Connect with us

Educație

Măsuri speciale luate în școlile din Lugoj pentru ziua în care elevii încep pregătirile pentru evaluarea națională

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Școlile din Lugoj se pregătesc în toi pentru a-și redeschide porțile elevilor care urmează să se pregătească pentru evaluările naționale. Ordinul semnat de miniștrii educației și sănătății prin care sunt stabilite măsurile ce vor fi luate pe perioada desfășurării cursurilor de pregătire pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a care vor susține examenele naționale a fost publicat în Monitorul Oficial. 

În ordinul comun se arată că ”participarea elevilor la activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora (persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani)”. Conform aceluiași document, școlile au la dispoziție cinci zile pentru a stabili proceduri proprii privind punerea în aplicare a măsurilor.

Potrivit Ordinului pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar vor elabora și vor aproba, în termen de 5 zile de la publicarea ordinului, o procedură proprie.

RETIM

În cadrul acestei proceduri se vor stabili ”modalitățile de desfășurare a activităților de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ”, asigurându-se că:

  • la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depășească 37°C) de către cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării activităților.
  • în situația în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament.
  • participarea elevilor la activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora (persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani).
  • elevii prevăzuți la literele b) și c) vor beneficia de o formă de pregătire alternativă (online sau prin asigurarea de resurse educaționale).
  • parcursul prin curtea școlii până la intrarea în unitatea de învățământ se va realiza pe un traseu bine delimitat și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică.
  • elevii vor fi însoțiți de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învățământ până în sala de clasă și apoi, după finalizarea activităților, vor fi conduși până la ieșire.
  • la intrarea în unitatea de învățământ vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc).
  • în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2.
  • intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat.
  • unitatea de învățământ asigură săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate permanent.
  • elevii, personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic vor purta masca de protecție pe toată durata activităților și își vor igieniza regulat mâinile cu substanțe dezinfectante sau săpun.
  • coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare și sălile de clasă (mobilier și pardoseală) vor fi dezinfectate regulat cu substanțe biocide pe bază de clor sau alcool, în mod obligatoriu între schimburi (dacă este cazul) și la finalizarea programului.
  • în sălile de clasă, activitățile se vor desfășura cu maximum 10 elevi, situați la cca 2 metri distanță unul de altul, care vor purta mască pe tot parcursul desfășurării activităților din unitatea de învățământ.
  • în perioada 2-12 iunie, durata activităților petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu și de 2 ore pentru elevii de gimnaziu.
  • în situația unităților de învățământ care vor realiza activitățile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanțe biocide și aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puțin o oră.
  • în perioada desfășurării activităților de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat, astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacționeze fizic.
  • grupele de elevi vor păstra aceeași sală de clasă pe toată perioada desfășurării activităților.
  • colectarea măștilor purtate se va face în locuri special amenajate, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învățământ.
  • la sfârșitul activităților, elevii vor primi câte o mască nouă pentru deplasarea către domiciliu.

Unitățile de învățământ, în colaborare cu autoritățile publice locale, pot lua și alte măsuri suplimentare pentru prevenirea și combaterea infectării cu SARS-CoV-2 (instalarea de tuneluri de dezinfecție, lavoare suplimentare pentru spălarea mâinilor, măsuri privind siguranța elevilor pe traseul de la unitatea de învățământ la domiciliu și retur etc.), se precizează în document.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Consiliere, cursuri și prime de inserție pentru tinerii care nu au loc de muncă

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj dorește să vină în sprijinul tinerilor lugojeni cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi 24 de ani, care nu au loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională, categorie denumită generic NEET (acronimul pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”).
Aceștia pot beneficia de consiliere educaţională şi profesională, de posibilitatea de a urma un curs de formare profesională (gratuit), de prime de inserţie, de activare şi alte beneficii dacă decid să se angajeze. În acest sens, tinerii aflați în situația de mai sus pot fi cooptați într-un proiect european în cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU), intitulat INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare.
Persoanele interesate pot să transmită intenția de a fi cooptate în acest proiect printr-o cerere depusă la registratura Primăriei Municipiului Lugoj, cam. 7, sau prin transmiterea la una dintre adresele de e-mail: contact@primarialugoj.ro sau intespo@edu.gov.ro a următoarelor date: numele şi prenumele, domiciliul, numărul de telefon mobil, e-mail.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Educație

Cum se vor desfășura cursurile la școlile din Lugoj și satele din jur de luni, 8 martie

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

După carantinarea Timișoarei și a satelor limitrofe, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a decis să modifice și scenariile după care se desfășoară orele în toate școlile și liceele din județ. Astfel, peste 130 de școli și licee din Lugoj, satele din jurul orașului, dar și din restul județului, vor funcționa după noi scenarii începând cu 8 martie.

În tabelul de mai jos veți găsi scenariile de funcționare pentru toate unitățile de învățământ din Lugoj, satele din jur, precum și restul unităților școlare din Timiș. La Lugoj, școlile funcționează după scenariul galben. Cele trei posibile scenarii sunt verde, galben, și respectiv roșu.

Incidența în cele trei scenarii:

RETIM

  • scenariul verde – incidența sub 1 la mia de locuitori
  • scenariul galben – incidența de sub 3 la mia de locuitori
  • scenariul roșu – incidența de peste 3 la mia de locuitori

În localitățile care se încadrează în așa-numitul scenariu verde, cu relativ puține cazuri, toate școlile se redeschid fizic, copiii merg la școală.

În localitățile care se încadrează în scenariul galben, adică sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimbă în sensul că merg în continuare la școală, mai exact la grădiniță și la școală, copiii de grădiniță, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, și copiii din clasele terminale – VIII, XII, XIII.

În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu, continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și de ciclu primar, dar ceilalți nu mai merg la școală.

Tabel cu scenariile școlilor din Timiș.

Citiţi mai departe

Educație

Concurs creativ despre reciclare pentru elevii județului Timiș

Publicat

în

RETIM și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș alături de Zonă în Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara organizează concursul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor dedicat tuturor elevilor din clasele 0-IV, V-VIII şi IX- XII în perioada 03 martie – 12 aprilie 2021. Concursul este organizat și se desfășoară în județul Timis, zona 1 și zona 0.

Meniul zilei, Octavian

Scopul acestui concurs online este de informare si conștientizare a modului în care pot reduce, refolosi si recicla deșeurile de la școală sau acasă. Elevii, cei care învață pentru prima data despre aceste concepte, trebuie să înteleagă ca de ei depinde viitorul mediului înconjurător. Copiii pot învăța de mici cum să sorteze deșeurile, să respecte mediul înconjurător, să consume mai puțin. Toate aceste gesturi îi vor face să fie conștienți de ce înseamnă ecologie. Grija față de mediu se va vedea în multe alte comportamente ale tinerilor, grija față de spațiul personal, de la camera și banca de la școală, sau ghiozdan. Un copil care deprinde din timp noțiuni ecologice va deveni un adolescent responsabil.

Astfel, tinerii pot deveni creativi prin diferite forme, desene, eseuri, fotografii, videouri, obiecte sau reprezentări grafice realizate din materiale reciclabile, ilustrând princiiple 3R.

Înscrierea elevilor și depunerea materialelor de concurs se va face în perioada 03 – 16 martie 2021 astfel: conducerea fiecarei unități de invatamant va desemna un profesor coordonator care va implementa proiectul în clasă, iar profesorul coordonator va înscrie elevii prin completarea și transmiterea Anexei 1 (disponibila pe site-ul retim.ro) în format electronic la adresa de email timisrecicleaza@gmail.com. Lucrările vor fi transmise în același timp cu Anexa 1. Fișierul cu lucrarea expediată va fi denumit cu numele elevului și școala din care face parte.

RETIM

Premiile oferite de către organizatori sunt:
⦁ 21 x biciclete
⦁ 21 x trotinete freestyle
⦁ 21 x seturi role
⦁ 100 x ruscaci
Premii de participare:
⦁ 150 x bidoane de apă
⦁ 150 x sepcuțe
⦁ 100 x sacoșe din material reciclabil

Detaliile despre regulamentul concursului, descrierea etapelor acestuia şi anunţarea câştigătorilor se găsesc pe https://retim.ro/regulamentul-oficial-al-concursului-3r-reducere-refolosire-reciclare-a-deseurilor/

Citiţi mai departe

Educație

Un liceu din Lugoj își va împodobi toate ferestrele cu mici „grădini suspendate”

Publicat

în

Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj ia parte la Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future”.

Meniul zilei, Octavian

Proiectul Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future” este un parteneriat strategic între următoarele școli partenere: Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj, Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi Turcia, Colegio Claret Askartza Ikastetxea Spania, Profesionalna Tehnicheska Gimnaziya „N.Y.Vaptsarov” Bulgaria, Istituto Professionale Di Stato Per I Servizidi Enogastronomia E Ospitalita’ Alberghiera Potenza Italia și Lycee Professionnel Les Carillons Franța.

„În zilele noastre, în timp ce lumea se confruntă cu o epidemie care amenință grav umanitatea, de fapt, lupta globală, solidaritatea, problemele împreună și realizează cât de important este să găsești soluții sincere pentru mamei Pământ. Importanța dezvoltării unei atitudini de respect față de natură la elevii noștri va crește gradul de conștientizare a elevilor și profesorilor noștri cu privire la respectarea naturii, cu activitățile pe care le vom desfășura în școlile partenere. Scopul nostru comun este de a minimiza și de a crea un viitor mai viabil prin creșterea sensibilităților generațiilor. Primul pas în îndeplinirea acestui obiectiv este ideea de realizarea unei grădini suspendate la fiecare fereastră a liceului nostru”, arată reprezentanții liceului, printr-un comunicat de presă. Fiecare grădină în miniatură va fi o jardinieră cu aranjamente florale.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite