Fidelity by Iulius Mall

Începe construcția tunelurilor pe autostrada Lugoj-Deva. Vor fi săpate după o metodă inovativă austriacă

PORR și UMB, cele două companii de construcții responsabile de lucrările de pe Autostrăzile Sibiu-Pitești (Lotul 4) și A1 Lugoj-Deva, au decis să utilizeze metoda NATM (New Austrian Tunneling Method) în construirea tunelurilor, în locul forajului cu utilaje(cârtițe) TBM (Tunnel Boring Machine) utilizat în mod obișnuit pentru tunelurile feroviare.

Tunelul de pe Lotul 4, situat în zona Dealului Momaia între Curtea de Argeș și Tigveni, va avea o lungime de 1,35 km, în timp ce tunelul de pe lotul Holdea din zona Hunedoara – Coșevița – Margina, pe A1 Lugoj-Deva, va avea o lungime de 2,1 kilometri.

Publicitate

Lucrările cu metoda NATM încep cu execuția portalului, injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare și apoi excavare prin detonări. Apoi, se montează armătura și se căptușește tunelul.

Mai multe pe Economica.ro

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate