Administrație
FOTOGALERIE: A început PETRECEREA! Elevii și profesorii de la Colegiul „Brediceanu” chefuiesc la Banchetul Mare
După ce au depănat amintiri și au lăsat lacrimile să curgă în șiroaie, astăzi a venit vremea să danseze și să se simtă bine, măcar pentru o noapte, înaintea examenului de Bacalaureat. Elevii claselor a XII-a de la Colegiul Național „Coriolan Brediceanu” din Lugoj au ajuns la restaurantul Royal, acolo unde, până dimineața, se vor distra alături de profesorii lor, într-o festivitate prin care au trecut și părinții lor: Banchetul Mare.
Petrecerea propriu-zisă a început la ora 19:00, însă înainte de aceasta, viitorii studenți au dat o „tură prin oraș”, mergând până la casele diriginților, după care, unul după altul, ca într-o mare coloană oficială, au luat drumul restaurantului. Aici, au fost primiți regește, cu muzică și șampanie, după care au pozat ca în revistele de la Hollywood, într-o ținută impecabilă și cu zeci de fotografi în jurul lor.
În interior, pe invitați îi așteaptă un meniu bogat, care a costat 120 de lei și care va cuprinde bucate alese, aperitiv, friptură de cotlet de porc, salată de fructe la desert, dar și băuturi fine. Banchetul durează până când ultimul invitat pleacă acasă, iar distracția este asigurată de elevii dornici de o astfel de noapte, după atâtea zile grele în clase, dar și de profesorii care vor uita pentru câteva ore de statutul pe care îl au și se vor chefui în același ritm cu tinerii absolvenți.
[GALERIE FOTO] Absolvenţii de la Colegiul Brediceanu au spus „adio, noi plecăm” la festivitatea de premiere
Administrație
Primǎria Lugoj se pregătește de mutare. „Ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor”
Primăria Municipiului Lugoj a anunțat relocarea temporară a activităților administrative, pe durata lucrărilor de renovare și modernizare a palatului administrativ. Decizia vine după ce autoritățile locale au demarat un proiect amplu de reabilitare și eficientizare energetică a clădirii istorice, care datează din secolul al XIX-lea și servește drept sediu principal al administrației lugojene.
Lucrările sunt estimate să dureze 18 luni și includ modernizarea sistemelor electrice și sanitare, dar și implementarea unor soluții de eficiență energetică pentru a reduce costurile operaționale ale clădirii. Noua administrație urmează să decidă unde se va muta activitatea pe durata lucrărilor.
„În acest moment ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor, astfel că, momentan, nu putem oferi declarații suplimentare. Imediat ce toate detaliile vor fi finalizate și vom dispune de informații complete și actualizate, vom reveni cu clarificări suplimentare. De asemenea, vom organiza marți, 12 noiembrie, la ora 13:00, o conferință de presă în cadrul căreia vom furniza detalii complete, inclusiv referitoare la această situație”, a declarat Laura Vieru, consilier personal al primarului.
Conform surselor Lugojeanul, varianta cea mai probabilă este clădirea fostei prefecturi. Renovată recent, clădirea este în mare parte goală, fiind gata să găzduiască birourile primăriei. Și alte instituții locale, cum ar fi cele situate la fosta Bancă Agricolă, s-au arătat interesate să se mute în palatul fostei prefecturi în anii ce urmează.
Administrație
Primarul Lugojului are consilier pe probleme de comunicare, pentru prima dată în istoria modernă a orașului
Călin Dobra, proaspăt investit în funcția de primar al Lugojului, aduce o premieră pentru orașul de pe Timiș: și-a angajat o consilieră pe probleme de comunicare și presă. Laura Vieru a fost consilier personal al lui Dobra și în perioada în care acesta ocupa funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș.
Originară din Republica Moldova, Vieru se va ocupa de relația cu presa pe durata angajamentelor administrative ale primarului lugojean. Vieru are un palmares impresionant în presa locală și națională.
„Am lucrat încă din facultate la un ziar, *Timpul* se numea, apoi am trecut la ProTV Chișinău. Mai târziu am ajuns la Timișoara, tot la ProTV, ca reporter de eveniment, iar apoi la Digi24, unde am lucrat câțiva ani. La un moment dat, am plecat la TVT89, unde am învățat să editez știrile pe care le realizam pentru jurnal. Am lucrat apoi ca și consilier la Consiliul Județean și, respectiv, la Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș.
Am fost și producător de televiziune la Televiziunea Medicală, la emisiuneaAlo 112, unde mergeam cu ambulanța pe teren, la cazuri. Ulterior, am plecat la Universitatea Politehnica din Timișoara, unde sunt producător de emisiuni – un podcast și o emisiune, Timișoara cu stil. Eu editez, eu prezint, eu fac totul”, a declarat Laura Vieru pentru Lugojeanul.
Noua consilieră pe probleme de comunicare a primarului lugojean nu se teme de muncă intensă. Spune că își poate gestiona timpul în mod productiv și că nu este obișnuită să stea degeaba, ci preferă să fie mereu productivă.
Laura Vieru, în vârstă de 42 de ani, își dorește să stabilească o relație eficientă cu jurnaliștii din oraș, mai ales că fosta administrație a limitat, cel puțin inițial, accesul presei la informații vitale despre activitatea internă a primăriei lugojene.
Administrație
Primarul Lugojului, solicitare către Ministerul Transporturilor în legătură cu pasajul de pe strada Bocșei
Primarul Călin Dobra a răspuns unei solicitări de a se întâlni la sediul instituției cu un grup de cetățeni din municipiul Lugoj, care au cerut o audiență pentru un subiect important legat de infrastructura locală. Oamenii locuiesc în zona străzii Bocșei unde se ridică un pasaj suprateran peste calea ferată, o investiție prevăzută în proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș, derulat de Compania Națională de Căi Ferate „CFR” – SA. Aceștia sunt nemulțumiți de soluție și cer ca pasajul să fie subteran, pentru a nu îngropa efectiv întreaga zonă.
Alături de primarul Călin Dobra, la discuție au participat și specialiști în domeniu, inclusiv reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef al primăriei, Dinel Mazilu.
“Discuțiile s-au axat pe viitorul pasaj suprateran și dorința oamenilor de a se realiza un pasaj subteran. Am adus și specialiști, reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef, Dinel Mazilu, care au prezentat plusurile și minusurile, argumentând că un pasaj suprateran ar fi mai benefic pentru locuitorii din zonă.
Am decis să înaintăm o adresă către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, beneficiar al acestei lucrări, în ideea de a fi luată în considerare această solicitare a comunității și ce presupune o asemenea solicitare. În plus, încercăm să găsim o soluție pentru persoanele vârstnice, persoanele cu dizabilități, pentru bicicliști și pentru pietoni, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să traverseze calea ferată pe pasajul suprateran.
Sunt ferm convins că, în perioada următoare, vom avea niște răspunsuri la doleanțele cetățenilor cu privire la această propunere”, arată primarul.
Administrație
Primarul Lugojului s-a declarat nemulțumit de activitatea Consiliului Local Municipal
Primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, a vorbit recent despre dificultățile legate de organizarea ședințelor Consiliului Local Lugoj în spații improvizate. Acestea s-au desfășurat în sala de cinematograf și în sala de protocol a Primăriei Lugoj. Dobra a făcut apel și la o mai bună organizare în cadrul comisiilor de specialitate. Acesta și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea actuală a ședințelor și a subliniat necesitatea de a avea proceduri clare și eficiență în dezbaterea proiectelor importante pentru comunitate.
Dobra a subliniat că este esențial ca toți consilierii să fie bine informați înainte de ședințe de consiliu, inclusiv prin întâlniri online, dacă este nevoie, pentru a asigura că avizele și amendamentele sunt pregătite în timp util. „Consilierii trebuie să fie deja informați, să ridice probleme și să dezbatem proiectele într-o procedură clară,” a declarat primarul.
Primarul a menționat că, în prezent, ședințele consiliului se desfășoară într-o sală improprie, cu proiecții video pentru cei care participă online și un sistem de vot rudimentar, prin ridicarea mâinii, ceea ce creează dificultăți în urmărirea și înregistrarea corectă a voturilor. „Nu sunt mulțumit de desfășurarea acestor ședințe de consiliu. Spațiul este impropriu, sistemul de vot este deficitar, iar monitorizarea voturilor este dificilă,” a spus Dobra.
Primăria intenționează să identifice o soluție pe termen lung pentru îmbunătățirea desfășurării ședințelor Consiliului Local, inclusiv prin găsirea unui spațiu adecvat și prin transmiterea în direct a ședințelor, pentru a asigura transparența față de lugojeni. O sală adecvată la nivelul clădirii administrative este în căutare, deși primarul a subliniat că fosta sală de ședințe de la etajul doi, care era bine adaptată pentru astfel de întâlniri, a fost reamenajată cu o altă destinație.
„Vom veni cu propuneri de îmbunătățire a activității Consiliului Local pentru a asigura un caracter public și transparent al ședințelor, astfel încât cetățenii să fie informați și să poată participa la luarea deciziilor importante pentru orașul nostru,” a concluzionat Dobra.
-
Administrație4 zile în urmă
O mașină s-a blocat pe o stradă din Lugoj, după ce muncitorii administrației au lăsat o lucrare nesemnalizată VIDEO
-
Actualitate18 ore în urmă
UPDATE Primăria Lugoj a reacționat după apariția imaginilor cu râsul care a fost filmat pe străzile orașului
-
Administrație2 zile în urmă
Primarul Lugojului are consilier pe probleme de comunicare, pentru prima dată în istoria modernă a orașului
-
Social6 zile în urmă
Pomenirea Tuturor Răposaților în Cimitirul Romano-Catolic din Lugoj FOTO