Connect with us


Actualitate

EXCLUSIV! Raportul Curţii de Conturi confirmă dezastrul de la Stația de Epurare

Publicat

în

După controlul efectuat la sfârșitul anului trecut, de către Curtea de Conturi, primarul Francisc Boldea a declarat, de mai multe ori că, deși a fost “reclamat de către cârcotași”, inspectorii nu au găsit decât lipsa a două furtune la verificarea investiţiei de la Staţia de Epurare.(vezi aici articolul cu starea statiei) 

PMP

Lugojeanul.ro a intrat în posesia documentelor care arată că, în realitate, situația stă cu totul altfel. În raportul întocmit în urma verficărilor efectuate,  auditorii Curții de Conturi au sesizat foarte multe neregului legate de modul cum s-a derulat contractul la investiția respectivă, dar și cu privire la lucrările neexecutate.

USR

Lucrările la stația de epurare au început în septembrie 2009 și ar fi trebuit să fie finalizate în 24 de luni. Prin Actul adițional nr. 1/2010 la Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009, înregistrat la Primăria Municipiului Lugoj sub nr. 33751/06.05.2010, se stabileşte durata contractului până la data de 31.12.2010. În vederea executării lucrărilor finanțate de Agenţia Fondului de Mediu și Consiliul Local al Municipiului Lugoj, la data de 27.04.2009 a fost încheiat Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009 între Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar și SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr) – Execuție”. Antreprenorul se angajează să  realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA.

Opt acte adiţionale

În perioada de desfășurare a contractului au fost încheiate un număr de nu mai puţin opt acte adiționale, care au prelungit durata de execuţie. Ca atare, abia la data de 25.01.2013, se întocmește Procesul verbal la terminarea lucrărilor, privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr). Valoarea declarată a investiției la terminarea lucrărilor este de 20.196.825,16 lei.

În Procesul Verbal de la terminarea lucrărilor, Comisia de recepție întocmește Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, în care sunt consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri, având ca termen de realizare data de 25.04.2013.

Inspectorii Curţii consemnează că nu s-a procedat la remedierea deficiențelor constatate, neprocedându-se la întocmirea unui Procesul verbal de recepție finală.

“În urma recepției obiectivului de investiții de către Comisia de recepție, prin încheierea  Procesului verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013, deși au fost consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri în Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri, lucrările menționate nu au fost remediate, cu toate că a fost stabilit un nou termen de realizare, respectiv data de 25.04.2013”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primăria nu a recuperat garanţia de la constructor

La insistenţa auditorilor publici externi, datorită consemnării în Procesul Verbal de Predare – Primire nr. 81296/02.12.2013 încheiat cu Meridian 22,  reprezentanţii legali ai entităţii auditate, au pus la dispoziţia echipei de audit Procesul Verbal de stingere a Anexei nr. 2.

Primăria, în calitate de beneficiar al lucrărilor de investiții a procedat la constituirea garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, este în sumă de 1.006.262,56 lei, anexa nr. 129. Pentru asta s-au deschis două conturi bancare, unul  la Banca Anglo – Romanian Bank Limited, în care a fost colectată suma de 722.007,51 lei şi al doilea la Banca Comercială Română – contul RO26RNCB0249049272820267, în care a fost colectată suma de 284.255,05 lei.

Primăria Lugoj nu a pus la dispoziția auditorilor extrase de cont care să ateste exercitarea controlului asupra sumelor derulate în conturile de garanții de bună execuție, de asemenea, nu se cunosc informații despre mișcările de sume din aceste conturi.

La data preluării Băncii Anglo – Romanian Bank Limited de către Banca Comercială Română nu există o confirmare a soldului preluat de către BCR. Direcția Economică – Biroul Buget solicită prin adresele nr. 81419/17.10.2017 și nr. 81422/17.10.2017, Băncii Comerciale Române comunicarea soldului preluat de la ARBL la momentul preluării în administrarea BCR, precum și comunicarea disponibilului de cont al garanției de bună execuție a lui SC Confort SA în momentul declarării în faliment a acesteia .

Primăria Lugoj nu a întreprins nici o măsură de recuperare a garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, între Municipiul Lugoj și SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, rezumându-se doar la transmiterea câtorva adrese prin care solicită remedierea deficiențelor constatate prin Anexa nr. 2 la PV la terminarea lucrărilor, cu toate că, reprezentanții entității susțin în baza Expertizei Tehnice realizate de către SC PREFCON SRL, că și la această dată, antreprenorul lucrării nu și-a îndeplinit toate sarcinile contractuale, existând lipsuri calitative și cantitative.

Primăria Municipiului Lugoj solicită BCR Centrala București: ”aplicarea pct. 4.4.-”Garanția de bună execuție”, respectiv eliberarea/restituirea garanției de bună execuție, anexa nr. 134. Urmare solicitării, BCR Centrala București comunică prin adresa nr. 1521/06.09.2017, înregistrată la UATM Lugoj sub nr. 70430/08.09.2017, faptul că: ”societatea comercială SC Confort SA se află în procedura insolvenței – lichidare patrimonială, sens în care conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, toate operațiunile pe conturile debitoarei se derulează cu aprobarea prealabilă a lichidatorului judiciar.

Prin adresa nr. 73883/21.09.2017, transmisă de Primăria municipiului Lugoj către societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon, prin care solicită recuperarea garanției de bună execuție în sumă de 1.006.262,56 lei, motivând ca și cauze neîndeplinirea contractului de lucrări nr. 28067/27.04.2009 privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, anexa nr. 136.

Urmare solicitării, societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon transmite răspunsul cu adresa nr. 1149/11.10.2017, înregistrat la UATM Lugoj sub nr. 80284/12.10.2017, prin care înștiințează: ”solicitarea dvs. de a accesa conturile debitoarei falite SC Confort SA constituite cu titlu de garanție de bună execuție este nelegală, întrucât la momentul deschiderii procedurii falimentului nici o plată efectuată din conturile și pe seama falitei nu poate fi realizată în afara prevederilor Lg. 85/2006, care guvernează ca normă specială, falita ……. Pentru toate aceste argumente, apreciem că orice soluționare favorabilă a cererii dvs. de eliberare a unor sume de bani aflate în conturile falitei reprezintă o încălcare a prevederilor Lg. 85/2006 aferente procedurii falimentului debitoarei SC Confort SA”,

Direcția Tehnică – Biroul de Investiții din cadrul UATM Lugoj invită  de mai multe ori executantul SC Confort SA Timișoara să finalizeze lucrările de execuție și de remediere a defecțiunilor, menționând că, în caz contrar vor fi nevoiți să rețină garanția de bună execuție și să formuleze acțiune în instanță, anexa nr. 138 și nr. 139.

Din cele menționate, reiese faptul că, SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, nu a executat lucrările de completări și remedieri din Anexa nr. 2.

Primăria municipiului Lugoj solicită în repetate rânduri remedierea defecțiunilor semnalate pentru începerea punerii în funcțiune a obiectivului de investiții, fără a face însă demersuri concrete de a recupera garanția de bună execuție.

Auditorii Curţii de Conturi au înștiințat conducerea Primăriei Lugoj cu privire la deficiențele constatate în vederea elucidării cauzelor și împrejurărilor care au condus la producerea deficiențelor, a consecințelor economico-financiare și sociale ale acestora asupra activității entității. Prin adresa nr. 86667/02.11.2017, echipa de audit a înaintat conducerii entității auditate Proiectul Procesului Verbal de Constatare, în vederea analizării și clarificării aspectelor constatate urmare misiunii de audit efectuată. La data de 06.11.2017 a avut loc Concilierea între echipa de audit și conducerea entității auditate.

Recomandările făcute de auditorii Curţii de Conturi

Stabilirea întinderii prejudiciului și luarea măsurilor de recuperare integrală a acestuia aferent tuturor obiectelor la care expertul a constatat deficiențe, urmând ca entitatea auditată să cuantifice valoarea lucrărilor neexecutate și/sau nefinalizate aferente Contractului nr. 28067/27.04.2009 și Contractului de lucrări nr. 41256/26.06.2012, pentru care trebuiesc calculate majorări de întârziere până la momentul recuperării integrale a acestora.

Inventarierea şi stabilirea exactităţii realităţii lucrărilor executate şi funcţionalităţii acestora.

Persoanele cu atribuții găsite responsabile de către Curtea de Conturi sunt:

Boldea Francisc Constantin – Primar al UATM Lugoj;

Gălin Petru Nicolae – Director executiv economic;

Mazilu Gheorghe Dinel – Arhitect Șef;

Negruțiu Cotizo – Olimpiu – Director executiv al Direcţiei Tehnice;

Nichita Cosmin Sebastian –Director economic (în perioada 2008 – 02.03.2015)

Lazăr Constantin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Ivașcu Nicolae – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Borchescu Sorin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Pozsar Iosif – diriginte de șantier

 

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Cazul bărbatului bătut de polițist pentru că nu avea mască se complică. Un al doilea polițist l-ar fi bătut la secție

Publicat

în

foto: renasterea.ro

Cazul care a șocat o întreagă România, cu un muncitor care ar fi tăiat un agent de poliție din Lugoj, doar ca mai apoi să reiese că de fapt polițistul l-a agresat pe bărbat, a rămas fără deznodământ. La mai bine de trei săptămâni de la scena surprinsă de camerele de luat vederi de pe cea mai circulată stradă din Lugoj, polițistul nu a fost sancționat pentru brutalitatea cu care a intervenit, deși pe imagini se vede cum folosește forța într-un mod nejustificat.

PMP

Detalii uluitoare ies la iveală în acest caz. Muncitorul angajat al Meridian 22 SA, firma care asigură apa și canalul la Lugoj, a depus o plângere penală în care scrie despre ce a pățit, și ce ar fi putut să pățească, dacă nu ar fi apărut imaginile cu întreaga scenă pe internet.

USR

Bărbatul povestește, în plângerea sa, cum s-au întâmplat lucrurile:

“În fapt, la data de 03.11.2020, în jurul orei 11, executam o lucrare de instalații în municipiul Lugoj, pe str. Timișorii, încercând să remediez o avarie (țeavă spartă) la rețeaua de apă a orașului. Menționez că sunt angajat ca instalator la SC MERIDIAN 22 SRL, în ziua respectivă fiind trimis de firma respectivă la acea avarie, împreună cu alți colegi de serviciu (Bolgea Nicolae, Abălașei Nicolae, Caplescu Dorel). Prin urmare, s-a săpat o groapă pentru a ajunge la țeava spartă, am identificat avaria și ne-am pus costumele de protecție din cauciuc pe care le purtăm în astfel de situații. Am coborât în groapa care era plină de apa care țâșnea și mi-am dat seama că trebuia să fixez pe gaura țevii un dop de lemn temporar până la remedierea defecțiunii. Am ieșit din groapă cu costumul de cauciuc ud de la apa care a țâșnit din țeava spartă și am început să tai, cu un cuțit de lucru, o bucată de lemn pentru a fabrica un dop.

În acel moment lângă mine a oprit un echipaj de poliție format din doi agenți pe nume Deutsch Marian (n.r. – subcomisar) și Ciulonescu Iosif (n.r. – agent șef principal), care mi-au reproșat pe un ton răstit faptul că nu port mască. Le-am explicat acestora că tocmai ce am ieșit din groapa plină de apă unde urma să mă întorc să remediez avaria precum și faptul că, din cauza presiunii apei, nu puteam să port masca. Această replică am dat-o polițiștilor pe un ton decent și respectuos și, mai mult, mi-am pus și masca pentru a le arăta că doresc să respect legea. Dintr-o dată, fără nici un motiv, cei doi polițiști au început să mă lovească cu pumnul în stomac și spate, cu o sălbăticie greu de descris, proferând amenințări și injurii la adresa mea. În timp ce mă băteau cu pumnii, unul dintre agenți s-a rănit (tăiat) la degete în cuțitul pe care îl aveam în mână, lucru pe care l-am aflat mai târziu. Fac precizarea că loviturile le-am primit mai ales de la agentul Deutsch Marian, iar eu nu am ripostat în nici un fel.

În decurs de câteva minute, lângă noi a ajuns un alt echipaj de poliție, care m-a băgat cu forța într-o mașină, unde am mai încasat niște lovituri, iar apoi am fost dus la sediul poliției unde am fost încătușat. În jurul orei 15, a apărut un ofițer de poliție pe nume Ianculescu Adrian (n.r. – agent șef adjunct), care a început și el să mă lovească cu pumnul în cap și în spate, spunându-mi ‘Cum de mai respiri după ce ai înjunghiat un polițist…’, urmat de amenințarea că voi avea soarta lui Lepa (făcând referire la cazul criminalului care a omorât un polițist)”, este o parte din plângerea depusă de bărbat la procuratură, citată de Renașterea.

Citește aici întreaga relatare a muncitorului bătut de polițist.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Rata de infectare la mia de locuitori scade pentru a cincea zi consecutivă la Lugoj

Publicat

în

PMP

La Lugoj rata de infectare la 1000 de locuitori scade pentru a cincea zi consecutiv, odată cu raportarea de marți dimineața. Dacă vineri, 19 noiembrie, am avut o rată de infectare de 7,17 la 1000 de oameni, aceasta a scăzut constant și ajuns marți, 24 noiembrie, la 5,72 de persoane la 1000 de locuitori.

USR

Lugojul a intrat de sâmbătă dimineața în carantină, însă rata de infectare a început să scadă cu mai bine de 48 de ore înainte. Chiar și așa însă, autoritățile au dat undă verde intrării orașului în carantină, care se desfășoară pe parcursul a cel puțin 14 zile.

Două dintre focarele active de la Lugoj, cel de la Centrul Neuro nr. 1, cu 118 cazuri, și cel de la CSM Lugoj, cu 13 cazuri, au fost declarate închise. În schimb a fost depistat un alt focar, la Centrul Neuro nr. 2, acolo unde până în prezent 10 de persoane au fost depistate cu SARS-Cov 2.

Marți dimineața, 24 noiembrie, localitățile cu rata de infectare pe ultimele 14 zile peste 3/1000 locuitori erau:

Timișoara – 7,17; Lugoj – 5,72; Gătaia -4,19;  Jimbolia- 4,86; Recaș – 3,87; Sânnicolau Mare -5,28;  Becicherecu Mic -3,26;  Biled – 3,86;  Birda – 10,43;  Bucovăț – 8,78; Chevereșu Mare -5,74; Comloșu Mare – 3, 98;  Coșteiu – 4,04, Criciova – 4,71; Curtea – 3,88, Denta – 4,62; Dudeștii Noi – 5,84; Dumbrăvița – 10,26;  Foeni – 4,00;  Găvojdia -4,10; Ghilad- 3, 77; Ghiroda – 10,55, Giroc – 7,95; Giulvăz  – 4,00; Jebel-6,31; Lenauheim – 3,44; Lovrin – 3,39,   Moșnița Nouă-8,93; Ohaba Lungă – 3,12; Orțișoara – 6,10; Parța – 3,27; Peciu Nou – 3,34;  Racovița- 3,54;  Remetea Mare -5,55; Săcălaz – 5,92; Șag – 7,88; Sânandrei – 5,30; Șandra – 3,82, Sânmihaiu Român – 6,26; Sânpetru Mare – 3,35,  Satchinez – 3,13; Topolovățu Mare- 5,26, Traian Vuia – 3,51, Valcani – 4,97.

Localitățile cu rata de infectare  pe ultimele 14 zile  peste 1,5/1000 locuitori erau:

Buziaș – 1,63; Ciacova – 1,93; Deta – 2,88; Făget – 2,98; Banloc – 1,60;  Boldur – 2,80 ; Cărpiniș -2,59 ; Cenad – 1,66;  Cenei – 2,96; Darova – 1,74; Dudeștii Vechi – 2,51; Dumbrava – 1,80; Fibiș – 2,30 ; Ghizela – 1,62,  Giarmata – 2,67, Gottlob – 2,64; Jamu Mare – 2,66; Liebling – 3,41, Livezile –1,76 ; Mănăștiur – 2,22;  Moravița – 1,81 ; Nițchidorf –2,44,  Otelec – 2,72 ; Pădureni – 2,89;  Pișchia – 2,70, Saravale- 2,95;  Stiuca – 1,74; Teremia Mare – 2,99; Tomnatic – 2,87 ; Tormac – 1,70, Uivar- 2,89; Variaș 2,09; Victor Vlad Delamarina – 2,43, Voiteg -2,40.

Citiţi mai departe

Actualitate

Directorii spitalului din Lugoj și-au dat sporuri nelegale de mii de lei. Probleme și la stocul de medicamente

Publicat

în

Foto Arhiva

Încep să iasă la iveală detaliile care au dus la schimbarea directorului de la spital. Erwin Floroni a fost înlocuit de către primarul Claudiu Buciu, printr-o decizie dată la sfârșitul săptămânii trecute.

PMP

Claudiu Buciu nu a dezvăluit ce l-a făcut să ia o astfel de hotărâre, spunând doar că își dorește o mai bună gestionare a activității.

USR

Conform informațiilor obținute de Lugojeanul.ro, în urma ultimului control efectuat la spital, încheiat cu un proces verbal la începutul acestei luni, inspectorii curții de conturi au descoperit mai multe nereguli. Printre cele mai grave sunt cele legate de neînregistrarea consumurilor de medicamente și materiale sanitare de către secțiile spitalului și efectuarea de plăți nelegale din bugetul entității pentru cheltuieli de personal acordate personalului contractual și persoanelor cu funcții de răspundere.

Medicamente și materiale sanitare, lipsă în gestiune

„Din datele reflectate în evidența contabilă , respectiv contul ” Medicamente și materiale reiese la data de 31.12.2019 un stoc de 321.063,11 lei, care în fapt reprezintă stocul farmaciei spitalului. Conform situației întocmită la 31.12.2019, asumate
prin semnătură de sefii de secții /compartimente/ laboratoare din cadrul spitalului, reiese un stoc scriptic la materiale în valoare de 1.253.289,09 lei și la MEDICAMENTE în valoare de 128.381, 89 lei stocuri ce nu se regăsesc, înregistrate în evidența contabilă a entitații”, arată inspectorii.

Raportul arată că valoarea estimativă totală a abaterilor este de 1.381.670,98 lei reprezentând contravaloarea medicamentelor și materialelor sanitare aflate în gestiunea secţiilor aparținând spitalului la data de 31.12.2019, neînregistrate în evidența contabilă.

Sporuri pentru directori

O altă abatere importantă este cea legată de plata unor sporuri nelegale pentru persoane din conducerea spitalului.

Din documentele puse la dispoziție de către spital, echipa de control a ajuns la concluzia că, pe perioada anului 2019, au fost înscrise în  state de plată și acordate sporul de mobilitate și sporul de confidențialitate. Mai exact începând cu luna octombrie 2019: spor de mobilitate, managerului entității, directorului medical și directorului financiar- contabilitate, sporuri ce au fost incluse ca și clauze contractuale în actele
adiționale la contractele individuale de muncă.

Începând cu luna octombrie 2019 spor de confidențialitate șefului birou RUNOS, șefului birou achiziții și consilierului juridic (începând cu luna ianuarie 2019) , sporuri ce au fost incluse ca și clauze contractuale în actele adiționale la contractele individuale de muncă.

Analizând prevederile invocate în clauzele contractuale din actele adiționale încheiate, echipa de control a constatat că, acordarea acestora s-a făcut fără temei legal și cu încălcarea dispozițiilor art.14 alin.2 și alin.3 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale.

În concluzie, sumele reprezentând venituri de natură salarială de care au beneficiat în mod nelegal angajații entității, au fost în valoare totală de 17.148 lei din care spor de mobilitate în sumă totală de 10.248 lei (suma neta încasată de managerul entității, directorul medical și directorul financiar- contabilitate) și spor de confidențialitate în sumă totală de 6.900 lei ( suma netă încasată de șeful biroului RUNOS, șeful biroului achiziții și consilierul juridic).

 

 

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite