Evoluția infecțiilor respiratorii, la nivelul județului Timis, în perioada 20 decembrie 2022- 4 ianuarie 2023, comparativ cu aceeași perioada anului trecut a înregistrat un important trend ascendent, în primul rând în ceea ce privește numărul cazurilor de gripă.
„Anul trecut am înregistrat un număr de 12 cazuri de gripă fără internări, iar in ultimele două săptămâni au fost raportate 231 de gripe cu 33 de internări. De asemenea, și numărul de infecții acute ale căilor respiratorii superioare, a înregistrat o creștere semnificativa, fiind raportate 2.863 de cazuri în ultimele 14 zile, de aproximativ 3 ori mai multe față de aceeași perioadă a anului precedent , când au fost înregistrate 871 cazuri. Și numărul cazurilor de pneumonie a crescut considerabil, fiind raportate 278 de cazuri la început de sezon, față de 101 cazuri raportate în aceeași perioada a anului anterior”, ne-a declarat Cornelia Bubatu, purtătorul de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică Timiș.
Ministrul Sănătății spune că România ar putea declara epidemie de gripă sezonieră, în situația în care numărul cazurilor crește cu câte 20% pentru trei săptămâni consecutive. O decizie va fi luată joi, după prezentarea unei analize INSP. Dacă aceasta va fi declarată, vor fi impuse restricții numai la nivelul accesului în spitale.
Rafila a mai spus că la o creștere cu câte 20% timp de trei săptămâni consecutiv și o proporție de minimum 10% din probele testate care sunt confirmate pentru gripă înseamnă că este epidemie. Conform ministrului spitalele trebuie să își adapteze programele de vizită în funcție de această situație, mai ales în cadrul secțiilor în care există pacienți cu risc crescut. Personalul medical va trebui să folosească în interior echipamentul de protecție. Vor fi reactualizate toate regulile de igienă și prevenire a infecțiilor.
„Anul acesta, sezonul gripal este decalat cu cu 3-4 săptămâni față de un sezon obișnuit, gripa a început să circule mai repede și mai intens. Sigur că și sezonul se va termina mai repede. În acest an, având în vedere că anii trecuți am avut restricții, circulația virusurilor a fost mult mai accentuată. În cazul unei epidemii, masca de protecție va fi obligatorie numai în unitățile spitalicești. Sigur, ea este recomandată și populației”, a declarat ministrul.
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară.
”Energia electrică ne însoțește constant în rutina noastră zilnică, definește lumea în care trăim din ce în ce mai mult, dar modul în care o folosim este diferit pentru fiecare dintre noi. Însă, fie că utilizăm energia electrică pentru a încărca un telefon sau mașina electrică, pentru a ilumina orașele în care locuim, pentru confortul nostru sau pentru mini-sera din sufragerie, fie că instalăm panouri solare, fiecare dintre noi are propriile scopuri și dorințe. Iar scopul companiilor PPC în România este să onoreze încrederea clienților, cei care ne încredințează confortul lor zilnic, pentru că energia electrică este necesară pentru nevoile și preferințele fiecărui client”, a declarat Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager al companiilor PPC în România.
De asemenea, a fost lansat și www.ppcenergy.ro, noul site al companiilor PPC din România, precum și noua aplicația myPPC, două platforme digitale moderne în care clienții vor putea găsi, pe lângă date despre companiile PPC, funcționalități cum ar fi gestionarea contului, plata facturilor, dar și soluții energetice, alături de servicii cu valoare adăugată.
Serviciile de furnizare ale PPC Energie și PPC Energie Muntenia nu vor fi influențate de schimbarea de identitate vizuală și adoptarea noii mărci. Tarifele și condițiile contractuale vor rămâne neschimbate, iar magazinele vor funcționa conform programului obișnuit, fără modificări în operațiuni. Astfel, clienții care vor să discute față în față cu un consultant, pot vizita magazinul PPC din Str. Stefan cel Mare, nr. 24-26 sau Iulius Mall, str. A.Demetriade, nr.1 etaj 1.
