Administrație
Cum se reorganizează Primăria. Noua organigramă cuprinde 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante
Primarul Lugojului propune consilierilor locali o nouă organigramă, după care să funcționeze Primăria Lugoj. Documentul va fi discutat în ședința din 27 iunie și are termen de implementare 180 de zile.
Este vorba de o reorganizare totală a direcțiilor și serviciilor din Primăria Lugoj. O parte dintre acestea dispar definitiv, iar o altă parte se regăsesc sub o nouă formă. Exemple sunt Casa de Cultură și Direcția de Poliție Locală. Casa de Cultură nu va mai exista ca entitate, dar se regăsește ca activitate sub noua Direcție de Comunicare, Cultură și Evenimente. La fel se întâmplă și cu Poliția Locală, care dispare ca direcție, dar activitatea se va desfășura sub forma unui serviciu public, aflat direct în subordinea primarului. În noua organigramă sunt desființate mai multe funcții, mai ales a unor șefi și directori, dar apar și alte posturi noi.
În total, sunt 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante. La ultima organigramă, aprobată în aprilie 2022, existau 235 de posturi, dintre care 48 erau vacante. De menționat este faptul că în respectiva organigramă nu erau cuprinse Casa de Cultură, Muzeul, Biblioteca, Școala de Artă și alte instituții care funcționau tot sub autoritatea Primăriei Lugoj.
Iată, mai jos, argumentele transmise de către primarul Claudiu Buciu consilierilor locali, pentru modificare organigramei, cât și toate transformările care vor avea loc.
Administrație
A început consultarea publică pentru transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și sustenabile
„Inovative Solutions for Green Cities” un proiect lansat de UrbanizeHub și finanțat din Fondul Social European prin POCA 2014-2020, are ca scop transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și comunități urbane sustenabile. În luna noiembrie 2022, s-au organizat patru workshop-uri împreună cu reprezentanți ai administrațiilor locale și societății civile, rezultând în patru planuri cu recomandări și proiecte pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor.
Acum, e timpul să se țină cont de opinia cetățenilor, prin demararea campaniei de consultare publică. Chestionarul (pe care îl puteți completa aici) se adresează cetățenilor din cele 4 orașe interesați de viitorul sustenabil al comunităților urbane și vizează 8 dimensiuni, incluzând eficiența energetică, iluminatul public, mobilitatea urbană, managementul deșeurilor, digitalizarea, dezvoltarea urbană verde, educația și implicarea.
Rezultatele acestui chestionar vor fi analizate și vor fi pregătirile pentru Urban Innovation Hackathon, unde concurenții vor putea propune soluții care să contribuie la dezvoltarea verde a orașelor. Conferința Urban Talks va fi ținută după hackathon, unde vor fi diseminate rezultatele și vor fi aduși experți în dezvoltare durabilă și lideri din administrație pentru a discuta despre viitorul orașelor.
Implementarea proiectului va ține cont de principiile de egalitate de șanse și dezvoltare durabilă.
Toți cetățenii sunt invitați să se alăture și să participe la modelarea orașelor prin completarea chestionarului.
Administrație
Peste 50 de finanțări europene aduc Lugojului un buget record în 2023. Proiectul de buget este pus în dezbatere publică

Administrație
Claudiu Buciu, reacție după plângerea făcută de angajații nemulțumiți de majorarea prea mică a salariilor

Administrație
MOL nu vrea să-și mute stația de carburanți și cere prelungirea contractului
Povestea închiderii stației de carburanți care aparține MOL România și se află pe terenul primăriei continuă. Contractul celor de la MOL expiră în 23 februarie, iar Primăria a anunțat deja că nu mai dorește ca acesta să fie prelungit. Pe locul fostei benzinării ar urma să fie construită o parcare, necesară, după cum spun edilii locali, pentru stadion.
În ianuarie, anul trecut, Consiliul local a emis o hotărâre prin care s-a decis încetarea contractului la termenul stabilit (n.r.- 23.02.2023). 11 consilieri au votat pentru această decizie, iar șapte s-au împotrivit.
Printr-o adresă transmisă în urmă cu câteva zile Primăriei Lugoj și Consiliului local, cei de la MOL își anunță solicitarea de prelungire a contractului. Reprezentanții companiei cer o audiență în care să discute această problemă.
Problema se află și pe ordinea ședinței Consiliului local din 31 ianuarie, când consilierii locali își vor putea spune părerea în legătură cu prelungirea contractului pentru stația MOL.
- Actualitate4 zile în urmă
Lugojeanul care a cumpărat stațiunea favorită a prințesei Sissi
- Cultură4 zile în urmă
S-a încheiat concursul pentru funcția de director de la Casa de Cultură a Municipiului Lugoj
- Sport4 zile în urmă
Victorie incredibilă a lugojencelor în Belgia, în prima manșă a sferturilor Cupei Challenge CEV la volei feminin
- Actualitate4 zile în urmă
Parchetul din Lugoj, rezultate bune cu procurori puțini. S-a înregistrat și cea mai mare pedeapsă dată unui infractor