Administrație
Cum se reorganizează Primăria. Noua organigramă cuprinde 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante
Primarul Lugojului propune consilierilor locali o nouă organigramă, după care să funcționeze Primăria Lugoj. Documentul va fi discutat în ședința din 27 iunie și are termen de implementare 180 de zile.
Este vorba de o reorganizare totală a direcțiilor și serviciilor din Primăria Lugoj. O parte dintre acestea dispar definitiv, iar o altă parte se regăsesc sub o nouă formă. Exemple sunt Casa de Cultură și Direcția de Poliție Locală. Casa de Cultură nu va mai exista ca entitate, dar se regăsește ca activitate sub noua Direcție de Comunicare, Cultură și Evenimente. La fel se întâmplă și cu Poliția Locală, care dispare ca direcție, dar activitatea se va desfășura sub forma unui serviciu public, aflat direct în subordinea primarului. În noua organigramă sunt desființate mai multe funcții, mai ales a unor șefi și directori, dar apar și alte posturi noi.
În total, sunt 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante. La ultima organigramă, aprobată în aprilie 2022, existau 235 de posturi, dintre care 48 erau vacante. De menționat este faptul că în respectiva organigramă nu erau cuprinse Casa de Cultură, Muzeul, Biblioteca, Școala de Artă și alte instituții care funcționau tot sub autoritatea Primăriei Lugoj.
Iată, mai jos, argumentele transmise de către primarul Claudiu Buciu consilierilor locali, pentru modificare organigramei, cât și toate transformările care vor avea loc.
Administrație
Încep lucrările la pasajul de pe strada Bocșei. Ministrul Grindeanu, mulțumit de tronsonul Lugoj-Timișoara
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara, parte integrantă a proiectului Caransebeș-Arad, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), sunt cele mai avansate de pe toate tronsoanele proiectului, fiind deja în faza de execuție.
„Primul lucru bun e că lucrările pe lotul Lugoj-Timișoara la calea ferată au început. Sunt în faza de execuție. Știți că e parte din proiectul Caransebeș-Arad, finanțat prin PNRR, iar cel mai înaintat lot este Lugoj-Timișoara,” a declarat Grindeanu. Ministrul și-a exprimat speranța că lucrările vor începe în curând și pe celelalte tronsoane, respectiv Timișoara și Caransebeș, pentru a respecta termenul limită de finalizare a proiectului până la sfârșitul anului 2026.
Proiectul include nu doar modernizarea căii ferate, ci și construcția unui pasaj suprateran în Lugoj și modernizarea gării locale. „Odată cu modernizarea, sigur că se construiește și un pasaj suprateran aici, unde ne aflăm,” a adăugat ministrul. Acesta a precizat că lucrările sunt realizate de o companie spaniolă de mare anvergură și a accentuat importanța monitorizării atente pentru a menține ritmul de execuție.
Tunel pentru biciclete
Ministrul Grindeanu a menționat și necesitatea de a evita problemele întâlnite la alte proiecte similare, cum ar fi pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș. „Aș vrea să nu pățim în această zonă ceea ce s-a pățit pe pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș, unde lucrurile nu stau chiar în regulă sub pasaj,” a declarat acesta.
Proiectul include și un tunel pentru biciclete, care va traversa calea ferată subteran, în cadrul unui plan de dezvoltare urbană ce nu va afecta spațiile verzi. „Propunerea CFR-ului este să se construiască subteran un tunel pentru biciclete și așa vom face,” a confirmat Grindeanu.
Ministrul a solicitat, de asemenea, o atenție sporită în ceea ce privește dezvoltarea urbană în zonă, pentru a preveni transformarea proiectului într-un inconvenient pentru locuitori.
Administrație
Grindeanu a anunțat că ia sensul giratoriu de la Primăria Lugoj: „Îl vom face noi, rapid”
Prezent sâmbătă, 18 mai, la Lugoj, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe centura Lugojului va fi preluat de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), după ce Primăria Municipiului Lugoj nu a reușit să finalizeze lucrarea.
„Bun, vă mulțumesc că ați venit azi alături de noi, de colegii mei de la CNAIR, de domnul președinte al Camerei Deputaților, Alfred Simonis, și de domnul Călin Dobra. La invitația lui Călin, suntem aici pentru a discuta o situație pe care noi am încercat să o rezolvăm în Lugoj de ceva timp, și anume acest sens giratoriu care trebuie construit în spate,” a declarat Grindeanu.
Ministrul a explicat că Primăria Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani să realizeze această lucrare, însă din cauza instabilității administrative și a schimbărilor de primar, proiectul a rămas blocat. În consecință, CNAIR a decis să preia responsabilitatea pentru finalizarea sensului giratoriu.
„Primăria Municipiului Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani că vor face ei această lucrare, dar cu haosul de la Primăria Lugoj, nu mai știm cine e primar, au venit, au plecat, s-au suspendat sau au fost suspendați. Lucrurile au rămas în aer. Noi am reluat proiectul, l-am luat înapoi la CNAIR și vă anunț că săptămâna viitoare va intra în licitație și proiectarea pentru realizarea acestui nod, fiindcă aici sunt foarte multe accidente,” a spus Grindeanu.
Ministrul a subliniat că finanțarea pentru acest proiect va proveni dintr-o sursă externă, mai exact de la Banca Europeană de Investiții (BEI), și a promis că lucrările vor fi realizate rapid.
„Este o zonă industrială cu trafic intens și ne vom mișca foarte repede. Finanțarea este de la BEI, deci e o finanțare externă. Vom rezolva această chestiune rapid, repet, preluând realizarea acestui proiect de la Primăria Lugoj și făcându-l noi la CNAIR, pentru că lucrurile nu s-au mișcat așa cum trebuie,” a adăugat ministrul.
Grindeanu nu a putut să precizeze o dată la care vor începe și se vor finaliza lucrările, afirmând că totul ține de felul în care se va desfășura licitația pentru proiectare.
Administrație
Trei firme au depus oferte să construiască noul spital din Lugoj. Urmează evaluarea tehnică
S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru construcția noului spital. Este cea de-a doua licitație organizată, pentru că la prima firmă rămasă în evaluare a fost descalificată pentru că a depus acte considerate neconforme de către comisia de evaluare.
„Astăzi a fost data limită de depunere a ofertelor în cadrul celei de-a doua licitații organizate pentru construirea noului spital. Trei societăți au depus oferte în cadrul termenului limită, acestea intrând în evaluare. Facem toate demersurile necesare pentru ca evaluarea să se desfășoare cât mai rapid. Zvonurile răspândite de cei care nu își doresc construcția noului spital, cum că finanțarea ar fi în pericol, nu se confirmă, iar interesul societăților care au depus oferte este încă o justificare a faptului că proiectul se va realiza”, spune Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar.
Noul Spital Municipal va dispune de facilități de ultimă generație, inclusiv sectoare dedicate spitalizării continue, spitalizării de zi, chirurgiei de zi, ambulatoriului, serviciilor de diagnostic și tratament, precum și un compartiment de primiri urgențe, un bloc operator cu 5 săli, servicii de Anestezie și Terapie Intensivă și alte funcțiuni adiacente, având o capacitate totală de 256 de paturi.
Finanțarea de aproape peste 150 de milioane de euro, obținută din Programul Național de Reabilitare și Reziliență, pentru construcția unui nou spital și reabilitarea pavilionului central din actualul spital, este cea mai mare finanțare europeană din istoria municipiului de pe malurile Timișului. Termenul de finalizare este luna iunie a anului 2026.
Administrație
S-a încheiat licitația pentru reabilitarea clădirii Primăriei Lugoj. Cât costă lucrările și cât durează
Primăria Municipiului Lugoj a anunțat încheierea licitației pentru demararea unui proiect major de reabilitare energetică a clădirii administrative, o inițiativă care urmărește aducerea clădirii la standardele moderne de eficiență energetică și accesibilitate. Valoarea totală estimată a lucrărilor se ridică la 12.623.788,25 RON fără TVA.
Proiectul include o serie de lucrări esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii și a condițiilor de utilizare a clădirii. Un singur constructor s-a înscris la licitație, iar oferta sa urmează să fie evaluată din punct de vedere tehnic, dacă va corespunde cerințelor lucrările vor putea începe în cateva săptămâni.
Printre intervențiile planificate se numără:
- Repararea fisurilor și realizarea unei tencuieli armate la nivelul subsolului.
- Curățarea și igienizarea subsolului pentru eliminarea umezelii.
- Facilitarea accesului și exploatării clădirii pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv montarea unui ascensor special și amenajarea traseelor de deplasare.
- Realizarea semnalisticii vizuale și a traseelor de circulație pentru persoanele cu diverse tipuri de dizabilități.
- Compartimentarea unei încăperi pentru realizarea unei chicinete și a unui grup sanitar pentru persoanele cu dizabilități.
- Amenajarea locurilor de parcare, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.
- Înlocuirea sau repararea acoperișului și schimbarea tâmplăriei exterioare și interioare, păstrând aspectul original al clădirii.
- Termoizolarea pereților exteriori și a planșeului peste ultimul nivel.
- Implementarea de finisaje noi la tavane și pereți, precum și schimbarea finisajului pardoselilor în birouri.
- Realizarea unor chicinete pentru personalul primăriei și achiziția și montarea a două pompe de căldură .
Durata totală a lucrărilor este estimată la 18 luni, de la data semnării contractului .
- Divertismento săptămână în urmă
Primul Banat Brunch la Lugoj. Hanul “Ana Lugojana” vă așteaptă cu celebrele clătite și cu multe alte surprize gastronomice
- Culturăo săptămână în urmă
Mihai Mălaimare aduce pe străzile Lugojului un spectacol impresionant, cu costume, alegorii și marionete uriașe
- Educațieo săptămână în urmă
Topul celor mai bune 30 de universități din România, prezentat de Ministerul Educației. Timișoara nu prinde top 5, Lugojul nu există
- Politicăo săptămână în urmă
Pățania unui lugojean care a vrut să candideze la funcția de primar. De ce a fost respins VIDEO