Connect with us

Lugoj

Masca, obligatorie în centrul orașului Lugoj, precum și pe maluri și în restul zonelor aglomerate

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a decis ca purtarea măștii să devină obligatorie în toate centrele orașelor din Timiș, inclusiv Lugoj, precum și în restul zonelor de promenadă aglomerate cum ar fi malurile râului ce străbate orașul, străduțele din zona centrului, cele din zona pieței și așa mai departe.

Puteți citi mai jos întreaga hotărâre a CJSU luată luni, odată cu prelungirea pentru încă 30 de zile a stării de alertă pe întreg teritoriul României:

„Art. 1. (1) Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura în spațiile publice deschise, respectiv: piețe comerciale, târguri, oboare, piețe de vechituri, piețe agroalimentare, zone de așteptare, cozi formate la intrarea în diverse instituții, autorități, societăți comerciale, stații transport public, peronul gărilor, autogări, aeroport, în punctele de trecere a frontierei, exteriorul obiectivelor turistice, grădini de vară, festivaluri publice și private, evenimente culturale publice și private și manifestări publice, pelerinaje, ceremonii religioase, slujbe și rugăciuni colective zonele de promenadă aglomerate și centrele pietonale ale orașelor, faleze (malurile râurilor). Obligativitatea purtării măștii de protecție se instituie pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

(2) Se exceptează de la aceste măsuri persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitantă (temperatură ridicată, umiditate crescută).

Art. 2. Se instituie în sarcina Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență ca în termen de 24 de ore de la comunicarea prezentei Hotărâri să delimiteze zonele de promenadă aglomerate, centrele orașelor, și faleze (malurile râurilor) precum și să stabilească intervalul orar pentru purtarea obligatorie a măștii de protecție în aceste zone. Hotărârile Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență vor fi comunicate Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și vor fi aduse la cunoștința publică”, se arată în decizia CJSU. De asemenea, CJSU a instituit și o serie de măsuri pentru comercianți.

„Art. 3.(1) Pentru piețele comerciale, târgurile, oboarele, la care accesul nu este controlat și nu se asigură distanța de minim 2 m între standurile de vânzare și prezența în perimetru a unui număr de persoane astfel încât să se asigure distanța de 2 m între aceste persoane, se va interzice funcționarea lor, până la încetarea stării de alertă;

(2) Regulile privind distanța între standurile de vânzare precum și între persoane se aplică piețelor agroalimentare.

(3) Clienții vor purta măști de protecție iar comercianții vor purta mănuși și măști de protecție.
Art. 4. În interiorul localităților se interzice circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri”, se mai arată în decizia amintită. Nici evenimentele nu sunt exceptate de reguli stricte.

„Art. 5. (1)Evenimentele publice și private se vor desfășura cu participarea unui număr de persoane în limita prevăzută de lege cu păstrarea distanțării sociale.

(2) Operatorii economici care organizează/desfășoară aceste activități, au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul de locuri pe scaune, precum și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți, inclusiv dansul.

Art. 6. Pe perioada desfășurării evenimentelor sportive se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție de către stafful tehnic și tot personalul care participă la eveniment, cu excepția sportivilor care se află pe terenul de sport.

Art. 7. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul localităților, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, la recomandarea Direcției de Sănătatea Publică Timiș, cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 8. Respectarea aplicării măsurilor adoptate se va urmări de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, Poliția Locală și Direcția de Sănătate Publică a județului Timiș, Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș și celelalte instituții cu atribuții de control, conform competențelor legale.

Art. 9. (1)Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș va transmite prezenta hotărâre tuturor entităților responsabile cu aducerea sa la îndeplinire, pentru luare la cunoștință și conformare și le va publica pe site-ul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

(2) Prezenta Hotărâre se comunică și unităților administrativ – teritoriale din județul Timiș pentru aducere la cunoștință comunității locale.

(3) Prevederile prezentei Hotărârii devin obligatorii începând cu data de 17 august 2020 iar Hotărârile nr. 24 din 1 august 2020 și nr. 25 din 2 august 2020 își încetează aplicabilitatea.

Art. 10. Prevederile prezentei Hotărâri se aplică pe perioada stării de alertă”, se încheie decizia CJSU.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

OFICIAL Orășelul Siguranței din Lugoj va fi finanțat cu 500 de mii de lei, de către CJT

Publicat

în

Consiliul Județean Timiș a demarat în acest an, pentru prima dată în istoria județului, bugetarea participativă, program în cadrul căruia Comisia de validare a declarat eligibile 16 proiecte din cele 69 înscrise. În perioada 5 – 21 iunie 2021, timișenii au putut să voteze online unul dintre proiectele publicate pe platforma instituției, procedura de vot încheindu-se cu un total de 11.493 voturi exprimate. Persoanele care au votat și-au asumat pe proprie răspundere că au domiciliul sau reședința în județul Timiș și că au votat o singură dată.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Valoarea estimată pentru un proiect propus a trebuit să se încadreze în suma maximă de 500.000 lei, proiectele eligibile urmând a fi finanțate până la concurența sumei prevăzute pentru bugetul participativ în anul 2021.

