Connect with us

Administrație

FOTO! Desfășurare de forțe impresionantă la Podul lui Boldea, acolo unde s-a montat un imens tăblier metalic

Publicat

în

podul lui boldea 28 iunie 2013 foto galerie lugojeanul (7)Forfotă cu spectatori în zona Plopilor vineri, 28 iunie, în jurul orelor după-amiezii, când muncitorii au început montarea tăblierului metalic principal la construcția denumită, mai în glumă, mai în serios, Podul lui Boldea. Aici, două macarale imense, de 120 de tone, al căror preț pe oră este unul extrem de ridicat, au fost aduse pe malurile Timișului, cu scopul de a ridica pe picioarele trecerii peste apă uriașa construcție metalică pe care lugojenii vor călca în curând, traversând apa din cartierul Ștrand în zona pieței George Coșbuc.

Meniul zilei, Octavian

Cele două macarale au avut de montat un tăblier central, care are o greutate de 64 de tone, o lungime de 48 de metri și o lățime de 1,4 metri. Pe lângă acesta, muncitorii mai au de asigurat și montat încă 4 grinzi de beton, cu o lungime de 24 de metri fiecare. Luni, lucrătorii vor turna o fășie de 20 de centimetri de beton peste tăblierul nou montat, după care nimeni nu se va mai atinge de pod pentru o lună întreagă. După pretensionare, se vor monta și celelalte grinzi, dar și balustradele și marcajele pietonale și pentru bicicliști, conform planului prezentat de primarul Boldea la începerea lucrărilor.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii locali din Lugoj își cumpără tablete de 40 de mii de lei. „Facem economie la hârtie”

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor avea tablete pe care să-și descarce documentele necesare desfășurării activității din cadrul Consiliului Local Municipal Lugoj. Achiziția acestor tablete se va face cu bani de la bugetul local, la o valoare estimată de 40 de mii de lei. În ședința, de joi, 6 mai, când s-a aprobat bugetul local, un consilier a cerut ca acești bani să fie direcționați către alte cheltuieli. Este vorba despre Paul David, de la USR, care a considerat că fiecare consilier își poate asigura suportul electronic pentru a lucra în sistem online.

Meniul zilei, Octavian

„Acei bani pentru tablete, se pot redirecționa spre altceva, deoarece după cum se vede cu toți ne putem conecta la ședință și să ne citim toate documentele. Din punctul meu de vedere aș prefera ca acei bani să fie cheltuiți pentru altceva, pentru premierea copiilor sau orice altceva”, a spus David.

Viceprimarul Bogdan Blidariu a răspuns solicitării și a spus că decizia fost luată după discuțiile cu mai mulți consilieri locali, care au cerut astfel de dispozitive, acestea urmând să fie folosite și în momentul în care ședințele nu se vor mai ține în sistem online, pentru descărcarea proiectelor de hotărâre și arhivarea lor. În felul acesta se renunță la tipărirea acestora și transmiterea pe suport de hârtie, pentru fiecare consilier în parte. Blidariu a anunțat că grupul de consilieri PNL nu va vota amendamentul lui David. De altfel, acest amendament a fost respins, iar achiziția va fi făcută în zilele următoare.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali votează bugetul pentru anul 2021

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni se întâlnesc astăzi, 6 mai, de la ora 14.00, în ședință extraordinară pentru aprobarea bugetului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie cumpărate în leasing.

Meniul zilei, Octavian

De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc.

Citiţi mai departe

Administrație

Aproape două milioane de lei pentru firmele noi, de la Consiliul Local Lugoj

Publicat

în

Aproape două milioane de lei va transfera Consiliul Local Lugoj, din bugetul local, în conturile celor trei firme noi, care vor asigura serviciile de transport în comun, salubritate, apă și canal la Lugoj. Primarul Claudiu Buciu spune că banii sunt necesari pentru ca cele trei firme, care aparțin consiliului local, să aibă de unde să plătească salarii și să poată funcționa până încep să facă primele încasări.

Meniul zilei, Octavian

„Așa cum știți am înființat două societăți comerciale și urmează să o înființăm și pe a treia, pentru gestionarea activităților esențiale, de bază, pentru municipiul nostru, respectiv o societatea care să se ocupe de infrastructura de apă canal, una care să se ocupe transportul în comun și una care va administra patrimoniul imobiliar și alte activități de importanță gospodărească ale municipiului. În acest scop, pentru că aceste societăți nu pot avea venituri din primele zile de funcționare, am prevăzut, de la bugetul local, ca și capital social, 1 milion pentru societatea de apă și canal, 500 de mii de lei pentru societatea de transport și 250 de mii de lei pentru societatea de administrare a patrimoniului. Acești bani sunt pentru plata salariilor și pentru achiziția de materiale și echipamente necesare funcționării, pentru început”, a declarat primarul Claudiu Buciu.

Unele dintre firmele nou înființate vor prelua o parte din angajații fostului Meridian, societatea de apă și canal, dar și a serviciului public de salubritate, care nu are licență și nu mai poate funcționa.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul cumpără din nou gazon, ca cel de pe Arena Națională

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Lugojul a cumpărat o nouă tură de gazon, asta după ce administrația condusă de către noul primar Claudiu Buciu a mai comandat în trecut suprafață verde pentru a o așeza în diferite zone din oraș. De această dată, primăria nu a anunțat încă unde va așeza gazonul.

Cert este că noul gazon va fi ca cel de pe Arena Națională, potrivit firmei contractate pentru cumpărare, care are în portofoliu atât cel mai mare stadion din România, cât și spațiile verzi ale mai multor mall-uri din București.

Ca și preț, noul gazon îi va costa pe lugojeni 15.387,80  RON (3.123,79  EUR) și va avea o suprafață totală de 940 de metri pătrați.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite