Și-au pierdut farmecul sau nu mai au lugojenii timp și bani? Hidrobicicletele de pe Timiș, care au făcut senzație anul trecut, sunt acum o afacere mai puțin profitabilă spre deloc, pentru că oamenii nu se mai înghesuie să le închirieze, cum o făceau în 2012. Deși primarul a înfrumusețat râul ce traversează orașul Lugoj cu o fântână splendidă, acest lucru nu îi determină pe lugojeni să pedaleze pe apă, iar acest fapt este dovedit de numere: pe săptămână, doar câteva zeci de persoane închiriază hidrobicicletele sau caiacele puse la dispoziție pentru doritori.
”Inițial am vrut să nu le punem la Lugoj, dar am zis să încercăm că poate o să vină lugojenii, plus că ne gândeam că fiind și fântâna, o să fie ceva mai spectaculos. Ținând cont că a fost 1 mai și Paștele, ne așteptam să fie bine, dar nu a venit aproape nimeni. Anul trecut a fost bine în primele zile, după care a fost tot așa. La lugojeni nu prea prinde chestia, probabil că de-aia, mai ales la tineri, care nu se arată deloc interesați și care erau publicul țintă. O să le lăsăm câteva zile și o să le ducem la Surduc. Maxim până la sfârșitul lunii, însă plănuim să le mutăm în acest weekend, dacă ne ajută vremea”, ne-a declarat un reprezentant al firmei Delfinos, contactat prin telefon.
La 20 de lei pentru o oră și cu o capacitate de 4 locuri, o hidrobicicletă este relativ ieftină, însă și așa lumea nu mai stă la cozi ca să le închirieze. Firma care administrează vehiculele plutitoare, Delfinos, nu și-a mai permis să monteze și o cabană din lemn pentru personal, iar acum cei care închiriază stau direct în bătaia soarelui, pe băncile de pe malul Timișului, protejându-se cum pot de arșiță, de obicei cu o umbrelă.
În plus, cei care se plimbă pe malurile Timișului au constatat și câteva nereguli în legătură cu modul în care sunt închiriate aceste biciclete acvatice. Oamenii ne-au declarat că, de mai multe ori, un grup de 7 sau 8 persoane au „încălecat” o hidrobicicletă de patru locuri, ceea ce contravine cu legile în vigoare privind siguranța pentru aceste vehicule, lege pe care primăria și firma care se ocupă de ponton ar trebui să o cunoască și să o respecte, pentru că un incident ar putea pune în pericol viața pasagerilor.