Începând din luna aprilie 2024, logoul PPC va înlocui treptat logoul Enel atât pe facturile clienților, cât și în toate punctele de contact, inclusiv în magazine, pe stațiile de plată de tip self-pay și în comunicările sau canalele online.
În data de 25 octombrie 2023, Grupul PPC a anunțat finalizarea tranzacției prin care a achiziționat participațiile deținute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piața externă. Finalizarea tranzacției a reprezentat un eveniment de referință pentru strategia de creștere a PPC, prin achiziționarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate și în curs de dezvoltare), dar și a operațiunilor de distribuție și furnizare a energiei electrice din România.
La data de 22.04.2024, polițiștii din județul Timiș au efectuat activități de control sub coordonarea Serviciului Arme, Explozivi si Substanțe Periculoase – I.P.J. Timiș, pe linia produselor pentru protecția plantelor și îngrășămintelor chimice. Au fost întocmite dosare penale.
Polițiștii din Făget au efectuat un control la sediul unei societăți comerciale care are ca obiect de activitate lucrări agricole, unde a fost identificată cantitatea de 16.800 kg. de azot și alte îngrășăminte care se aflau depozitate pe o platformă din beton neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.
În cauză s-a întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracţiunii de “nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și produselor de protecție a plantelor în locuri protejate“, conform O.U.G. 195/2005 privind Protecția Mediului.
Polițiștii din Deta au continuat verificările la două persoane fizice autorizate cu sediul în comuna Jebel.
În urma verificărilor, s-a descoperit că una din persoanele fizice autorizate depozitează ilegal cantitatea de 105 litri de produse de protecția plantelor (erbicide) din trei grupe diferite de toxicitate, cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate măsuri de eliminare.
Cantitatea de erbicide identificată a fost indisponibilizată în vederea continuării cercetărilor și neutralizării ulterioare.
De asemenea, în curtea altei persoane fizice autorizate din comuna Jebel a fost identificată cantitatea de aproximativ 6.000 kg. (6 tone) de îngrășământ chimic (azot) care se afla depozitată direct pe sol, neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.
În ambele situații, au fost întocmite dosare penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.
Polițiștii lugojeni împreună cu politiștii din cadrul S.A.E.S.P. Timiş și cu un consilier din cadrul Oficiului Fitosanitar Timiș au efectuat mai multe controale în Lugoj la mai multe societăți comerciale, unde au verificat modalitatea de gestionare și manipulare a produselor pentru protecția plantelor, precum și asigurarea sistemelor de pază potrivit Legii 333/2003.
Într-o încăpere a unei societăți comerciale din Lugoj a fost descoperită cantitatea de aproximativ 50 litri de produse pentru protecția plantelor cu termenul de valabilitatea expirat.
În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.
Polițiștii orașului Ciacova au descoperit că o persoană juridică depozitează ilegal cantitatea de 724 litri de produse de protectia plantelor (erbicide), din categoria de toxicitate XN (nocive), cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate masuri de eliminare.
În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.
Astfel, în urma acțiunilor desfășurate a fost indisponibilizată cantitatea totală de 22.800 de kg. de îngrășământ chimic și 879 de litri de produse pentru protecția plantelor având termenul de valabilitate expirat.
IPJ Timiș anunță că din ce în ce mai mulți cetățeni raportează poliției fapte de înșelăciune și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos. Polițiștii atrag atenția asupra unei metode de fraude online, în care indivizi se pretind a fi experți în investiții sau în cadrul unor platforme, oferind promisiuni de sporire a veniturilor. Aceștia conving victimele să instaleze aplicații sau programe pe dispozitivele acestora, computer sau telefon, ce permit accesul neautorizat la date personale și financiare, inclusiv la conturi bancare și parole. Prejudiciul suferit este semnificativ, deoarece infractorii au acces la toți banii victimelor.
„Este crucial să fiți vigilenți în fața promisiunilor de câștiguri rapide și să nu divulgați date sensibile, cum ar fi cele ale cardului bancar. Evitați să instalați aplicații, precum: Remote desktop, AnyDesk sau orice ală aplicație care ar permite accesul la distanță la dispozitivele dvs. și de asemenea, evitați să fotografiați cardurile bancare, deoarece acestea conțin informații confidențiale ce ar putea fi exploatate de terțe părți.”, transmist reprezentanții IPJ Timiș.
Pentru a preîntâmpina astfel de situații neplăcute polițiștii vă recomandă: – Evitați să acceptați instalarea unor aplicații pe dispozitivele dvs. la solicitarea unor necunoscuți, pentru că riscați să le dați acestora posibilitatea de a avea acces la informațiile de pe dispozitivul dumneavoastră. – Evitați să trimiteți fotografii cu card-urile dvs.; – Dacă primiți mesaje sau mail-uri din partea băncilor să fiți atenți la URL (adresa electronică) și să nu dați curs solicitărilor fără să verificați la bancă corectitudinea acestora;
Atenție la modul de utilizare a card-urilor bancare: – Memorați codul PIN al card-ului bancar sau cel puțin nu-l păstrați alături de card. De asemenea codul PIN nu se divulgă nimănui, tocmai pentru a evita utilizarea acestuia fără acordul dvs.; – Refuzați trimiterea de fotografii cu cardul bancar, acesta conține date prin care cel care le primește are acces la banii din contul dvs. – În cazul în care vă pierdeți card-ul bancar, sesizați banca emitentă pentru a bloca contul dvs. și solicitați alt card;
Atenție atunci când vindeți sau cumpărați bunuri de pe internet: – Dacă vindeţi bunuri prin diferite site-uri de vânzări, trebuie să ştiţi că plățile nu se fac prin accesarea link-urilor trimise de potenţiali cumpărători prin care vi se solicită să vă introduceți datele card-ului bancar. Datele card-ului se folosesc pentru a face plăți, nu pentru a încasa bani. Pentru încasarea banilor este nevoie de un cont IBAN. Atunci când vindeţi produse puteţi să primiţi banii prin transfer bancar în contul dvs. sau printr-o firmă de curierat, după ce cumpărătorul a intrat în posesia produsului. Totodată, dacă site-ul respectiv are chat, nu acceptaţi să mutaţi discuțiile pe diferite rețele de comunicare. Păstraţi discuțiile cu potențiali cumpărători pe site-ul oficial, astfel veţi putea fi ajutat în caz de fraudă; – Optaţi pentru a plăti bunurile comandate la destinaţie, nu în avans.
Poliţiştii vă recomandă să fiţi vigilenţi atunci când vă întâlniți cu oferte de câștiguri ușoare pe internet, când faceți achiziții din magazine online și când utilizați card-ul bancar sau datele acestuia!
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis luni, 22 aprilie 2024, o autorizație de construire parțială pentru lucrările de extindere a Autostrăzii Lugoj – Deva, în special pentru secțiunea Margina – Holdea, anunță Economica.ro.
Conform autorizației, lucrările aprobate se vor concentra pe un tronson de 5,7 kilometri din secțiunea E a lotului 2 al autostrăzii. Valoarea totală a lucrărilor autorizate a fost estimată la 275,8 milioane de lei, fără TVA, și va include construcția a două pasaje importante.
Asociația Pro Infrastructura a anunțat că nu se poate săpa la tuneluri, pentru care a fost subcontractată o firmă din Bosnia.
„A1 Margina-Holdea, prima autostradă PNRR ratată. Este cert: ne vedem prin 2027, deoarece proiectarea la tuneluri nu este gata, lucrările nu vor începe prea curând și vor dura minimum 34 de luni”, a transmis Pro Infrastructura.
Reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au confirmat că antreprenorul principal, Dorinel Umbrărescu, se pregătește intens pentru demararea lucrărilor. „E în faza de organizare și când sunt toate pregătite, începe”, au explicat aceștia.
Acest proiect este parte a unei investiții mai ample, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care vizează finalizarea autostrăzii A1 de la Sibiu la Nădlac. După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.
Pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră pe Lugojeanul.ro utilizăm fișiere de tip cookie. Prin continuarea navigării pe site sau prin apăsarea butonului „Am înțeles”, sunteți de acord cu stocarea cookie-urilor primare și terțe. Mai multe informații găsiți în secțiunea Politica de ConfidențialitateAm înțeles