În baza criteriului celui mai mare număr de voturi au fost selectate două proiecte câștigătoare care, împreună, se încadrează în plafonul de 1 milion de lei alocați: Pistă de biciclete Timișoara – Dumbrăvița – Giarmata (4.538 voturi, sumă solicitată 500.000 lei) și Orășelul Siguranței – MINI-LUG (3.199 voturi, sumă solicitată 431.278 lei).

Acestea urmează să fie incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Timiș și implementate de aparatul de specialitate al instituției, cu sprijinul voluntar al echipei de inițiatori. Consiliul Județean Timiș își rezervă dreptul de a verifica exactitatea și corectitudinea datelor/informațiilor furnizate de către utilizatori și de a modifica proiectele în sensul adaptării din punct de vedere tehnic sau financiar.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Orășelul Siguranței

Asociația Civilug a intrat în competiție pentru finațarea proiectelor din bugetul participativ al județului Timiș, cu Orășelul Siguranței – MINI-LUG. Proiectul propus de către asociația lugojeană este unul educativ și unic în această parte a țării. Concret, inițiativa Civilug constă în crearea unui orășel în miniatură care va include semafoare, semne de circulație, treceri de pietoni, treceri de cale ferată, trotuare și clădiri reprezentative pentru orice oraș.

„Conceput din dorința de a îmbunătăți aspectul urban și calitatea vieții cetățenilor, „Orășelul Siguranței” a fost proiectat ca un parc de distracții tematic, unde copiii se vor putea bucura de plimbări cu bicicleta, trotineta, rolele sau kartul, pe un traseu special amenajat, într-un mediu sigur, atractiv și cu multiple posibilități de a petrece timpul liber. Din punctul nostru de vedere, educația rutieră ar trebui să reprezinte un pilon important în viața oricărei familii, cu atât mai mult cu cât foarte mulți copii străbat zilnic, singuri, drumul spre școală și se află într-un pericol permanent. Pentru aceștia este foarte importantă cunoașterea comportamentului ce trebuie avut în trafic, inclusiv a drepturilor și obligațiilor pentru toate părțile implicate: pietoni, șoferi sau bicicliști”, arată reprezentanții asociației.

Proiectul are și o componentă civică, plasând pe spațiul amenajat în afara carosabilului diferite clădiri importante, care se pot întâlni în orice localitate (primărie, școală, poliție, spital, magazin/piață, fabrică). Menirea acestora poate fi înțeleasă prin desfășurarea unor activități agreabile, organizate în grup: jocuri de rol, proiecții, jocuri de societate, expoziții, prezentări, creații literar-artistice, etc.

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Lugoj

Cele mai importante avantaje ale draperiilor opace

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Dacă sunteți în căutare de o draperie nouă pentru casa dvs., în special draperii pentru un dormitor, ar trebui să luați în considerare beneficiile draperiilor opace. Draperiile opace sunt o alegere foarte practică, care vă va oferi un somn mai bun în timp ce economisiți bani. Dacă aveți copii mici, aceste draperii sunt deosebit de importante de luat în considerare. Draperiile opace vor îmbunătăți orice dormitor sau spațiu de locuit.

Cel mai mare beneficiu al unei draperii opace este capacitatea sa de a bloca intrarea luminii într-o cameră. Acest lucru este important pentru copiii mici și pentru persoanele care lucrează în schimburi de noapte. Dormitul în timpul zilei poate fi dificil din cauza luminii solare; cu toate acestea, draperiile opace pot opri pătrunderea a până la 99% din lumina soarelui într-o cameră. Persoanele care lucrează în ture de noapte sunt expuse riscului de probleme de sănătate din cauza obiceiurilor lor neregulate de somn. Trecerea la draperiile opace va reduce riscul pentru sănătate, creând o atmosferă propice somnului.

Un alt beneficiu al draperiilor opace este capacitatea lor de a reduce costurile de energie electrică. În majoritatea locuințelor, 10-25% din pierderile de energie termică provin din ferestre. Cu toate acestea, folosind draperii opace, factura dvs. de energie ar putea fi redusă cu până la 25%. În timpul iernii, draperiile opace vor ajuta la menținerea căldurii în cameră, în timp ce vara, acestea au capacitatea de a reflecta căldura din cameră. Ambele circumstanțe vă asigură că economisiți bani la factura de energie electrică.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Jaluzele opace

Similar cu draperiile opace, jaluzelele opace sunt alegerile perfecte pentru acoperirea ferestrelor mai mici. Beneficiile jaluzelelor sunt comparabile cu cele ale draperiilor opace. Cu toate acestea, jaluzelele opace vă oferă controlul asupra cantității de lumină care intră în cameră.

