Administrație
Începe NEBUNIA cumpărăturilor de Paști! Acesta este programul supermarketurilor din Lugoj de sărbători
Lanțurile de supermarketuri din România vor avea profituri uriașe în acest an de sărbătorile pascale, sau cel puțin la asta se așteaptă patronii acestora, deoarece populația va ieși la cumpărături diverse pentru a pune pe masa de Paști tot ceea ce se cuvine cu această ocazie. De pe masa de sărbători nu vor lipsi pasca, cozonacul, carnea de miel, ouăle roșii, dulciurile pentru copii și sucurile sau băuturile alcoolice, alimente ce vor fi permise după încetarea postului, adică după Sfânta Noapte de Înviere. Astfel, pentru a face față cererilor mari, magazinele din Lugoj au făcut stocuri în depozite și sunt gata pentru orice volum de cumpărători.
Patru din cele șase supermarketuri din oraș își vor închide porțile în ziua de Paști. Este vorba despre Lidl, Carrefour și Profi, la ultimul fiind vorba despre ambele unități din Lugoj, supermarketuri ce vor fi închise doar în prima zi de Paști și vor avea program redus în a doua zi. Penny rămâne, conform declarației unui angajat al magazinului, singurul supermarket cu program de Paști. Orarul complet este următorul:
Lidl: Vinerea Mare (3 mai): 8:00-22:00; Sâmbătă (4 mai): 8:00-22:00; Duminica de Paști (5 mai): Închis; Luni, a doua zi de Paști: 9:00-17:00.
Penny Market: Vinerea Mare (3 mai): 8:00-22:00; Sâmbătă (4 mai): 8:00-22:00; Duminica de Paști (5 mai): 8:00-20:00; Luni, a doua zi de Paști (6 mai): 8:00-22:00.
Profi: Vinerea Mare (3 mai): 7:00-22:00; Sâmbătă (4 mai): 7:00-20:00; Duminica de Paști (5 mai): Închis; Luni, a doua zi de Paști (6 mai): 10:00-18:00.
Carrefour: Vinerea Mare (3 mai): 8:00-22:00; Sâmbătă (4 mai): 8:00-18:00; Duminica de Paști (5 mai): Închis; Luni, a doua zi de Paști (6 mai): 9:00-18:00.
Administrație
Cine este consilierul propus de PSD să preia funcția de viceprimar cu atribuții de primar la Lugoj
Marius Baboniu este propunerea PSD pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar, până când noii aleși vor fi investiți în funcție de către prefectul Mihai Ritivoiu. Data estimată pentru ședința de investire este după 18 octombrie.
Consilierii PSD și USR au convocat o ședință de urgență pentru astăzi, 9 octombrie, de la ora 15.00.
” O să-l propunem pe Marius Baboniu, deoarece a apărut această situație legată de plata indemnizațiilor pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap și a salariilor funcționarilor, și nu mi se pare normal, până la urmă, totuși, să blocăm lucrurile pentru că ei (n.r. PNL) fac niște jocuri mișelești, doar ca să scoată în evidență faptul că nu preiau eu funcția. O să preiau cu maximă responsabilitate și-mi asum, din momentul în care depun jurământul, nu din momentul în care vrea unul sau altul”, a declarat Călin Dobra, viitorul primar al Lugojului.
PNL a anunțat că va vota propunerea PSD-USR pentru funcția de viceprimar. „Am propus acest lucru (numirea unui viceprimar PSD) imediat după ce am pierdut alegerile, deoarece voința electoratului trebuie respectată de îndată, nu când au chef câștigătorii. Dobra a refuzat constant pentru că salariul de mii de euro plătit din bani publici era mai bun (în privat nu l-ar angaja nimeni, nici pe gratis) și despărțirea de ‘amorul’ pentru capitală era foarte grea. Astăzi, consilierii PNL vor vota propunerea de viceprimar făcută de PSD (sau de USR), așa cum ar fi făcut-o și imediat după alegerile din iunie”, a scris Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, pe pagina sa de Facebook.
Administrație
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea primi salariile în această lună. Situația este cauzată de lipsa unui primar sau viceprimar care să semneze statele de plată. Secretarul municipiului, Dan Ciucu, cel care a preluat atribuțiile de conducere după demisia viceprimarului Adrian Serendan, cel care, în ultima perioadă, deținea și funcția de primar interimar, nu are drept de semnătură pentru operațiuni financiare.
Ziua pentru plata salariilor era 10 octombrie, însă aceasta va fi amânată până la validarea noului primar și a noului consiliu local.
Prefectul Mihai Ritivoiu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că imediat după ce dosarele noilor aleși vor fi validate de către instanță, Lugojul va fi primul oraș unde va convoca o ședință pentru investirea primarului și a noului consiliu local. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10-15 zile să putem face asta”, a spus el.
O soluție ar fi ca aleșii locali, care se află la final de mandat să numească în ședința de astăzi, 7 octombrie, un viceprimar cu atribuții de primar, însă pe ordinea de zi a întâlnirii de la ora 14.00 se află un singur punct și anume: Aprobarea PUZ locuințe complementare în intravilanul Lugojului.
Administrație
Urmează a patra campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer organizată de RETIM împreună cu ADID Timiș
Deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru mediul înconjurător și sănătății umane! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de acestea în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.
În perioada 07 octombrie – 18 noiembrie 2024 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase din menajer în Zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Localitățile incluse, sunt Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda (și în Buzad), Boldur (Ohaba – Forgaci și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (și în Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (și în Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc (și în Berini), Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra) și Victor Vlad Delamarina.
CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer
Cetățenii din localitățile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.
CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:
- ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase;
- ambalaje metalice care conţin o matriță poroasă solidă formată din materiale periculoase, inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune;
- absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate în altă parte);
- materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase;
- baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline;
- baterii şi acumulatori nesortate, altele decât cele menționate mai sus;
- solvenţi, acizi, alcali;
- uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile;
- detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase;
- spray-uri de vopsea, spumă;
- deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase, pesticide;
- deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.
CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
- NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, voluminoase;
- NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radiouri, echipamente de iluminat, computere, etc.)
UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer
Amintim populației că deșeurile periculoase din menajer fac parte din categoria deșeurilor cu regim special de colectare, iar gestionarea incorectă a acestora (abandonarea și/sau depozitarea amestecată cu alte categorii de deșeuri) pot cauza daune semnificative mediului și sănătății umane.
Obligație legală pentru colectarea separată a deșeurilor periculoase din menajer
Conform Art. 28, alin. 1 – OUG 92/2021 actualizată „Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, […], au obligația să nu amestece diferitele categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe ori materiale.”
Conform Art. 30, alin. 4 – OUG 92/2021 actualizată „Persoanele fizice au obligaţia să depună deşeurile periculoase provenite din gospodărie, pe tipuri, în sistemul de colectare separată a deşeurilor municipale gestionate de operatorii economici prevăzuţi în Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la Art. 60 pct. A lit. h) şi i).”
Detalii despre efectuarea acestor campanii găsiți pe www.retim.ro și www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.
Administrație
Prefectul Ritivoiu, apel la liderii politici lugojeni: „Nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit”
Prefectul județului Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat pentru Lugojeanul.ro, că situația de la Lugoj este delicată, funcționarea primăriei fiind afectată de lipsa unui viceprimar și de dificultățile în constituirea unui nou Consiliu Local. „În acest moment nu avem primar, nu există nici măcar un viceprimar, iar Consiliul Local nu a găsit o soluție pentru investirea temporară și pe un termen scurt a unui nou viceprimar”, a declarat Ritivoiu.
În acest context, secretarul general al primăriei are „niște atribuții și puteri limitate”, ceea ce înseamnă că, deși poate gestiona „dispoziții interne și funcționarea de zi cu zi a primăriei”, acesta nu poate „angaja financiar primăria”. Această situație poate vulnerabiliza activitatea instituției pe termen scurt, a explicat prefectul.
Ritivoiu a criticat actualul Consiliu Local pentru „lipsa de maturitate”, având în vedere că nu a reușit să găsească o soluție de compromis pentru binele cetățenilor. „Este o lipsă de maturitate faptul că nu poate să-și asume o situație de urgență și o soluție de compromis pentru binele cetățenilor. Când candidezi și ești ales, ai o responsabilitate, depui jurământ și ar trebui să ții cont, în primul rând, de interesul cetățenilor, înainte de orice alte meschine jocuri politice”, a adăugat Mihai Ritivoiu.
Prefectul județului Timiș a subliniat că o soluție ar fi investirea rapidă a noului primar și a noilor consilieri locali. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10 – 15 zile să putem face asta”, a spus el.
Mihai Ritivoiu și-a exprimat speranța că până la validarea noilor aleși, va exista o ședință de Consiliu Local și „se va găsi suficientă înțelepciune” pentru a numi un viceprimar interimar, chiar și pentru câteva zile, pentru a evita blocarea activității primăriei. „Speranța mea este ca în următoarele zile să mai am o discuție cu liderii politici pentru a încerca să îi determin ca unul dintre ei să își asume un termen scurt, cu responsabilități limitate”, a mai menționat prefectul.
- Actualitateo săptămână în urmă
VIDEO Cine este youtuberul care și-a construit un buncăr subteran, lângă Lugoj: „Suntem mai protejați decât oriunde”
- Actualitate7 zile în urmă
Lugojean, angajat al Primăriei Bara, prins în flagrant când lua mită. A solicitat mii de euro pentru a elibera mai multe documente
- Lugojo săptămână în urmă
Deschiderea anului universitar cu rector nou, la Universitatea Europeană „Drăgan” din Lugoj
- Divertisment5 zile în urmă
La Lugoj a ajuns Uraganu! Noile panouri digitale din centrul orașului difuzează gratuit manele VIDEO