Connect with us

Administrație

Hidrobicicletele plutesc spre Surduc în acest weekend, datorită numărului mic de cereri de la Lugoj din acest an

Publicat

în

Și-au pierdut farmecul sau nu mai au lugojenii timp și bani? Hidrobicicletele de pe Timiș, care au făcut senzație anul trecut, sunt acum o afacere mai puțin profitabilă spre deloc, pentru că oamenii nu se mai înghesuie să le închirieze, cum o făceau în 2012. Deși primarul a înfrumusețat râul ce traversează orașul Lugoj cu o fântână splendidă, acest lucru nu îi determină pe lugojeni să pedaleze pe apă, iar acest fapt este dovedit de numere: pe săptămână, doar câteva zeci de persoane închiriază hidrobicicletele sau caiacele puse la dispoziție pentru doritori.hidrobiciclete lugoj 27 aprilie 2013 pe apa foto lugojeanul (4)

RETIM

”Inițial am vrut să nu le punem la Lugoj, dar am zis să încercăm că poate o să vină lugojenii, plus că ne gândeam că fiind și fântâna, o să fie ceva mai spectaculos. Ținând cont că a fost 1 mai și Paștele, ne așteptam să fie bine, dar nu a venit aproape nimeni. Anul trecut a fost bine în primele zile, după care a fost tot așa. La lugojeni nu prea prinde chestia, probabil că de-aia, mai ales la tineri, care nu se arată deloc interesați și care erau publicul țintă. O să le lăsăm câteva zile și o să le ducem la Surduc. Maxim până la sfârșitul lunii, însă plănuim să le mutăm în acest weekend, dacă ne ajută vremea”, ne-a declarat un reprezentant al firmei Delfinos, contactat prin telefon.

La 20 de lei pentru o oră și cu o capacitate de 4 locuri, o hidrobicicletă este relativ ieftină, însă și așa lumea nu mai stă la cozi ca să le închirieze. Firma care administrează vehiculele plutitoare, Delfinos, nu și-a mai permis să monteze și o cabană din lemn pentru personal, iar acum cei care închiriază stau direct în bătaia soarelui, pe băncile de pe malul Timișului, protejându-se cum pot de arșiță, de obicei cu o umbrelă.

În plus, cei care se plimbă pe malurile Timișului au constatat și câteva nereguli în legătură cu modul în care sunt închiriate aceste biciclete acvatice. Oamenii ne-au declarat că, de mai multe ori, un grup de 7 sau 8 persoane au „încălecat” o hidrobicicletă de patru locuri, ceea ce contravine cu legile în vigoare privind siguranța pentru aceste vehicule, lege pe care primăria și firma care se ocupă de ponton ar trebui să o cunoască și să o respecte, pentru că un incident ar putea pune în pericol viața pasagerilor.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica vom cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Șef Serviciu Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Au explodat amenzile pentru lugojenii prinși că aruncă gunoaie în loc nepermis sau parchează neregulamentar

Publicat

în

RETIM

Amenzi de până la 40.000 de lei la Lugoj, pentru cei care aruncă gunoaiele în locuri nepermise, dar și pentru cei care parchează mașini ilegal. Consilierii locali au votat mărirea amenzilor pe care le pot aplica polițiștii locali pe raza orașului, atât în domeniul depozitării de gunoaie în locuri nepermise, cât și pentru cei care își lasă mașinile pe unde îi taie capul.

Potrivit noilor reglementări locale, agenții de la serviciul de poliție aflat în subordinea primăriei poate să aplice următoarele amenzi:

-abandonarea de deșeuri – Legea 211: între 3.000 – 6.000 de lei pentru persoane fizice; între 20.000 – 40.000 de lei pentru persoane juridice;

-parcarea pe loc nepermis (handicap): între 2.000 – 10.000 de lei.

Chiar dacă efectivele Poliției Locale sunt parțial direcționate spre gestionarea pandemiei în starea de alertă, zeci de amenzi mărite au fost deja aplicate pentru lugojenii prinși că nu respectă normele în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite