Connect with us


Administrație

De ce are nevoie Lugojul de piste pentru biciclete

Publicat

în

DSC_8714Priviti atent fotografia de mai sus. Lugojenii sunt mari amatori de biciclete, iar in curand voi folosi si eu acest mijloc de transport pentru deplasarile de weekend in prima faza pana in oras si pe strazile de aici, iar mai apoi, de ce nu, chiar si ca transport pana la job sau pana la meciul de volei sau de fotbal sau asa mai departe, asta si cand voi avea o bicicleta care sa nu fie mai distrusa decat o jumatate de lubenita care a stat la soare vreo trei zile. O problema mare, care apare in absolut oricare oras de pe teritoriul tarisoarei noastre, este lipsa pistelor de biciclete, iar asta nu o spun doar eu, ca asa m-am trezit acum si am pofta de pedalat, ci, in primul rand, cele doua mii, nu cred ca m-ati inteles din prima, asa ca repet, 2.000 de lugojeni care au primit pana acum numere de „inmatriculare” verzi.

PMP

„Am impartit pana acum peste 2.000 de numere in cadrul campaniei noastre. Desi nu s-au dat fiecare la cate o singura persoana, unii solicitand si doua numere, pentru bunica, pentru vecini sau pentru oricine aveau ei nevoie, credem ca si asa, numarul de biciclisti trece de acest numar la Lugoj”, spune Gratian Orasanu, unul dintre lugojenii care au pus bazele miscarii „Lugojul Pedaleaza” si care mi-a povestit, in premiera cred, ca se lucreaza la un plan inedit prin care toti lugojenii care iubesc biciclitul vor avea un loc in care sa se adune si virtual, sa discute si sa se inregistreze cu numarul primit.733745_520920281280504_1356663838_n

USR

Deocamdata, la Lugoj exista doar cateva piste pentru biciclete, cele mai noi fiind cele de pe strada Gheorghe Doja sau cea de pe podul pietonal dintre cartierul Strand si zona pietei agroalimentare. Totusi, oamenii care incearca sa le foloseasca de multe ori se confrunta cu probleme importante si nu pot sa mearga pe ele linistiti, asa cum ar trebui sa o faca pe o pista normala. Problemele pleaca de la masinile parcate pe piste si ajung pana la gurile de canal sau de scurgere a apei peste care ar trebui sa traverseze pe pista.

„Cred ca daca am avea piste pentru biciclete, nu numai ca am avea un oras mai sigur pentru biciclisti, dar ar disparea si conflictele dintre soferi si ciclisti, ar disparea tamponarile si ar incuraja si mai multa lume sa treaca de la masina la bicicleta. Ar fi extrem de utile si, desi greu de pus in practica, cred ca o sa avem din ce in ce mai multe in urmatorii ani, pentru ca Lugojul pedaleaza si cam atat, am spus totul cu asta”, ne-a povestit Alin Rosu, organizator la „Lugojul Pedaleaza” si un promotor neobosit al miscarii pe doua roti din orasul nostru.

Biciclistii spun ca, desi isi doresc piste cel putin pe toate strazile importante din oras, desenarea lor nu este tocmai un lucru usor, avand in vedere modul in care orasul nostru, vechi de sute de ani, a fost initial construit. „Sunt zeci, poate sute de stradute inguste, cu loc de-abia lasat pentru masini, construirea unor piste acolo cred ca este imposibila. De asemenea, pe strazile mai mari s-au facut locuri de parcare, aici fiind din nou greu de desenat si, mai ales, de respectat pistele pentru biciclete. Pana la urma cred ca se va gasi o solutie si pentru ele, dar momentan lucram cu ce avem, desi ni le dorim cat mai repede”, a mai spus Gratian Orasanu, cel care printeaza numerele verzi pentru biciclisti de fiecare data.DSC_8626

In prima editie de „Lugojul Pedaleaza”, Gratian si trupa sa de voluntari au realizat si impartit 500 de numere, dupa care, aproape la fiecare editie lunara, alte 100 de bucati. Desi la inceput au pastrat o evidenta a celor care primeau cate un numar, eforturile lor de a face acest lucru s-a dovedit mult prea solicitante din toate punctele de vedere, asa ca ideea a fost suspendata o perioada, acum revenindu-se asupra ei. „Am cumparat deja lugojulpedaleaza.ro, iar in perioada urmatoare vom da drumul si site-ului, acolo unde fiecare biciclist cu numar isi poate inregistra datele, cateva cuvinte despre el si informatii despre bicicleta sa. Va fi un portal al biciclistilor din Lugoj, in care fiecare va putea interactiona cu fiecare si in care vom fi ca o mare familie pe doua roti”, a fost concluzia lui Gratian.

Pana la desenarea pistelor prin Lugoj, eu va las si plec la o tura de seara, ca azi e joi si e „long ride day”, adica ziua in care trebuie sa fac cel putin 30 de kilometri pe bicicleta. O sa va tin la curent atat cu progresul meu ca biciclist si arzator de calorii, cat si cu pistele de biciclete din orasul de pe Timis, evident in articolele viitoare pe aceasta tema.

8 Comments

8 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite