Connect with us

Administrație

Colaborare europeană terminată în instanţă. Spitalul din Mako a dat în judecată spitalul din Lugoj

Publicat

în

Lugojul nu şi-a făcut treaba în proiectul european desfăşurat în colaborare cu spitalul din Mako (Ungaria).  Întârzierile mari şi neregulile din documente i-au făcut pe maghiari să dea spitalul lugojean în judecată. Amănuntul a ieşit la iveală după o conferinţă de presă susţinută de actualul director al spitalului, Erwin Floroni. Întrebat de ce s-a renunţat la cel de-al doilea proiect cu Mako, Floroni a declarat că acesta nu s-a mai putut face din cauză că spitalul din Lugoj ar fi ajuns să plătească despăgubiri spitalului maghiar, la fel ca în primul proiect.

RETIM

“Proiectul cu Mako nu era fezabil. Conform legsilaţiei româneşti trebuia să facem un studiu de impact. Acest studiu durează 60 de zile minim. În momentul în care ni s-a spus despre acel studiu de impact, la ultima întâlnire pe care am avut-o la Arad, nu mai aveam 60 de zile în care să depunem proiectul. Proiectul trebuia depus la sfârşitul lui ianuarie şi noi nu ne încadram în termenul respectiv. Drept urmare, partenerul maghiar ne-a cerut ca, dacă se pierde proiectul, să plătim toate chetuielile lor. Pentru tot ce au plătit ei, pe caietele de sarcini şi altele, lucru cu care eu nu am fost de acord, pentru că s-a făcut în mandatul trecut şi am plătit eu despăgubirile”, a declarat Floroni.

Directorul spitalului lugojean a refuzat să ofere amănunte. A confirmat doar că spitalul lugojean a fost dat în judecată şi a pierdut procesul. “Da, au existat neînţelegeri, în primul proiect. S-a ajuns la proces s-a pierdut procesul şi aşa mai departe. Mai multe nu vreau să comentez”, a mai spus Floroni.

Proiectul elaborat în comun de către Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj şi Spitalul Clinic „Dr. Diosszilagyi Samuel” din oraşul Mako (Ungaria), depus în cadrul Programului de Vecinătate Ungaria – România , în 2013, a obţinut o finanţare în valoare de 1,9 milioane euro. 750 de mii de euro au ajuns la Lugoj, bani din care s-a refăcut Compartimentul de urgenţe al spitalului.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Al doilea proiect, care nu s-a mai făcut, avea o finanţare de 2,5 milioane de euro şi prevedea refacerea completă a secţiilor de chirurgie şi anestezie-terapie intensivă.

1 Comment

1 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primǎria Lugoj se pregătește de mutare. „Ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor”

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj a anunțat relocarea temporară a activităților administrative, pe durata lucrărilor de renovare și modernizare a palatului administrativ. Decizia vine după ce autoritățile locale au demarat un proiect amplu de reabilitare și eficientizare energetică a clădirii istorice, care datează din secolul al XIX-lea și servește drept sediu principal al administrației lugojene.

Lucrările sunt estimate să dureze 18 luni și includ modernizarea sistemelor electrice și sanitare, dar și implementarea unor soluții de eficiență energetică pentru a reduce costurile operaționale ale clădirii. Noua administrație urmează să decidă unde se va muta activitatea pe durata lucrărilor.

„În acest moment ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor, astfel că, momentan, nu putem oferi declarații suplimentare. Imediat ce toate detaliile vor fi finalizate și vom dispune de informații complete și actualizate, vom reveni cu clarificări suplimentare. De asemenea, vom organiza marți, 12 noiembrie, la ora 13:00, o conferință de presă în cadrul căreia vom furniza detalii complete, inclusiv referitoare la această situație”, a declarat Laura Vieru, consilier personal al primarului.

Conform surselor Lugojeanul, varianta cea mai probabilă este clădirea fostei prefecturi. Renovată recent, clădirea este în mare parte goală, fiind gata să găzduiască birourile primăriei. Și alte instituții locale, cum ar fi cele situate la fosta Bancă Agricolă, s-au arătat interesate să se mute în palatul fostei prefecturi în anii ce urmează.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului are consilier pe probleme de comunicare, pentru prima dată în istoria modernă a orașului

Publicat

în

Călin Dobra, proaspăt investit în funcția de primar al Lugojului, aduce o premieră pentru orașul de pe Timiș: și-a angajat o consilieră pe probleme de comunicare și presă. Laura Vieru a fost consilier personal al lui Dobra și în perioada în care acesta ocupa funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș.

Originară din Republica Moldova, Vieru se va ocupa de relația cu presa pe durata angajamentelor administrative ale primarului lugojean. Vieru are un palmares impresionant în presa locală și națională.

„Am lucrat încă din facultate la un ziar, *Timpul* se numea, apoi am trecut la ProTV Chișinău. Mai târziu am ajuns la Timișoara, tot la ProTV, ca reporter de eveniment, iar apoi la Digi24, unde am lucrat câțiva ani. La un moment dat, am plecat la TVT89, unde am învățat să editez știrile pe care le realizam pentru jurnal. Am lucrat apoi ca și consilier la Consiliul Județean și, respectiv, la Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș.

Am fost și producător de televiziune la Televiziunea Medicală, la emisiuneaAlo 112, unde mergeam cu ambulanța pe teren, la cazuri. Ulterior, am plecat la Universitatea Politehnica din Timișoara, unde sunt producător de emisiuni – un podcast și o emisiune, Timișoara cu stil. Eu editez, eu prezint, eu fac totul”, a declarat Laura Vieru pentru Lugojeanul.

Noua consilieră pe probleme de comunicare a primarului lugojean nu se teme de muncă intensă. Spune că își poate gestiona timpul în mod productiv și că nu este obișnuită să stea degeaba, ci preferă să fie mereu productivă.

Laura Vieru, în vârstă de 42 de ani, își dorește să stabilească o relație eficientă cu jurnaliștii din oraș, mai ales că fosta administrație a limitat, cel puțin inițial, accesul presei la informații vitale despre activitatea internă a primăriei lugojene.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului, solicitare către Ministerul Transporturilor în legătură cu pasajul de pe strada Bocșei

Publicat

în

Primarul Călin Dobra a răspuns unei solicitări de a se întâlni la sediul instituției cu un grup de cetățeni din municipiul Lugoj, care au cerut o audiență pentru un subiect important legat de infrastructura locală. Oamenii locuiesc în zona străzii Bocșei unde se ridică un pasaj suprateran peste calea ferată, o investiție prevăzută în proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș, derulat de Compania Națională de Căi Ferate „CFR” – SA. Aceștia sunt nemulțumiți de soluție și cer ca pasajul să fie subteran, pentru a nu îngropa efectiv întreaga zonă.

Alături de primarul Călin Dobra, la discuție au participat și specialiști în domeniu, inclusiv reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef al primăriei, Dinel Mazilu.

“Discuțiile s-au axat pe viitorul pasaj suprateran și dorința oamenilor de a se realiza un pasaj subteran. Am adus și specialiști, reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef, Dinel Mazilu, care au prezentat plusurile și minusurile, argumentând că un pasaj suprateran ar fi mai benefic pentru locuitorii din zonă.

Am decis să înaintăm o adresă către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, beneficiar al acestei lucrări, în ideea de a fi luată în considerare această solicitare a comunității și ce presupune o asemenea solicitare. În plus, încercăm să găsim o soluție pentru persoanele vârstnice, persoanele cu dizabilități, pentru bicicliști și pentru pietoni, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să traverseze calea ferată pe pasajul suprateran.

Sunt ferm convins că, în perioada următoare, vom avea niște răspunsuri la doleanțele cetățenilor cu privire la această propunere”, arată primarul.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului s-a declarat nemulțumit de activitatea Consiliului Local Municipal

Publicat

în

Primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, a vorbit recent despre dificultățile legate de organizarea ședințelor Consiliului Local Lugoj în spații improvizate. Acestea s-au desfășurat în sala de cinematograf și în sala de protocol a Primăriei Lugoj. Dobra a făcut apel și la o mai bună organizare în cadrul comisiilor de specialitate. Acesta și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea actuală a ședințelor și a subliniat necesitatea de a avea proceduri clare și eficiență în dezbaterea proiectelor importante pentru comunitate.

Dobra a subliniat că este esențial ca toți consilierii să fie bine informați înainte de ședințe de consiliu, inclusiv prin întâlniri online, dacă este nevoie, pentru a asigura că avizele și amendamentele sunt pregătite în timp util. „Consilierii trebuie să fie deja informați, să ridice probleme și să dezbatem proiectele într-o procedură clară,” a declarat primarul.

Primarul a menționat că, în prezent, ședințele consiliului se desfășoară într-o sală improprie, cu proiecții video pentru cei care participă online și un sistem de vot rudimentar, prin ridicarea mâinii, ceea ce creează dificultăți în urmărirea și înregistrarea corectă a voturilor. „Nu sunt mulțumit de desfășurarea acestor ședințe de consiliu. Spațiul este impropriu, sistemul de vot este deficitar, iar monitorizarea voturilor este dificilă,” a spus Dobra.

Primăria intenționează să identifice o soluție pe termen lung pentru îmbunătățirea desfășurării ședințelor Consiliului Local, inclusiv prin găsirea unui spațiu adecvat și prin transmiterea în direct a ședințelor, pentru a asigura transparența față de lugojeni. O sală adecvată la nivelul clădirii administrative este în căutare, deși primarul a subliniat că fosta sală de ședințe de la etajul doi, care era bine adaptată pentru astfel de întâlniri, a fost reamenajată cu o altă destinație.

„Vom veni cu propuneri de îmbunătățire a activității Consiliului Local pentru a asigura un caracter public și transparent al ședințelor, astfel încât cetățenii să fie informați și să poată participa la luarea deciziilor importante pentru orașul nostru,” a concluzionat Dobra.

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite