Connect with us

Actualitate

Cum funcționează căștile de motocicletă pentru a vă menține în siguranță

Publicat

în

Căștile de motocicletă sunt unul dintre echipamentele de siguranță esențiale pe care le veți purta vreodată. Acestea joacă un rol important în protejarea atât a dvs., cât și a motocicletei dvs. împotriva rănilor în cazul unui accident.

RETIM

Cu toate acestea, este posibil să nu știți toate lucrurile fantastice despre căști de motocicletă pe care le-am compilat în acest articol.

Ce sunt căștile de motocicletă?

Căștile de motocicletă sunt un tip de căști de protecție pentru cap. Aceste tipuri de căști pot fi purtate de bicicliști, motocicliști, ecvestri și alți călăreți.

Autoliv angajează!

Există o varietate de tipuri de căști disponibile pentru diferite tipuri de activități. De exemplu, căștile de ciclism montan pentru downhill sunt concepute pentru a rezista la impacturi mai semnificative și pentru a proteja capul biciclistului de pietrele și resturile întâlnite pe traseu.

Montarea unei căști este cel mai critic aspect. O cască bine adaptată trebuie să fie bine fixată, fără mai mult de 2,5 cm de mișcare în orice direcție pe cap sau pe față atunci când încercați să o mișcați în jurul capului.

A doua parte cea mai importantă este reprezentată de caracteristicile de siguranță, cum ar fi protecția la impact, care poate fi obținută cu ajutorul unei construcții turnate sau a unei cochilii din polistiren expandat (EPS).

Aceste caracteristici de siguranță oferă protecție împotriva impactului în cazul unui accident și pot contribui la reducerea riscului de vătămare a persoanelor sau a obiectelor care pot fi implicate într-un accident.

Ce se află în interiorul căștii dumneavoastră?

O cască de motocicletă este un echipament de siguranță purtat pe capul unui motociclist. De obicei, este fabricată dintr-un material dur, durabil și are mai multe caracteristici de protecție.

Cea mai importantă parte a unei căști de motocicletă este căptușeala, care este realizată din spumă sau dintr-un material foarte ușor de comprimat.

Atunci când vă puneți casca de motociclist, veți constata că aceasta are mai multe curele diferite. Va trebui să fixați bine casca pe cap pentru a vă asigura că rămâne la locul ei în timpul unui accident. Mai multe orificii de aerisire sunt încorporate în cască, permițând aerului să circule și să vă mențină răcoros pe timp de caniculă.

1. Învelișul exterior

Învelișul exterior al unei căști de motocicletă este porțiunea vizibilă și cea mai exterioară și poate forma exoscheletul acesteia. Aceasta vine adesea fie din policarbonate, ABS, fie din materiale plastice ranforsate cu fibră de sticlă. Printre materialele mai puțin obișnuite se numără materialele compozite, cum ar fi fibra de carbon și Kevlar.

Stratul exterior este conceput pentru a se descompune lent și natural, asigurând o performanță optimă de alunecare.

2. Căptușeala de absorbție a impactului

Căptușeala unei căști de motocicletă este esențială deoarece ajută la protejarea capului de lovituri, zgârieturi și impacturi semnificative. Aceasta face acest lucru prin absorbirea energiei din șocuri, distribuind în același timp sarcinile pentru a preveni presiunile extreme asupra capului.

3. O căptușeală din spumă

O căptușeală din spumă este o suprafață de amortizare între căptușeala EPS și capul călărețului. Este alcătuită din tampoane de spumă care țin capul bine în poziție, în timp ce elimină umezeala din transpirație. Pentru o performanță optimă, o căptușeală bună vă ține liber de mișcări relative la alte părți ale corpului.

4. Sistemul de retenție

Un sistem de retenție cuprinde curele în jurul gâtului pentru a menține casca la locul ei. Acestea sunt cusute cu o închizătoare și ajută la fixarea căștii pe cap, împiedicând-o să se desprindă în timpul unui impact.

5. Un scut facial

O vizieră sau un scut este un ecran facial care acoperă de obicei vizorul unei căști. Acesta previne ca resturile să intre în interiorul căștii și să vă dăuneze.

6. Sistemul de ventilație

Fluxul de aer din cască ventilează aerul din jurul dumneavoastră, ceea ce vă ajută să vă mențineți confortabil și, de asemenea, previne aburirea vizorului.

Ce face o cască bună pentru motociclism?

Căștile de motocicletă sunt concepute pentru a proteja capul în cazul unei coliziuni. Casca trebuie să îndeplinească cerințe specifice de siguranță pentru a fi aprobată pentru a fi utilizată pe o motocicletă. Aceste cerințe includ potrivirea, ventilația, rezistența la impact și reducerea zgomotului.

Unul dintre cei mai critici factori în alegerea unei căști de motocicletă este potrivirea. Casca trebuie să fie confortabilă, dar nu prea strâmtă, și trebuie să se potrivească bine pe frunte, în jurul urechilor și peste linia părului.

Dacă este prea strâmtă, nu va oferi suficientă protecție în caz de accident și poate provoca dureri de cap sau alte disconforturi. Dacă este prea larg, aerul poate intra în interiorul și în jurul căștii în timpul unui impact, putând provoca leziuni cerebrale.

Un alt factor critic în alegerea unei căști de motociclist este ventilația. O cască bună ar trebui să permită aerului să circule liber prin dispozitiv, astfel încât căldura și umiditatea să fie expulzate rapid din cap în caz de accident.

Dacă circulația aerului este restricționată, transpirația se poate acumula în interiorul căștii, ceea ce duce la condens pe lentile, care poate întuneca vederea în condiții de condus sau poate îngreuna auzul în timpul mersului la viteze mari.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

O fetiță de cinci ani a ajuns la spitalul din Lugoj, după un accident la locul de joacă

Publicat

în

FOTO cu caracter ilustrativ/Pixabay

O fetiță de 5 ani a ajuns la spitalul municipal din Lugoj, după ce a căzut de pe platforma de lansare a unui tobogan, în timp ce se juca în comuna Racovița. Incidentul s-a petrecut, sâmbătă, 22 iunie, în jurul orei 21:00, anunță IPJ Timiș.

RETIM

Fetița, însoțită de părinții ei, s-a prezentat la spitalul din Lugoj în jurul orei 22:25, unde a primit îngrijiri medicale.

La scurt timp după incident, polițiștii Biroului de Investigații Criminale Lugoj au fost sesizați și s-au deplasat la fața locului. A fost deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă, iar autoritățile efectuează cercetări pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Actualitate

Trei zile de foc în Banat. Care sunt regiunile care vor trece printr-un cod roșu de caniculă

Publicat

în

În județul Timiș, valul de căldură atinge un punct critic, aducând temperaturi extrem de ridicate și disconfort termic accentuat. În data de 21 iunie, Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod portocaliu de caniculă pentru Banat, sudul Crișanei, al Olteniei și al Transilvaniei, precum și pentru sud-vestul Munteniei. În aceste zone, temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 și 36 de grade Celsius, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. Nopțile vor fi tropicale, cu minime în jur de 20 de grade Celsius.

RETIM

În data de 22 iunie, valul de căldură va persista și se va intensifica, acoperind și mai multe regiuni din țară. Județele Dolj, Olt, Teleorman și sudul județelor Vâlcea și Argeș se vor afla sub cod roșu, cu temperaturi maxime de 38-39 de grade Celsius și disconfort termic deosebit de accentuat. Totodată, se menține codul portocaliu pentru Banat, sudul Crișanei, cea mai mare parte a Transilvaniei și local în Oltenia și Muntenia, cu temperaturi maxime între 34 și 37 de grade.

Pe 23 iunie, valul de căldură se va diminua în intensitate în Banat, sudul Transilvaniei și centrul Moldovei, dar se va extinde în Dobrogea continentală. Temperaturile maxime vor fi în general între 31 și 33 de grade Celsius, iar disconfortul termic va rămâne ridicat. Local, în regiunile vestice, nordice, nord-estice și centrale, vor fi perioade cu manifestări de instabilitate atmosferică. În județele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Ilfov, sudul județelor Vâlcea, Argeș, Dâmbovița, precum și în municipiul București, codul roșu va continua, cu temperaturi maxime de 38-39 de grade și nopți tropicale.

Autoliv angajează!

Pe măsură ce valul de căldură continuă să afecteze România, este esențial să se ia măsuri de protecție împotriva temperaturilor extreme și a disconfortului termic accentuat.

Citiţi mai departe

Actualitate

Valul de căldură se extinde și se intensifică în Banat. Codul portocaliu s-a prelungit

Publicat

în

Vestul României se confruntă cu un val de căldură intensă, conform avertizărilor emise de Administrația Națională de Meteorologie. În intervalul 20-21 iunie, Banatul, Oltenia, Muntenia și sud-vestul Dobrogei vor resimți cel mai puternic efectele caniculei, temperaturile ajungând până la 39 de grade Celsius.

RETIM

În Maramureș, Crișana și cea mai mare parte a Transilvaniei, temperaturile vor oscila între 32 și 35 de grade, cu un disconfort termic accentuat. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități, creând condiții greu de suportat pentru populație.

Pe 21 iunie, valul de căldură se va menține și în Oltenia și Muntenia, unde maximele vor atinge 34 de grade. În Banat, sudul Olteniei și sud-vestul Munteniei, temperaturile vor varia între 33 și 37 de grade, iar nopțile vor fi tropicale, cu minime de aproximativ 20 de grade.

Autoliv angajează!

Autoritățile recomandă cetățenilor să ia măsuri pentru a se proteja de căldură extremă, să evite expunerea prelungită la soare și să se hidrateze corespunzător. În zilele următoare, valul de căldură se va intensifica și extinde, accentuând disconfortul termic în întreaga regiune.

Citiţi mai departe

Actualitate

Dobra anunță licitația pentru studiul de fezabilitate pentru sensul giratoriu de pe centura Lugojului

Publicat

în

Sensul giratoriu de pe Centura Lugojului, zonă cunoscută drept ”intersecția morții” din cauza numărului mare de accidente, va fi construit în cel mai scurt timp, conform declarațiilor lui Călin Dobra.

RETIM

„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și a proiectului tehnic de execuție. În ultimii 4 ani, Primăria Lugoj nu a fost în stare să dea drumul acestui proiect atât de necesar în comunitate. E aceeași indolență cu care eram obișnuiți, dar, de care, în sfârșit orașul a scăpat”, a declarat Dobra.

Acum, investiția aflată în administrarea CNAIR are undă verde, iar lucrările urmează să înceapă în cel mai scurt timp, oferind o soluție mult așteptată pentru siguranța traficului în această zonă periculoasă.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Cele mai citite