
Finalizarea lotului, crucial pentru completarea autostrăzii între Sibiu și Nădlac, nu va putea fi realizată până în 2026, termenul-limită impus pentru a nu pierde finanțarea din PNRR, a declarat Cătălin Drulă, liderul USR și fost ministru al Transporturilor.
Într-o intervenție la Digi24 joi, Drulă a criticat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care l-a acuzat că face promisiuni fără temei în ceea ce privește finalizarea celor 9 kilometri de autostradă între Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș). Drulă a explicat că întârzierea proiectului nu este din cauza urșilor, așa cum a sugerat Grindeanu, ci din cauza autorităților care nu și-au îndeplinit obligațiile la timp, precum obținerea avizelor necesare și defrișarea pădurii.
Constructorul UMB va începe efectiv lucrările în șantier începând de săptămâna viitoare, conform anunțului ministrului Grindeanu. Totuși, Drulă estimează că lotul nu va fi finalizat până în 2027, explicând că lucrările specifice unui lot care include două tuneluri vor dura cel puțin 3 sau chiar 4 ani.
„Singurul motiv pentru care nu avem autostradă acolo este că statul nu și-a făcut treaba”, a subliniat Drulă. El a amintit că în 2021 au fost alocați 300 de milioane de euro din PNRR pentru acest lot, dar lucrările nu pot începe fără finalizarea tuturor formalităților, inclusiv aprobarea proiectului tehnic și soluționarea problemelor legate de infrastructura existentă în zonă.
Drulă a avertizat că este exclus să se finalizeze lucrările până în 2026, iar România riscă să piardă finanțarea din PNRR dacă proiectul nu este finalizat la timp. Estimările sale indică o finalizare posibilă la sfârșitul anului 2027, având în vedere complexitatea lucrărilor și ritmul de execuție necesar pentru două tuneluri.