Connect with us


Administrație

Furturi de porumb si alte bunuri agricole in lanurile de langa Lugoj! Agricultorii stau la panda in rulote

Publicat

în

porumb furt sate zona lugoj agricultori politia recolta 2014Cu mult înainte de sezonul recoltei, hoții au dat deja primele atacuri, susțin agricultorii din satele de lângă Lugoj, în lanurile de porumb, de unde au sustras deja cantități mai mici sau mai mari de produse agricole. Din cauză că nu știu ce să se mai facă, aceștia și-au cumpărat rulote, pe care și le-au instalat în fața lanurilor proprii, devenind din agricultori și paznici ai culturilor. Oamenii spun că sunt pregătiți pentru orice fel de atac, dar că nu își vor risca viețile și vor chema poliția în caz că văd, în miez de noapte, că cineva încearcă să le fure munca de peste an.

RETIM

„Vin cu mașinile, se fac că se uită la porumb de parcă ar fi al lor și, în câteva minute, își umplu plasele cu stiuleți. Am văzut câțiva doar eu, dar eu eram singur și ei erau 3 și îmi era frică să nu rămân și cu porumbul luat, care de-abia acum e bun de fiert, și bătut sau nenorocit pe viață. Vecinul meu stă deja în rulotă noaptea la pândă, dar și lui îi este frică să nu fie atacat pentru o mână de cucuruz sau chiar ucis”, ne-a declarat un agricultor din Balinț.

Datorită vremii prielnice din sezonul agricol 2012 – 2013, România se poate lăuda că a redevenit, cel puţin pentru anul trecut, unul dintre marii producători de cereale ai Europei, potrivit recolta.eu. Cu o recoltă totală de floarea-soarelui estimată la aproape 2 milioane de tone, în creştere cu 50% faţă de 2012, ţara noastră devine cel mai mare producător din UE, fiind secondată de Bulgaria, care a avut, în 2013, o producţie cu 11% mai puţin, de aproape 1,8 milioane de tone.

Nici la producţia de porumb nu stăm rău. În 2013, agricultorii români au recoltat 10,7 milioane de tone de porumb, în creştere cu aproape 70% faţă de 2012. România a avut, aşadar, a doua cea mai mare producţie de porumb din UE, după Franţa, care a recoltat 15 milioane de tone.lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

RETIM

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

RETIM

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite