Connect with us


Actualitate

EXCLUSIV! Raportul Curţii de Conturi confirmă dezastrul de la Stația de Epurare

Publicat

în

După controlul efectuat la sfârșitul anului trecut, de către Curtea de Conturi, primarul Francisc Boldea a declarat, de mai multe ori că, deși a fost “reclamat de către cârcotași”, inspectorii nu au găsit decât lipsa a două furtune la verificarea investiţiei de la Staţia de Epurare.(vezi aici articolul cu starea statiei) 

RETIM

Lugojeanul.ro a intrat în posesia documentelor care arată că, în realitate, situația stă cu totul altfel. În raportul întocmit în urma verficărilor efectuate,  auditorii Curții de Conturi au sesizat foarte multe neregului legate de modul cum s-a derulat contractul la investiția respectivă, dar și cu privire la lucrările neexecutate.

Lucrările la stația de epurare au început în septembrie 2009 și ar fi trebuit să fie finalizate în 24 de luni. Prin Actul adițional nr. 1/2010 la Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009, înregistrat la Primăria Municipiului Lugoj sub nr. 33751/06.05.2010, se stabileşte durata contractului până la data de 31.12.2010. În vederea executării lucrărilor finanțate de Agenţia Fondului de Mediu și Consiliul Local al Municipiului Lugoj, la data de 27.04.2009 a fost încheiat Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009 între Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar și SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr) – Execuție”. Antreprenorul se angajează să  realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA.

Opt acte adiţionale

În perioada de desfășurare a contractului au fost încheiate un număr de nu mai puţin opt acte adiționale, care au prelungit durata de execuţie. Ca atare, abia la data de 25.01.2013, se întocmește Procesul verbal la terminarea lucrărilor, privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr). Valoarea declarată a investiției la terminarea lucrărilor este de 20.196.825,16 lei.

În Procesul Verbal de la terminarea lucrărilor, Comisia de recepție întocmește Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, în care sunt consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri, având ca termen de realizare data de 25.04.2013.

Inspectorii Curţii consemnează că nu s-a procedat la remedierea deficiențelor constatate, neprocedându-se la întocmirea unui Procesul verbal de recepție finală.

“În urma recepției obiectivului de investiții de către Comisia de recepție, prin încheierea  Procesului verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013, deși au fost consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri în Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri, lucrările menționate nu au fost remediate, cu toate că a fost stabilit un nou termen de realizare, respectiv data de 25.04.2013”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primăria nu a recuperat garanţia de la constructor

La insistenţa auditorilor publici externi, datorită consemnării în Procesul Verbal de Predare – Primire nr. 81296/02.12.2013 încheiat cu Meridian 22,  reprezentanţii legali ai entităţii auditate, au pus la dispoziţia echipei de audit Procesul Verbal de stingere a Anexei nr. 2.

Primăria, în calitate de beneficiar al lucrărilor de investiții a procedat la constituirea garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, este în sumă de 1.006.262,56 lei, anexa nr. 129. Pentru asta s-au deschis două conturi bancare, unul  la Banca Anglo – Romanian Bank Limited, în care a fost colectată suma de 722.007,51 lei şi al doilea la Banca Comercială Română – contul RO26RNCB0249049272820267, în care a fost colectată suma de 284.255,05 lei.

Primăria Lugoj nu a pus la dispoziția auditorilor extrase de cont care să ateste exercitarea controlului asupra sumelor derulate în conturile de garanții de bună execuție, de asemenea, nu se cunosc informații despre mișcările de sume din aceste conturi.

La data preluării Băncii Anglo – Romanian Bank Limited de către Banca Comercială Română nu există o confirmare a soldului preluat de către BCR. Direcția Economică – Biroul Buget solicită prin adresele nr. 81419/17.10.2017 și nr. 81422/17.10.2017, Băncii Comerciale Române comunicarea soldului preluat de la ARBL la momentul preluării în administrarea BCR, precum și comunicarea disponibilului de cont al garanției de bună execuție a lui SC Confort SA în momentul declarării în faliment a acesteia .

Primăria Lugoj nu a întreprins nici o măsură de recuperare a garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, între Municipiul Lugoj și SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, rezumându-se doar la transmiterea câtorva adrese prin care solicită remedierea deficiențelor constatate prin Anexa nr. 2 la PV la terminarea lucrărilor, cu toate că, reprezentanții entității susțin în baza Expertizei Tehnice realizate de către SC PREFCON SRL, că și la această dată, antreprenorul lucrării nu și-a îndeplinit toate sarcinile contractuale, existând lipsuri calitative și cantitative.

Primăria Municipiului Lugoj solicită BCR Centrala București: ”aplicarea pct. 4.4.-”Garanția de bună execuție”, respectiv eliberarea/restituirea garanției de bună execuție, anexa nr. 134. Urmare solicitării, BCR Centrala București comunică prin adresa nr. 1521/06.09.2017, înregistrată la UATM Lugoj sub nr. 70430/08.09.2017, faptul că: ”societatea comercială SC Confort SA se află în procedura insolvenței – lichidare patrimonială, sens în care conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, toate operațiunile pe conturile debitoarei se derulează cu aprobarea prealabilă a lichidatorului judiciar.

Prin adresa nr. 73883/21.09.2017, transmisă de Primăria municipiului Lugoj către societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon, prin care solicită recuperarea garanției de bună execuție în sumă de 1.006.262,56 lei, motivând ca și cauze neîndeplinirea contractului de lucrări nr. 28067/27.04.2009 privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, anexa nr. 136.

Urmare solicitării, societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon transmite răspunsul cu adresa nr. 1149/11.10.2017, înregistrat la UATM Lugoj sub nr. 80284/12.10.2017, prin care înștiințează: ”solicitarea dvs. de a accesa conturile debitoarei falite SC Confort SA constituite cu titlu de garanție de bună execuție este nelegală, întrucât la momentul deschiderii procedurii falimentului nici o plată efectuată din conturile și pe seama falitei nu poate fi realizată în afara prevederilor Lg. 85/2006, care guvernează ca normă specială, falita ……. Pentru toate aceste argumente, apreciem că orice soluționare favorabilă a cererii dvs. de eliberare a unor sume de bani aflate în conturile falitei reprezintă o încălcare a prevederilor Lg. 85/2006 aferente procedurii falimentului debitoarei SC Confort SA”,

Direcția Tehnică – Biroul de Investiții din cadrul UATM Lugoj invită  de mai multe ori executantul SC Confort SA Timișoara să finalizeze lucrările de execuție și de remediere a defecțiunilor, menționând că, în caz contrar vor fi nevoiți să rețină garanția de bună execuție și să formuleze acțiune în instanță, anexa nr. 138 și nr. 139.

Din cele menționate, reiese faptul că, SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, nu a executat lucrările de completări și remedieri din Anexa nr. 2.

Primăria municipiului Lugoj solicită în repetate rânduri remedierea defecțiunilor semnalate pentru începerea punerii în funcțiune a obiectivului de investiții, fără a face însă demersuri concrete de a recupera garanția de bună execuție.

Auditorii Curţii de Conturi au înștiințat conducerea Primăriei Lugoj cu privire la deficiențele constatate în vederea elucidării cauzelor și împrejurărilor care au condus la producerea deficiențelor, a consecințelor economico-financiare și sociale ale acestora asupra activității entității. Prin adresa nr. 86667/02.11.2017, echipa de audit a înaintat conducerii entității auditate Proiectul Procesului Verbal de Constatare, în vederea analizării și clarificării aspectelor constatate urmare misiunii de audit efectuată. La data de 06.11.2017 a avut loc Concilierea între echipa de audit și conducerea entității auditate.

Recomandările făcute de auditorii Curţii de Conturi

Stabilirea întinderii prejudiciului și luarea măsurilor de recuperare integrală a acestuia aferent tuturor obiectelor la care expertul a constatat deficiențe, urmând ca entitatea auditată să cuantifice valoarea lucrărilor neexecutate și/sau nefinalizate aferente Contractului nr. 28067/27.04.2009 și Contractului de lucrări nr. 41256/26.06.2012, pentru care trebuiesc calculate majorări de întârziere până la momentul recuperării integrale a acestora.

Inventarierea şi stabilirea exactităţii realităţii lucrărilor executate şi funcţionalităţii acestora.

Persoanele cu atribuții găsite responsabile de către Curtea de Conturi sunt:

Boldea Francisc Constantin – Primar al UATM Lugoj;

Gălin Petru Nicolae – Director executiv economic;

Mazilu Gheorghe Dinel – Arhitect Șef;

Negruțiu Cotizo – Olimpiu – Director executiv al Direcţiei Tehnice;

Nichita Cosmin Sebastian –Director economic (în perioada 2008 – 02.03.2015)

Lazăr Constantin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Ivașcu Nicolae – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Borchescu Sorin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Pozsar Iosif – diriginte de șantier

 

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Începe curățenia de primăvară. Când se vor colecta deșeurile vegetale, de pe fiecare stradă

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj organizează prin Serviciul Public Sere si Zone Verzi, campania „Curăţenia de Primăvară”, pe teritoriul municipiului, pe parcursul lunii martie 2021, pentru cetățenii care locuiesc la case.

RETIM

Cetăţenii vor scoate deşeurile vegetale în faţa imobilelor, în grămezi fără a fi legate cu sârmă.

Activitatea în aceste zile începe la orele 07.00 fapt pentru care populaţia este rugată să scoată în faţa imobilelor deşeurile provenite din gospodăriile proprii până la această oră.

Se vor colecta şi toca pe loc doar deşeuri vegetale (resturi provenite din tăierea pomilor, a viţei de vie, etc.).

Nu se colectează în cadrul acţiunii ,,Curăţenia de Primăvară” materiale rezultate din construcţii și nici un alt fel de deșeuri în afară de deșeurile vegetale.

Acțiunea se va desfășura eșalonat pe zone ale orașului după următorul program:

PROGRAMUL PE ZONE AL CAMPANIEI
„CURĂȚENIA DE PRIMĂVARĂ”

Lugojul German

Perioada 1-5 Martie si 15-19 Martie

I. 01.03.2021 și 15.03.2021

• spl.C.Brediceanu

• spl.Campionilor

• spl.Sporturilor

• str.Paul Chinezu

• str.Ep. Dr.I. Bălan

• străzile adiacente

II. 02.03.2021 și 16.03.2021

• Cartier Țesători

• Stadion I

• Stadion II

• Stadion III

III. 03.03.2021 și 17.03.2021

• str. Bucegi

• str.I.L.Caragiale

• str.Coloman Walisch

• str.Gheorghe Doja

• Pasaj str. Titulescu

• străzile adiacente

IV. 04.03.2021. 18.03.2021

• Cartier Cotul Mic

• spl Tinereții

V. 05.03.2021 și 19.03.2021

• str.Banatului

• str.Bocșei

• str.Herendeștiului

• str. T. Vladimirescu

• străzile adiacente

Lugojul Român

Perioada 8-12 Martie si 22-27 Martie

I. 08.03.2021 și 22.03.2021

• str. D. Bolintineanu

• str. I. Maniu

• Str. G.A.Petculescu

• str. Bella Bartok

• str.I Hauffel

• str. G. Dobrin

• str. L. Blaga

• str. D. Brocea

• străzile adiacente

II. 09.03.2021 și 23.03.2021

• str. Făgetului

• str. 13. Decembrie

• str. Horia

• str. V. Alecsandri

• str. Brandușelor

• str. T. Vuia

• străzile adiacente

III. 10.03.2021 și 24.03.2021

• str.T. Popovici

• str. Caraiman

• str. Tapiei

• str. Libertății

• str. C. Munteanu

• str. Timișului

• str. A. Vlaicu

• str. D. Cantemir

• străzile adiacente

IV. 11.03.2021 și 25.03.2021

• spl. 1 Decembrie 1918

• Cartier Militari

• str. Astalaș

• str. Primăverii

• str. Privighetorii

• str. Cloșca

• str. Crișan

• str. Gen Dragalina

• str. Huniade

• străzile adiacente

V. 12.03.2021 și 26.03.2021

• str.Rosada

• str. Dunării

• str. Narciselor

• str. V.V.Delamarina

• str. Ștefan Cel Mare

• str. I. Creangă

• str. I.P.Banățeanu

• str. Impăratul Traian

• str. M. Kogalniceanu

• str. I.Vidu

• str. C. Coposu

• străzile adiacente

Zilele de 29, 30 și 31 martie, sunt rezervate pentru zonele care nu au fost amintite mai sus.

Mentionăm că, pentru orice nelămurire din partea cetățenilor, Serviciul Public Sere si Zone Verzi poate fi contactat la telefon 0256 351 902 sau 0760 808 137 între orele 7.00 – 15.00.

Citiţi mai departe

Actualitate

Atenție la e-mail-uri, să nu rămâneți fără bani! Șase bănci din România sunt pe lista hakerilor

Publicat

în

Specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender avertizează asupra unei noi campanii de e-mail-uri frauduloase care pretind a fi trimise din partea unor bănci cunoscute pe piaţa locală.

RETIM

Hackerii trimit mail-uril în numele Băncii Transilvania, BCR, CEC Bank, ING, Raiffeisen Bank şi UniCredit Bank, cu scopul de a-i convinge pe oameni să acceseze linkuri sau să descarce fişiere periculoase care îi pot lăsa fără bani. Mesajele sunt scrise coerent şi îndeamnă la actualizarea datelor personale, descărcarea unor extrase de cont, confirmarea unor tranzacţii, deblocarea unui cont suspendat temporar sau reactivarea plăţilor online cu cardul, arată adevarul.ro

Unele mesaje le sugerează ţintelor să acceseze link-uri care duc către o pagină frauduloasă unde îşi vor introduce datele de acces pentru contul online corespunzător fiecărei bănci. Practic, victimele îşi oferă de bunăvoie informaţiile de conectare atacatorilor, iar apoi ei pot face transferuri din conturile bancare până la golirea acestora. A doua metodă este cea a fişierelor ataşate în diverse e-mail-uri, iar cei care le accesează se infectează cu ameninţări informatice care permit răufăcătorilor să urmărescă tot traficul de date de pe dispozitiv, inclusiv să sustragă parole şi să aibă apoi acces neîngrădit la toate conturile online ale victimei.

Pentru a părea cât mai credibile, e-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile şi culorile companiilor în cauză şi sunt scrise concis şi lizibil. Atacatorii au renunţat la mesaje lungi şi scriu tot mai corect mesajele, fără erorile gramaticale specifice altădată acestor tipuri de înşelătorii. Bitdefender reaminteşte că pe tot parcursul anului 2020, specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat campanii similare de e-mail-uri frauduloase trimise în mod înşelător în numele unor organizaţii precum Poşta Română, Banca Comercială Română, Banca Transilvania, DHL, Balcan Express Curier sau GLS şi care instalau ameninţări de spionaj pe calculatorul infectat sau vizau furtul datelor de card.

Bitdefender recomandă utilizatorilor să folosească direct pagina de internet a companiei pentru a se conecta la diverse conturi şi să evitate să fie direcţionaţi către aceasta dinspre un e-mail sau mesaj cu origine incertă. Se recomandă verificarea cu atenţie expeditorul e-mail-ului şi adresa acestuia înainte de a accesa link-uri sau de a descărca documente ataşate.

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojul se află de aproape o săptămână în scenariul verde. Ce se întâmplă cu școlile și restaurantele

Publicat

în

RETIM

Lugojul staționează în jurul valorii de 1,5 infectări la mia de locuitori în ultimele 14 zile, fiind de mai multe ori sub această valoare în ultima săptămână. Astfel, la Lugoj am fi tehnic în scenariul verde, ceea ce înseamnă că școlile și restaurantele ar urma să se deschidă la capacitate normală de funcționare.

Chiar și așa însă, aplicarea scenariului verde și a schimbărilor ce survin nu se poate face doar după ce valoarea de infectări scade sub 1,5 la 1000 de locuitori. Potrivit DSP, această decizie se ia la nivel de CJSU, astfel că județul va decide când Lugojul intră oficial în scenariul verde.

În ultimele 7 zile, la Lugoj au fost înregistrate 35 de cazuri de infectare cu noul coronavirus. Rata de infectare era, la ultima raportare, sub 1,5 la 1000 de oameni, mai exact 1,31.

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Actualitate

Buciu le dă interzis fotografilor de 1 și 8 martie în școlile din Lugoj

Publicat

în

RETIM

Cum la Lugoj au apărut primele cazuri de infectare în rândul elevilor și preșcolarilor, Claudiu Buciu, primarul orașului, a cerut pe Facebook ca unitățile de învățământ să restricționeze complet accesul persoanelor care nu au ce căuta în școli și grădinițe.

Edilul a pus mai ales accentul pe fotografi și cameramani. Aceștia au început deja să își vândă ședințele foto în grădinițele și școlile din oraș, de 1 și 8 martie, pentru ca cei mici să poată duce acasă un cadou fotografie pentru mămici.

“Primăria Municipiului Lugoj solicită conducătorilor instituțiilor de învățământ să protejeze sănătatea copiilor prin aplicarea strictă a normelor sanitare. În special dorim să se acorde o atenție deosebită interzicerii accesului persoanelor străine care nu au o legătură strictă cu procesul educațional (ex. fotografi, cameramani, etc.).

Desfășurarea procesului de învățământ în mod clasic (nu online) este extrem de importantă pentru calitatea actului de învățământ. Vă solicităm să nu puneți în pericol dreptul elevilor de a participa la cursuri, având în vedere că deja au apărut cazuri de infectare în anumite instituții de învățământ din Municipiul Lugoj”, a scris Buciu pe Facebook.

Orice abatere de la normele în vigoare va fi sesizată imediat autorităților competente, și-a încheiat primarul anunțul.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite