Connect with us

Administrație

Lugojenilor, de ce nu vă pasă? Doar un singur cetățean la dezbaterea publică privind transportul în comun de azi

Publicat

în

Astăzi, 30 mai, cu începere de la ora 14:00, în sala de consiliu a primăriei Lugoj a avut loc o dezbatere publică pe tema transportului gratuit in comun, anunțat de primarul Francisc Boldea de luni bune. După ce s-a stabilit o flotă de trei autobuze și două microbuze, 5 trasee care totalizează 300 de kilometri reali pe zi și 10 stații de autobuz, conform legii, primăria a chemat cetățenii la dezbatere, pentru a auzi ce le și ce nu le convine acestora în legătură cu implementarea acestor măsuri.dezbatere publică primaria lugoj 30 mai 2013 un lugojean prezent foto statii si transport public lugojeanul (3)

Crama Aramic

Stupoare! Doar un singur lugojean și-a făcut „curaj” să vină la discuții. Pe numele său Doroholski Gheorghe, bărbatul, în vârstă de aproximativ 60 de ani, și-a exprimat deplina mulțumire în ceea ce privește faptul că transportul va fi gratuit pentru toată lumea, menționând doar că el are o legitimație de călătorie specială, care îi poate oferi transport gratuit și în alte orașe, și pe care nu ar vrea să o piardă acum, cu introducerea acestui nou mod de transport. La sesizarea cetățeanului, Boldea l-a asigurat că nu își va pierde această legitimație, emisă de primăria Lugoj și valabilă în toată țara, iar ca răspuns, domnul Doroholski a mulțumit și a felicitat încă o dată primăria pentru demers.dezbatere publică primaria lugoj 30 mai 2013 un lugojean prezent foto statii si transport public lugojeanul (2)

Bucură-te de micile plăceri ale toamnei alături de familie, la Shopping City Timișoara!

La dezbatere au mai fost prezenți angajați ai primăriei, un reprezentant al firmei Meridian 22 S.A. și doi jurnaliști. Primarul a menționat că implementarea traseelor este o problemă de câteva zile, iar cel mai mult și cel mai mult se va asigura că orarele, stabilite de comun acord cu cei de la Meridian și cu șoferii, vor fi respectate cu strictețe, pentru ca cetățenii să se poată baza pe autobuz, în defavoarea mașinii personale, atunci când vor dori să se deplaseze dintr-o parte în cealaltă a orașului.

RETIM

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria preia ștrandul de pe Insula din Cotu Mic. De când va fi deschis pentru lugojeni

Publicat

în

FOTO Arhiva

Consilierii locali au aprobat, în ședința de astăzi, 28 noiembrie, achiziția ștrandului de pe Insulă de către Primăria Municipiului Lugoj, de la Meridian 22 S.A. Proiectul a fost supus aprobării de mai multe ori și a fost respins, din cauză că doar aleșii PNL l-au votat. Astăzi, încă doi aleși locali au votat pentru, Ernest Vari(USR) și Marius Baboniu(PSD), astfel că s-a strâns majoritatea de voturi necesară aprobării.  Terenul aparține Municipiului Lugoj, însă clădirile au fost cedate Meridian 22 S.A. în urma cu peste 20 de ani.

Crama Aramic

„Din păcate, Meridian 22 S.A. a intrat în insolvență (urmare a gestiunii dezastruoase din perioada administrației PSD, dar și din cauza jafului de la Stația de epurare – produs tot de fosta administrație), urmând să intre în lichidare, procedură care va presupune vânzarea la licitație a activelor pe care le deține. Până atunci însă exista oportunitatea, pentru Municipiul Lugoj, de a achiziționa aceste clădiri fără licitație. În mod nefiresc și inexplicabil, de mai multe ori, consilierii locali ai opoziției au respins în bloc această achiziție. Dacă nu achiziționăm acum aceste clădiri, mai târziu, când vor fi scoase la vânzare prin licitație publică, va fi aproape imposibil, ori vor fi achiziționate la un preț mult mai mare”, arat[ Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu.
Buciu mai spune că în cursul acestui an s-a igienizat complet Insula, s-a nivelat terenul și s-au plantat sute de arbori cu ajutorul voluntarilor și al unor organizații nonprofit, bugetul pentru aceste acțiuni fiind asigurat atât de către Primăria Municipiului Lugoj cât și de LIDL România printr-o sponsorizare. În prezent se desfășoară lucrări ample de consolidare a structurii de protecție a Insulei, lucrări realizate de către Primăria Municipiului Lugoj în parteneriat cu Administrația Bazinală a Apelor Banat. Finanțarea acestor lucrări este realizată de ambele instituții.
„Având în vedere faptul că lugojenii nu au un loc de recreere pe perioada verii, urmare a faptului că fosta administrație și-a bătut joc de lucrările de reparații la fostul Ștrand (derulate pe parcursul a șapte ani și având ca rezultat faptul că Ștrandul nu mai poate funcționa după numai două veri în care a funcționat doar parțial), am considerat absolut necesar să investim în Ștrandul de pe Insulă, fiind singura noastră șansă de a avea, într-un termen rezonabil, o zonă modernă de recreere. Urmează să renovăm integral clădirile Ștrandului (bazin mare, bazin mic, spațiul pentru activități de alimentație publică, spațiile sanitare) precum și să refacem instalațiile tehnice care asigură funcționarea bazinelor. Ne dorim ca ștrandul să fie redeschis publicului începând cu vara anului viitor”, a mai spus fostul primar.

Bucură-te de micile plăceri ale toamnei alături de familie, la Shopping City Timișoara!

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul, printre municipiile selectate să fie pregătite pentru transformarea în „orașe verzi”

Publicat

în

Lugojul se află printre cele patru municipii din vestul țării, care au fost selectate de către Urbanize Hub, într-un proiect cu finanțarea europeană, pentru crearea de politici și strategii de dezvoltarea urbană durabilă și de transformare în „orașe verzi”. Din același proiect mai fac parte Arad, Reșița și Timișoara.

Crama Aramic

În primă fază, specialiștii de la Urbanize Hub au realizat o analiză la nivelul municipiilor Arad, Lugoj, Reșița și Timișoara privind capacitatea acestora de a se alinia principiilor europene referitoare la neutralitatea emisiilor de carbon si de a deveni „orașe verzi”. Apoi se vor asigura de sustenabilitatea parteneriatelor de dezvoltare locală, încheiate cu cele patru municipii prin dezvoltarea unui mecanism inovator de promovare a dezvoltării urbane durabile și a neutralității emisiilor de carbon. În același proiect, se pune accentul pe stimularea gradului de implicare a cetățenilor celor patru orașe în atingerea obiectivelor de dezvoltare urbană durabilă, prin desfășurarea unui concurs de soluții viabile în atingerea țintei de „oraș verde”.

Bucură-te de micile plăceri ale toamnei alături de familie, la Shopping City Timișoara!

“Ideea e că am făcut o analiză cu experți, legată de proiectele viitoare care se vor desfășura în cele patru orașe, pe infrastructură hard, care cumva sunt trecute în strategiile de dezvoltare. Dar focusul nostru, în cadrul acestor workshopuri e mai mult pe partea de colaborare, diseminare și muncă pe tot ce înseamnă schimbări climatice și reducere a amprentei de carbon. Adică, e clar că investițiile care o să fie previzionate cu fonduri europene, acelea o să se întâmple într-un fel sau altul. Noi nu avem capacitatea să să facem infrastructură mare și atunci am lucrat la partea soft și noi ne ocupăm de soluții pentru orașe verzi. Mi-aș dori ca în cele patru orașe să se formeze o masă critică de oameni din ONG-uri, administrație și din consilierii locali, care cumva să înțeleagă ce înseamnă reducerea amprentei de carbon, ce fel de proiecte trebuie făcute, ce fel de oportunități există, adică cumva să se formeze o masă critică de oameni care să colaboreze și pe viitor să să atragă resurse, finanțări pentru orașele respective. Noi ne dorim ca prin acest proiect să lucrăm concret ulterior, adică să nu rămână totul la nivelul acesta”, a declarat Grațian Mihăilescu, liderul Urbanize Hub România.

RETIM

Rezultatele așteptate, în urma acestui proiect, privesc realizarea un raport de analiză a situației privind promovarea politicilor de dezvoltare durabilă și de trecere la „orașe verzi” și patru fișe de orașe. La fel se vor realiza patru planuri de acțiune realizate pentru fiecare municipiu în parte și patru workshop-uri, patru rapoarte cu acțiuni prioritizate în urma consultării publice a cetățenilor din cele 4 municipii și un concurs de soluții organizat și desfășurat pe tema „oraș verde” în Regiunea Vest, cu participarea cetățenilor din cele patru orașe: Arad, Reșița, Timișoara, Lugoj.

Cei care doresc să participe la workshopurile acestui proiect, găsesc datele de conectare și linkul de înscriere mai jos.

https://docs.google.com/forms/d/1ft5CkwQsiqlli5HVH-KEAmG8KzU8rm49-mPNca37e5w/viewform?chromeless=1&edit_requested=true

Reșița – 24 noiembrie, de la 15.00 la 18.00

Lugoj – 25 noiembrie, de la 15.00 la 18.00

Timisoara – 28 noiembrie, de la 15.00 la 18.00

Arad – 28 noiembrie, de la 15.00 la 18.00

Citiţi mai departe

Administrație

Căminul cultural din Măguri va fi reabilitat și dotat cu bani europeni

Publicat

în

FOTO Arhiva

Contractul de finanțare, în valoare de 728.000 lei (dintre care 318.000 lei – fonduri nerambursabile), pentru reabilitarea căminului cultural a fost semnat în 18 noiembrie 2022.

Crama Aramic

El prevede lucrări de intervenție asupra căminului cultural din satul aparținător municipiului Lugoj, astfel încât acesta să poată găzdui diverse activități socio-culturale, precum expoziții, ateliere de creație, spectacole etc.

Bucură-te de micile plăceri ale toamnei alături de familie, la Shopping City Timișoara!

Lucrările de reabilitare exterioară și interioară constau în:

RETIM

  • refacerea anvelopei clădirii;
  • refacerea acoperișului;
  • refacerea trotuarului;
  • înlocuirea ușilor și ferestrelor degradate cu ferestre și uși PVC;
  • amenajare la exterior a unei rampe pentru persoane cu dizabilități;
  • compartimentări interioare;
  • realizare și dotare grupuri sanitare noi;
  • termoizolare planșeu;
  • refacere plafon;
  • termoizolare placă pardoseală;
  • achiziționarea dotărilor necesare funcționării.

Prin acest proiectul, autoritățile locale din Lugoj își propun facilitarea accesului la cultură, precum și reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune. Satul Măguri numără peste 700 de locuitori. Proiectul, al cărui beneficiar este Primăria Lugoj, va fi gata până la finalul anului viitor și va fi implementat prin axa prioritară 9 – Sprijinirea regenerării economice și sociale a comunităților defavorizate din mediul urban.

Citiţi mai departe

Administrație

Claudiu Buciu, amendat de Curtea de Conturi. Fostul primar spune că nu este vinovat

Publicat

în

Fostul primar Claudiu Buciu a fost amendat de Curtea de Conturi cu 3.000 de lei, pentru că nu a finalizat inventarierea proprietăților publice ce aparțin municipiului. Claudiu Buciu spune că problema este veche, de zece ani, dar că amenda a i-a fost aplicată lui, deși în momentul de față nu mai este primar.

Crama Aramic

„Există o comisie de inventariere a proprietății publice a municipiului Lugoj, dar timp de zece ani această inventariere nu s-a făcut. Deși noi am început intabulările încă de anul trecut, nu am reușit să facem ceea nu s-a făcut timp de un deceniu. Am intabulat peste 100 de străzi din municipiu, clădiri de școli, muzeul, teatrul, chiar și primăria, alte bunuri patrimoniale, dar nu am putut să le facem pe toate. An după an au sosit înștiințări și avertismente, dar sancțiunea am primit-o eu, în calitate de ordonator principal de credite”, spune fostul primar, pentru expressdebanat.ro

Bucură-te de micile plăceri ale toamnei alături de familie, la Shopping City Timișoara!

 

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite