Connect with us

Educație

Lugojeanca Flavia Cut-Lupulescu, printre finaliștii Galei Profesorul Anului din mediul rural

Publicat

în

Prima ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural o are printre finaliști pe profesoara lugojeană Flavia Cut-Lupulescu. Ea se află printre cei mai buni trei profesori ai anului, din întreaga țară, la secțiunea Implicare în comunitate.

RETIM

Flavia Cut-Lupulescu este din 2020 directorul Scolii Gimnaziale Boldur, având în subordine patru școli și patru grădinițe. În paralel își continuă activitatea la Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniste” din Lugoj, pe catedra de Alimentație publică și turism, unde se află din 2009. Este absolventă a Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, specializarea Management, din cadrul Universității de Vest, și a Facultății de Jurnalism, specializarea Comunicare și relații publice, a Universității Tibiscus Timișoara. Are un master în Management financiar și unul în Alimentație publică și agroturism, dar și un doctorat în Agronomie.

În 2018, a înființat Asociația Miracolul Vietii, asociație care sprijinea femeile aflate în dificultate datorită unei crize de sarcină. În iunie 2018 a implementat un proiect obținut prin programul național de finanțare Start Up Nation, ce presupunea înființarea unui laborator de cofetărie-patiserie. ”Pană la debutul pandemiei a fost o afacere de familie reușită, pe care deocamdată nu o mai continuăm”, spune Flavia.

Autoliv angajează!

Din septembrie 2020 este consilier local PNL, în Consiliul Local al Municipiului Lugoj. Este căsătorită și are trei copii. De-a lungul anilor de catedră s-a remarcat în relația pe care a avut-o cu elevii săi, dar și prin implicarea în diferite proiecte alături de colegii ei.

Votată, cel mai îndrăgit cadru didactic

În anul 2012, a fost votată cel mai îndrăgit cadru didactic din Lugoj, în urma unui sondaj la care au participat toate școlile din oraș. Din postura de director de școală a încercat o altă abordare a conceptului de management, reușind să convingă și să implice atât elevii cât și comunitatea.

”Cred în educația de la țară, eu însămi absolvind la o școală gimnazială din mediul rural. Am vizitat Școala Gimnazială din Ciugud, am încheiat un parteneriat de colaborare și încercăm să le urmăm modelul de bună practică în școala noastră. Copiii mei personali Filip, Gloria și Fineas sunt motivația mea de a lupta pentru copii, de a face ceva mai mult pentru ei, de a le putea ridica greutățile de pe umeri. De aceea mă simt foarte împlinită, mai energică și chiar știu că mi-am îndeplinit misiunea atunci când văd că un copil pleacă din școală cu zâmbetul pe buze, mă îmbrățișează sau îmi pune un bilet cu o inimioara sub ușa biroului. Eu sunt un om de echipă, îmi place să discut cu colegii mei diferite cazuri și să ne consultăm. Sunt enorm de mulțumita atunci când după o discuție cu colegii avem o soluție bună pentru un proiect sau problema apărută în școală. Acest lucru mă face să fiu mândră de echipa cu care lucrez. Știu că într-o școală, fiecare angajat are un rol extrem de important și doar dacă munca fiecăruia este îndeplinită devenim, împreună, un organism care funcționează perfect. Mulțumesc colegilor din școala Boldur care au răspuns afirmativ diferitelor provocări lansate de mine, unele chiar contra cronometru și s-au implicat foarte serios în activitățile și proiectele școlii”, spune Flavia Cut-Lupulescu.

Printre proiectele implementate în cadrul Școlii Gimnaziale Boldur, se numără trei proiecte Erasmus +,  de formare profesionala a profesorilor, mobilități pentru elevi și profesori(unele aprobate, unele în curs de aprobare), dotarea laboratorului de informatică, renovarea grădinițelor din Jabăr, Boldur, Sinersig, proiectul național Școală după școală- program de after-school pentru elevii școlii, proiectul Masa caldă, parteneriate de colaborare cu diferite instituții, obținerea de sponsorizări pentru activități și concursuri școlare, înscrierea școlii în diferite programe și proiecte(Programul Național Școala Încrederii, proiectul Asociația Ovidiu-Citește-mi 100 de povești, Educația la Înălțime, lecții în direct filmate cu drone, organizarea de campanii umanitare pentru elevii defavorizați ai școlii, înființarea și dotarea Cabinetului de limbi străine, dar și dotarea cu boilere pentru apă caldă în toate școlile arondate unității Boldur. Toate acestea, dar și multe alte proiecte au adus-o în atenția comunității

”M-am bucurat, evident, să primesc această nominalizare, apreciez că într-o perioadă scurtă de timp, aproximativ 1,6 ani am reușit alături de colegi și comunitatea locală să implementez o serie de activități care au crescut prestigiul Școlii Gimnaziale din Boldur. Voi participa la Gala Profesorului Anului din mediul rural cu bucurie și emoție, joi, 24 martie. Această nominalizare mă obligă la mari performanțe pentru școala din Boldur în viitor”, a declarat pentru Lugojeanul Flavia Cut-Lupulescu.

Printre proiectele pe termen scurt pe care le are pentru școala pe care o conduce se numără modernizarea și crearea de noi laboratoare de fizică-chimie, biologie, geografie, sala de sport, finalizarea spațiului noii biblioteci, implementarea proiectelor cu finanțare europeană, dar și depunerea altora noi spre aprobare, precum și digitalizarea școlii din Boldur.

Gala Profesorul Anului din mediul rural, prima ediție

Gala Profesorul Anului din mediul rural este organizată în premieră de către Teach for Romania, ”organizație non-guvernamentală, care de 8 ani recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comunități”, așa cum se caracterizează.

În etapa de preselecții au fost implicați 50 de profesori și membri ai echipei Teach for Romania care au jurizat cele 310 de nominalizări din toată țara, iar în ultima etapă de jurizare au făcut parte 25 de specialiști din: societatea civilă, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali și parteneri media, printre care Paula Herlo, Tudor Chirilă ori Bianca Balea, de la Fundația Noi Orizonturi. Nominalizații sunt profesori din medii dezavantajate care reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Nominalizările au fost făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori și parteneri. Evenimentul, care se va desfășura la Iași, are cinci categorii: Prevenirea abandonului școlar, Dezvoltarea literației, Dezvoltarea abilităților socio-emoționale, Dezvoltarea leader-shipului la elevi și Implicarea în comunitate.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Un elev din Lugoj a fost reținut de polițiști, după ce a snopit în bătaie un coleg chiar în curtea liceului

Publicat

în

FOTO ARHIVA/Facebook Liceul Aurel Vlaicu

Luni, 10 iunie., în jurul orei 9:30, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că în curtea Liceului „Aurel Vlaicu” din Lugoj ar fi avut loc o altercație între doi elevi.

RETIM

„Polițiștii s-au deplasat la fața locului, unde au constatat că cele sesizate se confirmă, respectiv un tânăr, în vârstă de 18 ani, în timp ce se afla în curtea unității școlare, ar fi fost agresat de către un alt tânăr de aceeași vârstă. Unul dintre tineri a fost reținut pentru 24 de ore, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lovire sau alte violențe și tulburarea ordinii și liniștii publice”, a transmis IPJ Timiș.

Martorii scandalului susțin că bătaia dintre cei doi elevi a pornit după ce agresorul i-ar fi cerut ochelarii colegului său, iar acesta i-a răspuns că, dacă îi dă 300 de euro cât au costat, îi poate avea. În acel moment, primul a început să-l lovească cu pumnii. Victima a căzut și s-a lovit la cap, după care a leșinat.

Autoliv angajează!

„În urma unui conflict verbal între doi elevi, s-a ajuns la o altercație fizică. Incidentul a fost declanșat de o neînțelegere privind prețul unor ochelari, ceea ce a generat tensiuni și orgolii între cei doi. Elevul reținut de poliție are, într-adevăr, rezultate școlare mai slabe și a mai generat conflicte în trecut. Astăzi am avut consiliu și urmează să mergem mai departe cu comisia anti-violență, cu grupul de acțiune al școlii. Au venit de la Biroul de Siguranță, domnul de la poliție și cel de la jandarmerie, și am avut discuții cu copiii, cu profesorii clasei și o să vedem ce măsuri vom hotărî”, a declarat Silvia Gheleșian, directoarea liceului.

În ultimii ani, Lîceul „Aurel Vlaicu” a ieșit în evidență din cauza scandalurilor de aici. În trecut, chiar și un profesor a fost bătut de către un elev. Recent, directoarea școlii a fost implicată într-un scandal, după ce au apărut mai multe înregistrări în care îl forța pe un profesor să încheie media unui elev care nu a fost la școală (vezi aici articol). Inspectoratul Școlar a făcut la vremea respectivă o anchetă, dar nu a luat nicio măsură împotriva directoarei.

Citiţi mai departe

Educație

O zi dedicată comunității, de către profesorii și elevii de la Harul. Ce activități de voluntariat au desfășurat

Publicat

în

Profesoara Sorina Olar de la Școala Harul, împreună cu echipa de cadre didactice și elevi au organizat pentru al doilea an consecutiv acțiunea „Work Day”, o inițiativă menită să promoveze voluntariatul și spiritul de ajutorare în comunitate. Ideea este să încurajeze copiii să înțeleagă și să aprecieze importanța slujirii și a dedicării față de ceilalți.

RETIM

Elevii au fost împărțiți în grupuri omogene și însoțiți de cadre didactice s-au implicat în diferite proiecte de voluntariat. Cea mai numeroasă grupă de elevi, însoțită de doamna director Claudia Filea și de doamnele profesoare Dana Lera, Ramona Lazăr și Bianca Ciaușu, au mers cu mult entuziasm spre malul Timișului, unde au finalizat vopsirea gardului început anul trecut.

Un alt grup de elevi, sub îndrumarea Olariu Delia, s-au deplasat la satul Surduc pentru a ajuta la diverse treburi în cadrul Asociației Precept Ministries. De asemenea, un alt grup condus de domnul David Gabriel a sprijinit mai multe familii nevoiașe din cartierul Mondialul Bocșei în treburile gospodărești.

Autoliv angajează!

Nu au fost uitați nici cei care au rămas în școală, coordonați de Manu Olariu, care au curățat curtea interioară și au pregătit o masă copioasă pentru colegii lor implicați în teren.

Această zi dedicată voluntariatului a adus nu doar beneficii practice comunității, ci a fost și o lecție de viață pentru tinerii implicați, învățând importanța și valoarea ajutorului oferit necondiționat. Este o inițiativă menită să cultive în rândul elevilor spiritul civic și responsabilitatea față de cei din jur.

Citiţi mai departe

Educație

Pentru prima dată, în această zi nu se face școală. Câte libere vor mai avea elevii și profesorii în anul școlar 2023-2024

Publicat

în

În premieră la nivel național, elevii și profesorii vor beneficia de o zi liberă miercuri, 5 iunie 2024, cu ocazia Zilei Învățătorului. Această zi liberă, care nu va trebui recuperată, este prevăzută în noul contract colectiv de muncă (CCM) din sectorul Învățământului, intrat în vigoare pe 6 iulie 2023.

RETIM

Noul CCM a fost negociat în urma grevei generale din Educație și include o serie de beneficii pentru profesori și personalul din sistemul de învățământ. Printre acestea se numără și ziua liberă pentru Ziua Învățătorului, sărbătorită anual pe 5 iunie. Conform noilor reglementări, această zi liberă se aplică în mod egal pentru toți angajații din învățământ și nu va fi recuperată ulterior. Aceasta face parte din cele 17 noutăți prevăzute de noul CCM și reprezintă o recunoaștere a eforturilor cadrelor didactice în procesul educațional.

Până la vacanța de vară 2024 mai sunt patru săptămâni de școală. Elevii de clasa a XII-a termină anul școlar pe 7 iunie, cei de clasa a VIII-a pe 14 iunie și elevii din învățământul tehnologic și profesional pe 28 iunie. Ziua liberă de pe 5 iunie este o ocazie importantă pentru a recunoaște și aprecia munca și dedicarea cadrelor didactice în educația și formarea viitoarelor generații.

Autoliv angajează!

Zilele libere legale din anul școlar 2023-2024:

  • 30 noiembrie 2023, joi – Sfântul Andrei;
  • 1 decembrie 2023, vineri – Ziua Națională a României;
  • 25 decembrie 2023, luni – prima zi de Crăciun (vacanța de iarnă);
  • 26 decembrie 2023, marți – a doua zi de Crăciun (vacanța de iarnă);
  • 1 ianuarie 2024, luni – Anul Nou (vacanța de iarnă);
  • 2 ianuarie 2024, marți – Anul Nou (vacanța de iarnă);
  • 24 ianuarie 2024, miercuri – Mica Unire;
  • 3 mai 2024, vineri – Vinerea Mare (vacanța de primăvară);
  • 6 mai 2024, luni – a doua zi de Paște (vacanța de primăvară);
  • 1 mai 2024, miercuri – Ziua Muncii (vacanța de primăvară);
  • 24 iunie 2024, luni – a doua zi de Rusalii (vacanța de vară);
  • 15 august 2024, joi – Adormirea Maicii Domnului (vacanța de vară).

Citiţi mai departe

Educație

Polițiștii i-au învățat pe elevii liceului din Nădrag cum să prevină bullying-ul

Publicat

în

La data de 21 mai a.c., reprezentanții Biroului Siguranță Școlară au desfășurat o activitate educativă cu elevii claselor gimnaziale din cadrul Liceului Tehnologic Nădrag, având ca temă recunoașterea și prevenirea bullying-ului în școală.

RETIM

În cadrul acestei activități, elevii au fost instruiți să identifice comportamentele de tip bullying și să înțeleagă impactul negativ al acestora asupra integrității fizice și emoționale a colegilor lor.

Totodată, prin discuții interactive și exemple practice, elevii au învățat despre importanța intervenției active în astfel de situații și despre responsabilitatea fiecăruia în prevenirea și combaterea bullying-ului.

Autoliv angajează!

Polițiștii Biroului Siguranță Școlară vor continua să desfășoare aceste activități pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar și reducerea comportamentelor neadecvate în rândul elevilor.

Citiţi mai departe

Cele mai citite