Connect with us


Lugoj

Cum vizitezi un oraș din Europa cu 100 de euro

Publicat

în

Frankfurt_Am_Main-Stadtansicht_von_der_Deutschherrnbruecke_am_fruehen_Abend-20110808

RETIM

Nu știu dacă știați, dar de la Timișoara puteți vizita cam orice oraș din Europa cu sub 100 de euro dacă stați o noapte sau chiar două, cu puțină planificare și răbdare în găsirea celui mai bun preț la hotel și zbor.

Aeroportul din Timișoara leagă practic Lugojul de orașe precum Londra, Paris, Roma, Barcelona, Madrid, Frankfurt, Munchen, Milano, Bari și alte orașe importante. De aici, poti lua trenul spre alte metropole, dar puteți începe să cunoașteți Europa prin orașele de destinație la început, așa cum fac eu. Biletul spre Frankfurt l-am cumpărat acum o lună și câteva zile și m-a costat, atenție, 39 de lei.

Nu m-am trezit cu noaptea în cap pentru asta și nici nu am fost obligat să vin cu mâinile în buzunar la avion. Am putut să iau rucsacul cu mine și am putut băga în el până la 10 kilograme de lucruri, numai bun pentru un rând de haine, prosop, periuță și pastă de dinți, un deodorant și un parfum mic și cam asta e toată afacerea.

Până la urmă, pentru o noapte vă puteți plimba chiar și fără haine de schimb într-un oraș anume, cu condiția să faceți un lucru normal la cazare, adică un duș. Nu e recomandat, dar merge și așa, e criză.

Legat de vizită, normal că într-o seară și o dimineață nu poți vedea muzee, biserici sau alte puncte de atracție, dar puteți simți orașul printr-o plimbare nocturnă, iar la Frankfurt chiar aveți ce vedea, orașul aducând puțin cu New York-ul americanilor din cauza zgârie-norilor din centru. Mâncarea e foarte bună, ieftină, berea e sportul rege, iar curățenia și ospitalitatea sunt la ele acasă.

Despre cazare, numai de bine, dar cum m-am încadrat în acea sută de euro cu tot cu cazare și drum? Printr-un truc simplu: cu o zi înainte de plecare am intrat pe Booking.com și am căutat hotel. Ce să vezi? Mai multe hoteluri din centrul orașului aveau reducere chiar și 75% pe cameră pentru rezervarea pe care o căutam, pentru că, văzând că nu vine nimeni, hotelierul lasă din preț pentru cei care se hotărăsc în ultimul minut să se cazeze. Așa că pe o cameră care costa 400 de lei, am plătit 100 de lei. Până acum avem 139 de lei.

Dimineața de sâmbătă am petrecut-o în tren, după micul dejun la hotel. Am plecat spre Munchen, de unde urma să iau avionul spre casă. Un bilet întreg te costă mult, dar aici există reduceri și chiar se aplică, așa că dacă ești membru UE și sub 25 de ani, călătorești chiar ieftin. Totuși, biletul ăsta a fost cea mai scumpă parte a călătoriei, trenul între cele două orașe, de altfel foarte confortabil, costând 29 de euro one-way, aproximativ 130 de lei.

Suntem la 269 de lei, ajunși în Munchen, cumpărăm o porție mare de wursti cu muștar și câțiva covrigi de te împotmolești cât sunt de buni, o bere și ajungem la 300 de lei. Din centru, plecăm spre Memmingem, biletul de autobuz fiind și el vreo 10 euro, la fel întâmplându-se și cu cel de la Frankfurt Hahn la Frankfurt centru, tot cu reduceri reale și aplicate pe loc. Das ist gut, Deutschland!

Pe biletul de avion întors am dat 69 de lei, așa că totalul a fost puțin peste 100 de euro, dar am văzut chiar două orașe mari și asta cred că justifică investiția. Cum vezi deci orice oraș din Europa pentru sub 100 de euro?

cumpără biletul de avion din timp, ăsta este trucul cel mai important. Cu cât îl iei mai devreme, cu atât e mai ieftin și economisești bani pentru un hotel bun și cât mai central;
-asigură-te că, dacă stai o noapte sau două, nu te grăbești cu acomodarea. Așteaptă până cu 24 de ore înainte, sigur vei găsi o ofertă bombă la un hotel bun și care nu vrea să rămână cu camere goale;
folosește transportul în comun în orașele mari, nu te urca în taxiuri decât dacă e musai. În orașele europene există metrou, autobuze și chiar biciclete pe care le poți închiria și te poți plimba prin tot orașul în siguranță și pe foarte puțini bani;
evită restaurantele centrale de lângă piața x sau monumentul y, pentru că aceleași preparate, poate chiar mai gustoase, le vei găsi și la trei străzi distanță, însă mult mai ieftine;
-asigură-te că ajungi la aeroport cu cel puțin o oră și jumătate înainte de ora de decolare. Ai grijă și la ora de pe bilet, la întoarcere e cea locală, așa că dacă avionul tău pleacă din Munchen la ora 15:20, în România e deja 16:20;
-lasă-ți bani pe card, poți plăti mult mai rapid chestii precum bilete de metrou sau chiar o bere, toată lumea le folosește dincolo de granițele României.

Vacanță plăcută!

P.S.: Poze nu am, în repezeală am uitat aparatura acasă și oricum un oraș ca Frankfurt sau Munchen se simte, se cunoaște la pas, ceea ce vă recomand și vouă să faceți. E minunat să te plimbi pe străzile unui oraș mare cu telefonul închis sau „uitat” pe modul Avion, fără griji de selfie sau Facebook. Încercați, o să vă placă la maxim!

P.P.S.: Urmează București în mai, Paris în toamnă, poate ceva escapade de o zi în vară, depinde cât de cald o să fie. Promit că iau DSLR-ul, cum am făcut la Roma.

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

RETIM

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

RETIM

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Lugoj

De ce este vinul de Porto unul dintre cele mai prestigioase vinuri din Europa

Publicat

în

Vinul de Porto este cel mai prestigios și cunoscut dintre vinurile portugheze și unul dintre cele mai consumate din Europa. Își primește numele de la orașul de coastă Porto de unde este expediat, dar, de fapt, este produs cu struguri crescuți în interiorul muntos al Alto Douro (regiunea viticolă). Să aflăm de ce este atât de special!

RETIM

Porto, oraș al vinului

Am putea numi Porto orașul vinului, deoarece pe de o parte te poți bucura de „vinho verde”. Vinul acela proaspăt, de vârstă fragedă, care nu este de fapt verde! Și, pe de altă parte, poți găsi faimosul „vin de Porto”, care este cel mai exportat vin din Portugalia în toate părțile lumii.
Dar nu a fost exportat întotdeauna de aici.

Centrul comerțului cu vin a fost elegantul oraș Viana do Castelo, de pe coasta de nord a țării. Ceea ce s-a întâmplat a fost că terenul montan nu le-a permis să transporte vinurile pe uscat de pe Valea Douro. Așadar, au început să le transporte de-a lungul râului Douro până în orașul Porto. Și de acolo, în lume!

Istoria vinului de Porto

Negustorii englezi au ajuns în orașul Porto în căutarea unui substitut pentru vinul francez când, în 1678, Anglia și Franța au intrat în război. Guvernul francez lansase o serie de măsuri pentru restricționarea importurilor de bunuri britanice în țara lor, iar guvernul britanic a oprit comerțul cu Franța. Deci, Porto a fost această sursă alternativă de aprovizionare pe care doreau să o găsească.

Dar vinul a plecat într-o ​​lungă călătorie spre Anglia și nevoia de a-l păstra i-a determinat pe negustori să adauge rachiu. Acest lucru a stabilizat vinul și i-a permis să reziste la temperaturile și umiditatea excursiilor cu barca. Acest amestec i-a entuziasmat pe englezi, încurajându-i să se stabilească în oraș și să-și deschidă propriile pivnițe acolo. De aceea există atât de multe nume britanice în mărci.

Un secol mai târziu, în 1756, prim-ministrul portughez, Marqués de Pombal, a stabilit limitele geografice ale podgoriilor de vinuri de Porto, creând „Regiunea delimitată a Duoro”. Podgoriile au fost clasificate în funcție de calitatea lor și au fost stabilite standardele de producere a vinului.

Prezent

Există aproximativ 33.000 de cultivatori de struguri certificați în regiunea Douro și peste 30 de soiuri de struguri acceptate pentru a produce acest vin. Sunt cultivate pe o terasă abruptă, ceea ce face foarte dificilă mecanizarea procesului. Dar condițiile climatice, solul și soiul de struguri din regiunea viticolă Douro nu pot fi reproduse în altă parte a lumii!

Există o întreagă afacere de turism în jurul acestei afaceri: degustare de vinuri, excursii cu trenul cu aburi, croazieră pe Douro, participarea la culesul recoltei, suveniruri de vin, etc.

De ce e vinul de Porto special

Caracteristicile vinului de Porto îl disting de vinurile obișnuite. Toate soiurile de vin de Porto au arome și savori bogate, intense și foarte persistente, cu un conținut ridicat de alcool (de obicei între 19% și 22% vol.). vin într-o varietate de culori și niveluri diferite de dulce.

Una dintre cele mai importante calități ale unui vin de Porto adevărat este amestecul unic de struguri indigeni portughezi. Strugurii de Porto includ Touriga Franca, Touriga Nacional, Tinta Roriz (sau Tempranillo), Tinta Barroca și Tinta Cão și se spune că există cel puțin 52 de soiuri! Fiecare strugure adaugă o aromă unică amestecului. De exemplu, Touriga Nacional adaugă note de afine și vanilie, iar Touriga Franca adaugă note de zmeură și scorțișoară.

Stiluri de vin de Porto

Există multe categorii oficiale diferite de vin de Porto, dar cele mai multe se încadrează în aceste 4 categorii:
Vin de Porto Ruby (roșu): un vin de Porto roșu profund, care include vinul de Porto Vintage, târziu îmbuteliat (LBV), Crusted și Ruby
Tawny: un vin foarte dulce, îmbătrânit în butoi, cu arome oxidante de nuci și caramel
Alb: realizat cu struguri albi indigeni, inclusiv Rabigato, Viosinho, Gouveio și Malvasia
Roze: Acesta este un nou stil de vin de Porto făcut ca vin rosat cu arome de căpșuni, violete și caramel.

Vintage, cel mai bun vin de Porto

Vintage este cea mai înaltă clasificare a vinului de Porto. Vintage este un vin de calitate excelentă produs dintr-o singură recoltă. Este considerat regele vinurilor de Porto, reprezentând doar un mic procent din producția totală.

Este îmbuteliat între 1 iulie al celui de-al doilea an și 31 decembrie al celui de-al treilea an după recoltare. Deși poate fi consumat imediat, este de obicei păstrat în pivnițe de îmbătrânire pentru o perioadă care poate dura până la 40 de ani.
Este un vin rosu foarte închis la culoare, care devine mai moale după îmbătrânirea în sticlă.

Servirea vinului de Porto

Vinul de Porto trebuie servit chiar sub temperatura camerei, la aproximativ 16°C.
Vinurile de Porto se potrivesc minunat cu brânzeturi cu aromă bogată (inclusiv brânzeturi albastre), deserturi de ciocolată și caramel, nuci sărate și afumate și chiar și carne dulce-afumată.

Citiţi mai departe

Lugoj

Dezvoltăm România! Dezvoltăm Timișul European! (P)

Publicat

în

În 6 decembrie, timișenii se vor afla în fața unei mari oportunități. Este pentru prima dată după foarte mulți ani, când există posibilitatea ca toți factorii decizionali de la nivel local și național să aibă o viziune comună pentru dezvoltarea județului. Votul din 6 decembrie va fi cel care va da semnificație rezultatului de la alegerile locale. Autoritățile locale au nevoie de sprijin consistent din partea Guvernului și a Parlamentului pentru ca proiectele de care Timișul are nevoie să se concretizeze.

RETIM

”Guvernul PNL a reușit să atragă într-un an fonduri europene cât toate guvernările PSD la un loc. Președintele Klaus Iohannis a obținut la Bruxelles o sumă record pentru investiții, 80 miliarde de euro. Dezvoltarea Timișului va fi posibilă doar cu un parteneriat puternic administrație locală-Guvern-Președinte și un Parlament sănătos ca liant. Dacă noua conducere a Consiliului Județean nu va avea de partea sa, un Guvern liberal, dezvoltarea Timișului va fi pusă sub semnul incertitudinii”, susține Ionuț Gaiță, candidatul PNL Timiș pentru Senatul României.

Dezvoltarea Timișului la nivel european este deviza liberalilor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie. Guvernul PNL a pornit deja pe acest drum, dar au existat foarte multe situații în care majoritatea toxică din Parlament, reprezentată de PSD, a pus piedici.
”Suntem singura țară din europeană care nu a intrat în recesiune tehnică. Economia a crescut, in trimestrul III, cu 5,6%. Este rezultatul măsurilor bune luate de Guvern: am eliminat supra-acciza la carburant și suprataxarea contractelor part-time, introduse de PSD, am reușit să scădem inflația de la 5,4% la 2,8%. Am mărit alocațiile cu 20% și pensiile cu 14%. Sunt fapte evidente care se simt direct în buzunarele românilor. Am reușit toate aceste lucruri într-o perioadă extrem de dificilă. Dar, toate aceste rezultate sunt confirmarea faptului că în ultimul an am creat premisele pentru dezvoltarea României. De aici înainte, cu un guvern responsabil și cu măsuri deștepte, avem baza pe care putem construi”, afirmă deputatul liberal, Marilen Pirtea.

Programul propus de Alin Nica, noul președinte liberal al Consiliului Județean, a câștigat încrederea oamenilor și a adus în discuție, după foarte multă vreme, obiectivele mari pe care acum candidații PNL le-au integrat pe lista priorităților pentru următorii 4 ani. Iată câteva dintre proiectele pe care aceștia le consideră obligatorii pentru dezvoltarea Timișului, la nivel european:
Centura Timișoarei și legătura cu autostrada A1 sunt două proiecte văzute ca un întreg. Centura este o prioritate pentru întreg județul, care va asigura pentru cetățeni și transportatori noi legături cu drumurile de mare viteză și care va fluidiza traficul în Timișoara. De asemenea, o nouă legătură rutieră cu două benzi pe sens, între Arad, Timișoara și DN 69 va fi cea de-a treia descărcare de pe autostradă, după Remetea Mare și Giarmata.

Autostrada Timișoara-Moravița ne va lega de Belgrad. Timișoara poate deveni singurul mare centru universitar din țară înconjurat de autostrăzi cu legături rapide directe spre Europa, prin două rute (Timișoara-Belgrad-Atena și Timișoara-Nădlac-Budapesta-Milano).
Sala Polivalentă cu 16. 000 de locuri. Este un obiectiv care poate da Timișoarei cel mai mare spațiu multidisciplinar din zona de vest a țării. De aici se va da tonul vieții cultural-sportive în România. Noua sală va putea găzdui evenimente, târguri și expoziții naționale și internaționale de mare amploare.

Un stadion nou cu o capacitate de aproximativ 32.000 de locuri. Noua Arenă sportivă poate fi ridicată pe vechiul amplasament ”Dan Păltinișanu”. Timișul are nevoie de infrastructură sportivă de nivel european pentru a putea găzdui evenimente sportive cu relevanță națională și internațională, dar și pentru a da un imbold puternic revigorării sportului bănățean.
Un nou spital modern în Lugoj. Noua structură va avea între 250 și 300 de paturi și va deservi peste 200.000 de cetățeni din estul județului Timiș. Investiția se va ridica la aproximativ 60 de milioane de euro și are șansa de a fi finanțată prin Programul Național de Reziliență, din fonduri europene.

Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Anul 2023 va fi un regal cultural de succes pentru Timișoara și pentru întreg județul, dar pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie ca în următorii 2 ani, publicul timișean să-și recupereze spațiile culturale și patrimoniul cartierului Cetate.

Comandat de PNL Timiș. Executat de SC BANAT PRESS SRL Cod mandatar financiar: 11200025

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite