Cele mai pozitive estimări arată că mai avem de așteptat cel puțin încă patru ani pentru bucata de autostradă lipsă dintre Lugoj și Sibiu. Din fericire, proiectarea și construirea sectorului lipsă din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva poate să înceapă, asta pentru că proiectul are asigurată finanțarea din PNRR.
Contractul de finanțare pentru lotul II din Lugoj – Deva, secțiunea cu tuneluri pentru urși, a fost semnat de curând. Valoarea investiției este de 2,2 miliarde de lei, din care PNRR asigură 910 milioane de lei. Contribuția publică națională este de 943 de milioane de lei, iar TVA-ul aferent reprezintă 352 de milioane de lei.
„În vederea atingerii jaloanelor și țintelor cu privire la reformele și investițiile aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de coordonator de reforme și investiții, și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA, în calitate beneficiar, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul <<Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, secțiunea Margina – Holdea>>. Obiectivul de investiție face parte din rețeaua rutieră TEN-T Core, Coridorul de conectivitate 1 (Transcarpați), care, potrivit Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, aprobat prin HG nr. 1312/30.12.2021, asigură legătura între Marea Neagră și granița de vest a țării”, spun cei de la Ministerul Transporturilor.
UMB Spedition, constructorul tronsonului, are de realizat 9,13 kilometri de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare.
„Proiectul va contribui la creșterea mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T Core, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului, la dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va deservi, precum și la economia de combustibil”, mai explică cei de la Transporturi.
Contractul de lucrări a fost semnat la Timișoara, la mijlocul lui octombrie. Constructorul are la dispoziție 11 luni pentru a proiecta tunelurile și șoseaua rapidă și 34 de luni pentru a le realiza.