Connect with us

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

RETIM

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Stația de epurare a Lugojului va fi autorizată, dar restricțiile vor fi mari! Penalitățile de 3,6 milioane de lei trebuie plătite

Publicat

în

Cel mai mare eșec al administrației Boldea, Stația de epurare reabilitată cu circa 6 milioane de euro primește, în cele din urmă, autorizație de funcționare. Acest lucru se întâmplă după ce Meridian 22 a mai executat, în ultimii doi ani, o serie de lucrări pentru a îmbunătăți modul de funcționare a fluxului tehnologic. Au fost executate reparații la treapta mecanică și cea biologică și au fost înlocuite echipamente hidromecanice defecte.

Reprezentanții Apelor Române Banat au anunțat că stația se află în procedură de autorizare.

„Conform legislației în vigoare, noua autorizație care e în curs de emitere va impune limite de descărcare a apelor uzate epurate în emisar, cu respectarea NTPA 001 (HG 188/2002), ceea ce înseamnă limite mai restrictive decât au fost în autorizația anterioară. Autorizația anterioară a fost emisă doar în condițiile Legii 298/2018 care prevedea un Plan de măsuri. În baza Planului de măsuri si conform art. 2 din Legea nr. 298/2018, se înscriu în autorizație valori-limită de încărcare cu poluanți a apelor uzate evacuate în receptori naturali conform NTPA 002 – HG nr. 188/2002 cu modificările și completările ulterioare. Acest fapt a dus la reducerea numărului de penalități aplicate pentru depășirea concentrațiilor maxime admise, creând oportunitatea ca SC Meridian 22 SA să poată investi în lucrările necesare Stației de Epurare , care să îndeplinească măsurile cerute de legislație (Planul de măsuri)”, ne-a declarat Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt al Administrației Bazinală Apele Române Banat.

Meridian 22 are de achitat penalități pentru poluarea râului Timiș, de peste 3,6 milioane lei. Întreaga datorie este înscrisă la masa credală din cadrul dosarului nr. 2650/30/2021 al Tribunalului Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

1.000 de lugojeni nu au contract pentru ridicarea deșeurilor. Primăria îi taxează de cinci ori mai mult

Publicat

în

Cel puțin 1.000 de lugojeni nu au contract cu operatorul care ridică deșeurile de la populație, în municipiul Lugoj. Retim a întocmit o situație cu cei care au contractul reziliat pentru neplată și a transmis-o Primăriei Lugoj, care va trebui să achite taxa în locul persoanelor care nu plătesc. Conform unei hotărâri, dată de Consiliului local, toți cei care nu au contract cu Retim sau refuză să plătească vor achita, când își vor plăti impozitele, de cinci ori taxa percepută de operator.

„Pentru utilizatorii serviciilor de salubritate, persoane fizice sau juridice, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubritate cu operatorul serviciului, dar și pentru cei nu și-au mai achitat facturile, legiuitorul impune o taxă specială. Această taxă, pentru municipiul Lugoj, a fost stabilită la suma de 42 de lei, de persoană, pe lună, iar Direcția Venituri stabilește cuantumul datorat pentru fiecare caz în parte, comunică și urmărește recuperarea sumelor”, spune Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Pe lângă cele 1000 de persoane, care au contractul reziliat, mai sunt lugojeni care nu au avut niciodată un contract încheiat. În perioada următoare, Primaria va trece la identificarea lor și îi va obliga să încheie un contract cu Retim, în caz contrar vor plăti de cinci ori taxa percepută de operator.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Citiţi mai departe

Administrație

Încă trei concursuri de angajare blocate de instanță la Primăria Lugoj. Toate angajările din administrație sunt blocate

Publicat

în

Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Timișoara, care reprezintă și angajații din Primăria Lugoj, a câștigat încă un proces împotriva administrației locale lugojene. Este vorba despre suspendarea ultimelor trei concursuri de angajare, pe care Primăria Lugoj le-a organizat. În momentul de față Primăria Lugoj nu mai poate face nicio angajare. Iată, mai jos, decizia instanței.

„Dispune suspendarea următoarelor acte asimilate actelor administrative, până la pronunțarea instanței de fond:

-concursul de recrutare pentru ocuparea a 5 (cinci) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul persoane fizice, cu proba scrisă în data de 20 septembrie 2022, publicat in Anunţul de concurs angajare – Biroul constatare şi impunere, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 11.08.2022;

-concursul de recrutare pentru ocuparea a 4 (patru) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul persoane juridice, cu proba scrisă în data de 22 septembrie 2022, publicat in Anunţul de concurs angajare – Biroul constatare şi impunere, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 17.08.2022;

-concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul agricol – fond funciar şi mediu, cu proba scrisă în data de 12 octombrie 2022, publicat in Anunţul de concurs – Compartimentul agricol – fond funciar şi mediu, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 31.08.2022.

Obligă pârâtul la plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 2380 lei. Cu drept de recurs în 5 zile de la comunicare. Cerea se va depune la Tribunalul Timiş. Pronunţată azi, 16 Septembrie 2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”.

În urmă cu două săptămâni, Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Timișoara a câștigat primul proces prin care a obținut suspendarea tuturor hotărârile de desființare a unor servicii, noua organigramă, dar și actele subsecvente, adică concursurile și angajările realizate de Primăria Lugoj, în baza actelor menționate mai sus.

Citiţi mai departe

Administrație

S-a luat o decizie în procesul pentru anularea ordinului prin care Buciu și-a pierdut mandatul

Publicat

în

Cererea de recuzarea, depusă de avocatul lui Claudiu Buciu, în procesul de anulare a ordinului prin care prefectul Mihai Ritivoiu i-a încheiat mandatul fostului primar din Lugoj, nu a fost admisă. Instanța a considerată că nu este întemeiată.

„Respinge cererea de recuzare formulată de petentul Buciu Claudiu Alexandru, împotriva doamnei judecător Bărăgan Gabriela membru al completului C3NCA, în dosarul nr. 3201/30/2022. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicarea hotărârii de fond. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, a anunțat Tribunalul Timiș.

Claudiu Buciu spune că cerut recuzarea judecătoarei considerând că aceasta nu este obiectivă, pentru că nu i-a permis că să depună probe la dosar. O următoare înfățișare, în acest dosar, cea de-a cincea, a fost stabilită pentru data de 19.09.2022. E posibil ca aceasta să fi și ultima în procesul privind anularea anularea ordinului.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite