Connect with us

Administrație

Intrare din dos noua la Primaria Lugoj! 10000 de lei a costat usa pe care intra angajatii administratiei locale

Publicat

în

20131209_101227Veste bună pentru angajații primăriei. Astăzi, la orele dimineții, când au parcat în spatele clădirii administrației locale, aceștia au fost plăcut surprinși să observe că au o nouă ușă de intrare în primărie. Înlocuind vechea intrare de fier, ușa nouă din lemn este un adevărat cadou de Moș Nicolae pentru angajați, care se chinuiau să tragă în fiecare zi de învechita intrare când veneau sau plecau de la muncă. La pachet cu ușa a venit și un geam termopan, care a fost montat în dreapta acesteia, la rândul său înlocuind fereastra cu rame de fier ce era montată aici cu doar câteva zile înainte.

RETIM

Investiția pentru această ușă a fost prevăzută pe lista de cheltuieli din luna noiembrie, suma totală plătită pentru cumpărarea și montarea ei fiind de 10000 de lei.

5 Comments

5 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Urmează a patra campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer organizată de RETIM împreună cu ADID Timiș

Publicat

în

Deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru mediul înconjurător și sănătății umane! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de acestea în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.

RETIM

În perioada 07 octombrie – 18 noiembrie 2024 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase din menajer în Zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Localitățile incluse, sunt Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda (și în Buzad), Boldur (Ohaba – Forgaci și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (și în Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (și în Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc (și în Berini), Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra) și Victor Vlad Delamarina. 

CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer

Cetățenii din localitățile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:

  • ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase;
  • ambalaje metalice care conţin o matriță poroasă solidă formată din materiale periculoase, inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune;
  • absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate în altă parte);
  • materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase;
  • baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline;
  • baterii şi acumulatori nesortate, altele decât cele menționate mai sus;
  • solvenţi, acizi, alcali;
  • uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile;
  • detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase;
  • spray-uri de vopsea, spumă;
  • deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase, pesticide;
  • deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, voluminoase;
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radiouri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer

Amintim populației că deșeurile periculoase din menajer fac parte din categoria deșeurilor cu regim special de colectare, iar gestionarea incorectă a acestora (abandonarea și/sau depozitarea amestecată cu alte categorii de deșeuri) pot cauza daune semnificative mediului și sănătății umane.

Obligație legală pentru colectarea separată a deșeurilor periculoase din menajer

Conform Art. 28, alin. 1 – OUG 92/2021 actualizată „Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, […], au obligația să nu amestece diferitele categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe ori materiale.”

Conform Art. 30, alin. 4 – OUG 92/2021 actualizată „Persoanele fizice au obligaţia să depună deşeurile periculoase provenite din gospodărie, pe tipuri, în sistemul de colectare separată a deşeurilor municipale gestionate de operatorii economici prevăzuţi în Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la Art. 60 pct. A lit. h) şi i).”

Detalii despre efectuarea acestor campanii găsiți pe www.retim.ro și www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Prefectul Ritivoiu, apel la liderii politici lugojeni: „Nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit”

Publicat

în

prefectPrefectul județului Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat pentru Lugojeanul.ro, că situația de la Lugoj este delicată, funcționarea primăriei fiind afectată de lipsa unui viceprimar și de dificultățile în constituirea unui nou Consiliu Local. „În acest moment nu avem primar, nu există nici măcar un viceprimar, iar Consiliul Local nu a găsit o soluție pentru investirea temporară și pe un termen scurt a unui nou viceprimar”, a declarat Ritivoiu.

RETIM

În acest context, secretarul general al primăriei are „niște atribuții și puteri limitate”, ceea ce înseamnă că, deși poate gestiona „dispoziții interne și funcționarea de zi cu zi a primăriei”, acesta nu poate „angaja financiar primăria”. Această situație poate vulnerabiliza activitatea instituției pe termen scurt, a explicat prefectul.

Ritivoiu a criticat actualul Consiliu Local pentru „lipsa de maturitate”, având în vedere că nu a reușit să găsească o soluție de compromis pentru binele cetățenilor. „Este o lipsă de maturitate faptul că nu poate să-și asume o situație de urgență și o soluție de compromis pentru binele cetățenilor. Când candidezi și ești ales, ai o responsabilitate, depui jurământ și ar trebui să ții cont, în primul rând, de interesul cetățenilor, înainte de orice alte meschine jocuri politice”, a adăugat Mihai Ritivoiu.

Prefectul județului Timiș a subliniat că o soluție ar fi investirea rapidă a noului primar și a noilor consilieri locali. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10 – 15 zile să putem face asta”, a spus el.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Mihai Ritivoiu și-a exprimat speranța că până la validarea noilor aleși, va exista o ședință de Consiliu Local și „se va găsi suficientă înțelepciune” pentru a numi un viceprimar interimar, chiar și pentru câteva zile, pentru a evita blocarea activității primăriei. „Speranța mea este ca în următoarele zile să mai am o discuție cu liderii politici pentru a încerca să îi determin ca unul dintre ei să își asume un termen scurt, cu responsabilități limitate”, a mai menționat prefectul.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul a rămas de astăzi și fără primar interimar. Cât va dura criza administrativă

Publicat

în

Începând de astăzi, 1 octombrie, municipiul Lugoj nu mai are primar și nici măcar primar interimar. Viceprimarul Adrian Serendan, care preluase atribuțiile de primar, și-a dat demisia începând cu 30 septembrie. Consilierii locali nu au făcut nicio propunere în ultima întâlnire pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar. Astfel, de la 1 octombrie, până la instalarea oficială a noului primar, Călin Dobra, responsabilitățile administrative vor fi preluate de Dan Ciucu, secretarul municipiului.

RETIM

Ciucu are însă puteri limitate și nu va putea să semneze documentele care ar fi trebuit parafate de un primar în funcție. El va coordona activitățile curente ale primăriei, dar nu va putea să emită dispoziții, autorizații de construcție sau alte documente. De asemenea, nu poate convoca Consiliul Local în cazul necesității aprobării unei hotărâri. Pentru convocarea consiliului, există însă posibilitatea ca acesta să fie convocat de către o treime din consilieri.

Când va fi numit noul primar

Validarea noului primar Călin Dobra și a consiliului local ar putea fi făcută cel mai devreme în a doua jumătate a lunii octombrie.

„Probabil, undeva în perioada 18-20 octombrie, voi prelua postul de primar. Este o maximă lipsă de respect față de comunitatea locală din partea reprezentanților PNL. Ne umflăm în pene că suntem mari conducători, dar nu știm să pierdem cu demnitate și respect față de cetățeni și de votul acestora. Era logic, normal și corect ca cei care au fost în funcție să-și ducă mandatul până la final. Să facem o predare a mandatului. După ce voi prelua mandatul și voi pune mâna pe Biblie pentru a depune jurământul, îmi voi asuma în totalitate responsabilitatea postului”, a spus Dobra.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Viitorul primar susține că era obligația legală a celor care au fost aleși în 2020 să rămână în funcție până la validarea noilor aleși.

„Au majoritate, grupul PNL, au primit un vot în 2020. Îmi place că invocă votul din 2024, dar votul din 2024 produce efecte doar după anumite proceduri legale. Secretarul trebuie să trimită la instanță documentele pentru validare. Am înțeles că săptămâna aceasta începe să le trimită, pentru a primi de la instanță validarea dosarelor. Sunt niște pași procedurali. Invocăm votul din 2024, dar nu respectăm votul din 2020, care a fost un vot pentru echipa PNL și pe care noi l-am respectat; au avut majoritate și au făcut tot ce au vrut. Un dezastru total”, a mai spus Dobra.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Restricții pe Autostrada A1 și pe alte drumuri din vestul țării, în urma lucrărilor ce se execută

Publicat

în

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a anunțat lucrări importante ce se desfășoară în această săptămână pe drumurile naționale și autostrăzile din regiune, pentru îmbunătățirea siguranței și a infrastructurii rutiere.

RETIM

  • Autostrada A1, Nădlac – Arad: Se desfășoară lucrări de reparație a carosabilului pentru a menține în stare bună drumul intens circulat.
  • Județul Timiș:
    • DN 6 (Becicherecu Mic și Biled): Aplicare covoare rutiere antiderapante pentru creșterea siguranței pe timp de iarnă.
    • DN 57 (Jamu Mare spre Lățunaș): Așternere de covor asfaltic, având ca scop îmbunătățirea suprafeței carosabile (lucrările sunt ilustrate în fotografii).
    • DN 69 (Timișoara – Arad): Frezare refulări, în cadrul lucrărilor aflate în garanție.
    • DN 58B (Gătaia): Lucrări efectuate de CFR la linia de cale ferată.
    • DN 59B (Cărpiniș – Deta): Aplicarea de marcaje rutiere pentru îmbunătățirea vizibilității și siguranței traficului.
  • Județul Caraș-Severin:
    • DN 6 (Topleț – Cornea): Reparații la carosabil pentru a asigura o circulație fluentă.
    • DN 67D (Băile Herculane – Valea Cernei): Consolidare drum pentru prevenirea riscurilor legate de stabilitatea carosabilului.
    • DN 57 (Berzasca): Construirea unei polate pentru protecția drumului de căderile de pietre de pe versant.
  • Județul Hunedoara:
    • DN 66 (Hațeg): Amenajare de sens giratoriu pentru fluidizarea traficului în zonă.
    • DN 66A (Uricani): Consolidare drum pentru a preveni eventualele alunecări de teren sau alte probleme de stabilitate.

Aceste lucrări sunt esențiale pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic și a siguranței rutiere în regiune. Șoferii sunt rugați să circule cu prudență și să respecte semnalizările în zonele afectate de lucrări.

Citiţi mai departe

Cele mai citite