Connect with us

Administrație

GENIAL: Vezi aici cum a reușit „șmecherul” de lângă piață să scape de nebunia care îl priva de liniște zilnic [FOTO]

Publicat

în

IMG_4749Conform DEX, ”ȘMÉCHER, -Ă, șmecheri, -e, adj. (Adesea substantivat) Care știe să iasă din încurcături, pe care nu-l poți păcăli; abil; isteț, dezghețat; șiret”. Ca urmare a articolului despre „șmecherul” de lângă piață, care a ridicat un „Zid Chinezesc” pe trotuarul din jurul casei sale, despre care primăria nu știa nimic, astăzi am reușit să stăm de vorbă cu persoana „responsabilă” de acesta. Nu numai că totul este legal, însă modul în care George a reușit să pună la punct atât șoferii care îl blocau în casă, cât și birocrația din România, este demn de lăudat.IMG_4748

RETIM

Totul a început de la aglomerația de mașini care se producea zilnic în jurul casei lugojeanului, aflată pe strada Ștefan cel Mare. Șoferii l-au blocat de nenumărate ori în casă, ca să nu mai amintim de praful și de gălăgia pe care aceștia o produceau în fiecare dimineață, începând cu ore extrem de matinale. „Am o soție gravidă, cu sarcină grea, iar acești șoferi care îmi înconjurau practic casa și mă blocau în ea, mă deranjau atât pe mine, dar mai ales pe soție, care are nevoie, mai ales acum, de liniște multă și de odihnă, deoarece se apropie ziua nașterii”, ne-a povestit George.IMG_4751

„Așa că într-o zi am zis că până aici le-a fost, nu mai suport și trebuie să fac ceva. Am aflat de o lege, care îți permite să ceri la primărie o autorizație prin care să poți planta ghivece de flori pe trotuar, dacă și pui flori în ele, pentru un aspect mai plăcut al orașului. În fine, am mers la primărie și mi s-a rezolvat imediat, iar ieri m-am trezit că am apărut pe internet și că nu aș avea autorizație”, ni s-a plâns „șmecherul” astăzi. „M-am pus azi, după cum puteți vedea, și am planat și niște flori, ca să fie totul legal, ca la carte, dar un șmecher, mai mare ca mine (râde) a reușit să îmi zdrobească deja unul dintre ghivece(foto jos). Ce să-i faci, suntem în România și asta este, dar măcar, pentru moment, am rezolvat și sunt mulțumit”, a încheiat George.IMG_4753

Confuzia a plecat de la faptul că, contactată de către reporterul nostru, sursa din primăria Lugoj, care evident că nu mai este folosită de către LUGOJEANUL.ro drept sursă, ne-a informat cum că nu există o astfel de autorizație în Lugoj, că nu se poate face așa ceva și că mai mult ca sigur nu e legal. Însă, după cum ne-a dovedit George, nu numai că totul este legal, dar acțiunea lui este de-a dreptul una genială, inovatoare și, cu siguranță, a rezolvat problema nebuniei din jurul locuinței acestuia.IMG_4752

Din partea noastră, cu scuzele de rigoare pentru modul inițial de abordare a problemei, vrem să precizăm că avem toată stima pentru ideea, modul de punere în aplicare și inteligența lui George, care a dat dovadă, pe lângă șmecherie, care nu e neapărat un lucru rău, de un intelect ieșit din comun, îmbinând aspectul plăcut al unor ghivece de flori, cu utilitatea lor de a bloca șoferii care îi făceau, până ieri, viața un calvar. BRAVO și tot respectul pentru el și pentru ideea lui, care probabil că va inspira mulți lugojeni să acționeze la fel!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj trebuie să acopere un deficit de peste 15 milioane de lei

Publicat

în

Primăria Lugoj trebuie să acopere deficitul secțiunii de dezvoltare pentru anul 2020, din excedentul bugetar al anului 2019, în valoare de peste 15,4 milioane de lei.

RETIM

„Deficitul vine din faptul că s-au cheltuit sume din fondul de rulment, care este un fel de credit propriu, de pe un an pe altul, cauzat de faptul că instituția nu a cheltuit banii alocați în anul curent. Orice cheltuială făcută din fondul de rulment este considerată deficit”, ne-a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Din cauză că administrația Boldea nu a cheltuit toți banii de la bugetul local, în ultimii ani, fondul de rulment a ajuns la aproximativ 80 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Transfer de urgență. Cele 274 de locuințe aflate în administrarea Meridian 22 vor trece la Primărie

Publicat

în

Întregul fond locativ, aflat acum în administrarea SC Meridian 22 SA, va fi preluat de către Primăria Lugoj. Consilierii locali au fost convocați în ședință extraordinară, pentru data de 21 ianuarie, când vor decide transferul fondului locativ. Demersul vine după ce Meridian a cerut schimbarea organigramei și diminuarea posturilor, pentru reducerea cheltuielilor. Din organigrama societății dispare structura care răspundea de gestionarea fondului locativ.

RETIM

„Societatea comercială Meridian 22 SA, prin adresa numărul 57, propune spre analiză și aprobare Consiliului Local al Municipiului Lugoj o nouă organigramă și un nou statut de funcții, urmare a situației dificile pe care o traversează, prin intermediul noi structuri urmărindu-se realizarea unor economii importante fără a fi afectate activitățile de livrare apei potabile și a serviciilor de canalizare. Se remarcă, în noua organigramă, că nu se mai regăsește personalul care să deservească activitatea de administrare a fondului locativ, care cuprinde un număr de 274 de imobile cu destinație de locuit și 13 spații cu altă destinație”, arată arhitectul-șef, Dinel Maziliu, în referatul transmis Consiliului Local al Municipiului Lugoj.

Maziliu recomandă ca Direcția de Urbanism a Primăriei Lugoj să preia până la 1 aprilie fondul locativ al municipiului.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul începe cu stângul etapa a doua de vaccinare. Centrul e gata, echipamentele sanitare și vaccinul lipsesc

Publicat

în

RETIM

Anunțată cu surle și trâmbințe, etapa a doua de vaccinare începe cu stângul la Lugoj, la fel cum se întâmplă și în restul județului Timiș. La Timișoara, din 17 centre de vaccinare anunțate inițial, vor funcționa într-o primă fază doar două. La Lugoj, centrul de vaccinare de la Sala Sporturilor “Lavinia Miloșovici” de pe strada Caransebeșului este aproape gata.

“Ca și amenajare, centrul va fi gata până miercuri. Referitor la dotări, am cumpărat tot, pereți despărțitori pentru fluxurile de imunizare, frigidere, scaunele acelea speciale, canapele pentru zona post-vaccinare. Acum urmează să primim materiale sanitare și echipamente de protecție, care vin de la minister, sau le cumpărăm noi dacă ni se spune. Avem patru puncte de vaccinare, am gândit în aceeași locație două centre, dar s-ar putea să fie un centru cu patru puncte. Important este că pot fi vaccinați mai mulți oameni deodată. De miercuri încolo poate fi folosit”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Bogdan Blidariu, viceprimarul Lugojului.

Blocajul apare la Ministerul Sănătății, care deși vineri, 15 ianuarie, dă startul etapei a doua de vaccinare, nu a trimis spre Lugoj seringi, echipamente sanitare și de protecție pentru cei care vor vaccina populația, precum nici doze de vaccin. Până la rezolvarea impasului, în etapa a doua de vaccinare lugojenii se pot imuniza la centrul funcțional de la Spitalul Municipal “Dr. Teodor Andrei” din oraș.

Cei care fac parte din grupele care se pot vaccina în a doua etapă, se pot programa pentru vaccinare începând de vineri, 15 ianuarie, orele 15, la această adresă. În etapa a doua de vaccinare se pot imuniza următoarele persoane:

Populația cu grad ridicat de risc:

  • Adulți cu vârsta peste 65 de ani;
  • Persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate.

Lucrători care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale:

  • Personal cheie pentru funcționarea instituțiilor statului (parlament, președinție, guvern, ministere și instituții subordonate acestora);
  • Personalul din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și a autorității judecătorești;
  • Personalul din sectorul economic vital:
    • Procesare, distribuție și comercializare a alimentelor de bază (panificație, lactate, carne, fructe și legume);
    • Uzine de apă, epurare, transport și distribuție apă;
    • Centrale electrice, producție, transport și distribuție curent electric;
    • Unități de producție, transport și distribuție gaze;
    • Unități de producție, transport și distribuție combustibili lichizi și solizi;
    • Unități de producție, transport și distribuție medicamente și materiale sanitare;
    • Transport de persoane și mărfuri;
    • Noduri feroviare, aeroporturi civile și militare, porturi esențiale;
    • Comunicații (serviciul de telecomunicații speciale, radio și televiziune naționale);
  • Personalul din unitățile de învățământ și creșe;
  • Personalul poștal și din servicii de curierat;
  • Personalul cultelor religioase;
  • Personalul din mass media care desfășoară activități cu risc crescut de expunere la infecția cu SARS-CoV-2 (ex: reportaje în unități medicale);
  • Personalul din domeniul salubrității și deșeurilor.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite