. 94(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  2. Calea Moșniței, nr. 2-4(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  3. Avram Imbroane, nr. 70(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  4. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr. 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)

RECOMANDĂRI PENTRU SEZONUL RECE

Pentru o mai bună gestionare a deșeurilor în condiții de iarnă:

  • Utilizatorii care fac colectarea în sacii galbeni trebuie să îi lege bine pentru a evita umezirea conținutului în cazul precipitațiilor sub formă de ploaie sau ninsoare. Ca de obicei, RETIM recomandă cetățenilor să depoziteze în pubele sau saci deșeurile reciclabile golite, clătite, pliate, turtite sau strivite;
  • Pentru că, din cauza gradului de umiditate mare, există riscul ca ceea ce se depozitează în pubelele de rezidual să înghețe, RETIM îi sfătuiește pe utilizatori să țină aceste recipiente în zone adăpostite și să le facă disponibile pentru colectare conform programului obișnuit, pentru a evita blocarea deșeurilor sau deteriorarea lor în momentul golirii, dacă deșeurile au înghetat.

 

Pentru sesizări legate de colectarea deșeurilor, RETIM poate fi contactată prin Call Center la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00–19:00 sau prin email la contractare@retim.ro.

Citiţi mai departe

Administrație

Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „

Publicat

în

FOTO Cristian Dan Stanciu

Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.

Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.

RETIM

„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști

Publicat

în

Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.

pieseautoscan.roScandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.

RETIM

Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.

Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”

Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.

„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.

Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței

topsport.roConsilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.

„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.

În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.

Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.

Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.

 

Citiţi mai departe

Administrație

De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani

Publicat

în

Lugojul se numără printre orașele privilegiate din țară care au primit un număr de 81 de autobuze electrice destinate transportului public urban.

Aceste vehicule, cu o lungime de aproximativ 10 metri, ar trebui să îmbunătățească semnificativ calitatea serviciilor de transport în comun. Cu toate acestea, deși cele nouă autobuze electrice și stațiile corespunzătoare au fost deja livrate în Lugoj, acestea nu vor intra în circulație până la începutul anului viitor.

RETIM

Claudiu Buciu, consilier personal al primarului interimar Bogdan Blidariu și fost primar al Lugojului, a explicat motivele întârzierii proiectului de transport electric.

„Avem autobuzele, avem stațiile. Avem norocul că avem energie electrică suficientă pentru trei-patru stații de încărcare la Uzina de Apă 1 și vom încărca acolo autobuzele, până când vom reuși să asigurăm puterea de curent necesară. În zona în care urmează să construim un depou pentru ele, pentru că Lugojul nu are depou, pentru a conecta acolo stațiile de încărcare lentă și o stație rapidă avem nevoie de o investiție de 4 milioane de lei. Licitația este în curs. Sperăm să nu dureze foarte mult licitația, dar asta nu va opri autobuzele să funcționeze, deci vor funcționa cel mai târziu la începutul anului viitor”, a declarat Buciu.

În privința întârzierii acestui proiect, Buciu a adăugat că aceasta a fost cauzată de birocrația specifică României.

„Acest proiect a fost inițiat de fosta administrație, care s-a adresat Guvernului în 2016, în cadrul unui program național de achiziție de autobuze electrice. La momentul respectiv, fostul primar a reușit să introducă Lugojul pe lista orașelor beneficiare, primind astfel nouă autobuze electrice cu stații de încărcare lente și rapide. Din păcate, proiectul, început în 2016, se încheie pe 15 decembrie anul acesta, iar autobuzele au fost livrate abia acum. Stațiile de încărcare au fost livrate în vara acestui an, după multiplele etape de licitație organizate de Guvern pentru selectarea ofertantului. Contestațiile au întârziat procesul, conform procedurilor și birocrației din România. Chiar dacă oamenii așteaptă rezultate rapide, acest proiect a necesitat aproape șapte ani pentru a deveni realitate”, a subliniat Buciu.

Citiţi mai departe

Cele mai citite