Draperiile opace fac o diferență surprinzătoare în orice cameră și reprezintă o investiție utilă. Înainte de a cumpăra draperii opace, acordați-vă timp pentru a căuta recenzii pentru orice model pe care îl luați în considerare, pentru a vă asigura că acest tip de draperie vă vor satisface nevoile.

Întrebări frecvente despre draperii și jaluzele opace

Draperiile opace funcționează cu adevărat?

După cum sugerează și numele lor, draperiile opace sunt panouri din țesătură care împiedică intrarea luminii într-o cameră. Acestea sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a vă asigura că dormiți mai bine. Dar beneficiile lor depășesc somnul mai bun – ele pot reduce costurile energetice prin reducerea razelor solare fierbinți care vă pot încălzi casa. În plus, pot proteja mobilierul și pardoseala de expunerea la razele solare excesive și razele UV. În acest caz, acestea reprezintă o alternativă mai accesibilă la jaluzelele care sunt menite să economisească energie. Draperiile opace sunt, de asemenea, perfecte pentru persoanele care amenajează o sală de divertisment sau de film sau chiar un fotograf care creează o cameră întunecată. Jaluzelele opace pot fi, de asemenea, foarte eficiente în blocarea luminii nedorite.

La ce ar trebui să fiu atent când cumpăr draperii și jaluzele opace?

Cele mai bune draperii opace sunt cele care funcționează. Multe draperii și jaluzele comercializate ca opace nu elimină toată lumina, ci doar filtrează o parte din ea. Jaluzelele opace de înaltă calitate au modele care reduc spațiile prin care poate pătrunde lumine, cum ar fi cusăturile, au țesături complet opace și, de asemenea, reduc căldura. Țesătura unor astfel de jaluzele are o tehnologie în curs de brevetare, care are canale laterale suprapuse în formă de U pe partea din față și din spate. Aceste canale laterale au fiecare micro creastă, care absoarbe / reflectă lumina, făcând aceste jaluzele mai bune la blocarea luminii decât alte modele de întunecare a încăperii.

Care este diferența dintre draperiile termice și cele opace?

Scopul principal al draperiilor termice este izolarea. Spre deosebire de perdelele sau draperiile  opace, acestea merg un pas mai departe cu izolația din spumă acrilică integrată între mai multe straturi de țesătură. Acest lucru reduce efectiv mai mult zgomot și captează aerul fierbinte înăuntru și ține aerul rece afară (și invers). Draperiile opace sunt proiectate numai pentru a împiedica intrarea luminii exterioare.

Citiţi mai departe

Lugoj

O primărie de lângă Lugoj oferă bani pentru cei care îi pârăsc pe cei care aruncă gunoaie pe drumuri

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Măsură inedită luată de către o primărie de lângă Lugoj. Pentru a încerca să-i determine pe cetățeni să ajute la prinderea celor care aruncă ambalaje și gunoi pe drumurile publice, administrația locală a anunțat că fiecare persoană care trimite poze cu „infractorii” prinși în flagrant vor primi 200 de lei.

„Primăria Comunei Darova oferă 200 de lei recompensă persoanelor care ne trimit fotografii în care sunt surprinse persoanele care aruncă hârtii sau gunoi pe domeniul public. Amenzile pentru cei care vor fi prinși aruncând gunoi sunt cuprinse între 1000 și 5000 de lei”, au anunțat cei de la primărie.

Fotografiile pot fi trimise atât în mesaj privat pe pagina de Facebook a instituției, cât și pe adresa de email primariadarova@yahoo.com

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Lugoj

Lugojul va avea șapte stații de încărcare pentru mașini electrice

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Primăria Lugoj va amenaja mai multe stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Proiectul este deocamdată în faza incipientă, administrația locală plătind 6000 de lei pentru un studiu de fezabilitate, unei firme din București specializată în domeniu, potrivit SEAP.

Potrivit administrației locale, vor exista șapte asemenea stații pe toată suprafața orașului, care vor fi plasate în puncte strategice pentru a acoperi întreaga zonă urbană. 

“Am prevăzut bani pentru studiul de fezabilitate. Vrem să amenajăm șapte asemenea stații, din studiul de fezabilitate vor rezulta și locațiile în care vor fi amplasate, și tot ce ține de utilizarea acestor stații”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Administrația locală nu a decis unde vor fi amplasate stațiile, dar nici data la care proiectul ar urma să fie finalizat.

foto: Autoweek

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite