Connect with us

Actualitate

În câți ani vom putea merge de la Lugoj la Sibiu fără ocolișuri, pe autostrada A1

Publicat

în

Cele mai pozitive estimări arată că mai avem de așteptat cel puțin încă patru ani pentru bucata de autostradă lipsă dintre Lugoj și Sibiu. Din fericire, proiectarea și construirea sectorului lipsă din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva poate să înceapă, asta pentru că proiectul are asigurată finanțarea din PNRR.

RETIM

Contractul de finanțare pentru lotul II din Lugoj – Deva, secțiunea cu tuneluri pentru urși, a fost semnat de curând. Valoarea investiției este de 2,2 miliarde de lei, din care PNRR asigură 910 milioane de lei. Contribuția publică națională este de 943 de milioane de lei, iar TVA-ul aferent reprezintă 352 de milioane de lei.

„În vederea atingerii jaloanelor și țintelor cu privire la reformele și investițiile aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,  în calitate de coordonator de reforme și investiții, și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA, în calitate beneficiar, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul <<Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, secțiunea Margina – Holdea>>. Obiectivul de investiție face parte din rețeaua rutieră TEN-T Core, Coridorul de conectivitate 1 (Transcarpați), care, potrivit Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, aprobat prin HG nr. 1312/30.12.2021, asigură legătura între Marea Neagră și granița de vest a țării”, spun cei de la Ministerul Transporturilor.

UMB Spedition, constructorul tronsonului, are de realizat 9,13 kilometri de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare.

„Proiectul va contribui la creșterea mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T Core, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului, la dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va deservi, precum și la economia de combustibil”, mai explică cei  de la Transporturi.

Contractul de lucrări a fost semnat la Timișoara, la mijlocul lui octombrie. Constructorul are la dispoziție 11 luni pentru a proiecta tunelurile și șoseaua rapidă și 34 de luni pentru a le realiza.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Încă trei descărcări de pe autostradă. La Recaș, Bethausen și una în județul Hunedoara

Publicat

în

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a făcut un anunț așteptat în rândul conducătorilor auto și al comunităților din județele Timiș și Hunedoara. Astăzi, în cadrul Comitetului Tehnic de Evaluare (CTE), au fost avizate studiile de fezabilitate necesare construcției a trei noi noduri rutiere vitale pe Autostrada A1.

Primul dintre aceste noduri este Nodul Bethausen, situat la intersecția autostrăzii A1 (km 450+210) cu drumul județean DJ609, în județul Timiș. Urmează Nodul Recaș, poziționat la intersecția autostrăzii A1 (km 485+030) cu drumul județean DJ609E, tot în Timiș. Ultimul, dar nu cel din urmă, este Nodul Sântuhalm, plasat la intersecția autostrăzii A1 (km 362+813) cu drumul comunal DC129, în județul Hunedoara.

RETIM

După finalizarea și avizarea Proiectului Tehnic și a Proiectului Tehnic de Execuție, autoritățile se vor îndrepta către elaborarea documentațiilor tehnice necesare pentru lansarea licitațiilor. Aceasta reprezintă un pas crucial în drumul către construcția efectivă a celor trei noduri rutiere, icare vor îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și accesibilitatea în regiune.

Valoarea totală estimată a acestor trei contracte este de 290,7 milioane lei (fără TVA), fonduri ce provin din surse europene nerambursabile.

Citiţi mai departe

Actualitate

Caz amuzant la Judecătoria Lugoj! Turiști francezi pârâți la 112

Publicat

în

Într-un proces deschis la Judecătoria Lugoj, o femeie din satul Ictar Budinț, județul Timiș, a cerut anularea unei amenzi de 2.000 de lei aplicate de către IPJ Timiș pentru apelarea nejustificată a numărului de urgență 112.

Femeia a argumentat că în data de 10 aprilie 2023, în timp ce participa la activități de curățenie în biserica satului, a observat o autorulotă cu numere străine parcată în apropiere. Având în vedere ora târzie și neobișnuitul prezenței unei astfel de mașini în zonă, ea și ceilalți enoriași au decis să anunțe autoritățile.

RETIM

Cu toate acestea, când echipajul de poliție s-a prezentat la fața locului, au constatat că autorulota aparținea unei familii de turiști francezi care doar se odihneau, considerând locul unul sigur și luminat.

Pedeapsă disproporționată

În urma acestui incident, femeia a fost amendată cu suma de 2.000 de lei pentru apelarea nejustificată a numărului de urgență 112. Avocatul ei a argumentat că apelul la 112 a fost făcut din teamă și nu pentru a falsifica informații, iar sancțiunea aplicată de poliție a fost disproporționată.

Judecătoria Lugoj a decis să transforme amenda într-un avertisment, considerând că sancțiunea aplicată inițial era excesivă. Instanța a luat în considerare circumstanțele spontane ale faptei, precum și faptul că decizia de a suna la poliție a fost luată în urma consultării cu alte persoane prezente în acel moment.

Sentința Judecătoriei Lugoj nu este definitivă, ea poate fi contestată cu apel de ambele părți.

Citiţi mai departe

Actualitate

România plătește despăgubiri de sute de milioane de euro constructorilor de autostrăzi. Lugoj-Deva, în topul pierderilor

Publicat

în

În ultimii ani, România s-a confruntat cu un fenomen alarmant: pierderi financiare semnificative din cauza proceselor de arbitraj deschise de constructorii de autostrăzi și drumuri naționale. Aceste despăgubiri, însumând sute de milioane de euro, au avut un impact major asupra bugetului statului, arată Europa Liberă, într-o analiză publicată astăzi. 

Ministerul Transporturilor și CNAIR au reziliat, în 2017 și 2019, contractele pentru loturile 2 și 3 din autostrada Lugoj-Deva (A1), încheiate cu un singur constructor. Acesta a obținut în procesele deschise la Curtea de Arbitraj de la Paris daune de zeci de milioane de euro.

RETIM

Ezitările și deciziile întârziate ale autorităților, exproprierile întârziate și rezilierile abuzive au fost identificate ca fiind printre principalele cauze ale acestor pierderi financiare. În plus, limitările legislative și problemele legate de supervizarea lucrărilor au contribuit la creșterea numărului de procese de arbitraj și la creșterea sumelor obținute de constructori în instanțe.

Unul dintre cele mai notorii cazuri este cel al constructorului italian Salini, care a obținut despăgubiri de peste 48 de milioane de euro după rezilierea contractului pentru construcția unui tronson al autostrăzii Lugoj – Deva. Problemele legate de proiect, inclusiv necesitatea construirii de tuneluri pentru protejarea faunei, au generat întârzieri și dispute, culminând cu rezilierea contractului și acordarea unor despăgubiri substanțiale constructorului.

Alte companii, precum Astaldi și Tirenna Scavi, au câștigat și ele sume semnificative în urma proceselor de arbitraj, subliniind astfel amploarea fenomenului și impactul acestuia asupra finanțelor publice.

Articolul integrale pe europaliberă.org

 

Citiţi mai departe

Actualitate

O fetiță de doi ani și jumătate ar fi fost bătută cu o „jordiță, peste mânuțe și față”, de către educatoare

Publicat

în

FOTO Arhiva

Inspectoratul de Poliție al Județului Timiș a confirmat că polițiștii din Lugoj au început investigațiile într-un caz de purtare abuzivă, în legătură cu un incident în care un cadru didactic este acuzat că ar fi lovit o fetiță de doi ani și jumătate. Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții IPJ, ancheta a fost demarată ca urmare a unor informații apărute în spațiul public referitoare la presupusa agresiune fizică asupra fetiței, la o unitate de învățământ preșcolară din localitatea Racovița, județul Timiș.

Conform declarațiilor conducerii Inspectoratului Școlar Timiș, situația a fost adusă la cunoștința autorităților de către mama fetiței, care a făcut o postare pe o rețea de socializare. Acesta a relatat că fetița ar fi fost supusă la violență fizică de către educatoare.

RETIM

„Informația privind abuzul fizic asupra minorei, de la Racovița, a fost preluată de către reprezentanții ISJ Timiș în cursul acestei dimineți. Nu s-a înregistrat nicio sesizare scrisă la ISJ și nici la unitatea de învățământ. Conducerea Școlii Gimnaziale Racovița a aflat despre presupusul abuz, în cursul serii trecute, dintr-o postare pe o rețea de socializare, postare realizată de mama minorei de 2,5 ani. Se presupune că minora a fost agresată fizic de către doamna educatoare, în cursul săptămânii trecute, prin aplicarea unei măsuri de corecție cu o jordiță, peste mânuțe și față. Copilul de vârstă antepreșcolară a fost primit în grădiniță, în urma înțelegerii verbale dintre doamna educatoare și părinte, fără ca acesta să fie înscris corect în învățământul preșcolar, fapt ce atrage, după sine, o cercetare disciplinară a cadrului didactic, care a facilitat frecventarea grădiniței, fără forme legal constituite. Pentru a se verifica acuzațiile aduse de părinții minorei, unitatea de învățământ va pune în aplicare prevederile legii învățământului și va demara o cercetare disciplinară”, arată Aura Danielescu, șefa Inspectoratului Școlar Județean Timiș.

Cercetarea faptei şi comunicarea deciziei se fac în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării raportului de cercetare disciplinară, la registratura generală a unităţii de învăţământ preuniversitar, fiindu-i adusă la cunoştinţă persoanei de către conducătorul instituţiei după aprobarea în consiliul de administraţie al acesteia, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei.

Potrivit legislației învățământului, abaterile disciplinare, inclusiv violența fizică îndreptată împotriva elevilor, pot fi sancționate cu măsuri precum avertismente scrise, reducerea salariului, suspendarea drepturilor la concursuri sau examene, sau chiar desfacerea contractului individual de muncă. În acest caz, unitatea de învățământ urmează să desfășoare o anchetă disciplinară, iar acuzațiile vor fi investigate în conformitate cu procedurile legale.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite