A fost aprobată documentația tehnică pentru tunelurile autostrăzii Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E. În această fază, e o chestiune de zile și se mai așteaptă doar emiterea autorizației de construcție pentru începerea lucrărilor pe lotul lipsă de pe autostrada Lugoj-Deva
În data de 22 decembrie 2023, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a fost aprobată documentația tehnică în faza de Proiectare de Autoritatea de Certificare Tehnică a Construcțiilor (CTE CNAIR SA) pentru secțiunea E, km 47+090-km 56+220, a Autostrăzii Lugoj – Deva.
Anunțul a fost făcut prin intermediul unui răspuns postat de CNAIR pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură (API), luni. Reprezentanții CNAIR au subliniat că, în ciuda aprobării documentației tehnice, proiectul tehnic pentru acest lot lipsă încă nu a fost predat.
Într-o veste optimistă la finalul anului 2023, pe 27 decembrie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a anunțat că Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a emis ordinul de ministru necesar pentru scoaterea definitivă din fondul forestier național a unei suprafețe esențiale pentru construirea tunelurilor de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E.
Suprafața forestieră vizată, în valoare de 18,48 hectare, se află în proprietatea publică a statului și este administrată de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget.
Cu emiterea ordinului, toate opreliștile pentru eliberarea integrală a amplasamentului au fost eliminate, deschizând calea pentru emiterea Autorizației de Construire. Acest pas important permite antreprenorului să intre pe șantier și să înceapă lucrările. Lotul în cauză va include 2,13 kilometri de tunel forat, cu două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu o platformă de 11,25 metri.
Finanțarea este asigurată prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.